Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tworzenie modeli 3D! Resourcepacki w 3D!

Modelowanie model 3D texturepack resourcepack

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
45 odpowiedzi w tym temacie

#1 DaaJay

DaaJay

    Nowy

  • Użytkownik
  • 48 postów
  • DaaJay

Napisano 13 January 2015 - 16:25

*
Popularny

Siemka. :) Jak mam nadzieję większość wie w aktualizacji 1.8 dodano możliwość zmiany modeli bloków oraz itemów. Znaczy to mniej więcej tyle że można zmienić wygląd np. każdego bloku w grze. :P
Na przykładzie drabinki wygląda to tak:


 
W tym poradniczku zaprezentuję tworzenie bloku, ponieważ nie napisano jeszcze programu pozwalającego modyfikować itemy, jednak istnieje metoda którą zaprezentuję później.. :) Ok więc poniżej macie video, a pod nim wszystkie potrzebne linki, bardzo prosiłbym o podpięcie tematu aby każdy mógł ten poradnik znaleźć:
 


 
 
Potrzebne linki:
 
opl's Model Creator:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


Cały texturepack:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


Skopiuj pack.mcmeta:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


Pobierz pack.png:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


Pobierz pack.mcmeta:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 

Mam nadzieję że pomogłem paru osobom. :P


Użytkownik DaaJay edytował ten post 14 January 2015 - 21:16


craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 akomboo

akomboo

    Nowy

  • Użytkownik+
  • 65 postów
  • Akomboo

Napisano 13 January 2015 - 20:40

Tak jesteś pierwszą osobą na polskim jutubie która zrobiła poradnik do tego jakże pięknego programu. Sam poradnik był dobry, jedynie pomyłka na końcu się trafiła, ale one zawsze się trafiają; > Teraz to tylko czekać na poradnik odnośnie przedmiotów i kilku tekstur. I jeszcze jedno pytanie, wiedziałbyś może jak stworzyć model pod np.: drabinkę ale z id 65:1? Wiem, że jest jakiś sposób na różne tekstury ale czy da się tak odnośnie modeli to nie jestem pewien...

 

Dziękować wielmożny dobroczyńco za poradnik.              ; >


  • DaaJay lubi to

#3 DaaJay

DaaJay

    Nowy

  • Użytkownik
  • 48 postów
  • DaaJay

Napisano 13 January 2015 - 20:51

W sensie chcesz 2 osobne bloki czy jeden blok ale z dwiema teksturami? Da się zmieścić 2 texturki na 1 bloku. Ale tworzenie nowego id to rezerwowanie nowego bloku w minecrafcie. Niestety na ten czas to niemożliwe w resourcepackach. Gdyby tak było, a zakładając że każdy ma inne textury to zapewne każdemu na multi wywalałoby grę Tu już wchodzisz w sferę modowania. Jeśli chcesz możesz przerobić pnącza z biomu dżunglowego, wtedy miałoby to sens. W resourcepacku możesz zmienić nawet nazwę bloku co też zamierzam pokazać. Ja też dziękuję za docenienie mojej pracy, ale w końcu po co komu wiedza jeśli nie można się nią dzielić prawda. :P ?



#4 Rafiok!

Rafiok!

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 728 postów
  • xRafiokPL

Napisano 14 January 2015 - 20:12

Bardzo fajne, czekam na txt 3D moźe ktoś zrobi.

Wysłane z mojego SM-T110 przy użyciu Tapatalka
  • KubaGate12 lubi to

                                                                     vOBJcDJ.png
Jak dać like?


76561198132085621.png

#5 DaaJay

DaaJay

    Nowy

  • Użytkownik
  • 48 postów
  • DaaJay

Napisano 14 January 2015 - 21:08

Ja niedługo się do takiego zabiorę :P 



#6 Emilian

Emilian

    Znawca

  • Użytkownik
  • 379 postów

Napisano 15 January 2015 - 02:17

Jedyne co ja słyszę w tym poradniku to tylko "yyyyy", niestety - można powiedzieć, że mam na to uczulenie i jak słyszę takie rzeczy w mediach to mnie coś bierze.


  • Paffcio lubi to

p2iraWw.jpg


#7 DaaJay

DaaJay

    Nowy

  • Użytkownik
  • 48 postów
  • DaaJay

Napisano 15 January 2015 - 15:17

Niestety muszę przyznać Ci rację ale myślę że w miarę czasu gdy oswoję się z poradnikami to się odzwyczaję od tego typu błędów. :)



#8 Winderlook

Winderlook

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 144 postów
  • Winderlook

Napisano 15 January 2015 - 16:39

Super, wreszcie ładne wypukłości dotkną całego minecrafta :) Jak fajna paczka z blokami wyjdzie to zagram na pc w minecrafta pierwszy raz od dawna, dla samej gry.

Użytkownik Winderlook edytował ten post 15 January 2015 - 16:40


#9 Kubixii

Kubixii

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 206 postów
  • Kubixii

Napisano 16 January 2015 - 21:51

Bardzo ciekawy poradnik. Muszę przyznać że zaintrygowało mnie tworzenie nowych modeli i tu mi się takie pytanie nasuwa czy da się zmienić model otwartej skrzyni bo szukałem po internetach i nic nie wyszukałem.


mca.png

mca.png


#10 DaaJay

DaaJay

    Nowy

  • Użytkownik
  • 48 postów
  • DaaJay

Napisano 17 January 2015 - 10:57

Zapewne się da ale nie mogę znaleźć nazwy modelu ponieważ jest dość specyficzny musiałbyś mieć zdekompilowaną wersję kodu minecraft'a, taką jakiej używają osoby tworzące mody. Tam zapewne znajdziesz nazwę i lokalizację tego modelu to pewnie ona istnieje. Jak wyjdzie forge na 1.8 to zapewne będzie dostęp do tych plików. Możesz też popróbować szczęścia i poszukać nazwy modelu i podejrzeć sobie kod w innych resourcepack'ach.



#11 TheVoidek

TheVoidek

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 329 postów
  • Piechacz

Napisano 17 January 2015 - 12:50

10/10

 

Bawiłem się od dłuższego czasu w ręczne pisanie block modeli więc jestem już w miarę ogarnięty w tych sprawach, ale taki program o wiele ułatwi mi robotę.

Łap like'a =D

 

@edit z tego co zauważyłem program nie dodaje cząsteczek

 

Aby to zrobić otwieramy nasz wygenerowany plik .JSON (najlepiej programem notepad++, lub tym którego deejay użył w poradniku)

 

pod

"textures": {

klikamy enter i wklejamy 

"particle": "blocks/NAZWA_TEKSTURY",

 

Powinno to wyglądać tak:

(przykład, tak to wygląda u mnie)

 
"textures": {
        "particle": "blocks/pumpkin_side",
        "pumpkin side": "blocks/pumpkin_side",
        "pumpkin top": "blocks/pumpkin_top",
        "pumpkin in": "blocks/mushroom_block_inside",
        "pumpkin face": "blocks/pumpkin_face_off"
 
 
@edit 2
 
=D

Użytkownik TheVoidek edytował ten post 17 January 2015 - 13:13

  • DaaJay lubi to

uJnjwIB.png


#12 DaaJay

DaaJay

    Nowy

  • Użytkownik
  • 48 postów
  • DaaJay

Napisano 17 January 2015 - 16:13

10/10
 
Bawiłem się od dłuższego czasu w ręczne pisanie block modeli więc jestem już w miarę ogarnięty w tych sprawach, ale taki program o wiele ułatwi mi robotę.
Łap like'a =D
 
@edit z tego co zauważyłem program nie dodaje cząsteczek
 
Aby to zrobić otwieramy nasz wygenerowany plik .JSON (najlepiej programem notepad++, lub tym którego deejay użył w poradniku)
 
pod
"textures": {
klikamy enter i wklejamy 
"particle": "blocks/NAZWA_TEKSTURY",
 
Powinno to wyglądać tak:
(przykład, tak to wygląda u mnie)
 
"textures": {
        "particle": "blocks/pumpkin_side",
        "pumpkin side": "blocks/pumpkin_side",
        "pumpkin top": "blocks/pumpkin_top",
        "pumpkin in": "blocks/mushroom_block_inside",
        "pumpkin face": "blocks/pumpkin_face_off"
 
 
@edit 2


 
=D

Dzięki za podzielenie się wiedzą na temat tych cząstek. :P A miałem już pisać do autora. Bawiłem się dziś modelami itemów i wyszło mi takie coś:

Jest to kusza na modelu łuku i będzie w moim resourcepacku. Również polecam Notepada do edycji JSON'ów. :)



#13 TheVoidek

TheVoidek

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 329 postów
  • Piechacz

Napisano 17 January 2015 - 16:37

Czekam więc z niecierpliwością na twój resourcepack =D


  • DaaJay lubi to

uJnjwIB.png


#14 Zzak Blue Zzaker Studio

Zzak Blue Zzaker Studio

    Wyjadacz

  • Użytkownik
  • 939 postów
  • MrZzaker

Napisano 18 January 2015 - 00:15

Mógłbyś wtłoczyć przerwy między kawałkami kamienia w cablestonie?

Czekam na resourc'a.


klik>>>>>>>>>>>>>|DARMOWE SERIALE ONLINE|<<<<<<<<<<<<<klik
Hyv.png

 


#15 Marthy

Marthy

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 472 postów

Napisano 18 January 2015 - 18:31

@3UP A podał byś screeny z widoku 1 osoby przy kuszy? :D



#16 DaaJay

DaaJay

    Nowy

  • Użytkownik
  • 48 postów
  • DaaJay

Napisano 19 January 2015 - 18:29

@2UP

Jest już chyba taki texture nazywa się Default 3D. Ja nie chcę dodawać takiego rozwiązania ponieważ prowadzi to do spadku FPS. Chcę renderować w większośći bloki i itemy w ekwipunku. Tak jak na przykładzie tego TNT:

Jak widać renderuje się tylko w ekwipunku. Zresztą większość bloków nie może mieć dużych przeźroczystych elementów ponieważ się bugują. Myślę że jest to związane z ich zaprogramowaniem.

Tutaj przykład na craftingu(efekt X-Ray):

 
@UP Proszę:


#17 Marthy

Marthy

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 472 postów

Napisano 19 January 2015 - 18:44

@UP Fajnie wygląda, tylko to "szare" o jedną kratkę bym zwiększył :D



#18 Rafiok!

Rafiok!

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 728 postów
  • xRafiokPL

Napisano 24 January 2015 - 16:36

To "szare" to cięciwa :P

                                                                     vOBJcDJ.png
Jak dać like?


76561198132085621.png

#19 DaaJay

DaaJay

    Nowy

  • Użytkownik
  • 48 postów
  • DaaJay

Napisano 29 January 2015 - 14:54

Bardzo ciekawy poradnik. Muszę przyznać że zaintrygowało mnie tworzenie nowych modeli i tu mi się takie pytanie nasuwa czy da się zmienić model otwartej skrzyni bo szukałem po internetach i nic nie wyszukałem.

 

Jednak odnalazłem lokalizację tego modelu. Według angielskiej minecraft wiki najprawdopodobniej musisz stworzyć 2 foldery w models: pierwszy to: builtin a w nim folder entity. Skrzynia jest w jednym pliku chest.json. Skrzynia to nie zwykły blok ale obiekt block entity. Będziesz musiał napisać model od zera.  Może tutaj znajdziesz więcej wskazówek: 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 

Już kolejne modele powstajooooo(oraz poprawiłem rendering TNT oraz Kuszy):



#20 DaaJay

DaaJay

    Nowy

  • Użytkownik
  • 48 postów
  • DaaJay

Napisano 09 February 2015 - 21:41

Ok tutaj kolejny odcinek z opl's Model Creator. Przepraszam za zniekształcony głos ale podczas nagrania byłem trochę chory.

 



Użytkownik DaaJay edytował ten post 09 February 2015 - 21:41






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Modelowanie, model, 3D, texturepack, resourcepack