Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opis Minecrafta


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 castro12321

castro12321

    Viva la ja

  • Użytkownik
  • 322 postów

Napisano 01 August 2010 - 11:10

Trochę mi się nudziło i tak oto stworzyłem taki opis na temat Minecrafta w formie wywiadu?

Może się przydać, wszelkie propozycje na zmiany, poprawki piszcie tu, może to być dobra forma reklamy Mc jak i tego forum.



A więc od razu zacznijmy...
Q - koleś który słucha Minecrafcie.
A - tłumaczący.

----------

Q: Co to jest Minecraft?
A: Ano to jest gra, gra FPP (first person perspective) Tworzona przez niejakiego Notcha. Cała gra ma skromną grafikę, jednakże chodzi o grywalność. ;-)
Akcja dzieję się na mapie złożonej z tysięcy, albo milionów klocków. (zależy od wybranej wielkości.) Dla uproszczenia dam screena.

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować



Jak widać, gra jest w przeglądarce, dodatkowo jest wieloplatformowa (wielki atut)
Jedyne co wymaga to najnowszej javy dostępnej z tąd:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować



----------

Q: I o co w niej chodzi?
A: Zacznijmy od tego, że występują w nim 2 tryby rozgrywki. Survival (obecnie alpha), oraz creative.

----------

Q: Czym one się różnią?
A: Więc tak.
W creative mode jesteś pewną postacią i biegasz po mapie.
Masz do dyspozycji ponad 50 różnych rodzajów bloczków, (w creative) oraz dużo, dużo więcej w alpha.
Możemy je w dowolny sposób modyfikować, niszczyć, przesuwać, stawiać.

----------

Q: Co mi to da?
A: Frajdę, oraz pewne poczucie wolności. W końcu kto nie chciałby zniszczyć stojącej naprzeciw niego góry, czy przekopać dołu do wnętrza ziemi, lub po prostu zbudować sobie willi, czy wielkiego zamku, w którym będzie mieszkał.
Może pokażę teraz możliwości trybu creative mode:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować



i bonus od jakiegoś sfrustrowanego gracza ;)

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować



Prawda, że pięknę? Oczywiście nie musimy sami tego robić, mogą nam pomagać inni gracze, z racji trybu multiplayer. 8-)
----------

Q: Super! Może powiedz teraz o tym drugim rodzaju rozgrywki?
A: Jasne, Minecraft alpha, jest to rodzaj rozgrywki survival. Tutaj natomiast jesteśmy w środku bardzo wielkiej mapy. (jeden klocek jest to 1m3) Dodam, że mapa, jako powierzchnia, może przekroczyć rozmiary ziemi, ale wątpie, aby nawet ambitnym chciałoby się biec przez taką odległość.
Zauważalny jest także brak nieskończonej ilości materiałów. W przeciwieństwie do creative musimy je zdobyć sami.
Do tego występuje cykl dnia i nocy. Zazwyczaj w dzień jesteśmy bezpieczni, zdobywamy na powierzchni ziemi surowce i materiały do budowy, czasem schodzimy do (już niebezpiecznej) kopalni.
Nastaje noc... Okazuje się, że jak wyjdziesz, gdzieś poza bezpieczną, oświetloną bazę, dom czy cokolwiek co zbudowaliście w tym czasie, znajdują się potwory! O tak... bezmyślne zombie, szkielety prujące do nas strzałami, przerośnięte pająki i inne...
Oczywiście poza drapieżnikami są i inne stworzenia: krowy, kury, świnie, owce.
Zapewniam, że nie będziemy czuli się samotnie.

Do tego, około września wyjdzie działający multiplayer do survivala. :D

----------

Q: Dlaczego dopiero wyjdzie?
A: Gra jest dopiero w fazie testów, już nazwa nam wskazuje: "alpha".
Minecraft, pomimo, że już jest grywalny, to cały czas go rozwija się, Update'y wprowadzające nowe elementy do gry pojawiają się przynajmniej raz na tydzień! Nudzić się nie będziemy.

----------

Q: Po co mam grać w zbugowaną grę?
A: Notch przeprowadza wewnętrzne testy, usuwając większość dokuczliwych błędów, reszta tak naprawdę, nie przeszkadza w rozgrywce, ponadto dzięki tobie, On może je szybciej usunąć. W końcu jako dobry użytkownik o wszystkich błędach w grze możesz go poinformować, dzięki czemu gra będzie jeszcze lepsza!

----------

Q: A jak wygląda rozgrywka w Minecrafcie? Tak od środka.
A: Tak jak mówiłem, znajdujemy się w danym miejscu na mapie, zwiedzamy ją chwilę, aby znaleźć miejsce na prowizoryczne schronienie.
w tym czasie zbierasz ziemię, drewno, nasiona, mięso oraz inne potrzebne na start rzeczy do swojego ekwipunku.
Zakładamy, że znalazłeś jakąś małą jaskinię, postanawiasz w niej zamieszkać.
Z drewna wyrabiasz stół (nazwiemy to "crafting box" na którym będziesz robił większość rzeczy w przyszłości, oraz skrzynkę (bądź skrzynki) w których będziesz składował to co zdobyłeś, bądź wytworzyłeś.
Następnie w crafting boxie przerabiasz część drewna na patyki, dokładasz trochę drewna, tworząc kilof, którym wykopiesz trochę kamienia. Następnie powtarzasz czynność tworzenia w crafting boxie, tylko, że tworzysz więcej narzędzi takich jak miecz, łopatę, siekierę, motykę przy użyciu zamiast drewna, kamienia. Jedynie patyki służą jako rękojeść.

Kamiennym kilofem wykopujesz szybko trochę kamienia, w międzyczasie poszukujesz węgla. Kiedy znajdujesz (o ile jeszcze jest dzień) zbierasz szybko przy pomocy siekiery więcej drewna. Zakładamy, że już się ściemnia.

Z drewna wytwarzasz na szybko drzwi, wstawiasz w wejściu jaskini, a resztę jej zagradzasz. Używając patyków i węgla tworzysz trochę pochodni, aby rozświetlić jaskinię w nocy.
Teraz w zasadzie czekasz aż wyjdzie dzień, jeżeli jesteś hardcorem wychodzisz na otwartą przestrzeń, ze swoim kamiennym mieczem i szukasz agresywnych stworzeń. Zabijając je możesz pozyskać różne przedmioty przydatne w przyszłości, jednak teraz będzie ciężko walczyć z więcej niż jednym osobnikiem naraz, w drugim wariancie nudzisz się w jaskini, w tym czasie masz wolną rękę. Zazwyczaj ją pielęgnujemy, aby nie była zbyt postrzępiona, lub ją powiększamy. Kiedy skończymy prawdopodobnie jest dzień. Ponownie zbieramy surowce z "podwórka", tylko więcej, w międzyczasie pozyskujemy skóry, mięso etc.
Zapada zmrok, wracamy do jaskini. (o ile się nie zgubiliśmy ;) ) i z kamienia wytwarzamy piecyk, w którym smażymy mięso, przetapiamy piasek na szkło etc. w międzyczasie w crafting boxie tworzymy nowe rzeczy, na przykład ubranie wierzchne ze skóry. Jako, że noc jeszcze trwa możemy zrobić kopalnie w jaskini w poszukiwaniu złóż lepszych surowców od kamienia, na przykład żelaza, złota, diamentów i innych. Jak złapiemy szczęście dokopiemy się do naturalnej jaskini, w której te złoża mogą być widoczne, ale takie jaskinie również są niebezpieczne, ponieważ potwory może na powierzchni występują tylko w nocy, ale w jaskiniach (tam gdzie jest ciemno) zawsze!

Tak zazwyczaj wygląda początek gry, albo podobnie. Dalej jest naprawdę, bardzo różnie.
Możliwości na dalszą rozgrywkę mamy w tym momencie naprawdę sporo. To już od ciebie zależy...

----------

Q: coś jeszcze?
A: Nie wspomniałem o jednym, survivaltest. Jest to stara wersja gry, dostępna za darmo. Występuje w niej wiele braków w stosunku do alphy, ale jest bardzo dobrym wprowadzeniem do Minecrafta. cały ten tryb polega dokładnie na tym samym co alpha, jednak nie ma "crafting boxa", cyklu dnia i nocy, dynamicznego oświetlenia, dynamicznej wody, oraz wielu innych.
W skrócie pod tym linkiem (

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

) możemy za darmo zagrać we wcześniejszą, już nie wspieraną wersje survivala. W przeciwieństwie do alphy istnieje przelicznik punktów, czyli dostajesz punkty za każde zabite stworzenie. I drugi atut, to możliwość otworzenia map z creative moda. Pomimo braków tego co jest w alphie i tak przyjemnie się w ten tryb gra.
Jednak jeżeli ci się spodoba ta wersja, bez wątpienia będziesz zadowolony z alphy.

Jest jedna rzecz nie dotycząca rozgrywki, a całego Minecrafta. Obecnie Minecraft ma darmowy tryb creative, oraz survival (w starej wersji) jednak do grania w alphe trzeba mieć tak zwane KP (konto premium).
Kosztuje ono na chwilę obecną 10 euro. (dokładniej 9.95 euro, to jest około 40zł) Jednakże to jest przedsprzedaż, a kupno dostępne jest za pomocą płatności paypal.
Jest jedno ale dlaczego warto to kupić. Cena ta wrośnie już do 15 euro w fazie beta, aż wkońcu uzyska ostateczną cenę, czyli 20 euro w pełnym wydaniu.
Więc warto kupić grę teraz, nie dość, że zaoszczędzimy, to jeszcze będziemy mogli być "współtwórcami" Minecrafta tworząc społeczność, oraz dając pomysły Notchowi na rozbudowę gry.

----------

Q: Interesujące, czyli survivaltest, to taka wersja demo? ale skąd mam pewność, że nie zapłacę drugi raz, albo Notch mnie nie oszuka?
A: Tak. Co do drugiego to statystyki mówią same za siebie:
Statistics
653 players online, in 576 servers.
309600 registered users, of which 42033 (13.57%) have bought the game.

In the last 24 hours, 3611 people registered, and 1256 people bought the game.
W tej chwili było 653 graczy online, na 576 serwach, co świadczy o popularności gry.
309600 (jaka ładna liczba ;-) ) jest zarejestrowanych użytkowników, a z nich 42033 (13,5%) kupiło konto premium. Sam Minecraft rośnie w popularności, ponieważ już widać, że grę w przeciągu 24 godzin kupiło 1250 osób!

Czy Notch by oszukał taką liczbę osób? Dodatkowo masz zapewnione, że oprócz tylko i tylko tej pierwszej płatności (czyli nie musisz potem dopłacać) masz już konto premium, to jeszcze wszystkie dodatki, jakie potem wyjdą (i będą płatne) będziesz je miał od razu i za darmo!


_______________________________________________________________________________________
Spodobało się? Zapodam linki:
Główna strona gry:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


Minepedia (wzór wikipedi, ale o Minecrafcie):

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


Oficjalne forum (ANG.):

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


Oficjalny Blog Notcha (developera):

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować



________________________________________________________________________________
Opis utworzony przeze mnie, pozwalam na udostępnianie, go pod warunkiem podania
autora. (czyt. castro12321)
_________________________________________________________________________________


craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Pesio

Pesio

    0.29_a

  • Użytkownik
  • 335 postów

Napisano 01 August 2010 - 11:32

Obecnie Minecraft kosztuje 9.95 euro, nie 10 euro. Przeliczając według średniego kursu walut z dnia dzisiejszego będzie to - 39.88 zł. W trakcie trwania bety będzie kosztował 14.99 euro, czyli 60.08 zł. Mała różnica, ale jest.

...ale wątpie, aby nawet ambitnym chciałoby się biec na drugi koniec mapy.

W Minecraft Alpha nie ma czegoś takiego jak ''koniec mapy'', tak wprowadzamy potencjalnych odbiorców w błąd. Użyj może innego określenia.

Można też napisać o starym survivalu, jego zaletą jest to że działają na nim mapy z creative moda i można tam zdobywać punkty. Podaj też do niego link, bo nie jest to już wspierana wersja gry, a była fajna.
Dołączona grafika

#3 castro12321

castro12321

    Viva la ja

  • Użytkownik
  • 322 postów

Napisano 01 August 2010 - 11:56

Dzięki, poprawione.
Survival dodany, tylko nie mam pomysłu jak zastąpić ten koniec mapy :/
Czy po prostu napisać, że generator dalej nie generuje mapy?
Jak skończę, udostępnie kod do skopiowania.

@down: Koniec jest, bodajże 32 miliony klocków, ale od około 3 milionów występują problemy z działaniem generatora.

#4 Mofixil

Mofixil

    Użyszkodnik

  • Użytkownik
  • 668 postów

Napisano 01 August 2010 - 12:28

"Mapa jest generowana w czasie rzeczywistym i nie ma końca".
Ew. zapętla się.

#5 Joz

Joz

    real hero

  • Użytkownik
  • 422 postów

Napisano 01 August 2010 - 16:00

...ale wątpie, aby nawet ambitnym chciałoby się biec na drugi koniec mapy.

W Minecraft Alpha nie ma czegoś takiego jak ''koniec mapy'', tak wprowadzamy potencjalnych odbiorców w błąd. Użyj może innego określenia.

"Dobiegnięcie na drugi koniec mapy" równa się z przybyć na miejsce startu. Innymi słowy - kula nie ma początku.

#6 castro12321

castro12321

    Viva la ja

  • Użytkownik
  • 322 postów

Napisano 01 August 2010 - 16:59

Hmmm... Kiedy ręcznie zmieniłem sobie pozycje na 32 miliony klocków, to zwiesił mi się client, po ustawieniu wartości na 30 milionów były same zdesynchronizowane klocki, jakiśdziwny tunel, miał wysokość ponad wartość 128... ciągle ten tunel się zapętlał, ogólnie występowały same błędy, ponad to cięło się niemiłosiernie...