Skocz do zawartości


Zdjęcie

Spleef 3D


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 21 March 2014 - 08:50

Zasady identyczne jak zwykły spleef, z tym że terenem rozgrywki jest duża kostka materiału - najciekawiej gra sie na szkle/grzybie) a pod nią lawa/woda z tabliczką. Jedyny problem to "narzędzie" w przypadku szkła potrzebny jest kilof z efficiency 5 a w przypadku grzybków siekiera z effi 4 (5 to za dużo)

Zalety takiego spleefu:
- gracze nie wiedza wchodząc do środka kostki kiedy się osiągnie dno albo ścianę - zwyczajnie tego nie widać.
- nie można "kampić" przy ścianie i biegać w kolko.
- gra jest dużo dynamiczniejsza gdyż bardzo szybko ginie najwięcej "noobów" a końcowa ekipa jak ze sob walczy to o zwycięstwie decydują milisekundy ;)

Wada dotycząca tego rodzaju spleefu jest w zasadzie jedna, dopasowanie rozmiaru kostki do liczby graczy, dla 5 graczy optymalna była kostka 32x32x32, z każdym kolejnym graczem rozmiar kostki należy zwiększać o 4 w płaszczyźnie XZ. Ponieważ wszystkie spleefy robią ludki z administracji to i tak ręcznie należało by dobierać rozmiar.
  • bp98 lubi to
exRYBP0.png

craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 2PacHaliMery

2PacHaliMery

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 114 postów

Napisano 21 March 2014 - 10:06

Nie zbyt rozumiem na czym miała by polegać inność tego spleefu. Bo z tego co wnioskuje gracze zamykani byli by w kostce i kopali pod sobą czy tak?



#3 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 21 March 2014 - 10:30

Nie w kostce a biegają po kostce.
 

2014-03-21_10.44.34.png


exRYBP0.png

#4 Yunius

Yunius

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 522 postów
  • Yunius

Napisano 21 March 2014 - 13:04

1.

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

Na szybkość rozwalania szkła nie ma wpływu poziom efficiency na przedmiocie. Kopie się tak szybko kilofem/siekierą/łopatą. Wykopanie klocka to pół sekundy? Troszkę długo..

Proces kopania jest przyspieszony jedynie po dodaniu efektu HASTE.

2. Załóżmy sytuację, że większość osób spadła do niższych partii bloku, jedna została na górze i skacze sobie bez celu w momencie kiedy cała reszta walczy między sobą. Zostały 2 osoby, jedna na górze, druga na dole i co wtedy?

Ta na górze ma zejść na dół? Ale z jakiej racji, skoro wcześniej tak dobrze odpierała ataki przeciwników, że udało jej się utrzymać na górze?

3. Widziałem kiedyś na jakimś serwerze coś podobnego, lecz bardziej przemyślanego, ponieważ zostały wykluczone Twoje błędne założenia. Zamiast narzędzi były wykorzystane tam śnieżki, którymi się rzucało. Trafienie śnieżką w blok powodowało jego rozbicie.



#5 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 21 March 2014 - 17:37

Na szybkość rozwalania szkła nie ma wpływu poziom efficiency na przedmiocie. Kopie się tak szybko kilofem/siekierą/łopatą. Wykopanie klocka to pół sekundy? Troszkę długo..

Pól sekundy? WTF? robiłem ten event już dziesiątki razy, tempo rozpylania szkła było takie ze nie wiadomo było co sie dzieje.

 
 
2. Załóżmy sytuację, że większość osób spadła do niższych partii bloku, jedna została na górze i skacze sobie bez celu w momencie kiedy cała reszta walczy między sobą. Zostały 2 osoby, jedna na górze, druga na dole i co wtedy?
 

Nie dochodzi do rozbicia wszystkich blokow i za pomoca pewnej ekwilibrystyki próbuje sie wdrapać, również osoba na górze skacząc sobie nie wygra dopóki nie ubije tej na dole.

Ad. 3 robiłem te wersje eventu - działał bardzo dobrze, był fun, a o to chodzi.
exRYBP0.png

#6 __lkjhgfdsa__

__lkjhgfdsa__

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 115 postów
  • __lkjhgfdsa__

Napisano 22 March 2014 - 02:27

2. Załóżmy sytuację, że większość osób spadła do niższych partii bloku, jedna została na górze i skacze sobie bez celu w momencie kiedy cała reszta walczy między sobą. Zostały 2 osoby, jedna na górze, druga na dole i co wtedy?

Ta na górze ma zejść na dół? Ale z jakiej racji, skoro wcześniej tak dobrze odpierała ataki przeciwników, że udało jej się utrzymać na górze?

Ja bym to rozwiązał stopniowym usuwaniem górnej warstwy tzn. jak na początku są 32 warstwy to za chwile 31, 30 i tak zmniejszamy do 0 lub dopóki nie zostanie jeden delikwent



#7 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 22 March 2014 - 06:53

Na zwykłym spleefie ten problem rozwiązywany jest na wiele sposobów. Najlepiej to zobaczyć w praktyce.
exRYBP0.png

#8 Lotos69

Lotos69

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 150 postów
  • Lotos69

Napisano 22 March 2014 - 08:57

Bardzo podoba mi się ten pomysł, a najłatwiejszym sposobem na rozwianie wszelkich wątpliwości jest po prostu sprawdzenie tego w praktyce. Dopiero wtedy tak naprawdę dowiemy się, co będzie można jeszcze ulepszyć, bądź poprawić. Będę czekał z niecierpliwością na pojawienie się tego pomysłu w formie eventu na serwerze :)

#9 Pawełek

Pawełek

    Ekspert

  • Weteran
  • 1474 postów
  • Evolveye#7100
  • Evolveye

Napisano 22 March 2014 - 10:22

Dobra Dobra po prostu powiedzcie, że chcecie taki event a nie "najlepiej zobaczyć w praktyce" - bo np ja chciałbym taki event - to zawsze coś ciekawszego od normalnej wersji.



#10 bp98

bp98

    Nowy

  • Użytkownik+
  • 74 postów
  • bp98

Napisano 22 March 2014 - 18:29

Ogólnie pomysł super.. Jestem za ;)



#11 Likore

Likore

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 241 postów
  • Likore

Napisano 26 April 2014 - 08:52

Wczoraj mieliśmy pierwszą szansę spróbowania i jest to lepsze niż normalny spleef. Pojawiło się wiele ale i ja dołożę jedno póki pamiętam:

 

Polecam zrezygnować z podłoża Liście+Wełna. Będąc na najniższym poziomie i kretując nawet na grafice fast widać przez liście ile zostało do lawy, co jest tylko ułatwieniem dla graczy - wiedzą, że nie mogą już kopać pod sobą, bo wpadną. 


X2YBzqf.png
Lass mich deine seele dem herrscher der finsternis opfern.
Post wyraża opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemuw dniu jutrzejszym.
Autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.


#12 Theo

Theo

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1131 postów
  • TheoMarque

Napisano 26 April 2014 - 09:50

Wczorajsze testy na graczach podpowiedziały że trzeba parę rzeczy przemyśleć...

- likwidacja możliwości craftowania/zbierania/stawiania bloków (do zrobienia na poziomie WG)
- likwidacja ścian i gra na otwartym terenie - teraz łatwo sie siedzi przy ścianach i nie ma efektu zaskoczenia ze wyskoczy się poza teren gry tylko przyklei sie dirtem do bedrocka i kampi.
- lepsze dopasowanie mieszanek (udziały).
  • Lotos69 lubi to
exRYBP0.png