Ze względu na popularne farmy doświadczenia i przedmiotów z użyciem Monster Spawnera musiałem wprowadzić pewne optymalizacje na serwer, aby uniknąć problemów z wydajnością. System składa się z dwóch prostych elementów i służy do utrzymania pracy serwera w dobrym stanie. Ostrzegam, że próby omijania systemu mogą się źle skończyć!
Podstawowym elementem systemu jest zabezpieczenie przez nadmierną ilością potworów. Jeśli gracz pozostanie przy Monster Spawnerze na dłuższy czas to mogą pojawić się wręcz tysiące stworzeń. Nie dość, że trzymanie wielu stworzeń w małym obszarze zwiększa użycie serwera (obliczanie kolizji w małej przestrzeni), to na dodatek jest ich dużo i użycie serwera niesamowicie rośnie.
Rozwiązane jest to w najprostszy możliwy sposób, dany obszar wokół Monster Spawnera pozwala na pojawienie się wyłącznie określonej ilości stworzeń danego typu. Aktualny limit ustawiony jest na 65 stworzeń, co równa się około możliwości zdobycia 15 poziomów z typowymi potworami i około 30 poziomów z Blaze. Nie jest to idealna liczba i możliwa jest jej zmiana, ale aktualnie powinna służyć ona jako wyznaczenie limitu dla farm i ograniczenie ilości czasu spędzonego z dala od klawiatury czekając na spawn potworów.
Dodatkowym zmniejszeniem użycia serwera jest "ogłupienie" stworzeń. Jeśli w obszarze pojawi się więcej stworzeń niż połowa wyznaczonego limitu, to każdy następny potwór będzie miał usuniętą sztuczną inteligencję. Podstawowe funkcje potwora zostaną wyłączone i pozostanie jedynie inteligencja pływania w wodzie, tak aby można było przenosić stworzenia za pomocą wody. Taki potwór nigdy nie odzyska swojej inteligencji, ale nie będzie on marnował czasu pracy serwera na bezcelowe funkcje.
Usuwanie inteligencji potworów jest eksperymentalne i może nie zostać na serwerze na zawsze.
Spawner (No) Brain - Bezmyślna farma
#1
Napisano 30 November 2014 - 15:16
- Gibki lubi to
#2
Napisano 30 November 2014 - 16:18
dany obszar wokół Monster Spawnera
Jeśli jest on zgodny z tym co oferuje normalny system spawnowania - to będzie ok. Nie interesuje mnie wartość ale żeby nie było tak że system się zapętli albo znajdzie się dziura w jego działaniu właśnie przez ten limit. Sam limit - ok. Ale dotyczy wszystkich rodzajów? pigmanów, endermanów, też?
#3
Napisano 30 November 2014 - 16:48
Ale dotyczy wszystkich rodzajów? pigmanów, endermanów, też?
Jeśli znajdziesz mob spawnery pigmanów lub endermanów to daj znać, wtedy też będą dotyczyć.
#4
Napisano 30 November 2014 - 17:08
Nie możesz zrobić takiego limitu ze wokoło gracza może znajdować się max 65 pigmanów/endermanów? Na tej samej zasadzie co limit zwierząt hodowlanych. Jeśli już grzebiesz przy inteligencji pigmanów zwiększ ich ruchliwość - ponieważ często "utykały" w portalu.
#5
Napisano 30 November 2014 - 17:15
Endermany - samospawn, pigmany - portale
Nie możesz zrobić takiego limitu ze wokoło gracza może znajdować się max 65 pigmanów/endermanów? Na tej samej zasadzie co limit zwierząt hodowlanych. Jeśli już grzebiesz przy inteligencji pigmanów zwiększ ich ruchliwość - ponieważ często "utykały" w portalu.
Masz rację, to wymaga jakiejś ochrony, zajmę się tym niedługo, muszę to przemyśleć.
#6
Napisano 07 December 2014 - 15:36
Rozumiem, że ciągłe znikanie mobów jest tymczasowe. Denerwujące gdy chce się expić a nie można. Ww opisana zmiana nic nie mówi, że będą znikać. Jeśli jednak już ma to zostać na stałe to może nie tak często a co 5 minut chociaż.
#7
Napisano 07 December 2014 - 15:40
Jak jest w końcu z ilością mobów i ich znikaniem?Pare osób już pytało, nie moge znaleźć tematu w ktorym bylo coś tam o ich znikaniu. Ogólnie jest chyba coś że co 5 minut znikają wszystkie moby, nie? Albo i nie wszystkie nie wiemy, ale przy spawnerach znikaja na pewno, sam miałem w danym momencie 4 pajaki obok siebie i znikly :L No i tu jeszcze mamy pytanie jak jest dokładnie, czy podpisane moby/psy/zombie znikaja tez?
#8
Napisano 07 December 2014 - 15:44
#9
Napisano 07 December 2014 - 17:52
Jakiekolwiek znikanie wrogich stworzeń nie ma nic wspólnego z systemem spawnerów. Minecraft generalnie nie jest stworzony do utrzymania gry z rosnącą ilością istniejących stworzeń mnożoną przez ilość graczy na serwerze. Warunki w jakich działa jCraft są najzwyczajniej zbyt ekstremalne dla typowego systemu Minecraft. Ponad 85% pracy serwera to obliczenia związane ze stworzeniami i gdy poziom pracy serwera jest poniżej ustalonej normy czyszczone są zbędne stworzenia. Z czasem zbędne stworzenia kończą się i przekraczana jest linia wszystkich tymczasowych stworzeń na świecie. Pomimo ich usunięcia pozostają wszystkie zwierzęta, na które nie ma wielkiej rady. Cudów nie zdziałam, ale się nie poddałem.
Gdybym miał serwer bez mobów, bez świata z normalnym generatorem, nether i innych dodatkowych map i wszystko polegałoby na arenach PVP, huh, to bym nigdy nie usłyszał narzekań na lagi. Szkoda, że mnie PVP w Minecraft tak nie ciekawi i takiego serwera nie będę miał.