Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wytyczne Wydajnej Rozgrywki


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kodek

Kodek

    jCraft Head Admin

  • Weteran
  • 1387 postów
  • KodekPL

Napisano 30 November 2014 - 15:19

Wytyczne Wydajnej Rozgrywki to lista informacji, o akcjach jakie może podjąć gracz, aby ulepszyć pracę serwera i rozgrywkę sobie oraz innym graczom.
Administracja zachęca do przestrzeganie poniższych wskazówek, które polepszą pracę serwera, ale nie są one obowiązkowe i mogą zostać pominięte.

1. Nadmierna ilość lejów oraz ich stan - Każdy lej, który jest wykorzystywany do przenoszenia przedmiotów powinien być zakryty, tak aby nie mógł w żaden sposób podnieść przedmiotów. Jeśli lej może podnieść przedmiot leżący na nim, to znaczy, że serwer musi sprawdzać, czy taki przedmiot tam leży. Jeśli lej zostanie zakryty solidnym blokiem, to ten proces zostanie pominięty. Jeśli używasz lejów, ale nie wymagają one podnoszenia przedmiotów, to zakryj je, a to poprawi wydajność serwera.

2. Duże ilości potworów i zwierząt - Zbieranie wielu zwierząt lub potworów w jednym miejscu powoduje, że serwer musi wczytać i aktualizować wszystkie te stworzenia. Zmniejszając ich ilość oraz umieszczanie ich w różnych lokacjach zmniejszy obciążenie serwera.

3. Aktualizacje światła - Ogromne pomieszczenia z wieloma lampami, które włączają lub wyłączają się w tym samym momencie powoduje sporo obliczeń oświetlenia w obszarze obciążając tym samym serwer. Jeśli używasz dużej ilości lamp na raz, to spróbuj ograniczyć ilość aktualizacji światła, chociażby poprzez opóźnienie sygnału, tak aby lampy zmieniały swój stan sekcjami lub jedna po drugiej.

4. Wylewanie wody i lawy - Jeśli często wylewasz wodę lub lawę, która musi przemierzyć spory dystans, to każdy blok jaki zostanie zalany płynem, zostaje aktualizowany przez serwer. Wiele aktualizacji bloków powoduje obciążenie serwera. Ograniczenie wylewania wody lub lawy oraz dystansu, jaki przemierza, zmniejszy obciążenie serwera.

5. Ogromna ilość ramek - Umieszczanie wielu ramek w obszarze głównie oddziałuje na graczy, ale bardzo duże ilości mają taki sam efekt jak leżące przedmioty. Dodatkowe obciążenie serwera powodują mapy umieszczanie w ramkach. Ograniczenie ilości ramek oraz map umieszczonych w ramkach zmniejszy obciążenie serwera.

6. Niepotrzebny drop - Wyrzucanie przedmiotów na ziemię powoduje, że serwer dłużej wykonuje akcje ze względu na dodatkowo leżące obiekty. Jeśli możesz, nie wyrzucaj rzeczy na ziemię, tylko wyrzuć je do śmietnika lub włóż do skrzyni. Poniżej znajduje się instrukcja jak założyć śmietnik (disposal). To samo tyczy się farm kaktusów i innych, które tworzą nowe przedmioty bez kontroli gracza. Ograniczenie egzystencji przedmiotów w świecie oraz ich przemieszczania się (ruch w wodzie) zmniejszy obciążenie serwera.

7. Pracujący Redstone - Spore ilości pracującego Redstone wymagają od serwera wiele pracy, zwłaszcza jeśli pracują bez przerwy. Redstone pracujący cały czas bez opieki gracza jest zabroniony, ale każda czynność wykonana za pomocą Redstone powoduje mniejsze lub większe obciążenie serwera. Ograniczenie ilości używanego Redstone zmniejszy obciążenie serwera.
 

Jak założyć Disposal?
Utworzenie Disposal [śmietnika] polega na postawieniu tabliczki i wpisaniu w pierwszej linii '[Disposal]'. Poprawnie założony Disposal zabarwi się na niebiesko. Klikając tabliczkę prawym przyciskiem myszy otwierany jest ekwipunek, do które włożone przedmioty znikają na zawsze.

  • GreyHavens i Gibki lubią to

craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Toboe

Toboe

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 350 postów

Napisano 30 November 2014 - 15:29

Byłaby możliwość skierowania lejka do Disposal? Uchroniłoby to przed przepełnieniem magazynów, pozwoliło na wyrzucanie zbędnych itemów z farm bez dropperów+mrygających obwodów redstone.

#3 Pawełek

Pawełek

    Ekspert

  • Weteran
  • 1474 postów
  • Evolveye#7100
  • Evolveye

Napisano 30 November 2014 - 15:31

Miałem pisać pw ale jak już temat jest "opostowany" to skrobnę tu:

 

"... zabarwi Jak założyć Disposal?się na niebiesko."

spację ucięło i "się" jest niepotrzebne chyba
 


  • Kodek lubi to

#4 Kodek

Kodek

    jCraft Head Admin

  • Weteran
  • 1387 postów
  • KodekPL

Napisano 30 November 2014 - 15:31

Byłaby możliwość skierowania lejka do Disposal? Uchroniłoby to przed przepełnieniem magazynów, pozwoliło na wyrzucanie zbędnych itemów z farm bez dropperów+mrygających obwodów redstone.

Niespecjalnie, tabliczka nie jest pojemnikiem. Najlepiej odprowadzać w takim wypadku do oddzielnej skrzyni i potem wyrzucać samemu. Kwestia limitacji API, nie warto kombinować wgłąb tego.



#5 Zaorin

Zaorin

    Nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Zaorin

Napisano 30 November 2014 - 15:32

Mam pytanie odnośnie wagoników. Wiem, że nie jest to co prawda najpopularniejszy sposób transportu, no ale bardzo funkcjonalny. Jak wygląda obciążenie serwera poruszającymi się wagonikami z lejami?

Planowałem zrobić system transportu urobku z kopalni do magazynu, na zasadzie wagonik z lejem -> lej pod torami



#6 Kodek

Kodek

    jCraft Head Admin

  • Weteran
  • 1387 postów
  • KodekPL

Napisano 30 November 2014 - 15:35

Mam pytanie odnośnie wagoników. Wiem, że nie jest to co prawda najpopularniejszy sposób transportu, no ale bardzo funkcjonalny. Jak wygląda obciążenie serwera poruszającymi się wagonikami z lejami?

Planowałem zrobić system transportu urobku z kopalni do magazynu, na zasadzie wagonik z lejem -> lej pod torami

Wagoniki jak wagoniki, wszystkiego za dużo powoduje problem, jeśli jest z umiarem jest okej :D



#7 Toboe

Toboe

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 350 postów

Napisano 30 November 2014 - 15:40

Niespecjalnie, tabliczka nie jest pojemnikiem. Najlepiej odprowadzać w takim wypadku do oddzielnej skrzyni i potem wyrzucać samemu. Kwestia limitacji API, nie warto kombinować wgłąb tego.

Trochę szkoda. Właśnie miałem na myśli systemy, gdzie gracz opuszcza serwer, a jego farma jest na często odwiedzanym terenie. Zapełnienie skrzyń mogłoby generować wiele itemów na pełnych lejach/ziemi/w wodzie. Może samoczyszczące skrzynie co 15 minut, jeśli są oznaczone specjalnie? Tylko można oznaczyć wyłącznie własne skrzynie, by ktoś obcy nie wyczyścił innemu diaxów. ^^

Użytkownik Toboe edytował ten post 30 November 2014 - 15:42


#8 Kodek

Kodek

    jCraft Head Admin

  • Weteran
  • 1387 postów
  • KodekPL

Napisano 30 November 2014 - 15:44

Trochę szkoda. Właśnie miałem na myśli systemy, gdzie gracz opuszcza serwer, a jego farma jest na często odwiedzanym terenie. Zapełnienie skrzyń mogłoby generować wiele itemów na pełnych lejach/ziemi/w wodzie. Może samoczyszczące skrzynie co 15 minut, jeśli są oznaczone specjalnie? Tylko można oznaczyć wyłącznie własne skrzynie, by ktoś obcy nie wyczyścił innemu diaxów. ^^

Ma to sens, muszę przemyśleć czy jest na to jakiś dobry sposób.



#9 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 30 November 2014 - 15:59

Toboe, ja miałem w farmie kwiatków system usuwający nasiona bazował on na stanie zapełnienia leja i dispenserze wrzucającym nasiona prosto do lawy. Ilość operacji redstone zminimalizowana jak tylko można.
exRYBP0.png