Witam was. Ponownie przedstawiam grę, którą jest... Pokelife! Jest to jedna z najbardziej rozwiniętych polskich gier przeglądarkowych o tematyce pokemon. Większość takich gier upada, ale nie ta! Cieszy się około 60 tysiącami Użytkowników, z czego średnia z całego dnia, to nieprzerwanie 1000 aktywnych! Na czym polega? Rozpoczynasz grę, rejestrując się. Dostajesz wybór jednego startera. Po wyborze, po prostu grasz. Przybliżę ci trochę interfejs!
Na górze znajdziesz menu, w którym widnieją zakładki:
- POKEMONY
- POSTAĆ
- LIGA
- NAZWA REGIONU, W KTÓRYM PRZEBYWASZ
- TARG
- ZASŁUGI
- POCZTA
- INNE
- OFF
Przybliżę ci teraz jedną z nich, gdyż każda, oprócz ostatniej zawiera submenu, składających się z kolejnych zakładek i zajęło by mi zbyt dużo czasu(i miejsca...) opisanie każdej z nich.
1.POKEMONY
Drużyna:
Tutaj możesz zobaczyć, jakimi pokemonami dysponujesz. Dzieli się na:
- Pokemony w drużynie
- Pokemony w przechowalni
- Pokemony w rezerwie
Pokemony w drużynie(maks. 6), to pokemony które uczestniczą w walkach, w trakcie treningu, czy też zabawy. Tylko ich stan i przywiązanie możemy zmieniać(Ale i one mogą ulec zmianie w zamian za jakiegoś pokemona z rezerwy/przechowalni)
Stan:
Tutaj możesz zobaczyć każdy szczegół twojego pupila. Jego statystyki, poziom, przywiązanie, typ, ataki, ilość doświadczenia, wartość w Yen'ach, słabości i odporności typu. Masz podany również link, po ktorego kliknięciu można go zobaczyć. Gdy do linku na końcu dodasz &nakarm,(tylko to, co pogrubione)zostanie on nakarmiony i uzyska doświadczenie, gdy ktoś lub ty klikniesz weń. Z jednego IP, można nakarmić tylko jednego pokemona, jednego trenera, jednego dnia.
Sala treningowa:
Miejsce, w którym bawić będziesz często na wysokim poziomie. Tutaj uczysz swojego pokemona wszelkich ataków i za pieniądze zwiększasz jego statystyki. W zasadzie nie ma tu nic więcej do opisywania. Im wyższy poziom trenera, tym mniejsze koszta treningu.
Kolekcja:
Tymczasowo dzieli się na cztery regiony:
- Kanto
- Johto
- Hoenn
- Sinnoh
Tutaj zobaczysz podstawowe informacje o każdym pokemonie, którego spotkałeś lub dokładniejsze o pokemonie, którego złapałeś.
Pozostałe zakładki wytłumaczą wam wpisy z oficjalnej wiki tejże gry.
Jeśli chcesz się zarejestrowac, kliknij
Nie zapomnij także o przeczytaniu
Po prawej możemy zobaczyć:
Ilość naszych punktów akcji(To od nich zależy, co możemy robić)
Nasz stan konta(Pieniądze ^^)
Ilość punktów zasług(Czyli dodatkowa waluta, którą można kupić za realne pieniądze...)
Punkty rankingowe(Im więcej wygranych walk z graczami, tym jest ich więcej)
Poziom(Równy poziomowi najlepszego pokemona wytrenowanego(Kupiony, złapany się nie liczy) przez ciebie.)[Jeśli masz 18 level, bo wytrenowałeś startera, kupiłeś pokemona na targu o poziomie 19, to dopóki twój pokemon(inny) nie wbije 19, nie możesz go używać. Jeśli zaś kupisz pokemona na targu o poziomie 18, to wbijając mu 19 będziesz miał 19 poziom trenera i będziesz mógł używać wcześniej kupionego pokemona na tym poziomie]
Stan zdrowia, poziom i ilość doświadczenia naszego pokemona.
Wydarzenia - codzienne mini-eventy w grze
Wyszukiwarka graczy(np. do walk rankingowych)
I kilka na początku nieistotnych przycisków(2 sposoby wyleczenia, 2 sposoby uleczenia maks. PA, sprzedaż wszystkich pokemonów(nie wiem czy tylko z przechowalni, czy z przechowalni i z rezerwy, ale raczej to pierwsze)
Nick na forum~Nick w grze
ReeCoo~Krzychoo
PoweredDragon~Powerade
Kejmer~Kejmer
Umieszczajcie tu swoje ulinkowane zdjęcia pokemonów, a umieszczę je w temacie, by każdy mógł je nakarmić(W pokedexie znajduje się poradnik, jak to zrobić krok po kroku)
Moi podopieczni:
------------------------
Poradniki graczy z forum:
Jak zdobyć pieniądze, gdy masz mniej niż 150 Punktów Akcji?
1.Każdego dnia wszystkie punkty akcji używasz na to, aby pójść do dziczy(Jeśli masz możliwość i sprzęt wymagany do zdobycia minerałów, to do jaskiń i na wulkan, jeśli nie to do lasu, puszczy, etc. zależnie od regionu(Druga ikonka w normalne dni i trzecia ikonka w weekendy))
2.Walczysz, szukasz, itd.
3.Jeśli masz 0 PA, najeżdżasz na zakładkę Zasługi i zakładkę Klikanie
4.Klikasz 10 linków, od razu wyłączając wyskakujące strony, dzięki czemu 50% twoich punktów akcji odzyskałeś!
5.Ponownie wydajesz je na wyprawy, tak jak wyżej.
6.Po wykorzystaniu wszystkich wchodzisz w zakładkę Aktywność>Praca>Rozpocznij pracę(chyba, że masz nadmierne niemożliwe do wykorzystania punkty akcji(1-4 PA), wtedy klikasz w zakładkę praca i na dole wpisujesz wartość punktów akcji, które chcesz zamienić na pieniądze.
7.Po uzbieraniu 500.000 Yenów kupujesz w PokeSklepie.
8.Następnie tak samo jak wyżej zbierasz 275.000 Yenów i kupujesz
9. Teraz wszystkie PA jakie masz wydajesz na pracę(Te z klikania również) i pracujesz, dopóki nie będziesz miał 150 maks. PA
10. Wtedy korzystasz ze sposobu drugiego!
Jak zdobyć pieniądze, gdy masz 150+ Punktów Akcji?
11.Jeśli osiągnąłeś ilość 400k Yen sposobem pierwszym, trenujesz swoje pokemony w dziczy, jak tylko możesz.
12.Korzystasz też z opcji Trening, w zakładce Aktywność
13.Gdy conajmniej 2 z twoich pokemonów osiągną poziom 15, dostaniesz 20 punktów akcji
14.Kupujesz w sklepie , za 275.000 Yenów
15.Chodzisz teraz tylko do lasu, puszczy, etc. zależnie od regionu(Druga ikonka w normalne dni i trzecia ikonka w weekendy) i starasz się walczyć zwycięzko z jak najlepszą ilością trenerów zdobywając 10.000+ Yenów
16.Teraz kupujesz wszelkiej maści środki transportu, ulepszenia apteczek i rzeczy ułatwiające podróż do dziczy!
17.Gdy wszystkie punkty akcji ci się skończą idziesz na trening
18.Następnego dnia ponownie chodzisz do do lasu, puszczy, etc. zależnie od regionu(Druga ikonka w normalne dni i trzecia ikonka w weekendy)
19.Gdy PA ci się skończą, zmieniasz w plecaku moduł poszukiwania pojedynków, na moduł planowania
20.Idziesz do pracy, zużywając przy okazji resztkę niemożliwego do wykorzystania PA
21.Następnego dnia zużywasz maks. PA na pracę i idziesz do niej
22.Kolejnego dnia zmieniasz moduł na moduł poszukiwania pojedynków
23.Ponownie idziesz do lasu, puszczy, etc.
24.Po skończeniu ci się PA idziesz na trening
25.Od tej pory wszystko jest cykliczne.
Trening, jego ogólny zarys, przyrosty i ataki
Trening to jeden z najbardziej skomplikowanych algorytmów w grze. Każdy pokemon, który nie jest shiny i nie ma 1 lvl ma 0,005% szansy na bycie pokemonem czystym po złapaniu.
Pokemon czysty, a pokemon zepsuty
Pokemon czysty - pokemon nietrenowany w żadną statystykę
Pokemon zepsuty -> Pokemon, który jest trenowany w inny atak niż atak wiodący(np. Tauros, który ma 5 treningów w ataku, 7 w obronie, 9 w specjalnej obronie, 3 w Szybkości i 20 w HP nie jest zepsuty, gdy ma 0 w Specjalnym ataku. Z kolei Caterpie, który ma 5 treningów w Specjalnym ataku, 3 w obronie, 2 w specjalnej obronie, 14 w szybkości i 50 w HP jest zepsuty, gdy ma więcej niż 0 pkt. w Ataku). Mowa tu oczywiście o treningach z dziczy. Gdy to my trenujemy pokemony we wszystkie statystyki, to zostaną one zepsute!
Oznacza to, że jeśli pokemon ma w domyśle trenować atak fizyczny, to jest zepsuty tylko gdy ma punkty treningu w ataku specjalnym i vice versa
Jak trenować?
Pierwszą statystyką jaką trenujemy jest atak albo specjalny atak. Który z nich? Otóż zależne jest to od pokemona, jego przyrostów jak i ataków. Weźmy takiego Alakazama
Przyrosty od pierwszej formy:
Abra / Kadabra / Alakazam
Atak: 2 / 2 / 3
Obrona: 1 / 2 / 3
Specjalny Atak: 6 / 7 / 7
Specjalna Obrona: 3 / 4 / 5
Szybkość: 5 / 6 / 7
HP: 10 / 15 / 20
Jego levelowy(ataki nabyte poprzez poziom, bez TM) moveset kończy się na jednym dobrym ataku fizycznym pod STAB(bonus, dodatkowe 25% obrażeń dla ataków tego samego typu co pokemon). Przyrosty do Ataku ma on żałosne. Nie ma więc sensu robienia go pod Atak. Przyrosty do SP Ataku ma świetne. Ataki również. Tri Attack, Psychic, Future Sight. Widać więc, że trenowanie go pod Atak to nonsens... Kolejnym przykładem będzie Tauros:
Atak: 6
Obrona: 5
Specjalny Atak: 3
Specjalna Obrona: 4
Szybkość: 6
HP: 20
Ponadto poprzez poziom nie uczy się on żadnego ataku specjalnego. Jaki więc sens trenowania go w statystykę, pod którą nie ma dobrych ataków, a na 100 poziomie ma ona poziom 300? Żaden, gdy ma świetne ruchy pod atak fizyczny i kończy na 100 poz. z tą statystyką o wys. 600 punktów. Są jednak pokemony u których trening jest rozdwojony. Nie jest to spowodowane tylko przyrostami. Posłużę się tu przykładem Infernape:
Przyrosty od pierwszej formy:
Chimchar/Monferno/Infernape
Atak: 4 / 5 / 6
Obrona: 3 / 3 / 4
Specjalny Atak: 4 / 5 / 6
Specjalna Obrona: 3 / 3 / 4
Szybkość: 4 / 5 / 6
HP: 15 / 20 / 20
Widzimy więc, że pok ten kończy z dokładnie taką samą sumą ataku fizycznego i specjalnego. Co jest więc monetą przetargową w wyborze? Otóż są ruchy, które zwiększają atak. Są ruchy, które zwiększają specjalny atak. Oba o określony %(procent). Tak się składa, że Chimchar uczy się obecnie najlepszego ruchu, który zwiększa specjalny atak(Nasty Plot) na 23 poz. Natomiast wszystkie formy, poprzez TM mogą nauczyć się najlepszego ruchu, który zwiększa atak(Swords Dance). Tego pokemona można trenować dwojako i niezależnie od treningu będzie świetny.
W jeden z ataków trenujemy do około 1000 punktów treningu. Po czym trenujemy HP od 5000 tys.(bez leczenia lub z leczeniem 50%) do [zdarzało się nawet] 10000 tys.(WŁACZNIE!) z leczeniem 100%(Rest). Zajmujemy się słabszą obroną/gdy obie obrony są dobre szybkością(i dopiero po niej słabszą obroną), po czym lepszą obroną. Z reguły pokemony kończą z obronami na poz. 80 z około 800-1000 pkt. z treningami włącznie
Dlaczego mam nie trenować teraz i poczekać?
Twój pokemon ma poz. 1 i jest czysty. Jest wiele sposobów na obniżenie kosztów treningu. Ale po co? Przecież to jest tanie. Kosztuje kolejno pojedynczymi kliknięciami:
541 > 800 > 1060 > 1320 > 1580
Twój pokemon ma poz. 40, no to heja. Kosztuje kolejno pojedynczymi kliknięciami:
541 > 644 > 748 > 852 > 956
Przypadek numer 1:
Wzrost kosztów = 1,47 poprzedniego wyniku i ciągle maleje, aczkolwiek ze startu tracimy więcej.
Przypadek numer 2:
Wzrost kosztów = 1,19 poprzedniego wyniku i ciągle maleje. Z taniochy na taniochę! Nie ma co się martwić!
Co w związku z tym?
Setki tysięcy Yenów w kieszeni, które można wydać na dodatkowy trening lub przedmioty. Jak skutecznie obniżyć koszt treningu?:
1. Osiągnięcie szkoleniowiec - najwyższy poziom = Trening tańszy o 37%
2. Ósma odznaka w Kanto = Trening tańszy o 7,5%
3. Przywiązanie = Za każdy %(procent) powyżej 75% przywiązania nasz pok ma 0,5% tańsze treningi!
4. Poziom = Im wyższy, tym taniej. Pok na 1 jak wyżej na czysto, pok na 2 również. Różnica? Spora...
Czym są darmowe treningi?
Darmowy trening, to potoczna nazwa dla 320 punktów na 40 poziomie, które po władowaniu w statystykę nie podniosą kosztu innych statystyk. Schematycznie:
Koszta treningu każdej statystyki to 300 Y
Wbijam 320 punktów w atak, koszta każdej statystyki oprócz ataku wynoszą dalej 300 Y, ale cena ataku znacznie wzrosła. Wbijam punkt w atak i koszta pozostałych statystyk wzrosły do 357 Y. Wykorzystałem darmowe treningi. Takich treningów pokemon dostaje osiem co jeden poziom aż do czterdziestego!!! Nie opłaca się więc trenować poka przed 40, bo:
1. Można się łatwo pogubić
2. Jest drożej
Ale ja nie radzę sobie w dziczy. Mogę mu trochę podtrenować w Atak/Specjalny Atak, żeby sobie radził? Nie przekroczę darmowych treningów!
Może i nie, może i tak. Ale trening na pewno będzie droższy. W wypadku 8 poziomu szkoleniowca jest to różnica 300k. Z poziomem szkoleniowca poniżej piątego jest to jakieś 1kk Y, czyli pieniądze, za które można sobie kupić dużo balli/apteczki... Lepiej kupić/złapać jakiegoś pokemona do expienia, a swoje poki do end teamu pozostawić czyste i nieskalane jak łza!
Typ normalny
Odporności
Normalny: 1
Ognisty: 1
Wodny: 1
Trawiasty: 1
Elektryczny: 1
Latający: 1
Psychiczny: 1
Trujący: 1
Duch: 0
Walczący: 2
Stalowy: 1
Ziemny: 1
Kamienny: 1
Lodowy: 1
Mroczny: 1
Robaczy: 1
Smoczy: 1
Efektywności
Normalny: 1
Ognisty: 1
Wodny: 1
Trawiasty: 1
Elektryczny: 1
Latający: 1
Psychiczny: 1
Trujący: 1
Duch: 0
Walczący: 1
Stalowy: 1/2
Ziemny: 1
Kamienny: 1/2
Lodowy: 1
Mroczny: 1
Robaczy: 1
Smoczy: 1
Omówienie
Pokemonów normalnych, jak sama nazwa wskazuje, nie cechuje nic specjalnego. Ich przyrosty są naprawdę różnorodne i nie można jednoznacznie określić dominującej cechy. Aczkolwiek prawie wszystkie są dobre tylko pod atak fizyczny. Mowa tu oczywiście o pokemonach czysto normalnych lub takich u których typ główny to normalny, a typ poboczny cechuje się wysokim atakiem fizycznym(np. normalno-walczacy, normalno-ziemny, normalno-kamienny, itp.). Wśród tych pokemonów kształtują się również pokemony z najwyższymi przyrostami i sumami hp na 100 poziomie(Blissey,Kanghaskan, Slaking, Snorlax). Pozostałe statystyki utrzymują się na poziomie przeciętnym lub wyższym i niżej nie schodzą. Warto wspomnieć o zróżnicowaniu, gdyż tak naprawdę tych pokemonów pod względem typu ataki nie ograniczają...
Pokemony godne polecenia
Slaking - Powszechnie niedostępny, ale zdarzają się oferty na targu. Brać bo warto. Darmowe leczenie bez CD, Punishment i Focus Punch, mocarny przyrost do ataku to jedne z nielicznych cech jego świetności. Obecnie najlepszy normalny pokemon w grze.
Snorlax - Powszechnie niedostępny. Niejednokrotnie zdarzały się konkursy, w których można było go wygrać i na 100% się powtórzą. Warto. Dużo HP, ataku i obie obrony na zadowalającym poziomie.
Porygon-Z - Wart uwagi tylko wtedy, gdy poszczęści nam się co do przedmiotów i lubimy tego pokemona. Dwa razy ewoluuje przez wychowawcę, toteż kupować przedmiotów się nie opłaca, ale gdy takowe znajdziemy, to nic nie stoi na przeszkodzie, do zdobycia świetnego pokemona normalnego pod atak specjalny.
Tauros - Najlepszy po Snorlaxie i Slakingu pokemon normalny. Dobre obrony, zadowalająca szybkość i Bardzo dobry atak fizyczny to nieliczne z jego zalet. Trzeba wspomnieć o Reście - darmowym leczeniu. Nie można zapomnięc o świetnej kontrze na jedyną słabość - Zen Headbutt. Do tego Payback i Thrash i pok jest gotowy!
Zangoose, Ursaring - Taka typowa dwójka. Bardzo dobre pokemony, nietrudne do zdobycia, świetne przyrosty do ataku. Darmowe wspomagacze typu rest/swords dance lub możliwosc nauki poprzez TM
Podsumowanie
Zalety
- Częste posiadanie leczenia w levelowym movesecie
- Wysokie, często wręcz potężne przyrosty do HP i ataku wiodącego
- Statystyki nieschodzące poniżej normy
- Zróżnicowanie pod względem ataków
Wady
- Niemal całkowity brak dostępności świetnych okazów w wersji zwyklej, shiny lub z czystą salką
- Często wysoka bądź jeszcze wyższa trudność złapania
- Brak super-efektywności na jakiekolwiek typy
Typ Walczący
Odporności
Normalny: 1
Ognisty: 1
Wodny: 1
Trawiasty: 1
Elektryczny: 1
Latający: 2
Psychiczny: 2
Trujący: 1
Duch: 0
Walczacy: 2
Stalowy: 1
Ziemny: 1
Kamienny: 0.5
Lodowy: 1
Mroczny: 0.5
Robaczy: 0.5
Smoczy: 1
Efektywności
Normalny: 2
Ognisty: 1
Wodny: 1
Trawiasty: 1
Elektryczny: 1
Latający: 0.5
Psychiczny: 0.5
Trujący: 0.5
Duch: 0
Walczący: 1
Stalowy: 2
Ziemny: 1
Kamienny: 2
Lodowy: 2
Mroczny: 2
Robaczy: 0.5
Smoczy: 1
Omówienie
Pokemony walczące cechują się sporymi wartościami ataku fizycznego. Mowa tu o pokemonach czysto walczących i o takich, u których typ walczący jest główny, a typ poboczny specjalizuje się w ataku fizycznym lub dwojako(walcząco-ognisty, walcząco-robaczy, walcząco-kamienny, walcząco-ziemny, itd.). Pokemony te cechuje także duża szybkość. Obrona fizyczna utrzymuje się z reguły na poziomie przeciętnym, zaś specjalna zazwyczaj jest trochę lepsza. Wadą tych pokemonów jest często śmieszny wręcz przyrost do HP, chociaż zdażają się wyjątki, będące jednymi z posiadających największe ilości życia pokemonów.
Pokemony godne polecenia
Lucario - Świetny pokemon. Posiada Leczenie bez CD, może być trenowany na dwa sposoby, a na dodatek ma ataki wzmacniające zarówno atak(Swords Dance) jak i SP Atak(w tym SP Obronę[Calm Mind]). Do tego świetne ataki pod STAB takie jak Focus Punch, Aura Sphere, czy Focus Blast. Obecnie najlepszy.
Primeape - Prym wiódł aż do przyjścia Sinnoh. Pokemon świetny. Szybki, silny i posiada ataki takie jak Punishment czy Focus Punch, Assurance, Thrash, Fling czy Cross Chop. Pokemon różnorodny, gdyż może posiadać również U-Turn, Seed Bomb, Gunk Shot, Earthquake, Dig, Stone Edge, Rock Slide, Payback, Poison Jab czy Skull Bash. Jest więc z czego wybierać! Nie trudno również o wersję shiny.
Machamp - Zdecydowanie dobry pok, będący jednak opcją dla bogatych, gdyż ewolucja przez wychowawcę musi być kosztowna... Pokemon wolny, jednak posiada asa w rękawie - Wide Guard, czyli genialny atak, zwiększający co 4 rundy naszą obronę o 10% wartości obecnej(1000(4 rundy)1100(4 rundy)1210(4 rundy)1331(4 rundy)1464, itd.). Do tego ruchy takie jak Revange, Focus Punch, Poison Jab, Earthquake czy Skull Bash. Widzimy, że nie jest to pok tak zróżnicowany jak Primeape, jednak wszystkie statystyki Machampa oprócz szybkości są wyższe od statystyk Primeape'a.
Hariyama - Pokemon który musiał zostać wspomniany. Jest wolny, ma obrony na zadowalającym poziomie, ale ma genialny przyrost do HP i bardzo dobry do Ataku Fizycznego. Na dodatek posiada takie ruchy jak Heavy Slam, Endure, Focus Punch, Poison Jab, Iron Head, Stone Edge, Earthquake, Payback, Skull Bash czy Dig, co czyni tego pokemona jeszcze lepszym!
Hitmonchan - Czysto walczący pok z bardzo dobrym przyrostem do Ataku i Specjalnej Obrony. Trochę kuleje z szybkością, a jego Obrona fizyczna jest na przeciętnym poziomie. Jego najpoważniejszą wadą jest mała ilość HP. Zaletą dla niego są ruchy takie jak Feint,Revenge czy Focus Punch, których uczy się poprzez poziom. Do tego różnorodność z TM i ataki takie jak pokemony wyżej. Jest ich trochę mniej, nie mniej jednak również są genialne.
Hitmonlee - Świetny przyrost do ataku, bardzo dobry przyrost do obrony i dobra szybkość. Mizerny poziom Obrony i tak jak u jego pięściowego pobratymca mizerne +15 do HP. Pokemon ten jednak podobnie do czterorękiego walczącego kolegi ma asa - Wide Guard. Do tego Endure, Feint, Focus Punch, Revenge, Stone Edge, Poison Jab, Earthquake, Skull Bash, czy Hi Jump Kick.
Hitmontop - Pokemon uznawany za najgorszego z trójki, niesłusznie. Dobry przyrost do ataku, gorszy od obu braci(od Hitmonlee o 2, od Hitmonchan o 1), ale lepsza od obu obrona(od Hitmonlee o 2 i od Hitmonchan o 1) i szybkość na poziomie Hitmonchana. Revenge, Gyro Ball i Wide Guard to przymus w jego końcowym movesecie. Do tego można dołożyć Feint i pok ukończony!