Skocz do zawartości


Zdjęcie

Minecraft 1.9 - Nowości i zmiany!


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
1682 odpowiedzi w tym temacie

#1 CraftPortal

CraftPortal

    Polska społeczność Minecraft

  • Użytkownik+
  • 103 postów

Napisano 03 September 2014 - 14:48

*
Popularny

Najważniejsze informacje o Minecraft 1.9 przenieśliśmy na naszą stronę główną do wpisu

 

Co przyniesie Minecraft 1.9?


 

XPPbxIE.png'



craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 TGMplay

TGMplay

    Znawca

  • Użytkownik
  • 349 postów
  • TIDZIMI

Napisano 03 September 2014 - 15:07

I gitara!
Dzięki Konwboj za założenie tego tematu!
Pozdrawiam i powodzenia w pisaniu postów ; )


tumblr_mpf43sWsJY1qbsjqno1_500.gif


#3 TheVoidek

TheVoidek

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 329 postów
  • Piechacz

Napisano 03 September 2014 - 15:20

Potwierdzone (chyba) jest nowe GUI commandblocka (żródło wikipedia US)


uJnjwIB.png


#4 DzikiBóbr

DzikiBóbr

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 440 postów

Napisano 03 September 2014 - 15:43

cieszę się, że ty się tym zająłeś.

dźwięki nastrojowe? fajne, ale dziwne... szum morza które nie pływa, śpiew nieistniejących ptaków...

 

zastanawia mnie nowe GUI command blocków (nie dziwi to pewnie nikogo z osób które mnie znają :) )

szkoda, że nie będzie takie jak na głównej...


  • Xevrrer lubi to

#5 Isildur

Isildur

    Król Morgulu

  • Użytkownik
  • 246 postów
  • Ithlinne

Napisano 03 September 2014 - 15:45

Dźwięki nastrojowe mogą wprowadzić trochę klimatu do gry, jestem jak najbardziej za takim rozwiązaniem, mimo że nie ma jako takich ptaków ;)


76561198130329812.png

 

My Steam Profile (from SteamDB)


  • Worth: 2788€ (815€ with sales)

  • Games owned: 314

  • Games not played: 260 (83%)

  • Hours on record: 577.5h

#6 TheVoidek

TheVoidek

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 329 postów
  • Piechacz

Napisano 03 September 2014 - 17:05

@2Up

Nikogo to nie dziwi  :P

 

szkoda, że nie będzie takie jak na głównej...

Było by słabo. Ja tam bym sobie poradził (uczę się c#), ale pomyśl o początkujących. Ktoś nas musi kiedyś zastąpić w komendowaniu, nie? (bo bober na emeryturze)


uJnjwIB.png


#7 Aro567

Aro567

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 320 postów
  • Aro567a

Napisano 03 September 2014 - 19:37

@2Up

Nikogo to nie dziwi  :P

 

Było by słabo. Ja tam bym sobie poradził (uczę się c#), ale pomyśl o początkujących. Ktoś nas musi kiedyś zastąpić w komendowaniu, nie? (bo bober na emeryturze)

Mogliby dodać możliwość wybrania jak chcemy pisać, czy komendy, czy tak jak jest na głównej


  • DzikiBóbr lubi to

573_sygnaturaaro567.jpg


#8 TheVoidek

TheVoidek

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 329 postów
  • Piechacz

Napisano 03 September 2014 - 19:51

@Up

Lub 2 rodzaje bloków komend

Ale mi i tak wystarczają komendy jakie są na chwilę obecną, ale kilka linijek w jednym bloku jest kuszącą wizją

 

 

Btw. na wiki piszą, że tab będzie działać w blokach komend (przycisk tab = automatyczne uzupełnienie komendy)


  • Piotr1234PL i DzikiBóbr lubią to

uJnjwIB.png


#9 arl4s6

arl4s6

    Pornstar Ahri

  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 05 September 2014 - 10:30

Pory roku, na to czekałem od dawna, szkoda że już praktycznie w mc nie gram ;p, ale może kiedyś się czas i ochota znajdzie.



#10 Mareq

Mareq

    3spooky5me

  • Użytkownik+
  • 489 postów

Napisano 05 September 2014 - 17:33

Hoho, pewnie znowu będzie trzeba czekać ponad 300 dni na aktualizacje :I

 

@up 

Trochę nie wiadomo na czym by to miało polegać. Sugerowałbym raczej oddzielny biom w którym pory roku zmieniają się co np 4 minecraftowe dni, by różnica była w ogóle widoczna 

 

A co do command blocków, mogliby sprawić by wielkość pierwszej litery w słowie była opcjonalna, a nie w niektórych przypadkach tylko z małej a w niektórych tylko z dużej . Przez takie upierdliwości związane z dużą/małą literą już nieraz się wkurzałem myśląc że komenda nie reaguje 


167.gif  109.gif  244.gif

/int/ /d/ /b/ /pol/ /r9k/ /fa/ /trash/


#11 Isildur

Isildur

    Król Morgulu

  • Użytkownik
  • 246 postów
  • Ithlinne

Napisano 05 September 2014 - 17:54

Po co nowy biom dla pór roku? Zmodyfikować obecne i tyle...


76561198130329812.png

 

My Steam Profile (from SteamDB)


  • Worth: 2788€ (815€ with sales)

  • Games owned: 314

  • Games not played: 260 (83%)

  • Hours on record: 577.5h

#12 TheVoidek

TheVoidek

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 329 postów
  • Piechacz

Napisano 05 September 2014 - 18:01

Po co pory roku? To zniszczy życie mapmakerom. 

 

Nie zapominajcie o tych co w minecrafta nie grają, tylko piszą komendy/pluginy/mody i urozmajcają grę. Bez nich nie byłoby "hardokorów u skkfa" i hypixeli.

 

Wszyscy chcą urozmaicenia rozgrywki, ale takie cosie ograniczają niektórych.


uJnjwIB.png


#13 Gość_Internetowy Kret_*

Gość_Internetowy Kret_*
  • Gość

Napisano 05 September 2014 - 18:11

Po co pory roku? To zniszczy życie mapmakerom. 

 

Nie zapominajcie o tych co w minecrafta nie grają, tylko piszą komendy/pluginy/mody i urozmajcają grę. Bez nich nie byłoby "hardokorów u skkfa" i hypixeli.

 

Wszyscy chcą urozmaicenia rozgrywki, ale takie cosie ograniczają niektórych.

Na twoim miejscu był bym raczej spokojny. Pewnie będzie się to dało wyłączyć komendą.

 

Ciekawe jest to, że swego czasu Madzia (konkretnie mi chodzi o MagdalenęMarięMonikę) pod czas gry w Don`t Starve powiedziała, że Minecraft dużo rzeczy zapożycza z innych gier i że pewnie w MC podobnie jak w DS będzie cykl pór roku. Wtedy to był żart, a teraz to rzeczywistość...



#14 konwboy

konwboy

    Uczony

  • Weteran
  • 642 postów
  • konwboy

Napisano 05 September 2014 - 18:18

Pory roku całkowicie nie pasują do gry, według mnie jedyne co powinno być zmienione, to system pogody...


Użytkownik konwboj edytował ten post 05 September 2014 - 18:18


#15 Mareq

Mareq

    3spooky5me

  • Użytkownik+
  • 489 postów

Napisano 05 September 2014 - 18:25

Po co nowy biom dla pór roku? Zmodyfikować obecne i tyle...

 

A więc zmianie musiałaby ulegać cała mapa? -Bez sensu , lepiej zrobić nowy biom ze wszystkim co na innych, drzewa, rzeki, góry itp. , po prostu co jakiś czas tylko tam pora roku by się zmieniała, jeśli komuś by to nie pasowało po prostu by nie mieszkał na tym biomie i po problemie .

 

@up

 

Również według mnie byłoby to coś bardzo nie pasującego ale kto wie, może te plany w przyszłości się ziszczą . A może nie

 

@Toppic Byłoby miło gdyby dodali jakieś agresywne potwory, wiem że dodali te guardiany ale i tak pewnie nigdy ich nie spotkam, a chwilowo w nocy do przetrwania wystarczy tylko kamienny miecz, nic więcej . O, i jeszcze jakieś ptaki by się przydały, minecraftowe niebo jest trochę smutne i przymulone.

I jeszcze na koniec dodam że byłoby również ciekawie gdyby dodali emeraldowe łuki co wreszcie znalazłoby zastosowanie dla emeraldów, byłby to po prostu zwykły łuk ze zdobieniami i ze zwiększonymi obrażeniami. Taka mała nowość a tak by cieszyła : /


167.gif  109.gif  244.gif

/int/ /d/ /b/ /pol/ /r9k/ /fa/ /trash/


#16 DzikiBóbr

DzikiBóbr

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 440 postów

Napisano 05 September 2014 - 19:16

@up nowe potworki nie są złe, ale pamiętajmy, że w minecrafta gra MNÓSTWO dzieci, nawet moja 8-letnia siostra, a sam Minecraft jest grą przygodową. Dodanie nowych potworów może się okazać zgubne - dzieci się boją, dzieci nie płacą... (wiem, że jest peaceful, ale nawet jak się nie boją, (z tym baciem się to przez siostrę) to ich umiejętności bitewne są dosyć przeciętne, brak wprawy :) )

to co powinni rozbudować to system trudności

peaceful/easy bez zmian

na normal więcej uzbrojonych potworków

na hard może jakieś mini-bosy?


  • Isildur lubi to

#17 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 05 September 2014 - 20:40

Po co pory roku? To zniszczy życie mapmakerom.


zrobi sie jak z wieloma rzeczami gamerule NoSeasons

A jak miały by działać pory roku? Prosto. Wystarczy ze będa to okazjonalne zmiany np w lesie zima moze okresowo troche popadać śnieg który w innych porach roku będzie sie roztapiał, a w biomie zimowym w czasie lata tez by topniał jakis niewielki % zimnych bloków.
Konieczne jest dodanie wiatru i wilgotności powietrza, bez tego pory roku beda zwyczajnie smutne. One nie musza być wiualne tak e spadają liście na zimę albo że wszystko przykrywa czapa śniegu tudzież latem cały biom zimowy topnieje. TO mogą być rzeczy symboliczne jak np spontaniczne rozmnażanie się zwierząt na wiosnę, krótszy, dłuższy dzień. ZIma wolniej rosn uprawy o ile zupełnie nie giną te na otwartej przestrzeni, latem może nastąpić susza.
Wiatr natomiast by powiewał Sztandarem mocniej lub słabiej. WIlgotnosc powietrza przynosiła by rózne fekty np rosę na blokach o świcie, szron, utrudniała podróżowanie w dżungli, mgłe jesienią.Za to burza i pioruny powinny być bardziej dynamiczne. Np silny wiatr huraganowy spychał by postać gracza, przemieszczał by nieznacznie moby, pojedyncze bloki liści spadały by z drzew, na pustyni mogło by wzniecać burze piaskowe. Jesienią można by mieć większa szanse na drop jabłek z drzew, latem uprawy by rosły szybciej. mozna tak wymieniać w nieskończoność, konkretny biom miałby swoje reguły dotyczące por roku. Biomy zostały już jako tako pogrupowane wiec nie było by opadów śniegu obok pustyni. Same pory roku powinny trwać minecraftowy tydzień. Długo? A skad! 8x15 = 120minut czyli zmiana pory roku co dwie godziny ciągłej gry.
exRYBP0.png

#18 Gość_Internetowy Kret_*

Gość_Internetowy Kret_*
  • Gość

Napisano 06 September 2014 - 10:03

@Theo

Wszystko to brzmi świetnie, ale obawiam się, że taka ilość efektów uniemożliwiłaby grę na słabszych PC`tach



#19 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 06 September 2014 - 10:08

Pamiętaj że to nie muszą być efekty wizualne 3D. Z drugiej strony gra się rozwija a hardware tez, nie można cały czas jęczeć ze gra nie pójdzie na 8 letnim komputerze (popatrzcie jaki sprzęt był dostępny 8 lat temu). TO tak jaby oczekiwać zeby SIMS 4 działało na tym samym sprzęcie co SIMS 1. Przeciez to tez simsy nie? Tyle że sie rozwijają tak jak minecraft. Odpal sobie BETĘ, 1.2 i zobacz jakie to płynne ale jak ubogie w stosunku do obecnej wersji MC.

Tka przy okazji, Mojang w tej czy w następnej wersji pisał że będzie wymagana obsługa OpenGL 2.0 do gry. A to wykastruje właśnie starsze komputery. Z definicji bo sa przestarzałe.
  • Maślak i Skratsher lubią to
exRYBP0.png

#20 Gość_Internetowy Kret_*

Gość_Internetowy Kret_*
  • Gość

Napisano 06 September 2014 - 10:25

Oczywiście że wraz z rozwojem gry zwiększają się jej wymagania. Ale po prostu obawiam się, że gdyby Mojang planowałby wprowadzić tak drastyczne zmiany to znów podniósłby się krzyk osób, które nie mają wymaganego sprzętu, których jest dużo. Tym bardziej że w ostatnim czasie priorytetem koncernów produkujących elektronikę jest tworzenie sprzętów małych i wygodnych lecz niekoniecznie mocnych. Więc gra straciłaby dosyć sporą grupę odbiorców, a co za tym idzie Mojang mógłby stracić część zysków. W końcu jedną z ważniejszych zalet mniecrafta jest jego grywalność.

Przy czym osobiście byłbym za wprowadzeniem tego typu zmian. Aktualnie nie wyobrażam sobie gry bez shaderów. Myślę, że wprowadzenie większej ilości efektów graficznych do gry podniosłaby zdecydowanie standard rozgrywki.