1. Założenia:
Event jest alternatywą dla wszelkich spelfów i parkołóf, które wymagają dobrej klawiatury i dobrego ułożenia ciała, jest raczej grą na szczęście. Możliwość powtarzania oraz kombinacji i losowości, którą prezentuje sprawia, że będzie trudniej - a brać może w niej udział osoba i 8 letnia i wielowieloletniowięcej.
2. Opis:
I etap:
Generujemy powierzchnie (dla ułatwienia założymy, że to kostka) z określonego materiału (wełna, piasek lub dirt). Następnie w jej wnętrzu umieszczamy w losowych miejscach 64 "pojemniki" (mogą być to np leje, by działały anty x-rayowo) z cukrem w losowej ilości (od 0 do 6). Celem graczy jest znalezienie jak największej ilości cukru w takowej kostce. Założeniem jest, by na jednego gracza przypadało około 6 bloków, a jedna kostkę wysyłamy 10-16 graczy. Wiec nawet przy 64 graczach (to można już doregulować). Można robić to drużynowo (wioskowcy współpracujący razem między sobą) jak i pomieszać ludzi totalnie. Naturalnie, gracze dostają itemy potrzebne o tej pracy łopaty lub nożyczki.
II etap:
Gracz ma do wyboru trzy pokoje z skrzyniami zawierającymi różne rzeczy, które określają ryzyko:
Niskie: duża szansa na niskiej wartości rzeczy, mała na wysokowartościowe (przykładowo: fajny mieczyk, dwa stacki bloków węgla, stacki slimbalów) - najtańsza, może kosztować np 10 cukru, dzięki temu możemy kupić więcej skrzynek.
Średnie ryzyko: średnia szansa na niskiej wartości rzeczy, wyższa szansa na wysokowartościowe (przykładowo: średni mieczyk, dwanaście diamentów, jeden emeral, utwardzana glina różowa, ryby, materiały potkowe) - koszt np 20 cukru
Wysokie ryzyko: niska szansa na przedmioty niskiej wartości, wysoka szansa na przedmioty wysokowartościowe (przykładowo: nietypowe enchanty, głowy, specjalne potki [Krew Herosa z poprzedniej edycji <3] i prawdziwy szmelc - cobel, stone, deski) - koszt - 50 cukru.
3. Nakład pracy:
Zdecydowanie w tym drugim będzie go najwięcej. Pierwsze to przy WorldEdicie to kilka komend i 15 minut latania z podmianą bloków. Druga rzecz wymagałaby nakładu pracy, czasu i chęci oraz kombinacji itemków, które można włożyć - na pocieszenie, tylko jednorazowo, bo takie miejsce będzie wielokrotnego użytku. Można pomyśleć nad rozwiązaniem "no-drop", by przy niszczeniu bloków nie wylatywał drop.