Skocz do zawartości


Zdjęcie

Baza danych MySQL, jak?

AuthMe

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
6 odpowiedzi w tym temacie

#1 Oui

Oui

    Nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 24 August 2014 - 01:36

Witam, mam problem z połączeniem pluginu AuthMe [3.4] z bazą danych MySQL. Jak to należy zrobić? Czy trzeba najpierw ręcznie stworzyć tabelę w phpmyadmin (jeśli tak, to jak to dobrze skonfigurować)?

Górna część config.yml pluginu wygląda u mnie mniej więcej tak jak poniżej, a w bazie stworzyłem tabelę i odpowiednie kolumny. Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu, ewentualnie podesłaniu gotowego pliku konfiguracyjnego.

Dodam jeszcze, że wersja serwera, to 1.7.9. Jeśli chodzi o MySQL, to trochę już w tym siedzę, aczkolwiek konfiguracja pluginów przyprawia mnie o ból głowy i naprawdę ciężko jest mi to ogarnąć.

DataSource:
  mySQLColumnName: p_name
  mySQLTablename: players
  mySQLUsername: oui
  backend: mysql
  mySQLColumnLastLogin: p_lastlogin
  mySQLDatabase: minecraft
  mySQLPort: '81' // Bo MySQL na WampServer, na porcie 81
  mySQLColumnIp: p_ip
  mySQLHost: localhost
  mySQLColumnPassword: p_password
  mySQLPassword: haslo123
  caching: true
  mySQLlastlocX: p_posX
  mySQLlastlocY: p_posY
  mySQLlastlocZ: p_posZ
  mySQLlastlocWorld: p_world
  mySQLColumnEmail: p_email
  mySQLColumnId: p_id
  mySQLColumnLogged: p_isLogged
GroupOptions:
  UnregisteredPlayerGroup: ''
  RegisteredPlayerGroup: ''
  Permissions:
    PermissionsOnJoin: []

Użytkownik Michał edytował ten post 15 November 2014 - 20:36


craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 4i60r

4i60r

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 93 postów

Napisano 24 August 2014 - 11:21

Kolumny z pliku konfiguracyjnego muszą odpowiadać kolumnom w Twojej tabeli. Powiedzmy, że mam bazę danych "Minecraft", tabelę "authme", konto "root" z hasłem "torcik25".

Konfiguracja w tym przypadku powinna wyglądać następująco:

mySQLTablename: authme
mySQLUsername: root
backend: mysql
mySQLDatabase: Minecraft
mySQLPort: 81
mySQLHost: localhost
mySQLPassword: torcik25

Warto się również upewnić czy dany użytkownik ma uprawnienia do bazy, tabeli i operacji CRUD (create, read, update, delete). Jeśli coś nie działa plugin AuthMe powinien wypluć jakieś błędy w konsoli - wystarczy je przeczytać i się do nich zastosować.

BTW. Z tego co pamiętam to w YML komentarze zaczynają się od #, nie // więc to też może powodować złe parsowanie pliku.


banner.pngbanner2.png
  Profesjonalny sklep WWW do Minecraft! Dostępne demo.


#3 Oui

Oui

    Nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 24 August 2014 - 11:47

Kolumny z pliku konfiguracyjnego muszą odpowiadać kolumnom w Twojej tabeli. Powiedzmy, że mam bazę danych "Minecraft", tabelę "authme", konto "root" z hasłem "torcik25".

Konfiguracja w tym przypadku powinna wyglądać następująco:

mySQLTablename: authme
mySQLUsername: root
backend: mysql
mySQLDatabase: Minecraft
mySQLPort: 81
mySQLHost: localhost
mySQLPassword: torcik25

No i tak też wygląda to u mnie, a niestety nie chce się połączyć z bazą danych. Po zmianie "backend" na "file" na serwer można wejść bez problemu. Po zastosowaniu natomiast "mysql", podczas próby wejścia na serwer pojawia się problem Timeout'a.

 

 

Warto się również upewnić czy dany użytkownik ma uprawnienia do bazy, tabeli i operacji CRUD (create, read, update, delete). Jeśli coś nie działa plugin AuthMe powinien wypluć jakieś błędy w konsoli - wystarczy je przeczytać i się do nich zastosować.

Użytkownik "oui" na pewno ma wszystkie uprawnienia w phpmyadmin, tego jestem pewien.

 

 

BTW. Z tego co pamiętam to w YML komentarze zaczynają się od #, nie // więc to też może powodować złe parsowanie pliku.

Komentarz dodałem tylko tutaj w temacie, w celach pomocniczych. W pliku konfiguracyjnym go nie ma.

 

 

Tak, czy inaczej, problem dalej pozostaje nierozwiązany :/



#4 4i60r

4i60r

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 93 postów

Napisano 24 August 2014 - 14:36

Odpal serwer z Authme na mysql i wklej logi od początku odpalenia serwera do "Done [...]".


banner.pngbanner2.png
  Profesjonalny sklep WWW do Minecraft! Dostępne demo.


#5 Oui

Oui

    Nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 24 August 2014 - 15:15

Odpal serwer z Authme na mysql i wklej logi od początku odpalenia serwera do "Done [...]".

 

 

[16:14:35] [Server thread/INFO]: Starting minecraft server version 1.7.9
[16:14:35] [Server thread/INFO]: Loading properties
[16:14:35] [Server thread/INFO]: Default game type: SURVIVAL
[16:14:35] [Server thread/INFO]: Generating keypair
[16:14:36] [Server thread/INFO]: Starting Minecraft server on localhost:25565
[16:14:36] [Server thread/INFO]: This server is running CraftBukkit version git-Bukkit-1.7.9-R0.1-10-g8688bd4-b3092jnks (MC: 1.7.9) (Implementing API version 1.7.9-R0.2)
[16:14:36] [Server thread/INFO]: [AuthMe] Loading AuthMe v3.4
[16:14:36] [Server thread/WARN]: **** SERVER IS RUNNING IN OFFLINE/INSECURE MODE!
[16:14:36] [Server thread/WARN]: The server will make no attempt to authenticate usernames. Beware.
[16:14:36] [Server thread/WARN]: While this makes the game possible to play without internet access, it also opens up the ability for hackers to connect with any username they choose.
[16:14:36] [Server thread/WARN]: To change this, set "online-mode" to "true" in the server.properties file.
[16:14:36] [Server thread/INFO]: Preparing level "world"
[16:14:36] [Server thread/INFO]: Preparing start region for level 0 (Seed: -8633183828193683511)
[16:14:36] [Thread-7/INFO]: ----- Bukkit Auto Updater -----
[16:14:36] [Thread-7/INFO]: It appears that you're running a Beta Build, when you've specified in bukkit.yml that you prefer to run Recommended Builds.
[16:14:36] [Thread-7/INFO]: If you would like to be kept informed about new Beta Build releases, it is recommended that you change 'preferred-channel' in your bukkit.yml to 'beta'.
[16:14:36] [Thread-7/INFO]: With that set, you will be told whenever a new version is available for download, so that you can always keep up to date and secure with the latest fixes.
[16:14:36] [Thread-7/INFO]: If you would like to disable this warning, simply set 'suggest-channels' to false in bukkit.yml.
[16:14:36] [Thread-7/INFO]: ----- ------------------- -----
[16:14:37] [Server thread/INFO]: Preparing spawn area: 90%
[16:14:37] [Server thread/INFO]: Preparing start region for level 1 (Seed: -8633183828193683511)
[16:14:38] [Server thread/INFO]: Preparing start region for level 2 (Seed: -8633183828193683511)
[16:14:38] [Server thread/INFO]: [AuthMe] Enabling AuthMe v3.4
[16:14:38] [Server thread/INFO]: [AuthMe] Loading Configuration File...
[16:14:38] [Server thread/INFO]: [AuthMe] Set Language: pl
[16:14:38] [Thread-8/INFO]: [AuthMe] MySQL driver loaded
[16:14:38] [Thread-8/INFO]: [AuthMe] Connection pool ready

 

To całe logi.

 

Później pojawia się jeszcze...

 

[16:15:39] [Thread-8/INFO]: [AuthMe] ConnectionPool was unavailable... Reconnected!
[16:16:39] [Thread-8/WARN]: [AuthMe] ERROR: Timeout while waiting for a valid database connection.
[16:16:39] [Thread-8/WARN]: [AuthMe] ERROR: Can't use MySQL... Please input correct MySQL informations ! SHUTDOWN...
[16:17:39] [Server thread/INFO]: [AuthMe] ConnectionPool was unavailable... Reconnected!
[16:18:39] [Server thread/WARN]: [AuthMe] ERROR: Timeout while waiting for a valid database connection.
[16:18:39] [Server thread/INFO]: [AuthMe] LICENSE : This product includes GeoLite data created by MaxMind, available from

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

[16:18:39] [Server thread/INFO]: [AuthMe] Authme 3.4 enabled
[16:18:39] [Server thread/INFO]: Server permissions file permissions.yml is empty, ignoring it
[16:18:39] [Server thread/INFO]: Done (244,789s)! For help, type "help" or "?"
[16:18:39] [Server thread/INFO]: Stopping server
[16:18:39] [Server thread/INFO]: [AuthMe] Disabling AuthMe v3.4
[16:18:39] [Server thread/INFO]: Saving players
[16:18:39] [Server thread/INFO]: Saving worlds
[16:18:39] [Server thread/INFO]: Saving chunks for level 'world'/Overworld
[16:18:39] [Server thread/INFO]: Saving chunks for level 'world_nether'/Nether
[16:18:39] [Server thread/INFO]: Saving chunks for level 'world_the_end'/The End
[16:18:39] [Thread-4/INFO]: Stopping server
[16:18:39] [Thread-4/INFO]: Saving players

Użytkownik Oui edytował ten post 24 August 2014 - 15:22


#6 4i60r

4i60r

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 93 postów

Napisano 24 August 2014 - 21:27

Jesteś pewien, że port jest ustawiony na prawidłowy? Otwórz okno konsoli (Start > wpisz 'cmd' i kliknij enter) i wpisz 'ping localhost:81'. Gdzie localhost to adres Twojego serwera mysql a 81 to jego port. Jeśli nie dostaniesz odpowiedzi - spróbuj 'ping localhost:3306'.


banner.pngbanner2.png
  Profesjonalny sklep WWW do Minecraft! Dostępne demo.


#7 Oui

Oui

    Nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 24 August 2014 - 22:39

Jesteś pewien, że port jest ustawiony na prawidłowy? Otwórz okno konsoli (Start > wpisz 'cmd' i kliknij enter) i wpisz 'ping localhost:81'. Gdzie localhost to adres Twojego serwera mysql a 81 to jego port. Jeśli nie dostaniesz odpowiedzi - spróbuj 'ping localhost:3306'.

Do phpmyadmin wchodzę przez localhost:81/phpmyadmin, a i w ustawieniach wampserver'a, na którym stoi baza, port jest ustawiony na Listen 81.

A co do pingowania localhost'a, to wyświetla się informacja "Żądanie polecenia ping nie może znaleźć hosta (...)" - tak samo z portem 81, 3306 jak i standardowym 80 (wszystkie 3 sprawdziłem).

 

 

 

@edit

Zmieniłem port w config'u na 3306 i po ustawieniu tego, również nie mogę połączyć się z serwerem przez client'a minecrafta.


Użytkownik Oui edytował ten post 25 August 2014 - 04:39






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: AuthMe