Jak używać modyfikacji Custom NPC ?
W tym poradniku znajdziesz wszystko o modyfikacji Custom NPC.
Zapraszam do lektury...
• Co to jest Custom NPC ?
Custom NPC to modyfikacja pozwalająca nam tworzenie własnych towarzyszy, w grze jednoosobowej oraz wieloosobowej.
Owa modyfikacja pozwala nam również na utworzenie własnych dialogów,bossów,zadań,frakcji,sklepów oraz wiele więcej !
Także mod pozwala nam na wgranie własnych dźwięków oraz skinów... Więc można dzięki jej zbudować bardzo fajną mapę RPG...
• Czy modyfikacja Custom NPC jest aktualizowana i kontynuowana ?
Modyfikacja Custom NPC jest Kontynuowana nadal przez twórce Noppes'a Link:
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Aktualizacje na najnowszą wersje gry są zależne od Minecraft Forge.
• Gdzie mogę pobrać modyfikacje ?
Modyfikacje można pobrać na głównej stronie twórcy oraz na Minecraft Forum Link:
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Wszystkie informacje są na tej stronie.
• Jak Zainstalować Custom NPC ?
Instalacja tej modyfikacji jest prosta.Pobieramy modyfikacje Custom NPC oraz Minecraft Forge na wybraną wersje przez nas. Link do pobrania modyfikacji wyżej ,link do pobrania Minecraft forge:
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Jeśli już posiadamy owe pliki , czas na następny krok: Wchodzimy do %appdata%/.minecraft/mods i tam wrzucamy modyfikacje Custom NPC, Następnie instalujemy Minecraft Forge. Powinniśmy mieć w naszym Laucherze zakładkę Forge. Jeśli ją mamy to wystarczy ją wybrać i już mamy zainstalowaną modyfikacje.
• Nie działa mi modyfikacja Custom NPC , co zrobić ?
Przeczytaj wyższy opis , jeśli nadal nie będzie działać upewnij się czy masz te same wersje moda i forga.
• Jak Obsługiwać modyfikacje Custom NPC ?
Obsługa modyfikacji na pierwszy rzut oka jest skomplikowana,jednakże jeśli głębiej się w nią zanurzymy bardzo łatwo zrozumiemy na czym ona polega.
*GUI*
Pierwszą zmianą którą zobaczymy na trybie kreatywnym to strzałki na górze naszego inwentarzu. Dwie strzałki służą do cofania i przekładania kolejnych stron.(Custom NPC dodaje tylko jedną zakładkę więcej)
Wygląd:
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Jeśli naciśniemy strzałkę w prawym górnym rogu zobaczymy o to takie menu:
#1 - Po naciśnięciu wrócimy do inwentarzu kreatywnego.
#2 - Po naciśnięciu przełączymy się do następnej strony inwentarzu (Jeśli taką posiadamy)
#3 - Po naciśnięciu pojawią się nam narzędzia do zrobienia naszego NPC czy mapy RPG...
#4 - Po naciśnięciu pojawią się wszystkie uzbrojenia które nam dodaje modyfikacja.
#5 - Po naciśnięciu pojawią się wszystkie bronie które nam dodaje modyfikacja.
#6 - Po naciśnięciu pojawią się nam różne przedmioty które są dodane przez modyfikacje.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
*Aktualizacja 1#*
Dodano jedną zakładkę: By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
1# - Jest to zakładka gdzie znajdują się kosmetyczne dodatki na które możemy działać/wpływać lub nie.
To wszystko w GUI. Tablice które będą otwierane przez narzędzia, pokaże przy opisywaniu ich, tu dałem tylko taki mały fragment.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
*Różdżka NPC*
Jest to standardowe i najważniejsze narzędzie modyfikacji. Dlatego zaczniemy od niego.
Wygląd i receptura: By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować Szybkie Menu Jeśli klikniemy w powietrze różdżką zobaczymy takie okno: #1 - Jeśli stworzymy jakiegoś NPC to będzie on wyświetlany w tej tabeli. Jego nazwa oraz kod. #2 - Jest to tabela w której są wyświetlane wszystkie NPC w pobliżu. #3 - Jeśli zaznaczymy jakiegoś NPC w Tabeli możemy szybko go zedytować dzięki temu przyciskowi. #4 - Jeśli zaznaczymy jakiegoś NPC w Tabeli możemy szybko go usunąć. #5 - Jeśli zaznaczymy jakiegoś NPC w Tabeli możemy zrobić szybki reset NPC.NPC zresetowany znajdzie się w miejscu gdzie stał i z pełnym zdrowiem.Po prostu pojawia się na nowo taki jaki był na samym początku. #6 - Jeśli zaznaczymy jakiegoś NPC w Tabeli możemy szybko się do niego teleportować. #7 - Po naciśnięciu tego przycisku wszystkie NPC się resetują. #8 - Po naciśnięciu tego przycisku wszystkie NPC stoją bez ruchu i nie wykonują żadnej czynności. Można to cofnąć kolejnym kliknięciem. By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować Menu NPC Jeśli klikniemy w dowolny klocek na mapie różdżką pojawi nam się NPC oraz taka tabela: Jak widać są w tej tabeli zakładki. Oto opis tych zakładek: #1 - Znajduję się tu wszystko co widać na postaci podczas gry.Jedynym wyjątkiem jest inwentarz gdzie możemy nakładać NPC uzbrojenie i inne bajery. #2 - Statystyki to zakładka w której znajduję się wiele opcji.Wszystkie opcje służą do umocnienia lub osłabienia naszej postaci np:(zmieniać zdrowie,typ potwora czy nawet siłę i zasięg ataku.)Wszystkie opcję które będą wyróżniać NPC. #3 - Znajdziemy tu opcję inteligencji naszego NPC.Zakładka posiada kilkanaście opcji w których możemy ustawić zachowania w danej sytuacji naszego NPC. #4 - W Inwentarzu możemy nakładać bronie oraz uzbrojenie naszego NPC.Zakładka posiada również skale procentową dropu NPC. #5 - W zakładce zaawansowane możemy nadać naszemu NPC prace oraz rolę którą będzie odbywał na naszym świecie.Znajduję się tam również kilka zakładek takich jak: Kwestie,Frakcje dialogi oraz dźwięki. Wszystkie te opcje wyróżniają naszego NPC. #6 - W zakładce Globalne można dodawać lub usuwać wszystkie dodane rzeczy do naszej mapy np:(Można dodać frakcje,dialogi czy nawet usunąć dane gracza na danym świecie). #7 - Usuwamy NPC. #8 - "X" oznacza zamknięcie Tabeli i zapis zmian. Wyświetlenie Zajmijmy się pierwszą zakładką czyli: Wyświetlenie. #1 - Znajduję się tu Nazwa naszego NPC. Standardowo jest ona losowa jednak możemy ją zmienić klikając na zaznaczony obszar i napisać swoją nazwę. #2 - Klikając na zaznaczony obszar wyskakują nam następujące przyciski: - Pokaż (Nazwa naszego NPC zawszę będzie wyświetlana) - Schowaj (Nazwa naszego NPC zawszę będzie niewidzialna dla nas) - Pokaż gdy walczy (Nazwa naszego NPC będzie pokazana w tedy gdy NPC będzie walczył) #3 - Wpisując w zaznaczony obszar liczbę od 1 do 30 zmieniamy jego rozmiar. -Liczba 5 jest to standardowy rozmiar każdego NPC - Od liczby 4 i w dół nasz NPC będzie malał. - Od liczby 6 i w górę nasz NPC będzie rosnąć. #4 - Po kliknięciu tego przycisku wyskakuję nam taka tabela: #5 - Po kliknięciu w czarny prostokąt i wpisaniu danej ścieżki do textury nasz NPC zmieni skina. Możemy to też zrobić łatwiejszym sposobem. Wystarczy kliknąć w napis "Wybierz" i automatycznie możemy wybrać texture którą dodaliśmy lub standardową. Napis Textura oznacza że wybieramy texture którą my zrobiliśmy albo którą posiada modyfikacja już w sobie. Jeśli klikniemy przycisk Textura zmieni mam się na Gracz , w tedy wystarczy w czarny prostokąt wpisać gracza a modyfikacja automatycznie znajdzie skina gracza Premium.Po naciśnięciu tego przycisku blokuje nam się przycisk wybierz. #6 - Po kliknięciu w czarny prostokąt i wpisaniu danej ścieżki do textury nasz NPC zmieni pelerynkę.Możemy to też zrobić łatwiejszym sposobem.Wystarczy kliknąć "Wybierz texture" i automatycznie możemy wybrać texture którą dodaliśmy lub standardową.(Nie na każdą model postaci pasuję pelerynka) #7 - Po kliknięciu w czarny prostokąt i wpisaniu danej ścieżki do textury nasz NPC zmieni wygląd oczu. Możemy to też zrobić łatwiejszym sposobem. Wystarczy kliknąć w napis "Wybierz textue" i automatycznie możemy wybrać texture którą dodaliśmy lub standardową. #8 - Kliknięcie na ten przycisk może nam spowodować ze NPC nie będzie oddychać. Będzie stał jak posąg , kliknięcie kolejny raz na przycisk zmieni nam na żyjącego NPC. #9 - Po wpisaniu danego kodu koloru , nasz NPC zmieni barwę na taką jak kod. #10 - Przycisk ten ma trzy opcje: - Tak (Będzie go widać) - Nie (Nasz NPC jest nie widzialny) - Częściowo (Nasz NPC jest przezroczysty) *Aktualizacja 1#* Zmieniono kilka ustawień: 1# - Znajduję się tu Tytuł naszego NPC. Po wpisaniu naszego tekstu, będzie on wyświetlany pod jego nazwą. (Np: Nazwa: Daniel, Tytuł: Kowal) Został rozbudowany modeling naszego NPC. Możemy teraz modelować go standardowymi NPC oraz dodanymi przez modyfikacje. Lecz zacznijmy od początku: 1# - Po kliknięciu zmieniamy model na poprzedni. - Nogi (np: Kopyta) To wszystko co należy wiedzieć w zakładce "Wyświetlanie" Tu możesz zobaczyć kody kolorów jakich chcesz użyć: By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować Statystyki Czas na drugą zakładkę czyli: Statystyki ! #1 - Wpisujemy w zaznaczony obszar dowolną liczbę(Max 32767). Oznacza ona zdrowie naszego NPC. Liczba 1 to 0,5 serduszka. #2 - Wpisujemy w zaznaczony obszar dowolną liczbę(Max 64). Oznacza ona zasięg widzenia naszego NPC.Jeśli damy mu Zasięg agresji na dwa , jeżeli podejdziemy na trzy kratki od NPC , nie zaatakuje nas.Dopiero zacznie nas zauważać jak wejdziemy na drugą kratkę od niego. #3 - Respawn ma cztery opcje: - Tak (NPC gdy umrze, odrodzi się po wyznaczonym czasie) - Dzień (NPC gdy umrze, odrodzi się tylko w dzień po wyznaczonym czasie) - Noc (NPC gdy umrze, odrodzi się tylko w nocy po wyznaczonym czasie) - Nie (NPC gdy umrze nie pojawi się ponownie) #4 - Wpisujemy w zaznaczony obszar dowolną liczbę(Max 99999). Oznacza ona czas respawnu naszego NPC.Liczba 2 to 1 sekunda. #5 - Gdy NPC ma ustawienia respawn na włączony to możemy ustawić znikanie zwłok na Tak lub Nie. - Tak (NPC gdy umrze zostawi po sobie zwłoki w odcieniu czerwonym) - Nie (NPC gdy umrze nie zostawi po sobie zwłok) #6 - Opcja Trybu potwora, pozwala nam skatalogować NPC.Mamy kilka opcji tego trybu: - Normalny (Gdy NPC ma tą opcje włączoną , nie posiadamy żadnych bonusów do walki z takim NPC. Inaczej można powiedzieć ze walczy się jak Gracz vs Gracz.) - Nieumarły (Mamy dodatkowe bonusy gdy NPC ma włączoną tą opcje np: Gdy na nieumarłych rzucimy miksturę miotaną - natychmiastowego leczenia , taki NPC straci od tego życie.) - Stawonogi (Mamy dodatkowe bonusy gdy NPC ma włączoną tą opcje np: Jeżeli mamy zaklęty miecz z zaklęciem "Zmora stawonogów" to NPC traci więcej życia od takiego miecza.) #7 Opcje walki wręcz Po kliknięciu przycisku edytuj pojawia nam się taka tabelka: #1 - W zaznaczony obszar wpisujemy dowolna liczbę(Max 99999). Oznacza ona siłę naszego NPC.Gdy wpiszemy liczbę pięć , nasz NPC będzie zadawał obrażenia 2,5 serduszka.Czyli liczba 1 = 0,5 serduszka obrażeń. #2 - W zaznaczony obszar wpisujemy dowolna liczbę(Max 30). Oznacza ona zasięg ataku naszego NPC.Jeżeli ustawimy naszemu NPC zasięg walki na trzy i byśmy chcieli go zaatakować to taki NPC atakował by nas z odległości 3 kratek. #3 - W zaznaczony obszar wpisujemy dowolna liczbę(Max 1000) Oznacza ona szybkość ataku naszego NPC.Gdy wpiszemy liczbę 40 to nasz NPC będzie zadawał jeden cios co 2 sekundy. Liczba 20 = 1 uderzenie na sekundę. #4 - W zaznaczony obszar wpisujemy dowolna liczbę(Max 4) Oznacza ona odrzut naszego NPC przy zadawaniu obrażeń. Gdy wpiszemy liczbę 1 to NPC który nasz zaatakuje odrzuci nas na 6 kratek. 0 = 3 kratki 1 = 6 kratek... i tak dalej aż do 4 = 16. #5 - Gdy naciśniemy ten przycisk wyskoczy nam takie okienko:
#1 - Wybieramy efekt który dostaniemy po uderzeniu. #2 - Ustalamy ile sekund będzie trwać dany efekt. #3 - Jeśli zaznaczymy Amp to nasz efekt będzie na poziomie drugim zamiast na pierwszym,jeśli nie chcemy wzmocnionego efektu wystarczy zaznaczyć No Amp. #8 Opcje walki na dystans Po kliknięciu przycisku edytuj pojawia nam się taka tabelka: #1 - W zaznaczony obszar wpisujemy dowolna liczbę(Max 100). Oznacza ona celność naszego NPC.Gdy wpiszemy liczbę 50 , nasz NPC będzie miał 50% na trafienie nas. #2 - W zaznaczony obszar wpisujemy dowolna liczbę(Max 64). Oznacza ona zasięg ataku naszego NPC.Jeżeli ustawimy naszemu NPC zasięg walki na dystans 20 i byśmy chcieli go zaatakować, to taki NPC atakował by nas z odległości 20 kratek. #3 - W zaznaczony obszar wpisujemy dowolna liczbę(Max 1000) Oznacza ona szybkość ataku naszego NPC.Gdy wpiszemy liczbę 40 to nasz NPC będzie zadawał jeden cios co 2 sekundy. Liczba 20 = 1 uderzenie na sekundę. #4 - W zaznaczony obszar wpisujemy dowolna liczbę(Max 100) Oznacza ona rozbieżność naszego NPC przy zadawaniu obrażeń. Gdy wpiszemy liczbę 40 i założymy ze NPC ma Przerwę między strzałami na 40. Nasz NPC będzie atakował nas co 2 sekundy ale dzięki rozbieżności może też zaatakować nas do 2 do 4 sekund. Jest to bardzo proste: Liczba 20 = jedna dodatkowa sekunda (Losowa) #5 - Tempo strzelania to dziwna opcja. Musi współpracować z rozproszeniem.Maksymalna liczba dla tej opcji to 30. Oznacza ona szybkość strzału naszego NPC przez pewien czas. Gdy ustawimy Tempo strzelania na 5 i rozproszenie na 40(2 Sekundy) , to nasz NPC będzie strzelał przez 10 sekund , tempem strzału 5(Czyli szybko).[Obliczanie: 5 * 2 = 10]. Najszybszą serię strzałów uzyskamy przy opcjach:Tempo strzelania na 1 i rozproszenie na 100. Dzięki takim opcją nasz NPC będzie atakował nas przez 5 sekund najsilniejszą serią. #6 - Rozproszenie to dziwna opcja. Musi współpracować z tempem strzelania.Maksymalna liczba dla tej opcji to 100. Oznacza ona czas który zostaje mnożony przez tempo strzelania naszego NPC. Gdy ustawimy Tempo strzelania na 5 i rozproszenie na 40(2 Sekundy) , to nasz NPC będzie strzelał przez 10 sekund , tempem strzału 5(Czyli szybko).[Obliczanie: 5 * 2 = 10]. Najszybszą serię strzałów uzyskamy przy opcjach:Tempo strzelania na 1 i rozproszenie na 100. Dzięki takim opcją nasz NPC będzie atakował nas przez 5 sekund najsilniejszą serią. #7 - W zaznaczony obszar wpisujemy ścieżkę do dźwięku z minecraft,modyfikacji czy naszego dodanego utworu. Można to zrobić też łatwiejszym sposobem klikając przycisk "Wybierz". #8 - Zapisujemy wszystkie zmiany i wychodzimy. #9 Odporność Po kliknięciu przycisku edytuj pojawia nam się taka tabelka: Jest to okno pokazujące nam odporność naszego NPC. #1 - Przeciągnięcie paska w lewą stronę spowoduję podatność naszego NPC na odrzut podczas walki , gdy przestawimy pasek w prawą stronę nasz NPC będzie bardziej odporny na odrzut podczas walki. #2 - Przeciągnięcie paska w lewą stronę spowoduję podatność naszego NPC na ataki strzałą , gdy przestawimy pasek w prawą stronę nasz NPC będzie bardziej odporny na atak strzały. #3 - Przeciągnięcie paska w lewą stronę spowoduję podatność naszego NPC na ataki zadawane wręcz, gdy przestawimy pasek w prawą stronę nasz NPC będzie bardziej odporny na ataki zadawane wręcz. #4 - Zapisujemy zmiany i wychodzimy. #10 Opcje pocisku Po kliknięciu przycisku edytuj pojawia nam się taka tabelka: Jest to okno w którym możemy ustawić opcje pocisku którego chcemy użyć. #1 - W zaznaczony obszar wpisujemy dowolna liczbę(Max 99999). Oznacza ona obrażenia zadawane przez nasz pocisk.Gdy wpiszemy liczbę 5 , to nasz pocisk będzie zadawał nam 2,5 serduszka obrażeń. Liczba 1 = 0,5 serduszka. #2 - W zaznaczony obszar wpisujemy dowolna liczbę(Max 10). Oznacza ona rozmiar naszego pocisku.Liczba 5 oznacza standardową wielkość. Od 4 w dół zmniejszamy pocisk , a od 6 w górę zwiększamy. #3 - W zaznaczony obszar wpisujemy dowolna liczbę(Max 50). Oznacza ona moc wystrzału naszego pocisku..Gdy wpiszemy liczbę 1 , to nasz pocisk nie przeleci nawet 2..Liczba 1 = jedna kratka odległości. #4 - W zaznaczony obszar wpisujemy dowolna liczbę(Max 3). Oznacza ona odrzut po trafieniu nas.Gdy wpiszemy liczbę 2 , to nasz pocisk będzie odrzucał nas na 12 kratek. Liczba 1 = 6 kratek odrzutu, #5 - Opcje Glow można zmienić na dwa sposoby: - Glow (Jest podświetlana w ciemności) - No Glow (Nie jest podświetlana w ciemności) #6 - Gdy naciśniemy na tą opcje wyskoczy nam takie okno: #1 - Gdy zostawimy na 2D nasz pocisk nie będzie w trzech wymiarach.Jeśli ustawimy 3D , to nasz pocisk będzie w trzech wymiarach i pojawią się dodatkowe opcje. #2 - Opcja ta ma dwie zakładki: - Tak (Pocisk będzie się obracał w czasie lotu) - Nie (Pocisk nie będzie się obracał w czasie lotu) #3 - Opcja ta ma dwie zakładki: -Tak (Pocisk będzie się wbijał w klocki lub nas) -Nie (Pocisk nie będzie się wbijał w klocki lub nas) #7 - Grawitacja to zakładka która posiada jedno nowe okno. - Tak (Pocisk podlega prawu grawitacji) - Nie (Pocisk nie podlega praw grawitacji) - Stałe (Tylko gdy opcja "Nie" jest włączona[ Pocisk leci cały czas z tą samą prędkością aż do momentu kolizji]) - Przyśpieszone (Tylko gdy opcja "Nie" jest włączona[ Pocisk leci cały czas z rosnącą prędkością aż do momentu kolizji]) #8 - Wybuch to zakładka która posiada jedno nowe okno. - Tak (Pocisk po kolizji wybucha) - Nie (Pocisk po kolizji nie wybucha) - Nic (Opcja "Tak" musi być włączona [Pocisk nic nie rozwala]) - Małe (Opcja "Tak" musi być włączona [Pocisk robi małe szkody]) - Średnie (Opcja "Tak" musi być włączona [Pocisk robi średnie szkody]) - Duże (Opcja "Tak" musi być włączona [Pocisk robi duże szkody]) #9 - Gdy naciśniemy na tą opcje wyskoczy nam takie okno:
#1 - Wybieramy efekt który dostaniemy po uderzeniu przez pocisk. #2 - Ustalamy ile sekund będzie trwać dany efekt. #3 - Jeśli zaznaczymy Amp to nasz efekt będzie na poziomie drugim zamiast na pierwszym,jeśli nie chcemy wzmocnionego efektu wystarczy zaznaczyć No Amp. Wszystkie efekty które można dodać do pocisku: Ogień(Podpala nas[W tym przypadku nie ma opcji Amp]),Trucizna,Głód,Osłabienie,Spowolnienie,Nudności,Ślepota oraz obumieranie. #10 - Typ śladów to efekt ciągnący się za pociskiem, ma on kilka opcji:Smoke(dym),portal,redstone,lightning(Cżasteczki z zaklętych przedmiotów),largesmoke(Duży dym),magic(cząsteczki edermana),enchant(Dziwne znaczki) oraz Nic. #11 - Zapisujemy zmiany i zamykamy. #11 - W zaznaczony obszar wpisujemy dowolna liczbę(Max 10). Oznacza ona szybkość chodzenia naszego NPC.Gdy wpiszemy liczbę 0 , nasz NPC nie będzie się ruszał. #12 - Zakładka "odporny na ogień" ma dwie opcje: - Tak (NPC nie będzie dostawał obrażeń od ognia) - Nie (NPC będzie dostawał obrażenia od ognia) #13 - Zakładka "płonie w słońcu" ma dwie opcje: -Tak (NPC nie płonie po wejściu na promienie słoneczne) -Nie (NPC płonie po wejściu na promienie słoneczne) #14 - Zakładka "może utonąć" ma dwie opcje: - Tak (NPC może utonąć gdy zabraknie mu powietrza) - Nie (NPC nie może utonąć) #15 - Zakładka "brak obrażeń od upadku" ma dwie opcje: - Tak (NPC który spadnie z wysokości straci zdrowie) - Nie (NPC który spadnie z wysokości nie straci zdrowia) #16 - Zakładka "regen health" ma dwie opcje: - Tak (NPC który został uszkodzony ,może się zregenerować) - Nie (NPC który został uszkodzony ,nie może się zregenerować) *Aktualizacja 1#* Zmieniono kilka ustawień: - Dodano w zakładce Statystyki opcje "HealthRegen" i "CombatRegen", gdzie możemy wpisać dowolną liczbę. - "HealthRegen" oznacza leczenie naszego NPC gdy odpoczywa(Nie walczy). - "CombatRegen" oznacza leczenie naszego NPC przy walce. - Wcześniej była to opcja "Regen Health" ale nie mieliśmy na nią takiego wpływu jak teraz. - Dodano nową opcje w zakładce Statystyki/Opcje Walki na Dystans, jest to "ShotCount". Po wpisaniu dowolnej liczby(Od 1 do 10) nasz NPC będzie strzelał liczbą pocisków jaką wpisaliśmy. To wszystko jeśli chodzi o zakładkę "Statystyki". SI Czas na trzecią zakładkę czyli: SI ! Jest to okno w którym znajdziemy opcję inteligencji naszego NPC.Zakładka posiada kilkanaście opcji w których możemy ustawić zachowania w danej sytuacji naszego NPC. #1 - Opcja OnFoundEnemy ma kilka ustawień: - Retaliate (NPC który dostanie zaatakowany wykona funkcje która jest ustawiona w numerze 13[W tym przypadku Rush[). - Panic (NPC który dostanie zaatakowany zaczyna panikować, opcja ta blokuje kilka ustawień[Ustawienia blokowane:13 i 10]). - Retreat (NPC który dostanie zaatakowany zaczyna wycofywać się, opcja ta blokuje kilka ustawień[Ustawienia blokowane:13 i 10]). - Nothing (NPC który dostanie zaatakowany nie reaguje i dalej stoi w miejscu.Opcja ta blokuje kilka ustawień[Ustawienia blokowane:13 i 10]). #2 - Opcja DoorInteract ma kilka ustawień: - Wyłączone (NPC uważa drzwi jako blok , gdy napotka na swojej drodze drzwi , nie będzie umiał ich otworzyć ani wyważyć) - Break (NPC który spotka na swojej drodze drzwi zacznie je wyważać) - Open (NPC umie otwierać drzwi) #3 - Opcja CanSwim ma dwa ustawienia: - Tak (NPC umie pływać) - Nie (NPC nie umie pływać) #4 - Opcja ShelterFrom ma kilka ustawień: - Wyłączone (NPC stoi lub wykonuje swoją funkcje przez cały cykl dnia i nocy) - Darkness (Gdy nadejdzie noc , nasz NPC chowa się do jakiegoś pomieszczenia lub miejsca gdzie jest jasno) - Sunlight (Gdy nadejdzie dzień , nasz NPC chowa się do jakiegoś ciemnego pomieszczenia) #5 - Opcja MustSeeTarget ma dwie fazy: 1# - Po kliknięciu tej opcji zmienimy typ poruszania się naszego NPC. Jak na razie wyróżniamy trzy typy przemieszczania się: Dodano jedną nową opcje: - Dodano opcje CobWebAffected ma ona dwa ustawienia: To wszystko jeśli chodzi o zakładkę SI. Inwentarz Wciąż dopracowywany lecz działający !
Zakładka ta pozwala modyfikować inwentarz/ekwipunek naszego NPC. 1# - Jest to miejsce w którym możemy modyfikować zbroje naszemu NPC. 2# - Jest to miejsce w którym możemy modyfikować broń naszemu NPC. (Miesz oznacza miejsce dla broni używającej w zwarciu przez NPC, Strzała oznacza miejsce dla broni dystansowej, Tarcza oznacza miejsce dla nie typowych przedmiotów takich jak; Tarcza) 3# - Miejsca dla przedmiotów które mają wypaść z NPC po jego śmierci. 4# - Wpisujemy tu dowolną liczbę, oznacza ona maksymalny Exp który może wypaść po śmierci NPC. 5# - Wpisujemy tu dowolną liczbę, oznacza ona minimalny Exp który może wypaść po śmierci NPC. 6# - Ustawiamy tu szanse na upuszczenie przez NPC przedmiotu po jego śmierci. Przedmiot który ma wypaść umieszczamy w oknie po lewej od tabelki. 100% oznacza że przedmiot wypadnie za każdym razem jak zabijemy naszego NPC. To wszystko jeśli chodzi o zakładkę inwentarz. Zaawansowane Wciąż dopracowywana zakłada ale już teraz ma ogrom opcji do użycia.
Zakładka ta ma bardzo dużo możliwości. Jej pod zespoły także mają ogrom opcji więc rozłożymy je na pomniejsze opisy zamiast robić jeden wielki. Sama zakładka umożliwia nam modyfikowanie naszego NPC w kierunku zaawansowanych opcji takich jak praca czy rola naszego NPC na naszym świecie. 1# - Po kliknięcie na tą opcje możemy ustawić naszemu NPC rolę którą ma odgrywać na naszym świecie. Każdą z nich możemy edytować tak aby funkcje odgrywane pasowały nam do danego zadania. Jeśli pomogłem nawet w małym procencie, zapraszam do kliknięcia "Lubie to", to naprawdę motywuje !
Użytkownik TheMiedziak321 edytował ten post 01 January 2015 - 08:08
Uczony
Napisano 29 April 2014 - 15:36
Opisane naprawdę świetnie, ja się na modach nie znam, a teraz mniej więcej wiem, co ludzie takiego fajnego widzieli w tych CustmNpc (Dawniej widząc mapa RPG wchodziłem od razu w temat ale jak zobaczyłem, że to na modach... myślałem... a z resztą nie ważne). Teraz mnie zachęciłeś do grania na modowanych mapkach, choć nadal uważam, że najlepsze mapki to te na blokach komend, bo nie trzeba nic instalować. Łap like! Bywalec
Napisano 29 April 2014 - 15:41
@up Dziękuje za dobrą opinie : ) Naprawdę ciesze się ze zachęciłem cie do korzystania z tej modyfikacji. Dodam jeszcze do tego że to nie koniec poradnika. Zakończę go jak odpocznę od pisania i przyjdę z piły : ) Zbyt piękne.
Napisano 02 May 2014 - 21:06
Fajny i przydatny poradnik. Opisz jeszcze kilka rzeczy i będzie super! Głównie chodzi mi o "AI" Dzięki Piszę poprawnie po Polsku. Posty: 50/100/150/200/250/300/350/400/450/500/550/600/650/700 Nikt nie chce z nim grać w gmoda.
Nowy
Napisano 13 September 2014 - 01:14
siemka wie ktoś może jak wgrac własna muzyke do tego modu bo cos mi nie dziala poprostu jak tworze npc i ustawiam zeby byl muzykiem to nie moge znalesc tam utworu ktory wgralem utwor jest w rozszezeniu .ogg prosze o pomoc Bywalec
Napisano 17 December 2014 - 16:20
siemka wie ktoś może jak wgrac własna muzyke do tego modu bo cos mi nie dziala poprostu jak tworze npc i ustawiam zeby byl muzykiem to nie moge znalesc tam utworu ktory wgralem utwor jest w rozszezeniu .ogg prosze o pomoc (Przepraszam za post 2x) Już ci mówię hmmm. Musisz dopisać ścieżkę swojej muzyki do .json jest to naprawdę trudne do zrobienia jeśli nie znasz się na takich rzeczach (Tak jak ja) Proszę, znalazłem coś takiego: (W tym poradniku będzie to opisane, lecz zrobię to praktycznie na samym końcu).
Użytkownik TheMiedziak321 edytował ten post 17 December 2014 - 16:21
Bywalec
Napisano 31 December 2014 - 15:50
@ref Prace strzymuje na jakiś czas bo jestem zajęty mapą Jeśli ktoś czegoś nie potrafi, to na jego proźbę dopiszę w wolnej chwili daną opcje.
Użytkownik TheMiedziak321 edytował ten post 31 December 2014 - 15:51
Znawca
Napisano 28 January 2015 - 23:40
Fajna modyfikacja, kiedyś na niej grałem. Patrząc na twój obrazek pod postami sądziłem, ze to ty ja stworzyłeś chuć coś mi nie pasowało. Bardzo podoba mi się wygląd GUI NPC, te zakładki na gorze. Tworze swoją modyfikacje o wieśniakach, jak patrze to nieco moje pomysły są podobne do tych z moda lecz nie wzorowałem się na nim. Nie znam dokładnie modyfikacji lecz raczej dobrze opisałeś ja. Postaraj się jakoś teks pogrubić czy coś z nim pokombinować by był bardziej czytelny i zorganizowany.
Użytkownik SSslimer edytował ten post 28 January 2015 - 23:42
2# - Przycisk ten ma trzy opcje:
- Schowaj (Nigdy nie będzie wyświetlany poziom życia na górze ekranu jak u Smoka Kresu)
- Pokaż (Zawsze będzie pokazany poziom życia naszego NPC na górze ekranu)
- Pokaż gdy walczy (Pasek zdrowia będzie pokazany tylko w tedy gdy nasz NPC będzie walczył)
3# - Po kliknięciu tego przycisku wyskakuję nam nowe okno:
Każdy NPC ma swoje opcje standardowe(Te po lewej). (Krowa będzie miała tylko opcje czy ma być mała/duża)
2# - Po kliknięciu zmieniamy model naszego NPC z standardowej lub wgranej przez nas listy.
3# - Po kliknięciu zmieniamy model na następny.
4# - Po kliknięciu wczytujemy model standardowy lub wgrany przez nas do listy.
5# - Po kliknięciu zapisujemy nasz model do listy modeli NPC.
6# - Po kliknięciu "X" zapisujemy zmiany i cofamy się do menu.
7# - Po kliknięciu pojawi nam się nowe okno gdzie możemy zmieniać skale(Parametry) naszego NPC. Możemy tam ustawić, czy ma mieć długą głowę i chude ręce itp... Ustawienie na 100% oznacza ze nasz NPC jest w normalnej postaci. Gdy jednak ma inny procent oznacza to ze jest zmodyfikowany. Pamiętaj że zależy to od modelu który wybraliśmy ! (np: Elf będzie dłuższy i chudszy niż nasz standardowy Model.) Więc nie obawiaj się gdy wybierzesz inny model i będzie miał pozmienianą skale, tak powinno być.
8# - Po kliknięciu pojawi nam się nowe okno gdzie możemy dodać akcesoria na głowę naszego NPC. Są to kosmetyczne dodatki takie jak:
- Nakrycie głowy
- Włosy
- Irokez
- Broda
- Twarz/Buzia/Nos/Pysk
- Uszy/Rogi itp...
9# - Po kliknięciu pojawi nam się nowe okno gdzie możemy dodać akcesoria na ciało naszego NPC. Są to kosmetyczne dodatki takie jak:
- Piersi
- Skrzydła
- Aura/Poświata otaczająca naszego NPC.
- Płetwy
10# - Po kliknięciu pojawi nam się nowe okno gdzie możemy dodać akcesoria na ręce naszego NPC. Są to kosmetyczne dodatki takie jak:
- Pazury
11# - Po kliknięciu pojawi nam się nowe okno gdzie możemy dodać akcesoria na nogi naszego NPC. Są to kosmetyczne dodatki takie jak:
- Ogony
- Usunięto stary system modelingu
- Usunięto Kolorowanie postaci, teraz znajduje się ono w opcji modelowania.
- Tak (Nasz NPC musi nas widzieć żeby zaatakować gracza lub wykonać jakąś czynność)[/p]
- Nie (Nasz NPC nie musi nas widzieć żeby zaatakować gracza lub wykonać jakąś czynność, widzi on przez ściany)[/p]
#6 - Opcja CanSprint ma dwa ustawienia:
- Tak (Nasz NPC będzie potrafił biegać)
- Nie (Nasz NPC nie będzie potrafił biegać)
#7 - Po kliknięciu tej opcji pojawi nam się nowe okno:
Jest to okno w którym możemy ustawiać pozycje i postawę naszego NPC.
- Stacjonarny (Przy tej opcji nasz NPC nie zmienia położenia)
- Wędrujący (Przy tej opcji nasz NPC będzie wędrował na określoną odległość od miejsca spawna)
1# - Wpisujemy w te pole dowolną liczbę(od 0 do 1000). Jest to obszar w którym nasz NPC będzie mógł się poruszać.(Jeden w tym przypadku oznacza tu jedną kratkę od spawna naszego NPC)
2# - Opcja ta ma kilka ustawień, są one zależne od ustalonego typu poruszania się.
- Normal (Zwyczajny model NPC)
- Sneaking (Kucający model NPC)
- Dancing (Tańczący model NPC)
- Aiming (Celujący model NPC)
- Poruszający się ścieżką (Przy tej opcji nasz NPC będzie zmieniał położenie według ustalonej ścieżki dla niego)
1# - Opcja ta ma dwa ustawienia:
- Pętla (Nasz NPC będzie zapętlał ścieżkę)
- powrót (Nasz NPC po dotarciu do ostatniego wyznaczonego punktu zacznie cofać się do pierwszej ścieżki "startowej")
2# - Opcja ta ma kilka ustawień, są one zależne od ustalonego typu poruszania się.
- Normal (Zwyczajny model NPC)
- Sneaking (Kucający model NPC)
- Dancing (Tańczący model NPC)
- Aiming (Celujący model NPC)
3# - Opcja ta ma dwie opcje:
- Tak (Nasz NPC będzie zatrzymywał się na chwile co każdy punkt kontrolny)
- Nie (Nasz NPC będzie chodził po wyznaczonej ścieżce bez żadnych postojów)
2# - W te miejsca możemy wpisać dowolne parametry(Od 1 do 10). Dzięki tej opcji nasza postać przesunie się w daną stronę o kawałek, pomaga to przy dokładnym położeniu naszego NPC.
3# - Opcja ta ma kilka ustawień, są one zależne od ustalonego typu poruszania się.
- Normal (Zwyczajny model NPC)
- Sitting (Siedzący model NPC)
- Lying (Leżący model NPC)
- Sneaking (Kucający model NPC)
- Dancing (Tańczący model NPC)
- Aiming (Celujący model NPC)
4# - Opcja ta ma kilka ustawień, są one zależne od ustalonego typu poruszania się.
- Body (NPC może rozglądać się bez przeszkód)
- Manual (NPC jest skierowany w daną stronę wyznaczoną przez nas(od 0 do 359).
- Stalking (NPC jest skierowany zawsze w naszą stronę)
- Head (NPC ma prawo wyłącznie do poruszania głową, a ciało jest obrócone w daną stronę przez nas wcześniej podaną)
5# - Przycisk ten zapisuje zmiany.
8# - Opcja AvoidsWater ma dwa ustawienia:
- Tak (Nasz NPC będzie unikać wody)
- Nie (Nasz NPC bez problemu będzie wchodził do wody)
9# - Opcja ReturnToStart ma dwa ustawienia:
- Tak (Nasz NPC będzie wracać do swojego pierwotnego położenia)
- Nie (Nasz NPC po zmianie pozycji nie powróci to swojego startowego miejsca)
10# - Opcja LeapAtTarget ma dwie opcje:
- Tak (Nasz NPC będzie umiał skakać gdy będzie to konieczne)
- Nie (Nasz NPC nie będzie umiał przeskoczyć ani jednej kratki)
11# - Opcja CanFireIndirect ma kilka ustawień lecz aktywuje się tylko w tedy gdy nasz NPC będzie posiadać broń dystansową.
- Nie (Nasz NPC będzie strzelać prosto w cel)
- WhenDistant (Gdy nasz NPC zauważy że cel jest blisko zacznie strzelać prosto w niego. Gdy cel będzie znacznie oddalony nasz NPC zacznie strzelać w niebo, tak aby spadająca strzała trafiła w cel)
- WhenHidden (Nasz NPC zawszę będzie strzelać w niebo, tak aby spadająca strzała trafiła w cel)
12# - Opcja UseRangeAttack ma kilka ustawień lecz aktywuje się tylko w tedy gdy nasz NPC będzie posiadać broń dystansową.
- Zawsze (Nasz NPC zawsze będzie atakować atakować bronią dystansową)
- Gdy cel dalej niż (Nasz NPC będzie strzelać tak długo aż jego cel nie podejdzie na wyznaczoną przez nas odległość. Gdy cel przekroczy wyznaczoną przez nas liczbę kratek(MinimumRange) nasz NPC zmieni styl walki na walkę wręcz.
- OnTheMove (Nasz NPC będzie strzelał w biegu)
13# - Opcja TacticalVariant ma kilka opcji lecz żeby działała musi być włączona opcja OnFoundEnemy/Retaliate.
- Rush (Nasz NPC nie wykonuje żadnej skomplikowanej taktyki żeby nas dopaść, biegną za celem aby go zabić)
- Dodge (Działa tylko gdy nasz NPC ma broń dystansową.[Nasz NPC posiadający te ustawienie będzie strzelać w cel i co każdy strzał robił kilku sekundowy unik)
- Surround (Nasz NPC będzie kręcić się wokół celu)
- Hit&Run (Nasz NPC będzie atakować cel ,a następnie ucieknie aby zaatakować kolejny raz i tak w kółko)
- Ambush (Nasz NPC wiedząc że idziesz, schowa się za ścianą i w dobrym momencie zaatakuje)
- Stalk (Nasz NPC będzie nas śledził tak długo aż nie zajdzie nas od tylu lub sami nie wejdziemy w jego pułapkę)
*Przy każdej opcji z punktu 13# po włączeniu pojawi nam się po prawej stronie miejsce gdzie będziemy mogli wpisać dowolną liczbę(zależy to od opcji wybranej). Jest to miejsce na wpisanie danej np: Przy ustawieniu Ambush wpiszemy 9, gdy nasz NPC nas zauważy spróbuje się na nas zaczaić w odległości 9 kratek od miejsca gdzie stał.(Każde ustawienie ma inny warunek)
Warunki do poszczególnych ustawień:
- Dodge -> Odległość Ataku
- Surround -> Średnica koła
- Hit&Run -> Odległość Ucieczki
- Ambush -> Odległość schowania się
- Stalk -> Odległość schowania się
*Aktualizacja 1#*
- Tak (Nasz NPC może się zablokować w pajęczynie)
- Nie (Nasz NPC nie blokuje się w pajęczynie)
#2
DzikiBóbr
#3
TheMiedziak321
#4
Torbacz
#15
Jarek250
#17
TheMiedziak321
#18
TheMiedziak321
#20
SSslimer
Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Custom NPC, NPC Custom, Custom, NPC, Minecraft Custom NPC, NPC Minecraft, Custom NPC Mod, NPC in Minecraft, Custom NPC 1.8, Custom NPC 1.7.10
Serwery Minecraft - Kopalnia →
Stanowiska →
Poszukuję →
Custom World GeneratorNapisany przez Baxtereq , 05 Dec 2020 custom, world, generator |
|
|
||
Serwery Minecraft - Kopalnia →
Pluginy →
Skript →
Sk na custom zombieNapisany przez Procix94 , 22 Apr 2020 zombie, custom |
|
|
||
Serwery Minecraft - Kopalnia →
Pluginy →
Szukam pluginu →
[Szukam] Jakieś fajne NPCNapisany przez Maul Polska , 29 Nov 2019 citizens, npc, pracownicy i 1 więcej |
|
|
||
adventure
Download →
Mapy →
Ankieta
[1.13.2][Adv] - "Mroczna klątwa" v2.1Napisany przez Katniss , 27 Jan 2018 adventure, mapa, rpg, questy i 6 więcej |
|
|
||
Minecraft →
Problemy i pytania →
Ankieta
Co sądzicie o takim serwerze ?Napisany przez Bardr , 16 Sep 2017 rpg, survial, miasta, dungeony i 6 więcej |
|
|