Skocz do zawartości


Zdjęcie

Informacje - Zarabianie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
17 odpowiedzi w tym temacie

#1 Kodek

Kodek

    jCraft Head Admin

  • Weteran
  • 1387 postów
  • KodekPL

Napisano 30 November 2014 - 12:10

Zarabianie na serwerze to zbieranie waluty, która znajduje się na koncie lub w postaci szmaragdów. Kluczem do zarabiania jest aktywność gracza.

Podstawowym sposobem zarobku jest handel z wieśniakami, który oferuje wiele specjalnych ofert (nie są to standardowe oferty wieśniaków). Dodane zostały głównie nowe oferty posiadające przedmioty na skup, tak aby pozyskane przedmioty w grze można było obrócić w szmaragdy.
Zdobycie wieśniaków sprowadza się do znalezienia ich w świecie gry, wymiany z innymi graczami lub stworzenia ich z zombie.

Szmaragdy można również pozyskać z zabijanych potworów, które mają szansę nagrodzić gracza szmaragdami. Należy jednak pamiętać, że nie można pozyskać szmaragdów z potworów pojawiających się w mob spawnerze.
Kopiąc rudy również mamy szansę na otrzymanie szmaragdów, ale wymagane jest wykopać rudy bez zaklęcia jedwabnego dotyku (Silk Touch).

Wymiana szmaragdów na walutę na koncie służy kupowaniu dodatków oferowanych przez serwer. Aby tego dokonać, wystarczy użyć komendy /emerald <ilość>. Wpisując daną ilość szmaragdów, jaką chcemy wymienić lub liczbę -1, wymieniamy szmaragdy na wirtualną walutę na koncie. Walutę na koncie można sprawdzić za pomocą komendy /money lub /jollar.

Ranking najbogatszych osób można zobaczyć na

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

.

Wpisując komendę /money możemy również sprawdzić nasz identyfikator (jCraftID), który służy do przesyłania waluty do innych graczy. Przesłanie innej osobie waluty wymaga użycia identyfikatora tej osoby w komendzie /jollar pay <identyfikator> <ilość>.


  • Gibki lubi to

craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 30 November 2014 - 13:30

To kopia z książki otrzymywanej na starcie. Czyli ma wrócić stare pompowanie gotówki?
exRYBP0.png

#3 Pawełek

Pawełek

    Ekspert

  • Weteran
  • 1474 postów
  • Evolveye#7100
  • Evolveye

Napisano 30 November 2014 - 13:48

Kto powiedział, że ma być jak było. To jest jedynie wskazanie jak się zarabia... Działanie może zostać zmienione

 

 Zgaduje, że wiem co się święci (jeśli jest to powiązane z n00r00m-em to raczej na pewno)

 

*Można usunąć ten wpis

*Ten wyżej też ;-;


Użytkownik Pawela08 edytował ten post 30 November 2014 - 13:49


#4 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 30 November 2014 - 14:08

To jest jedynie wskazanie jak się zarabia... Działanie może zostać zmienione


Każdy system oparty nielimitowany napływ gotówki powoduje ze prędzej czy później ten system nie ma sensu. Tu jest wprost posiadanie zgrai wieśniaków i wysysanie z nich. Chocbys nie wiem jak super tabele ułożył mamy Dopływ gotówki a odpływ? Albo ingerencja w rozgrywkę albo nie wiem co...
exRYBP0.png

#5 Yunius

Yunius

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 522 postów
  • Yunius

Napisano 30 November 2014 - 14:22

Tak samo jak można stwierdzić, że jest nieograniczona liczba surowców, które także mogą być traktowane jako waluta.Stworzenie zamkniętego obiegu nie ma sensu, bo ludzie mają w zwyczaju gromadzić środku.

Krytykowany przez wielu jmarket wbrew pozorom spełnił swoją rolę, bo wyciągnął z rynku ponad 50 k jollarów.

śmierci?

Od :

- śmierci?

- wielkości pola?

- nether portal?

 

Chyba że, całkowicie usunąć gotówkę i wprowadzić handel wymienny.


Użytkownik Yunius edytował ten post 30 November 2014 - 14:26


#6 Pawełek

Pawełek

    Ekspert

  • Weteran
  • 1474 postów
  • Evolveye#7100
  • Evolveye

Napisano 30 November 2014 - 14:27

Jasne, że można zrobić xxx wieśniaków i kosić, ale można dać na wieśniaki jakieś ograniczenia, lub najzwyczajniej w świecie wywalić z ich ofert marchewki ziemniaki itp. Nwm jak to będzie działać ale na 77% nie będzie jak było.

 

(pomijajac fakt, że wieśniaki są złym pomysłem jeśli o zarabianie. Moim zdaniem zbieranie szmaragdów z surowców i mobów wystarczy - zgrupowanie będzie zgrupowaniem i jak chcesz mieć teren to niech każdy kopie i zabija,a nie tak jak teraz 1 osoba wejdzie zebrać marchewki i ma 1000J)

(wieśniaki mogły by być moim zdaniem jedynie formą Jmarket - nie wyciągamy emeraldów lecz je w nie wsadzamy - genialne ale tylko dla mnie)

 

Z czasem zarobki stają się niczym - po miesiącu yunisie miałeś już tonę Jolarków?

Potem nie ma się już co robić z kasą - wydawanie na wszystko i mamy co chcemy. Nie pozostaje nic poza budowaniem rzeczy statycznych.

 

Podatki są nie potrzebne jeśli na prawdę usuniemy wieśniaki z opcji zarabiania. Bądź co bądź jolarki są tylko dla osad


Użytkownik Pawela08 edytował ten post 30 November 2014 - 14:31


#7 Kodek

Kodek

    jCraft Head Admin

  • Weteran
  • 1387 postów
  • KodekPL

Napisano 30 November 2014 - 14:44

Waluta została by usunięta, ale wolę ją pozostawić bo waluta to w rzeczywistości punkty, które zbiera się do tworzenia cuboidów lub rywalizacji w rankingu. To są dwa główne cele "waluty" na serwerze. Jeśli sądzicie że służy do handlu to nie wiem skąd macie takie wrażenie, jak większość nie handluje używając szmaragdów, a bardziej przydatnych diamentów lub innych.

 

System handlu z wieśniakami nieco się zmienił, niedługo dodam temat o tym.



#8 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 30 November 2014 - 14:46

Tak samo jak można stwierdzić, że jest nieograniczona liczba surowców, które także mogą być traktowane jako waluta.


Niezupełnie. są surowce których jest określona ilość i to bardzo konkretnie. np podzol, ruda szmaragdu, ruda diamentu, ruda redstone, ruda węgla, ruda kwarcu, lilie wodne itd.. Nieużyteczne bezpśrednio ale może być doskonałym środkiem płatniczym, wartościującym.
 

Krytykowany przez wielu jmarket wbrew pozorom spełnił swoją rolę, bo wyciągnął z rynku ponad 50 k jollarów.


On nie wyciągał z rynku on zapełnił się tym co produkowano na biezaco. Nie problemem było wyprodukowanie 1200J na Kilof z fortune 6, to było raptem około 12 dużych skrzyń ciastek (3 duże skrzynie zboża i 1 1/3 duża kakao)/ziemniaków/marchewki. Jeden dzień wystarczył na to. Od wrzesnia zacząłem pozbywanie sie gotówki i wypchnąłem do jMarketu jakieś 5kJ poniewaz gotówka nie była mi potrzebna i kupowałem takei reczy od niechenia jak kwarc, lilie wodne, proch czy krzemień. Niepotrzebne ale tak po to by miec cos wartościowszego niz gotówka.,
 

Jasne, że można zrobić xxx wieśniaków i kosić, ale można dać na wieśniaki jakieś ograniczenia, lub najzwyczajniej w świecie wywalić z ich ofert marchewki ziemniaki itp.


Biorąc pod uwagę że wieśniakom nie powinno sie dodawać ofert na nieskończone surowce to jeszcze mogło by mieć umiarkowany sens. Jednak takich ofert będzie niezwykle mało.
Tu masz listę wszystkich odzyskiwanych surowców:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


Oceń które z nich jest łatwo wytwarzać które trudno. Surowce poza lista są nieodnawialne. Chcesz odsysać gotówkę? zakup u wieśniaka powinien być wyższy niż skup.


Jeśli sądzicie że służy do handlu to nie wiem skąd macie takie wrażenie, jak większość nie handluje używając szmaragdów, a bardziej przydatnych diamentów lub innych.

Powodem była niewymierna wartość gotówki + ekwiwalent u NPC. nei było by skupu u NPC wartość byłą by lepsza. Dlaczego? Choćby próba handlu z slimeballami z Pawela. Miał zapotrzebowanie na slimeballe ale nie chciał kupić wiedząc ze u npc 20 sztuk kosztuje jako linka 1 emerald. wiec nie chciał ode mnie kupić po wyższej cenie a po dużo niższej co mnie nie zadowalało. Handel wymienny jest najlepszy na takie klimaty jak tu. Wymieniasz prace, czas, rzadkie przedmioty między soba. Ranking wg. waluty jest kretyński.

Użytkownik Theo edytował ten post 30 November 2014 - 14:50

exRYBP0.png

#9 Zaorin

Zaorin

    Nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Zaorin

Napisano 30 November 2014 - 14:49

Handel z wieśniakami musi być chociażby z tego względu, że został on wprowadzony przez Mojang a to by już by była ingerencja w prawo samego minecrafta. Zgodzę się, że wiele recept jest za prostych pod względem masowego farmienia emeraldów. Osobiście proponowałbym usunięcie niektórych recept sprzedaży, a dodanie znacznie więcej kupna. Bardzo miło się zaskoczyłem kiedy odkryłem, że od wieśniaków można kupować końskie zbroje.



#10 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 30 November 2014 - 14:54

Bardzo miło się zaskoczyłem kiedy odkryłem, że od wieśniaków można kupować końskie zbroje.


I bardzo miło bylo kiedy odkryłem że u NPC można naprawiać zepsute diamentowe kilofy za cenę stacka marchewki.
I bardzo miło było jak zbudowałem potężna bibliotekę z NPCami maja do wyboru do kolor różnego rodzaju enchantowane książki.

Idea handlu z NPCami sama w sobie nie jest za jednak musi:
1. uniemożliwiać pompowanie gotówki
2. uniemożliwiać ich farmienie (czyli 100 i więcej npc)
3. Oferować rzeczy unikalne i JEDNORAZOQWO. Czyli NPC się po określonej liczbie handlu danym towarem dana oferta znika i nie pojawia się nowa. Potem eutanazja NPC w postaci wypuszczenia go na wolność.
exRYBP0.png

#11 Pawełek

Pawełek

    Ekspert

  • Weteran
  • 1474 postów
  • Evolveye#7100
  • Evolveye

Napisano 30 November 2014 - 14:58

Biorąc pod uwagę że wieśniakom nie powinno sie dodawać ofert na nieskończone surowce to jeszcze mogło by mieć umiarkowany sens. 

 

czemu niby? Jak będzie odpowiednio tanio to przejdzie. One nie mają być jakimś cennym punktem w rozgrywce. Wywalić ich nie wywalimy bo mają urok osobisty. Niech są tanie pałki blazeroda a drogie diamenty. Marchewki i ziemniaki niech se kupują ale możemy zmienić wartości - 2 stacki marchewek za 1 emeralda - nie opłacalne, no ale jak komuś zależy...


Użytkownik Pawela08 edytował ten post 30 November 2014 - 14:59


#12 Zaorin

Zaorin

    Nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Zaorin

Napisano 30 November 2014 - 15:00

Theo ale weź pod uwagę, że cokolwiek nie zrobisz zawsze znajdzie się ktoś kto będzie robił coś na totalną masówkę i niezależnie od tego czy bedzie to handel z npc czy inny sposób zarabiania gotówki, będzie to wykorzystywać aby się dorobić.

Usuń recepty od npc spoko to zacznie sie robienie spawnerów i zarabianie kasy z potworów.

Zawszę znajdzie się ktoś, kto będzie próbował obejść system aby się wzbogacić.

Masowe zarabianie gotówki podobnie jak w realnym świecie powoduje dużą inflację, a co za tym idzie ceny dostosowane do najbogatszych będą krzywdzić nowe osoby, natomiast ceny dla nowych będą totalnie wykorzystywane przez osoby posiadające 5k i więcej



#13 Zaorin

Zaorin

    Nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Zaorin

Napisano 30 November 2014 - 15:03

czemu niby? Jak będzie odpowiednio tanio to przejdzie. One nie mają być jakimś cennym punktem w rozgrywce. Wywalić ich nie wywalimy bo mają urok osobisty. Niech są tanie pałki blazeroda a drogie diamenty. Marchewki i ziemniaki niech se kupują ale możemy zmienić wartości - 2 stacki marchewek za 1 emeralda - nie opłacalne, no ale jak komuś zależy...

 

Szczerze to wydaje mi się, że jeżeli osoby posiadające gigantyczne farmy z systemem półautomatycznego zbierania będą w stanie z ciągu jednego zbioru uzystać np 64 stacki marchwi to nie widzie dlaczego cena 1j nie była by dla nich nieopłacalna



#14 Yunius

Yunius

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 522 postów
  • Yunius

Napisano 30 November 2014 - 15:03

Niezupełnie. są surowce których jest określona ilość i to bardzo konkretnie. np podzol, ruda szmaragdu, ruda diamentu, ruda redstone, ruda węgla, ruda kwarcu, lilie wodne itd.. Nieużyteczne bezpśrednio ale może być doskonałym środkiem płatniczym, wartościującym.

 

Teoretycznie tak, praktycznie nie jesteś w stanie wykopać wszystkich surowców dostępnych na mapie, przez co można założyć, że jest ich nieskończona ilość. Dodatkowo mapa może zostać rozszerzona.

 

Z czasem zarobki stają się niczym - po miesiącu yunisie miałeś już tonę Jolarków?

 

Szczerze? Przez element zarabiania wypalałem się coraz bardziej, z każdym kolejnym dniem. Zamiast robić coś produktywnego to wolałem pomnażać majątek z którym ostatecznie i tak nic nie zrobiłem.

 

 

Troszkę odbiegnę od tematu. Kodek rozwiązałeś problem z netherem? Bo wcześniej nie dało się go zresetować.
 



#15 Pawełek

Pawełek

    Ekspert

  • Weteran
  • 1474 postów
  • Evolveye#7100
  • Evolveye

Napisano 30 November 2014 - 15:06

Może zakończymy w końcu ten "spór" o nic. Pomysły kierujmy w temat o pomysłach. Teraz zrobił się tu kącik towarzyski ;-;

 

@2up

Duże farmy są zakazane a nawet jeśli to sianie tego rekompensuje takie coś.

 

Tak jak yun wyżej napisał - kasa wypala

 

Odłączam się od rozmowy

 

*przydało by się te tematy zablokować


Użytkownik Pawela08 edytował ten post 30 November 2014 - 15:08


#16 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 30 November 2014 - 15:09

e cokolwiek nie zrobisz zawsze znajdzie się ktoś kto będzie robił coś na totalną masówkę i niezależnie od tego czy bedzie to handel z npc czy inny sposób zarabiania gotówki, będzie to wykorzystywać aby się dorobić.


Owszem, jednak czas do uzyskania tej masówki im dłuższy tym lepszy. Doba ma 24h i tego nie przeskoczysz.
 

Usuń recepty od npc spoko to zacznie sie robienie spawnerów i zarabianie kasy z potworów.


Jest blokada, na farmienei z golemów jest już blokada w 1.8, na farmienie złota pewnie kodek nałoży blokadę. Wiec jak cchesz farmic?

Zawszę znajdzie się ktoś, kto będzie próbował obejść system aby się wzbogacić.

Samo obejście systemu nie będzie złe o ile fakt dorobienia sie osoby X i zdewaluowania wartości mnóstwa przedmiotów będzie wymagał niemożebnych nakładów czasowych. Pamiętaj, jedynym regulatorem w MC jest czas poświęcony na grę (w dobie ogólnodostępnej mcwiki wiedza jest stała). Dlatego należy zrobić tak że jedna godzina gry dziennie pozwala zarobić dużo, druga mniej, trzecia jeszcze mniej, a kolejne to już nie dają wyraźnego przyrostu gotówki. Tym samym ktoś kto gra od czasu do czasu - ma możliwość zdobycia gotówki, kto chce błyszczeć w rankingu - sorry - trzeba się poświęcić (czasowo) aby wycisnąć ostanie soki z serwera. Np "umieranie" ofert i npców po jakimś czasie bedzie tym regulatorem czasu. Doceniajmy regularną grę a nie afecznie po naście godzin dziennie :).

Teoretycznie tak, praktycznie nie jesteś w stanie wykopać wszystkich surowców dostępnych na mapie, przez co można założyć, że jest ich nieskończona ilość.


No ale sam znasz pojęcie granicy produkcji. To jak z ropą naftowa, jej nie zabraknie ale koszty wydobycia beda tak duże ze nie będzie sie opłacać pozyskiwać. Można rozkopwyac kazdy chunk od Y16 w dól za diamentami - tylko po co skoro wiekszosc wykpiesz w cave'ach albo kopiac przed siebie.

Szczerze? Przez element zarabiania wypalałem się coraz bardziej, z każdym kolejnym dniem. Zamiast robić coś produktywnego to wolałem pomnażać majątek z którym ostatecznie i tak nic nie zrobiłem.


Wyłączyć w ogole pojęcie waluty i handlu? Nie będzie rankingu nie będzie marnotrawienia czasu na gotówkę :P Handle zostawić NPcom i w postaci kamyczków. NPCe tylko sprzedaja.
Prosze nie zamykać dyskusji, bardzo fajnie pogadać po kwartale przerwy i to bez żadnych napięć bo każdy z nas zaczyna od zera.

Użytkownik Theo edytował ten post 30 November 2014 - 15:15

exRYBP0.png

#17 Zaorin

Zaorin

    Nowy

  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Zaorin

Napisano 30 November 2014 - 15:16

Samo obejście systemu nie będzie złe o ile fakt dorobienia sie osoby X i zdewaluowania wartości mnóstwa przedmiotów będzie wymagał niemożebnych nakładów czasowych. Pamiętaj, jedynym regulatorem w MC jest czas poświęcony na grę (w dobie ogólnodostępnej mcwiki wiedza jest stała). Dlatego należy zrobić tak że jedna godzina gry dziennie pozwala zarobić dużo, druga mniej, trzecia jeszcze mniej, a kolejne to już nie dają wyraźnego przyrostu gotówki. Tym samym ktoś kto gra od czasu do czasu - ma możliwość zdobycia gotówki, kto chce błyszczeć w rankingu - sorry - trzeba się poświęcić (czasowo) aby wycisnąć ostanie soki z serwera. Np "umieranie" ofert i npców po jakimś czasie bedzie tym regulatorem czasu. Doceniajmy regularną grę a nie afecznie po naście godzin dziennie :).

 

Ja osobiscie nigdy nie przykładałem dużej wartości co do samego masowego zarabiania emeraldów. W lutym tej edycji chciałem zrobić spis ofert oraz transakcji aby stworzyć orientacyjny spis cenowy i wartościowy danych towarów występujących na serwerze. Niestety rozbieżność cen była ogromna, a druga sprawa to każda osada dążyła do samo niezależności co sprawiło, że handel między ludzmi wyglądał wręcz żałośnie.

Wierze w Kodeka i mam nadzieję, że rozwiąże jakoś ten problem.



#18 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 30 November 2014 - 15:24

a druga sprawa to każda osada dążyła do samo niezależności co sprawiło, że handel między ludzmi wyglądał wręcz żałośnie.


Jeszcze osada to jak cie mogę ale jak poszczególni gracze do tego dążyli? Fakt próby relacji handlowych były trudne. I dochodziło do nich tylko w sytuacji zgniłego kompromisu.
exRYBP0.png