Skocz do zawartości


Zdjęcie

Wielka Mapa


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 18 May 2014 - 19:03

Prosty pomysł: robimy wielka mapę serwera z minecraftowych map. Projekt byłby dosc kosztowny i nieco kontrowersyjny ale ogólnie takie zalozenia:

Mapa to wielka ściana postawiona w jakimś wygodnym miejscu z półeczkami do ogladania jej we właściwej odległości (półeczki z jakiegoś dziwnego bloku) Sciana musi być na powierzchni.
Pytanie tylko o skalę, najfajniejsza była by mapa w skali 1:1 ale:
To ma wymiary 64x64 czyli całkiem spore i potrzeba na to 32768 papieru, 16384 sztabek żelaza, 4096 redstone. Wartość tych materiałów to ok 2300J.
Przy skali 1:2 wszystko dzielimy przez 4.
Skala 1:4 - to tanie ale małe będzie. Raptem ściana 16x16 bloków.

Co wy na to? Przy skali 1:1 i 1:2 potrzebna była by refundacja środków i wspólne zaangażowanie na "ładowanie" map. PRzy 1:4 mozna to zrobić w kilka dni. również przydała by sie ochrona mapy cuboidem, i jakies wygodne miejsce do jej umieszczenia.

Na Spawnach można natomiast zrobić mapy w skali 1:16 to było by malutkie 4x4 bloki.
  • OgoniastyPL lubi to
exRYBP0.png

craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Narina

Narina

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 449 postów
  • Narina

Napisano 18 May 2014 - 20:27

Zebranie materiałów i zbudowanie tej mapy to jedna sprawa, w sumie całkiem nie trudna. Papier bez problemowo dostajemy z trzciny, żelazo mamy z farm golemów, które aktualnie ma sporo graczy, redstone jest... w każdej jaskini, kilof z fortune III i mamy wystarczającą ilość.

Jednak według mnie jest większy problem. Gdy już zbudujesz tą Wielką Mapę będziesz ją musiał aktualizować, musisz liczyć się z tym, że na serwer codziennie przychodzą nowi ludzie i oni, jak i również aktualni gracze budują różne rzeczy w zakątkach świata. Jeżeli chcesz, żeby ta mapa spełniała swoje zadanie będziesz musiał przynajmniej raz na miesiąc biegać po calutkiej mapie i aktualizować wszystko. Będzie Ci chciało? Przyznaje bez bicia, mi się nie chce biegać po Natherness'ie, żeby to robić a mamy mapę 3x3.



#3 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 18 May 2014 - 21:14

Czy będzie mi się chciało biegać? Damy właścicielom wiosek uprawnienia do pozyskiwania fragmentu mapy swojego terenu - to czsc będzie zaktualizowana. Z drugiej strony zawsze moga zgłosić potrzebę aktualizacji - ta mapa była by wyłącznie poglądowa. Zebranie tego raz to przejście całej mapy pasami po 200 bloków czyli trzeba zrobić...40 kursów po 8000 kratek..
ale jak wiemy jest "magia" i lotna technika co może znacznie skrócić czas przedzierania się tu i ówdzie. Ew. jakieś drobne wsparcie administracji celem szybszej aktualizacji.
A samo łażenie - a mało to sie po węzły nachodziliśmy ;)

A co do surowców redstone to drobiazg, najgorzej to te żelazo, to prawie 6 dużych skrzyń żelaza... i trzcina - 12dużych skrzyn jednak troche będzie sie robić...
exRYBP0.png

#4 Pawełek

Pawełek

    Ekspert

  • Weteran
  • 1474 postów
  • Evolveye#7100
  • Evolveye

Napisano 19 May 2014 - 14:14

6 dużych skrzyń żelaza - mam golemiarkę w wersji delikatnie nad podstawowej (jeśli można tak powiedzieć) i jak bym miał stać tak od 10:00 do 20:00 to może i bym stack bloków nakosił - nie sprawdzałem. powiedzmy, że 10 dni by mi zajmowało zapełnić 1 pasek w skrzynce. 6x10 i mamy 2 miesiące. Trochę trzeba by postać chyba, że zrobimy zrzutę na projekt golemiarki który daje nam z 1400 sztabek/h czy tam więcej nawet było. Miałem taki pomysł ale czy opłacało by się.

Jak mamy zrobić tą mapę to przeznaczmy tydzień na budowę super golemiarki, a potem się postawi jedno z multi-kont anuara. To będzie najoszczędniejsze, a przy okazji ogólnodostępne, do końca edycji. A jeśli mamy to zrobić to przed 1.8 gdyż później niestety nie będzie możliwości



#5 Narina

Narina

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 449 postów
  • Narina

Napisano 19 May 2014 - 14:31

Jak mamy zrobić tą mapę to przeznaczmy tydzień na budowę super golemiarki, a potem się postawi jedno z multi-kont anuara.

Świetny pomysł! Zróbmy super golemiarke, która będzie tworzyć super lagi. Jakbyśmy nie mogli wykorzystać tych golemiarek co teraz mamy, każdy stanie przy swojej i gotowe. Zresztą nie oszukujmy się, jakbyśmy mieli się teraz zrzucić na to to myślę, że spokojnie wystarczyłoby na te mapy. Jeden problem. Kto będzie chciał oddać swoje zapasy za darmo, aby zbudować coś ogólnodostępne.



#6 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 19 May 2014 - 15:59

No ja żelaza na projekt nie rzucę, redstone, częściowo papier - mogę rzucić. A no i jeszcze skóra na ramki. Potrzeba całkiem sporo skóry. 1,3 dużej skrzyni i tyleż samo drewna. Tło byśmy zrobili ze szkła (nie problem).
exRYBP0.png

#7 Pawełek

Pawełek

    Ekspert

  • Weteran
  • 1474 postów
  • Evolveye#7100
  • Evolveye

Napisano 19 May 2014 - 16:54

Zróbmy super golemiarke, która będzie tworzyć super lagi. 

Wy macie coś z tymi lagami naprawdę...

Niech może Kodek sam zobaczy czy będzie to robiło lagi - już mój magazyn robi większe a i tak ja osobiście nie odczuwam nic, więc to wina wasza - nie serwera.

 

Btw jak będzie 1 wielka to można rozwalić małe



#8 Narina

Narina

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 449 postów
  • Narina

Napisano 19 May 2014 - 17:04

Niech może Kodek sam zobaczy czy będzie to robiło lagi - już mój magazyn robi większe a i tak ja osobiście nie odczuwam nic, więc to wina wasza - nie serwera.

Oj, uwierz, że Twój magazyn robi piękne lagi. Już nawet są na niego skargi ;>
 

 

No ja żelaza na projekt nie rzucę, redstone, częściowo papier - mogę rzucić.

To o czym my rozmawiamy?


  • Ice_trooper i __lkjhgfdsa__ lubią to

#9 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 19 May 2014 - 17:31

To o czym my rozmawiamy?


O braku żelaza na projekt w skali 1:1
TO może zróbmy mniejszy?
exRYBP0.png

#10 Vuko

Vuko

    Nowy

  • Użytkownik
  • 15 postów
  • Vuko83

Napisano 19 May 2014 - 18:24

Coś podobnego zacząłem jakiś czas temu ale oczywiście docelowo mają to być tylko "moje" okolice. Mapę powiększyłem w trakcie budowy drogi do Raion aby sprawdzić jak to wszystko się prezentuje. Na razie jest to 896 kratek na południe od Raion i jak widać mam zamiar odkryć dalsze fragmenty.

 


opencraft.pl


#11 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 19 May 2014 - 19:18

Tez mam podobnej wielkości mapę u siebie i ponieważ skończyło mi się fizyczne miejsce nie mogę jej rozbudowywać (6x5)
exRYBP0.png

#12 Likore

Likore

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 241 postów
  • Likore

Napisano 20 May 2014 - 10:31

Na poprzedniej  edycji ramki na targowisku były zakazane właśnie  z powodu lag-generatorów.

 

Jeśli  byśmy chcieli już zrobić taką gigantyczną mapę, trzeba wybrać okolicę, która będzie naprawdę nieodwiedzaną i zniechęcała do osiedlania, tak by na stałe ją oznaczyć jako "tu jest mapa - tu są lagi" + zrobić ewentualne jortale w tą okolicę na spawnach.

 

Żelazo jest w kopalniach i na golemiarkach więc można po  prostu postawić leje i skrzynie "jeśli masz zbędne żelazo/redstone/papier - wrzuć je" z niewielkim sortownikiem, by inne syfy leciały gdzieś w bok. 

 

Zresztą nikt nie pogania z zbudowaniem takowego projektu "na wczoraj". W większości wiosek i domów już są takowe mapy, które obrazują obszar okolicy oraz samej  wioski, więc nie jest to nic dziwnego. 

 

To nie ma być słup 3x2 z cobelstona - duży, ambitny projekt wymagający czasu i materiałów. 


X2YBzqf.png
Lass mich deine seele dem herrscher der finsternis opfern.
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemuw dniu jutrzejszym.
Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#13 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 20 May 2014 - 10:54

Taka mapa może sobie wisieć zabezpieczona gdzieś przy krawędzi mapy nad biomem ocean.
niemniej zwróciłeś uwagę na to ze ramka jest entity - czyli postawienie 4096 ramek = 0FPS.
Tak wiec Skala 1:1 odpadła.
Skala 1:2 to 1024 ramki to już lepiej jednak to nadal może być problem...
Skala 1:4 to 256 ramek co zapewnia komfort gry.
Wniosek? Zostajemy przy skali 1:4. Na Skale 1:4 potrzeba tylko:
1024zelaza, 256 (redstone, skory, belek drewna) i 2048 papieru. To są ilości do ogarniecie przez jednego gracza - jako ze nie posiadam fabryki żelaza na nogach to mogę potłuc u kogoś jak użyczy.
exRYBP0.png