Skocz do zawartości


Zdjęcie

[Projekt][Pomysł]Serwer Evenfar


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#61 Honhong

Honhong

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 173 postów

Napisano 18 styczeń 2014 - 17:19

Nie wiem czy to jest sens tworzenia jakiegoś budowniczego, jak chłop chce mieć chatę, to idzie i ją buduje, a nie pierdoły, w końcu to ma być średniowiecze.

 

Bez obrazy, ale to co powiedziałeś jest trochę głupie. Jest to średniowiecze, a więc raczej realne życie. W realnym życiu chłop nie mógł nawet ogniska rozniecić, nie mówiąc już o budowie domu. Jeżeli chcecie się skupiać na budowie, to zróbcie serwer Freebuild. Minecraft, jak sama nazwa mówi nie polega na budowaniu, a na kopaniu i craftowaniu. Ale i to nie byłoby argumentem dla mnie. Serwery RP mają się wybić ponad tę otoczkę Minkrafta, tworzyć fabułę, być oryginalne. Jeżeli jesteś graczem i chcesz budować na fajnym serwerze RP to zostań budowniczym, pracuj dla bogatych mieszczan chcących mieć własny dom, królestwa lub kogokolwiek, bo bardzo niewiele osób może stawiać klocki.

 

Praca w zamyśle nie jest trudna.

 

  • gracz wpisuje komendę /praca ciesla
  • otrzymuje permisje praca.ciesla, które pozwalają mu niszczyć drzewa i używać toporów i tworzyć drewniane przedmioty (schody, płotki itd)
  • gracz postanawia wybrać drugi zawód - górnik, który pozwoli mu używać kilofów i niszczyć materiały ziemne (kamienie, ziemia, piach, węgiel, rudy itd)
  • gracz postanawia wybrać trzeci zawód, ale Skript blokuje go, gdyż maksymalna liczba zawodów to 2. (if praca is greater than 2 message "Masz juz dwa zawody!")

Najtrudniejsze będzie ustalenie tych wszystkich przedmiotów, które może zniszczyć, użyć grasz po wybraniu zawodu.

 

Nieee!

Przykro mi, ale trochę mnie rozczarowałeś. Gdzie ten bój, od świniopasa, przez chłopa, mieszczanina, do bogatego kupca i pana posiadłości? Gdzie ta walka o życie? Gdzie ten trud w wydostaniu się z najniższej warstwy społeczeństwa? Walka, jeden na dziesięciu przeżywa, jeden na stu zostaje mieszczaninem (wyolbrzymiam).

Co ja tu widzę? Komendy? Dwie prace naraz? Niedopuszczalne. Zmiana pracy co dwie minuty? Obrzydliwe. Aby zostać kimkolwiek musi to wpierw zaakceptować Król/Bóg/Administrator danego serwera (czytaj - ty). To co tutaj przedstawiłeś - komenda, aby dostać zawód, automatyczne dobieranie, nie jest niczym oryginalnym. Na tej samej zasadzie działa masa innych serwerów pseudoRolePlay.

 

Wywnioskowuję. Z tego co widzę bardzo potrzebny ci programista. Bez programisty znajdujesz się w odbycie. Mam nadzieję, że znalezienie takowego rozwieje twoje wątpliwości o możliwościach jakie oferuje Minecraft bez modów. Póki co życzę ci powodzenia, kreatywności i większego zainteresowania ze strony ludzi.


Dołączona grafika

craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#62 dragonitex

dragonitex

    Legenda

  • Użytkownik+
  • 2980 postów

Napisano 18 styczeń 2014 - 17:52

Bez obrazy, ale to co powiedziałeś jest trochę głupie. Jest to średniowiecze, a więc raczej realne życie. W realnym życiu chłop nie mógł nawet ogniska rozniecić, nie mówiąc już o budowie domu. Jeżeli chcecie się skupiać na budowie, to zróbcie serwer Freebuild. Minecraft, jak sama nazwa mówi nie polega na budowaniu, a na kopaniu i craftowaniu. Ale i to nie byłoby argumentem dla mnie. Serwery RP mają się wybić ponad tę otoczkę Minkrafta, tworzyć fabułę, być oryginalne. Jeżeli jesteś graczem i chcesz budować na fajnym serwerze RP to zostań budowniczym, pracuj dla bogatych mieszczan chcących mieć własny dom, królestwa lub kogokolwiek, bo bardzo niewiele osób może stawiać klocki.

wat? Ojciec rodziny żeby mieć dach nad głową szedł do sołtysa wsi i prosił o zezwolenie na wykup terenu, później sam budował swoją fortecę-lepiankę, nie zatrudniał setki architektów i firmy budowlanej. Nie wiem skąd ci się wziął ten pomysł że nie mógł nawet ogniska rozniecić, wiem że technika nie była zbyt zaawansowana, no ale bez przesad, ogień wymyślili już jaskiniowcy.



#63 Honhong

Honhong

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 173 postów

Napisano 18 styczeń 2014 - 18:57

Chodziło mi o najniższą klasę społeczeństwa, która głodowała i której po prostu nie było stać na dom. Ojciec rodziny, o którym napisałeś był najwyraźniej osobą, którą było stać na kupno terenu, czyli musiał być gdzieś na stałe zatrudniony. Co do rozniecania ogniska, było to przesadne wyolbrzymienie. W moim wyobrażeniu tylko bogatsi gracze mieliby własne posiadłości, a biedniejsi wynajmowaliby pokoje (nie licząc samego plebsu).


Dołączona grafika

#64 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 18 styczeń 2014 - 20:22

Nigdzie nie zostało napisane, że jest to epoka średniowiecza.

Na serwerze występuje rozwój społeczny. Zaczynamy jako zwykły robotnik, a po zdobyciu pieniędzy, rozkręcamy jakiś swój mały biznes, który kiedyś rozrasta się do poziomu największego przedsiębiorstwa w mieście, które zatrudnia najwięcej ludzi w okolicy.

 

Z komendami faktycznie pomieszało mi się. Zamysł jest taki, że osoba składa podanie o zawód w ratuszu, a my dodajemy go do grupy np Górnik, Cieśla. Skript trochę mi oczy przysłonił. Trzeba będzie ustawić wszystko tak, by nadanie w PermissionsEx profesji sprawiało, że Skript będzie wiedzieć, czego ma zabronić graczowi.

 

Edit 21:04

Udało mi się zrobić prosty skrypt, który blokuje niszczenie przedmiotów zależnie od profesji.

 

 

on break of stone:
player don't have permission "praca.gornik"
send "Nie jestes gornikiem, by moc wydobyc ten surowiec!"
cancel event
 
on break of wood:
player don't have permission "praca.ciesla"
send "Nie jestes ciesla, by moc wydobyc ten surowiec!"
cancel event

  • Honhong lubi to

#65 PrzypalonyOmlet

PrzypalonyOmlet

    Nowy

  • Użytkownik+
  • 66 postów
  • mgalbrai

Napisano 18 styczeń 2014 - 21:53

@up

Ja myślę, że tutaj nie potrzeba permisji, tylko po prostu zmiennych(ang. variables).

Wpierw trzeba napisać komendę, do której miałby dostęp tylko król, czy kto tam nadaje prace. Komenda ta nadawałaby zmiennej np.{praca.%player-arg(nie wiem jak to działa przy komendach)%} wartość "ciesla". Później przy pisaniu wydarzeń zamiast sprawdzania permisji, wystarczyłaby linijka:

{praca.%player%} is not "ciesla"

A napisałem to, bo chyba nie da się w skripcie dopisywać automatycznie permisji graczowi(jeśli się da to pewnie jest to skomplikowane). Także tak.

P.S.: Jakby ktoś się jeszcze nie skapnął, to te rzeczy w klamerkach to zmienne ^^



#66 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 18 styczeń 2014 - 21:58

@up

Ja myślę, że tutaj nie potrzeba permisji, tylko po prostu zmiennych(ang. variables).

Wpierw trzeba napisać komendę, do której miałby dostęp tylko król, czy kto tam nadaje prace. Komenda ta nadawałaby zmiennej np.{praca.%player-arg(nie wiem jak to działa przy komendach)%} wartość "ciesla". Później przy pisaniu wydarzeń zamiast sprawdzania permisji, wystarczyłaby linijka:

{praca.%player%} is not "ciesla"

A napisałem to, bo chyba nie da się w skripcie dopisywać automatycznie permisji graczowi(jeśli się da to pewnie jest to skomplikowane). Także tak.

P.S.: Jakby ktoś się jeszcze nie skapnął, to te rzeczy w klamerkach to zmienne ^^

Moja przygoda ze Skriptem dopiero wczoraj się zaczęła, więc na chwilę obecną sam więcej nie zdziałam, ale jeśli jesteście chętni do pomocy - proszę bardzo! :D



#67 Karłowaty

Karłowaty

    Nowy

  • Użytkownik+
  • 64 postów

Napisano 19 styczeń 2014 - 16:03

Czy na serverze będzie wybór 2 prac czy tylko 1 ?
Czy Q w minecraft będzie zablokowane ? Tzn. Czy nie będzie się dało wyrzucić komuś itemka ?

Bo tak mi to do głowy przyszło.

Będą działki na dom z permissionem czy jak ?
Będzie więcej miast ?

Pytam bo chcę wiedzieć :)

rezi-o.gif


#68 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 19 styczeń 2014 - 17:51

Czy na serverze będzie wybór 2 prac czy tylko 1 ?
Czy Q w minecraft będzie zablokowane ? Tzn. Czy nie będzie się dało wyrzucić komuś itemka ?

Bo tak mi to do głowy przyszło.

Będą działki na dom z permissionem czy jak ?
Będzie więcej miast ?

Pytam bo chcę wiedzieć :)

Z wyborem prac jeszcze się zobaczy. Nie jestem pewien, czy z PermissionsEx uda się wykonać dodawanie dwóch zawodów.

Nie, nie będzie zablokowane. Będzie można rzucać itemy.

 

Serwer z działkami - zło.

Jeśli wszystko udałoby się idealnie, działałoby to bez problemów, to wtedy można by się pokusić o stworzenie drugiego miasta, które byłoby prowadzone przez zwykłego gracza. Wybory na burmistrza, partie polityczne itp.



#69 Karłowaty

Karłowaty

    Nowy

  • Użytkownik+
  • 64 postów

Napisano 20 styczeń 2014 - 10:05

Nie uważasz że trochę za dużo z tym roboty ?

Miasta może i tak ok ale zrobi się chaos. Może straż miejska (moderatorzy) za dobre wykonywanie pracy i zasługi dostawałbym możliwość stworzenia miasta?

Bo każdy gracz będzie chciał mieć własne miasto i zrobi się chaos ;//

 

Ale jestem ZA serverem :)

Osobiście miałbym problem z wyborem pracy bo chciałoby się być np. Drwalem i Górnikiem

 

PS: Jak to ma  wyglądać z kopalniami, gajami itd. Ludzie nie wiadomo co wyprawią nie bd permissions na podłoże to każdy rozwali i będzie :(

 

Ale czekam na server :)


rezi-o.gif


#70 PrzypalonyOmlet

PrzypalonyOmlet

    Nowy

  • Użytkownik+
  • 66 postów
  • mgalbrai

Napisano 20 styczeń 2014 - 15:30

@up

Według mnie, to powinno być tylko jedno spore miasto i najwyżej kilka wiosek prowadzonych przez graczy. Zresztą moderacja nie powinna mieć łatwiej, urząd straży powinni pełnić też zwyczajni, zaufani, uczciwi obywatele. A co do tych kopalni, to ja bym proponował dać każdej pracy, oprócz architekta/inżyniera/budowniczego tylko kilka rodzai bloków do niszczenia i stawiania. Bo faktem jest, że ludzie zrobiliby niezły grief, ale praca budującego byłaby ciężej dostępna(człowiek musiałby się trochę wykazać umiejętnościami itd.). A i tak jeśliby jakiś architekt zgriefował teren, to jest chyba jakiś plugin na wykrywanie graczy, którzy zniszczyli dany blok, no więc banik i dwa grzybki w barszcz. Kopalnie wg. mnie powinny być ciągnącymi się jaskiniami ze stropami, to w dół, to w górę, w których występujące surowce odnawiałyby się co jakiś czas(ok. 15 min?). Gaje i lasy. To nie mogłoby wyglądać tak jak na większości serwerów(płaski kwadrat z sadzonkami). Proponowałbym raczej zrobić naturalne tereny, jakaś dobra, klimatyczna mapa i na serwer wgrać ten plugin, co gdy drzewo wyrasta, od razu sadzi sadzonkę gdzieś w pobliżu oraz ten, który sprawia, że item sadzonki zamienia się w blok sadzonki, jeśli spadł na ziemię. I tak natura by zwyciężała z wyrębami, a nie wyglądałoby to sztucznie i nienaturalnie(czytaj: jak zmuszanie graczy do sadzenia sadzonek).



#71 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 22 styczeń 2014 - 16:21

Z miastem i wioskami wokół niego to dobry pomysł. Dużo łatwiejszy w zrealizowaniu i pozwalający na duże urozmaicenia. Przykładem może być pomysł wzięty z powieści "Chłopi", gdzie we wsi Lipce był sołtys i rada wsi.Najbogatsi mieszkańcy mieli dużo do powiedzenia we wsi, gdyż od nich po części zależała gospodarka.

 

Z kopalniami, lasami na wyrąb mam plan, by użyć cuboidów. Właściciel kopalni płaci za chunk (16x16x16) daną ilość złota. Wartość chunka będzie uregulowana już w trakcie gry, gdyż teraz nie jesteśmy w stanie ustalić optymalnej kwoty.

 

Griefowanie nie byłoby możliwe, gdyż w mieście będzie cuboid (prawdopodobnie) Chociaż nie jest to też do końca pewne, gdyż jedynymi osobami, jakie będą mogły coś zniszczyć, będą górnik i cieśla. To się wszystko ustali w trakcie testów.

 

Plugin na sadzonki, o ile aktualny, zostanie na pewno dodany.



#72 Wasik110

Wasik110

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 299 postów
  • Wasik110

Napisano 22 styczeń 2014 - 16:53

chętnie bym zagrał na serwie tylko:

-na początjku muwiłeś że naserwie nie zabraknie też profesji która będzie zabijała na zawołanie ;) i to znaczy że w mieśće będzie pvp? chyba że chodzi oto że zabije go kiedy wyjdzie ale to i tak niema sensu bo wejdzie sobie jeszcze raz chyba że za śmierci będą bany dożywotnie ale to śie rozumie samo przez się, że nie  a i to, że pracodawca może być skąpy to to jest złe bo każdy tak będzie robił powinno być tak że będzie komenda (której będzie można użyć tylko na spawnie) która będzie wyświetlała wszystkie dostępne pracę i wynagrodzenie i po wyklonaniu pracy dostajesz je


Pomogłem? yefnj8A.pngDaj lajka :P


#73 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 26 styczeń 2014 - 09:03

chętnie bym zagrał na serwie tylko:

-na początjku muwiłeś że naserwie nie zabraknie też profesji która będzie zabijała na zawołanie ;) i to znaczy że w mieśće będzie pvp? chyba że chodzi oto że zabije go kiedy wyjdzie ale to i tak niema sensu bo wejdzie sobie jeszcze raz chyba że za śmierci będą bany dożywotnie ale to śie rozumie samo przez się, że nie  a i to, że pracodawca może być skąpy to to jest złe bo każdy tak będzie robił powinno być tak że będzie komenda (której będzie można użyć tylko na spawnie) która będzie wyświetlała wszystkie dostępne pracę i wynagrodzenie i po wyklonaniu pracy dostajesz je

 

Czytałem trzykrotnie twój post, lecz nadal nie jestem pewien, czy zrozumiałem go tak, jak ty go rozumiesz.

 

Oto lista prac, które będą dostępne na serwerze:

 

Legalne:

  • górnik
  • cieśla
  • kowal
  • pracownik stalowni
  • strażnik miejski
  • bankier
  • rolnik
  • urzędnik
  • handlarz
  • właściciel karczmy

Do listy należy też dodać właścicieli miejsc pracy. Lista może się powiększyć.

 

Nielegalne:

  • złodziej
  • organizator nielegalnych walk
  • morderca na zlecenie

Lista tych zawodów może być bardzo długa. Nigdy nie wiadomo, na jaki nielegalny biznes wpadną gracze.



#74 Mydełko

Mydełko

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1068 postów

Napisano 27 styczeń 2014 - 17:09

Propozycje do nielegalnych prac:

-Sprzedawanie nielegalnych rzeczy(narkotyki, zbroje, miecze itd)

 

Ogółem projekt mi się mega podoba, ale cóż ze swojego doświadczenia wiem, ze jest trudno o osoby które zachowają powagę serwera jego zasady i się wczucie.

To jest najgorsze.

Mam także pytanie:

-Czy są już postępy prac, czy dopiero są zbierane pomysły aby miało to ręce i nogi?



#75 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 27 styczeń 2014 - 17:38

Codziennie siedzę sobie na serwerze i co chwila zmieniam mapę, bo mi się moje budowle nie podobają. Niestety, nie mam smykałki do budowania średniowiecznych / renesansowych miasteczek z klimatem. Nie mam cierpliwości.



#76 Karłowaty

Karłowaty

    Nowy

  • Użytkownik+
  • 64 postów

Napisano 27 styczeń 2014 - 20:14

Średniowieczne budowle są nie aż tak skomplikowane
Domy były ciasno przy sobie - zazwyczaj 2 piętrowe ..
Na górze mieszkanie na dole cech, karczma oraz po poprostu rynek ...
Góra była zawsze wysunięta do przodu tworząc jakby daszek ...
Jak nie zrozumiałeś opisu wpisz w wujka Google i po prostu przekształć na minecrafta ...
Lub poproś kogoś o pomoc - fanatyka średniowiecza ...
Ja takim jestem ale ni umiem budować ;p
Wolę greckie Świątynie ^^

PS: Planujsz dodać Texture Packa ?

rezi-o.gif


#77 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 27 styczeń 2014 - 20:29

TexturePack to fajny pomysł, ale nie sądzę, żeby osoby, które używają własnego ulubionego TP chciały go zmieniać dla jednego serwera. Ale zawsze można dodać jakiś klimatyczny.

 

Nie chcę robić takiego miasteczka z renesansowymi kamienicami. Raczej spore przestrzenie między chatami, by każda była rozpoznawana.

 

"O, to chata tego skąpca, który sprzedał mi kilof za 30 sztuk złota!"



#78 Mydełko

Mydełko

    Wyjadacz

  • Użytkownik+
  • 1068 postów

Napisano 27 styczeń 2014 - 22:24

Poproś kogoś kto dobrze buduje i tyle.
Ja z chęcią pomogę w budowie.
A co textur packa, ja jestem za. Tylko kto wykona go :P

#79 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 28 styczeń 2014 - 17:45

Zawsze możesz wpaść na serwer, dać jakieś rady itp. Wieczorami pod adresem evenfar.no-ip.org serwer jest uruchamiany.



#80 PrzypalonyOmlet

PrzypalonyOmlet

    Nowy

  • Użytkownik+
  • 66 postów
  • mgalbrai

Napisano 28 styczeń 2014 - 20:13

Fajnie by było, gdyby te wolne domy były bardziej na przedmieściach, a w środku miasta byłoby bardziej tłoczno, byłyby wielopiętrowe(2-3), średniowieczne kamienice, mosty, stragany, gdzieniegdzie zieleń miejska itd. Wtedy moim zdaniem czułoby się tę atmosferę, zawsze byłoby z kim pogadać na ulicy, a straży miejskiej byłoby ciekawiej łapać niegodnych przestępców(im z kolei łatwiej uciekać).






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych