Spleef 3D
#1
Napisano 21 March 2014 - 08:50
Zalety takiego spleefu:
- gracze nie wiedza wchodząc do środka kostki kiedy się osiągnie dno albo ścianę - zwyczajnie tego nie widać.
- nie można "kampić" przy ścianie i biegać w kolko.
- gra jest dużo dynamiczniejsza gdyż bardzo szybko ginie najwięcej "noobów" a końcowa ekipa jak ze sob walczy to o zwycięstwie decydują milisekundy
Wada dotycząca tego rodzaju spleefu jest w zasadzie jedna, dopasowanie rozmiaru kostki do liczby graczy, dla 5 graczy optymalna była kostka 32x32x32, z każdym kolejnym graczem rozmiar kostki należy zwiększać o 4 w płaszczyźnie XZ. Ponieważ wszystkie spleefy robią ludki z administracji to i tak ręcznie należało by dobierać rozmiar.
- bp98 lubi to
#2
Napisano 21 March 2014 - 10:06
Nie zbyt rozumiem na czym miała by polegać inność tego spleefu. Bo z tego co wnioskuje gracze zamykani byli by w kostce i kopali pod sobą czy tak?
#3
Napisano 21 March 2014 - 10:30
Nie w kostce a biegają po kostce.
#4
Napisano 21 March 2014 - 13:04
1.
Na szybkość rozwalania szkła nie ma wpływu poziom efficiency na przedmiocie. Kopie się tak szybko kilofem/siekierą/łopatą. Wykopanie klocka to pół sekundy? Troszkę długo..
Proces kopania jest przyspieszony jedynie po dodaniu efektu HASTE.
2. Załóżmy sytuację, że większość osób spadła do niższych partii bloku, jedna została na górze i skacze sobie bez celu w momencie kiedy cała reszta walczy między sobą. Zostały 2 osoby, jedna na górze, druga na dole i co wtedy?
Ta na górze ma zejść na dół? Ale z jakiej racji, skoro wcześniej tak dobrze odpierała ataki przeciwników, że udało jej się utrzymać na górze?
3. Widziałem kiedyś na jakimś serwerze coś podobnego, lecz bardziej przemyślanego, ponieważ zostały wykluczone Twoje błędne założenia. Zamiast narzędzi były wykorzystane tam śnieżki, którymi się rzucało. Trafienie śnieżką w blok powodowało jego rozbicie.
#5
Napisano 21 March 2014 - 17:37
Pól sekundy? WTF? robiłem ten event już dziesiątki razy, tempo rozpylania szkła było takie ze nie wiadomo było co sie dzieje.Na szybkość rozwalania szkła nie ma wpływu poziom efficiency na przedmiocie. Kopie się tak szybko kilofem/siekierą/łopatą. Wykopanie klocka to pół sekundy? Troszkę długo..
Nie dochodzi do rozbicia wszystkich blokow i za pomoca pewnej ekwilibrystyki próbuje sie wdrapać, również osoba na górze skacząc sobie nie wygra dopóki nie ubije tej na dole.
2. Załóżmy sytuację, że większość osób spadła do niższych partii bloku, jedna została na górze i skacze sobie bez celu w momencie kiedy cała reszta walczy między sobą. Zostały 2 osoby, jedna na górze, druga na dole i co wtedy?
Ad. 3 robiłem te wersje eventu - działał bardzo dobrze, był fun, a o to chodzi.
#6
Napisano 22 March 2014 - 02:27
2. Załóżmy sytuację, że większość osób spadła do niższych partii bloku, jedna została na górze i skacze sobie bez celu w momencie kiedy cała reszta walczy między sobą. Zostały 2 osoby, jedna na górze, druga na dole i co wtedy?
Ta na górze ma zejść na dół? Ale z jakiej racji, skoro wcześniej tak dobrze odpierała ataki przeciwników, że udało jej się utrzymać na górze?
Ja bym to rozwiązał stopniowym usuwaniem górnej warstwy tzn. jak na początku są 32 warstwy to za chwile 31, 30 i tak zmniejszamy do 0 lub dopóki nie zostanie jeden delikwent
#7
Napisano 22 March 2014 - 06:53
#8
Napisano 22 March 2014 - 08:57
#9
Napisano 22 March 2014 - 10:22
Dobra Dobra po prostu powiedzcie, że chcecie taki event a nie "najlepiej zobaczyć w praktyce" - bo np ja chciałbym taki event - to zawsze coś ciekawszego od normalnej wersji.
#10
Napisano 22 March 2014 - 18:29
Ogólnie pomysł super.. Jestem za
#11
Napisano 26 April 2014 - 08:52
Wczoraj mieliśmy pierwszą szansę spróbowania i jest to lepsze niż normalny spleef. Pojawiło się wiele ale i ja dołożę jedno póki pamiętam:
Polecam zrezygnować z podłoża Liście+Wełna. Będąc na najniższym poziomie i kretując nawet na grafice fast widać przez liście ile zostało do lawy, co jest tylko ułatwieniem dla graczy - wiedzą, że nie mogą już kopać pod sobą, bo wpadną.
Lass mich deine seele dem herrscher der finsternis opfern.
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemuw dniu jutrzejszym.
Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.
#12
Napisano 26 April 2014 - 09:50
- likwidacja możliwości craftowania/zbierania/stawiania bloków (do zrobienia na poziomie WG)
- likwidacja ścian i gra na otwartym terenie - teraz łatwo sie siedzi przy ścianach i nie ma efektu zaskoczenia ze wyskoczy się poza teren gry tylko przyklei sie dirtem do bedrocka i kampi.
- lepsze dopasowanie mieszanek (udziały).
- Lotos69 lubi to