Skocz do zawartości


Zdjęcie

jCraft 1.8 - Co się zmieniło?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
53 odpowiedzi w tym temacie

#21 Kodek

Kodek

    jCraft Head Admin

  • Weteran
  • 1387 postów
  • KodekPL

Napisano 03 December 2014 - 20:14

nether/end ma byc resetowany?

Nie planuję resetować nether, ale end będzie, tak jak jest to zapisane w regulaminie.

 

 

Chodzi o sam fakt przypisania portali do danego miejsca. Nic poza tym. Gdybym chciał używać tego sposobu do transportu, wówczas zaproponowałbym większą liczbę.

Sam fakt precyzyjnego linkowania jest pomocny. Spojrzę w to niedługo.



craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#22 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 03 December 2014 - 20:23

Ok. A co z budowlami strukturalnymi takimi jak świątynie czy piramidy? Niby to FB ale z drugiej strony nie mam np szans zdobyć gąbki czy latań morskich skoro już polowa struktur podwodnych jest splądrowana. To nie chodzi o to by był zawsze jednak splądrowanie większości struktur w pierwszym tygodniu gry odbiera sens ich istnienia w ogóle.
exRYBP0.png

#23 Kodek

Kodek

    jCraft Head Admin

  • Weteran
  • 1387 postów
  • KodekPL

Napisano 03 December 2014 - 20:32

Ok. A co z budowlami strukturalnymi takimi jak świątynie czy piramidy? Niby to FB ale z drugiej strony nie mam np szans zdobyć gąbki czy latań morskich skoro już polowa struktur podwodnych jest splądrowana. To nie chodzi o to by był zawsze jednak splądrowanie większości struktur w pierwszym tygodniu gry odbiera sens ich istnienia w ogóle.

Generalnie nie są to budowle stworzone z myślą o grze na serwerze, bo tak jak mówisz, jak ktoś znajdzie świątynie lub inne, to już po wszystkim. Najprościej jest wprowadzić takie przedmioty do pozyskania w innych sposób. Inną opcją stworzenie oddzielnego małego resetowanego regularnie świata do zdobywania takich materiałów, ale nie jest to teraz coś czym się interesuje.



#24 GreyHavens

GreyHavens

    jCraft forever

  • Użytkownik+
  • 1893 postów

Napisano 03 December 2014 - 20:37

Takie itemy bedzie mozna wygrac w eventach.


  • Pawełek lubi to

 


#25 Pawełek

Pawełek

    Ekspert

  • Weteran
  • 1474 postów
  • Evolveye#7100
  • Evolveye

Napisano 03 December 2014 - 21:28

@up dokładnie

Jak wszystkie itemy będą nagle ogólnodostępne to czym będziemy handlować. Moim zdaniem tak jak jest jest ok



#26 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 03 December 2014 - 21:43

Jak wszystkie itemy będą nagle ogólnodostępne


Nie ogólnodostępne, to nie creative. Powalczyć z guardianami chce trochę później, a nie w pierwszych 2 dniach serwera. A potem będzie zdziwienie ze nuda że smok już zabity, nether splądrowany, i w ogóle ble...

Albo zrujnowanie świątynie sprzatac w sensie usuwac z mapy albo regenerować. Rozbebeszone świątynie wcale dobrze nie wyglądają.
exRYBP0.png

#27 Kodek

Kodek

    jCraft Head Admin

  • Weteran
  • 1387 postów
  • KodekPL

Napisano 04 December 2014 - 15:22

Ze względu na nieco zmian z AI w Minecraft 1.8 zdecydowałem się wejść głębiej w kod i zacząć modyfikować domyślne stworzenia w grze. Głównym celem tego jest zmniejszenie ilości wykonywanych akcji przez zwierzęta i potwory, tak aby oszczędzić serwerowi zachodu. Minecraft wykonuje wiele wiele akcji ze sztuczną inteligencją i gdzie sprawdza się to dla jednego gracza, to na serwerze może nieco szarpać wydajnością.

Nie chcę niczego popsuć, ale usuwam wiele czynności jakie wykonują zwierzęta i potwory. Możliwe że je zauważycie lub nie, nie są to jeszcze wprowadzone zmiany, ale jeśli będziecie chcieli pomóc to wypatrujcie informacji w changelogu bądź tutaj o zmianach z AI mobów i gdy będą one wprowadzone to dajcie znać czy coś jest zdecydowanie popsute.

 

Głównymi zmianami jest ograniczenie niepotrzebnego ruchu i używania systemu znajdowania drogi oraz ograniczenie iteracji przez wszystkie moby w świecie gry (używane do wykonywania specjalnych interakcji, jak wilk atakujący owcę czy zombie atakujący wieśniaki).



#28 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 04 December 2014 - 17:37

Wycofaj jeszcze guardiany atakujące kałamarnice, pigmany atakujące gracza w normalnym świecie
exRYBP0.png

#29 Pawełek

Pawełek

    Ekspert

  • Weteran
  • 1474 postów
  • Evolveye#7100
  • Evolveye

Napisano 04 December 2014 - 18:13

Pigamny to przesada.

Tylko aby to nie wyszło na "poziom trudności łatwy". Grindery slimów czy guardianów też chciałbym aby działały (tym bardziej, że już je robię)

 

Co do linkowania - do 20 kratek max by starczyło - zwykłe połączenie

Czemu? jak ktoś stawia portal kilka kratek dalej to się już cały system psuje. A jak taki Paweł robi sobie portal system to jednak denerwującym jest gdy trzeba ponad godzinę siedzieć aby takie "nic" naprawiać.


Użytkownik Pawela08 edytował ten post 04 December 2014 - 18:15


#30 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 04 December 2014 - 19:37

Z pigmanami to po to aby bijac pigmany w grinderze na złoto jak będzie ich dużo nie działa system podążania za graczem celem zamordowania go.
exRYBP0.png

#31 Yunius

Yunius

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 522 postów
  • Yunius

Napisano 04 December 2014 - 19:45

Pigamny to przesada.

Tylko aby to nie wyszło na "poziom trudności łatwy". Grindery slimów czy guardianów też chciałbym aby działały (tym bardziej, że już je robię)

 

Co do linkowania - do 20 kratek max by starczyło - zwykłe połączenie

Czemu? jak ktoś stawia portal kilka kratek dalej to się już cały system psuje. A jak taki Paweł robi sobie portal system to jednak denerwującym jest gdy trzeba ponad godzinę siedzieć aby takie "nic" naprawiać.

 

20 kratek? wiesz, że 20 kratek w normalnym świecie to niecałe 3 kratki w netherze? Dodatkowo należy uwzględnić to, że portal może pojawić się nad lawą, co byłoby odrobinę kłopotliwe.



#32 Kodek

Kodek

    jCraft Head Admin

  • Weteran
  • 1387 postów
  • KodekPL

Napisano 04 December 2014 - 20:46

Skończyłem pierwszą wersję systemu do "ogłupiania" stworzeń. Potrzebuję jeszcze trochę czasu do przemyślenia czy wszystko jest poprawnie, także wprowadzać to będę zapewne dopiero jutro. Plugin jest publiczny, jeśli ktoś jest zainteresowany lub chce poznać dokładniejsze zmiany jakie wprowadziłem to zapraszam -

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

.



#33 Pawełek

Pawełek

    Ekspert

  • Weteran
  • 1474 postów
  • Evolveye#7100
  • Evolveye

Napisano 04 December 2014 - 20:52

 

 

20 kratek? wiesz, że 20 kratek w normalnym świecie to niecałe 3 kratki w netherze?

 

Ja mówiłem o overworldzie. Wiem, że w nether 1 kratka z overworlda to 7 kratek.

Oj wiecie o co chodzi.



#34 Toboe

Toboe

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 350 postów

Napisano 05 December 2014 - 15:43

Rebrain Mobs:

Removed attacking of endermites from enderman

Przez to nie będą działać szybkie i proste enderfarmy. (chyba że co tydzień End będzie resetowany, ale jeśli rzadziej, to farma nadal będzie opłacalna)

 

Removed auto attacking of skeletons from wolf

Przez psy powinny być atakowane szkielety (psy to nie wilki), bo dają afk farmy expa bez przepełniania ilości mobów.

 

Do reszty da się przyzwyczaić. Chyba nikt sortowni mobów nie planował?



#35 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 05 December 2014 - 15:45

Co do pluginu MobsReBrain:
Pigmany powinny móc samodzielnie sobie spacerować inaczej wszelakie grindery oparte o portale nie będą działać gdyż one muszą "spaść". Dużo lepiej było by właśnie wyłączyć ich przechodzenie do trybu agresywnego.
To samo będzie się działo w wszelakich grinderach opartych o ciemność i spłukiwanie wodą. Może to twoje zamierzenie jednak sam kiedyś napisałeś ze nie chcesz uniemożliwiać czegoś co jest dostępne w vanilli do farmieniea (jak pisałem o blokadzie spłukiwania upraw wodą).
exRYBP0.png

#36 Toboe

Toboe

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 350 postów

Napisano 05 December 2014 - 15:50

Można za to usunąć uciekanie mobów przed wybuchającym creeperem.


  • Pitgram lubi to

#37 Likore

Likore

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 241 postów
  • Likore

Napisano 05 December 2014 - 15:53

Oraz wyłączenie iron golemów jest trochę niepraktyczne.

 

 

 

  • Removed attacking of iron golem from: Cave Spider, Skeleton, Spider, Zombie

 

Kopiąc coś wielkiego zawsze spawnuje się dużo potworków typu szkielet, pająk, zombi - wtedy wystarczy złożyć sobie jeden-dwa golemiki i ma się spokój od ciągłego umierania co chwilę, bo zaczęły się robić stadami na nas. 

 

Do linkowania portali - jak najbardziej za, co przedstawię na prostym przykładzie:

na poprzedniej mapce na wyspie mój portal prowadził normalnie do netheru i powrotem, ale po jakimś czasie zaczął mnie wywalać w innym, gdzieś w kanionie 400 kratek od wyspy. 

Podpisanie portali pozwoliłoby unikać po prostu takich problemów - wchodzę i wychodzę tam, gdzie jest "mój portal", a nie gdzieś w oj daleko. Co do ograniczeń to się nie wypowiem, bo nie chce mi się teraz robić działań w głowie. 


X2YBzqf.png
Lass mich deine seele dem herrscher der finsternis opfern.
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemuw dniu jutrzejszym.
Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#38 Toboe

Toboe

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 350 postów

Napisano 05 December 2014 - 15:57

To nie jest wyłączenie iron golemów, a zabranie złym mobom możliwości atakowania golemów. =]


Użytkownik Toboe edytował ten post 05 December 2014 - 15:58


#39 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 05 December 2014 - 20:32

Jak na razie wpaszczyło wszystkie moby. Nic sie nie spawnuje poza samymi spawnerami.
exRYBP0.png

#40 Ice_trooper

Ice_trooper

    Advanced Member

  • Użytkownik+
  • 297 postów
  • Ice_trooper

Napisano 06 December 2014 - 02:00

Problem wyjaśniony na serwerze. Okazuje się, że niektórzy gracze tworzą duże hodowle zwierząt, choć prosiliśmy, aby się tego się nie robiło i w sumie nie dziwię się, że moby się wtedy nie spawnują ;]


  • GreyHavens lubi to
Pomogłem? Nie zapomnij o like'u ;]