Witam dziś chciałbym pokazać wam pewien bardzo ciekawy program który według mnie zasługuje na uwagę. Jest to tytułowy MC-Map.
Jest to program, bardzo podobny do cartographera i cartographera G, jednakże obsługuje oba formaty save'ów - sprzed minecraft beta 1.3 i po nim aż do aktualnej wersji 1.7. Kolejnym plusem jest to że nie trzeba go instalować, więc możemy z niego korzystać nawet jeżeli nie mamy uprawnień administratora na naszym komputerze .
Teraz o samym programie. umożliwia on renderowanie mapy całego naszego świata w MineCraft niezależnie od jego wielkości (w przeciwieństwie do Minecraftowej mapy. Na dodatek mamy tu cały wachlarz możliwości edycji naszej mapy - od koloru trawy na biomach - po możliwość wyłączenia cieni i zwiększenia ostrości.
Program został stworzony przez użytkownika minecraftforum o nicku Zahl
macie oryginalną stronę z tym programem. i kilkoma zdjęciami
Jeżeli chcecie go pobrać zjedźcie pod zdjęcie programu to wejdźcie na stronę podaną wyżej i znajdźcie niebieski napis
lub jeżeli macie wersje 64 bitową
klikamy w to i mamy pobrany folder z programem
P.S. Jeżeli nie jesteście pewni swojej wersji systemu to wybierzcie 32 bitową bo działa na obu
P.P.S W folderze będą 2 pliki McMap i McMap gui. ZAWSZE odpalajcie Mcmap gui jeżeli chcecie żeby działało
A teraz obsługa.
Nie powiem wam do czego służą wszystkie psztyczki... Bo nie wiem (Niestety) ale wyjaśnię mniej więcej na przykładzie
zdjęcia teraz tylko oglądajcie i czytajcie jednocześnie
Pomarańczowy - podkreśla wybór świata. Używajcie go jeżeli renderujecie mapy ze starego formatu
Czerwony - zaznaczyłem nim opcje której używacie jeżeli renderujecie nowe mapy LUB chcecie renderować save który nie znajduje się aktualnie w folderze saves w .minecraft. robi się to zaznaczając kropkę k punkcie obok napisu custom a następnie klika się brows i wpisuje kolalizację pliku. nie jest to jednak koniec kiedy znajdziemy nasz save WCHODZIMY w niego (Bez włochatych myśli proszę) i znajdujemy plik level.dat i klikamy otwórz.
Złoty - jeżeli chcecie wygenerować mapę Netheru
Fioletowy - jeżeli chcemy wygenerować mapę Endu
Brązowy - czyli opcje obszaru do renderowania
Szary - zaznaczamy to gdy chcemy wyrenderować mapę całego świata
Jasny niebieski - gdy chcemy Wyrenderować tylko jego część (nie znam szczegółów )
Jasny zielony - wysokość czyli od - do jakiej wysokości ma się renderować nasza mapa (koordynat y) (jeżeli chcemy to aktywować zatwierdzamy punkt Pod czarną kreską)
Czarny - jeżeli chcecie wyrenderować mapę w minecraftowym dniu Odznaczacie Daytime. Jeżeli w nocy Nightime a jeżeli podziemia to Underground (uprzedzam ostatnia opcja jest nieco upośledzona)
Żółty - Suwak w tym punkcie służy do zaznaczenia ostrości zdjęcia jaką chcemy uzyskać. Include skylight służy do włączania cieni Co do apply biom colors to służy do zmiany kolorów biomów ale niestety nie umiem tego obsłużyć.
Na koniec brązowy czyli kierunek w którym będzie się renderowała mapa i suwak do zwiększania maksymalnej możliwej pamięci zajmowanej przez zdjęcie.
Kiedy skończyliśmy klikamy start, czekamy chwilę (jeżeli wasze śwaty zajmują więcej niż 50 mega to może troszeczkę wiencej nisz chwilę) i cieszymy się zdjęciem Pojawi się ono w folderze z programem
Mam nadzieję że się wam podobało i przekonałem was do zainstalowania tego programu jeżeli macie jakieś uwagi do tego tematu walcie śmiało
Użytkownik Mixmid edytował ten post 23 July 2014 - 18:25