Skocz do zawartości


Zdjęcie

[Projekt][Pomysł]Serwer Evenfar


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#21 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 13 styczeń 2014 - 16:06

@troopek

Blacklista z World Guard i możesz każdą rzecz zablokować. ;)

 

Jakbyś chciał pomocy w tym, to pisz na pw.

Ale tu chodzi o to, że każda ranga (tutaj zawód) musi mieć własny blacklist. Przykładowo drwal może ciąć drzewa, ale nie może kopać cobble. Górnik zaś może kopać cobble, ale nie ciąć drzew.



craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#22 Honhong

Honhong

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 173 postów

Napisano 13 styczeń 2014 - 16:51

Bardzo dobry pomysł, aczkolwiek niezbyt nowy. Zgadzam się z większością, jednak bym dorzucił parę elementów.

 

1. Napisałeś o rolniku marzącym, aby zostać wojownikiem. Napisałeś, że długo odkładał pieniądze na miecz. Co by było, gdyby znalazł go pewnego dnia na trawie? Od razu wiedział by jak się nim posłużyć i wymordował wioskę rybaków? Myślę, że przydałoby mu się jakieś szkolenie. Choćby za pieniądze, trwające 0,0071 sekundy, u biernie stojących npc'tów, ale aby dotyczyło to konkretnego gracza. Dobrym rozwiązaniem byłby również exp za walkę i zwiększanie osobistego dmg.

 

2. Pisałeś o problemie z biciem zwierząt rękoma. Moja propozycja to autorski plugin, blokujący bicie wszystkim poza mieczem i toporem.

 

3. Proponuję włączyć pvp. Jako że nie można walczyć ręką, wyeliminuje to problem dzieci usiłujących, jak najmniejszym kosztem, zniszczyć każdy porządny serwer. Można także wprowadzić blokadę pvp u najniższej klasy społecznej, np. plebsu.

 

4. Klasy społeczne. Chyba zrozumiały równoważnik zdania. Na początku jesteś nikim. Potem awansujesz. Zostajesz wolnym chłopem, mieszczaninem. Potem dostajesz wybór jaką drogą iść dalej. Możesz zostać rybakiem, budowniczym, górnikiem, drwalem, rzemieślnikiem, wojownikiem - giermkiem, konstruktorem, zarządcą, kowalem, grabarzem, leśnikiem, szpiegiem, łowcą lub kimkolwiek jeszcze pasującym do średniowiecznych/fantasy klimatów.

 

5. Absolutny brak możliwości edycji mapy poza wybranymi klasami (górnikiem, budowniczym, drwalem). Wiem, że takie ograniczanie możliwości może kojarzyć się negatywnie, jednak zapewniam, że to wyjdzie tylko na dobre.

 

6. Na sam początek, aby serwer miał na czym się rozwijać, proponuję wprowadzić królewskie skupy (administracji serwera), oraz gospodarkę centralnie sterowaną (państwo/administracja dyktuje ceny za jakie można sprzedawać i kupować np. narzędzia i broń), co powoduje oczywiście powstawanie czarnych rynków i pole do popisu dla stróżów prawa.

 

7. Ograniczenia co do wydobywanych surowców, tzn. na samym początku żelazo będzie bardzo rzadko spotykane lub zablokowane w ogóle. Tak, aby za jedną sztabkę płaciło się wioskami, a rzemieślnikowi, który potrafi je obrabiać, miastami. Aby ludzie zapomnieli czym jest złoto i diamenty. Spowoduje to możliwość rozwoju pod względem technologii i w ogóle.

 

8. Brak banów. Osoba skazana ma przeniesiony spawnpoint do więzienia i otrzymuje list gończy. Jeżeli zginie, pojawia się we więzieniu. Osoba, która ją zabiła, może otrzymać nagrodę.

 

To wszystko z mojej strony. Pozdrawiam, Daniel.


Dołączona grafika

#23 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 13 styczeń 2014 - 17:35

 

1. Napisałeś o rolniku marzącym, aby zostać wojownikiem. Napisałeś, że długo odkładał pieniądze na miecz. Co by było, gdyby znalazł go pewnego dnia na trawie? Od razu wiedział by jak się nim posłużyć i wymordował wioskę rybaków? Myślę, że przydałoby mu się jakieś szkolenie. Choćby za pieniądze, trwające 0,0071 sekundy, u biernie stojących npc'tów, ale aby dotyczyło to konkretnego gracza. Dobrym rozwiązaniem byłby również exp za walkę i zwiększanie osobistego dmg.

 

Wpadłem na pomysł, by stworzyć coś takiego, że gracz posiada dwa zawody. Jeden domyślny - wybierany za darmo, a drugi po zapłaceniu sumy pieniędzy. Niestety, na chwilę obecną nie istnieje plugin, który potrafiłby stworzyć tak specyficzne ograniczenia. (a przynajmniej się z takim nie spotkałem)

 

 

2. Pisałeś o problemie z biciem zwierząt rękoma. Moja propozycja to autorski plugin, blokujący bicie wszystkim poza mieczem i toporem.

 

Nie posiadam umiejętności programowania w Javie, a wydawać pieniędzy na programistów też nie mam zamiaru.

 

 

5. Absolutny brak możliwości edycji mapy poza wybranymi klasami (górnikiem, budowniczym, drwalem). Wiem, że takie ograniczanie możliwości może kojarzyć się negatywnie, jednak zapewniam, że to wyjdzie tylko na dobre.

 

 

To już ustaliłem wcześniej. Jedynie mam dylemat, czy pozostawić graczom możliwość budowania. Nie chcę odbierać im tego, co w Minecraft najważniejsze.

 

 

6. Na sam początek, aby serwer miał na czym się rozwijać, proponuję wprowadzić królewskie skupy (administracji serwera), oraz gospodarkę centralnie sterowaną (państwo/administracja dyktuje ceny za jakie można sprzedawać i kupować np. narzędzia i broń), co powoduje oczywiście powstawanie czarnych rynków i pole do popisu dla stróżów prawa.

 

 

Dobry pomysł. Przysporzy dużo zabawy strażnikom.

 - Zostaliśmy poinformowani, że sprzedaje pan narzędzia po wyższej cenie, niż ustalonej przez Urząd! Jest pan zatrzymany.

 

7. Ograniczenia co do wydobywanych surowców, tzn. na samym początku żelazo będzie bardzo rzadko spotykane lub zablokowane w ogóle. Tak, aby za jedną sztabkę płaciło się wioskami, a rzemieślnikowi, który potrafi je obrabiać, miastami. Aby ludzie zapomnieli czym jest złoto i diamenty. Spowoduje to możliwość rozwoju pod względem technologii i w ogóle.

 

Najbardziej przydałoby się to przy farmerach. Przydałby się plugin, dzięki któremu można będzie ustalić szansę na wypadnięcie nasionka z trawy, zboża, itp. Co do górników, jeśli udałoby się naleźć plugin, który pozwoliłby nam na ustalenie prędkości kopania, to nie byłoby to potrzebne. Aczkolwiek też jest to do sprawdzenia.

 

8. Brak banów. Osoba skazana ma przeniesiony spawnpoint do więzienia i otrzymuje list gończy. Jeżeli zginie, pojawia się we więzieniu. Osoba, która ją zabiła, może otrzymać nagrodę.

Bany będą jedynie dla cheaterów. Reszta - zabójstwa, kradzieże, wyzwiska - będzie karana przez organ ścigania - Straż Miejską.



#24 Rhanjie

Rhanjie

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 834 postów
  • RhAnjiE #2005
  • RhAnjie

Napisano 13 styczeń 2014 - 17:39

@troopek

No tak da się zrobić. Pisz na pw. ;)

 

Mam też skrypty na zablokowanie pvp dla najniższej warstwy społecznej, zablokowanie niszczenia gravelu/piasku (itp.) ręką, efekty mikstur po wejściu na serwer i inne równie potrzebne.

 

//edit

Mam jeszcze autorski plugin na zablokowanie używania lepszych rodzajów narzędzi bez zdobycia odpowiedniego poziomu w danej specjalizacji.



#25 Ranger

Ranger

    Neutralny Dobry

  • Użytkownik
  • 633 postów

Napisano 13 styczeń 2014 - 22:36

6. Na sam początek, aby serwer miał na czym się rozwijać, proponuję wprowadzić królewskie skupy (administracji serwera), oraz gospodarkę centralnie sterowaną (państwo/administracja dyktuje ceny za jakie można sprzedawać i kupować np. narzędzia i broń), co powoduje oczywiście powstawanie czarnych rynków i pole do popisu dla stróżów prawa.

 

To rzeczywiście może się wydawać dobrym pomysłem, ale przyjrzyjcie się liście obiektów w Minecraft'cie. Trzeba przyznać, że ilość bloków i przedmiotów jest niemała, co oznacza, że nadanie im cen zajmie trochę czasu. Istnieje również kolejny, znacznie bardziej złożony problem. Załóżmy, że blok kamienia, jeden z najczęściej występujących w tak niewielkiej skali warto poświęcić godziny na analizę i ustalanie cen poszczególnych obiektów.świecie gry, wart jest 10 jednostek (sztuk złota, monet, seggów itp.). W takim razie, jaką należy nadać cenę rudzie węgla? Należałoby uwzględnić to, jak często występuje (np. 1 ruda węgla na 100 bloków kamienia), ile można z niej wydobyć bryłek węgla, a także jak bardzo jest przydatna. Najtrudniejszą kwestią, jest jednak ustalenie, ile warta jest praca górnika, który przecież musiał posiąść odpowiednią profesje, poświęcić czas oraz zapłacić za potrzebne narzędzia. Nie mówię, że pomysł z odgórnym ustaleniem cen jest zły czy niemożliwy do zrealizowania. Trzeba się jednak zastanowić, czy przy projekcie o tak niewielkiej skali warto poświęcić godziny na analizę i ustalanie wartości poszczególnych obiektów.

 

Być może mi się wydaje, ale wiele z podanych propozycji jest bliźniaczo podobnych do rozwiązań zastosowanych na Seggelinie. Cóż, zapewne nie bez przyczyny.


Konto zamknięte.


#26 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 14 styczeń 2014 - 07:40

Nigdy nie grałem na Seggelinie, a ustalanie cen nie musi tyczyć się każdego przedmiotu w grze. Zakładając, że gracze będą przez większość swojej gry maniopulować stałym zestawem przedmiotów (węgiel, kamień, żelazo, drewno, jedzenie, narzędzia), ustalenie cen nie będzie to trudne. Resztę cen przedmiotów, jak jakieś mikstury, bloki z Netheru, diamenty, pozostawimy do ustalenia graczom.



#27 Honhong

Honhong

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 173 postów

Napisano 14 styczeń 2014 - 16:14

Być może mi się wydaje, ale wiele z podanych propozycji jest bliźniaczo podobnych do rozwiązań zastosowanych na Seggelinie.

Grałem na Seggelinie. Tym nowym, starym, a nawet bardzo starym. Świetnie się na nim grało. Część pomysłów jednak była z mojego własnego wykreowanego wewnątrz głowy, serwera i był to usprawniony, realny i realistyczny Role Play.


Dołączona grafika

#28 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 14 styczeń 2014 - 19:21

Ograniczenie niszczenia bloków dla poszczególnych zawodów okazało się naprawdę skomplikowane. We wcześniejszych wersjach nie byłoby to tak wielkim problemem, ale teraz, kiedy lista przedmiotów i ich odmian jest o wiele większa, jest to dość kłopotliwe. Na dodatek podczas pisania testowego configu, odkryłem, że taki podział jest dość niesprawiedliwy. Oto przykład:

 

Drwal może niszczyć pnie dębu, brzozy, świerku i akacji. I właściwie w tym momencie kończy się zakres tego, co może zniszczyć. (no, możemy jeszcze zaliczyć do tego drewniane przedmioty, jak deski, schody, półpłytki)

 

Lista tego, co może zniszczyć Górnik, jest o wiele większa:

kamień, żwir, ziemia, piach, cegły, obsydian, rudy żelaza, złota, bloki lapis lazuri, rudy diamentów, szmaragdów, netherrack, cegły Netheru, itd, itd.

 

Więc wpadłem na inny pomysł: znaleźć plugin, który pozwoli mi ustalić, jakimi przedmiotami można niszczyć dany blok. (kilofem kamień, rudy; łopatą piasek, ziemię; toporem drzewa, drewno) i w ustawianiu uprawnień dla zawodów ustawić, jakie przedmioty mogą używać. Jeśli istnieje taki plugin, zrobienie tego byłoby o wiele łatwiejsze i szybsze. 



#29 Rhanjie

Rhanjie

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 834 postów
  • RhAnjiE #2005
  • RhAnjie

Napisano 14 styczeń 2014 - 19:54

W skripcie można z łatwością takie coś napisać, a wiele osób na cs go ogarnia.



#30 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 14 styczeń 2014 - 20:15

W skripcie można z łatwością takie coś napisać, a wiele osób na cs go ogarnia.

Skripta sam bym ogarnął, ale nadal zostaje problem z posiadaniem dwóch zawodów jednocześnie. Chyba, że używanie miecza będzie możliwe dla każdego, wtedy będzie możliwe zostanie wojownikiem i mieć jakiś zawód bez specjalnego kombinowania. 

 

Kolejny problem: prawdopodobnie praca w stalowni zniknie. Powód? Chyba nie ma sposobu na zablokowanie graczom możliwości przepalania w piecu rud. A nie możemy zabronić im używać pieca, gdyż tam tworzy się także inne rzeczy.



#31 Ranger

Ranger

    Neutralny Dobry

  • Użytkownik
  • 633 postów

Napisano 14 styczeń 2014 - 21:49

Na dodatek podczas pisania testowego configu, odkryłem, że taki podział jest dość niesprawiedliwy.

 

To akurat jest dość niewielki problem. Wystarczy poszerzyć możliwości innych profesji na pokrewne dziedziny. Przykładem mogą być Drwale, którzy oprócz ścinania różnych rodzajów drewna i liści, mogliby zajmować się również zbieraniem wszelkich ziół, kwiatów, traw etc. Wystarczy trochę kreatywności i sprawa zostanie rozwiązana.

 

 Chyba nie ma sposobu na zablokowanie graczom możliwości przepalania w piecu rud.

 

Choć moja wiedza na temat programowania jest tylko troszeczkę większa niż laika, to sądzę, że taki sposób się znajdzie. Już teraz radzę ci jednak dogadać się z jakimś programistą, ponieważ konfigurując już istniejące pluginy nie jesteś w stanie zrobić bardzo wielu, ciekawych rzeczy.


Konto zamknięte.


#32 dodex

dodex

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 84 postów
  • dodeex

Napisano 15 styczeń 2014 - 08:59

Kolejny problem: prawdopodobnie praca w stalowni zniknie. Powód? Chyba nie ma sposobu na zablokowanie graczom możliwości przepalania w piecu rud. A nie możemy zabronić im używać pieca, gdyż tam tworzy się także inne rzeczy.

Ja jednak bym zostawił stalownie, alczkowiek zmienił bym ten pomysł na kuźnie albo coś w tym stylu.

To by wtedy rozwiązywało problem z 2 zawodami, ze względu na to że:

Górnik + Kowal -> wydobywa ora wytwarza

Rolnik + piekarz ....

Rolnik + Masarz -> wytwarzanie mięsa

 

Wiele wiele wieeeeelee pomysłów. Już mniej więcej wiem jak by to wyglądało :)

 

Jeżeli chodzi o zwierzaki oraz inne, ciężkie problemy związanie z takim trybem gry, uważam że bez problemu można by napisac autorski plugin, który by ogarniał wszystko, czego nie można ustawić bezpośrednio oraz dodatkowo powiązania, by nie było problemów związanych z nie kompatybilnością pluginów.


Sieć serwerów Minecraft
Serwer Minecraft IP: play.myotherworld.net

HnS, Survival, FreeBuild, Parkour, MiniGry, Strzelnica, SkyBlock, AntFarm, Walls, TNTRun, Prison, Craftown oraz WIELE WIELE INNYCH!


logo.png



#33 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 15 styczeń 2014 - 22:05

Jutro, o ile znajdę czas, napiszę takie małe podsumowanie tego, co zawarte będzie w serwerze, o ile w ogóle postanowię go stworzyć.

 

Jakby ktoś potrzebował adres, to:

 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 

Wyczyściłem forum, więc newsów brak.



#34 student137

student137

    Nowy

  • Użytkownik
  • 37 postów

Napisano 16 styczeń 2014 - 01:27

Fajnie aby powstał taki drugi Seggelin, ale takie serwery mają jedną wadę a mianowicie graczy. Polacy jakos za bardzo nie kochają RP i wszytskie podobne serwery szybko padają, wchodzi gostek, widzi ze nie ma komend spawn itp i sobie idzie.Bardzo zadko sie zdarza ze jest wiecej niż 10 stałych graczy. Trzymam kciuki bo ja na takim serwerze bym grał.



#35 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 16 styczeń 2014 - 09:37

Fajnie aby powstał taki drugi Seggelin, ale takie serwery mają jedną wadę a mianowicie graczy. Polacy jakos za bardzo nie kochają RP i wszytskie podobne serwery szybko padają, wchodzi gostek, widzi ze nie ma komend spawn itp i sobie idzie.Bardzo zadko sie zdarza ze jest wiecej niż 10 stałych graczy. Trzymam kciuki bo ja na takim serwerze bym grał.


Właśnie o brak takich graczy się modlę. Nie potrzebuję masy bezmózgich graczy, co nie potrafią grać bez ułatwień: "Nie ma warpuw!! Ale guwniany server!!".

#36 student137

student137

    Nowy

  • Użytkownik
  • 37 postów

Napisano 16 styczeń 2014 - 09:54

Właśnie o brak takich graczy się modlę. Nie potrzebuję masy bezmózgich graczy, co nie potrafią grać bez ułatwień: "Nie ma warpuw!! Ale guwniany server!!".

 

Ja tym bardziej, ale ubolewam, ze takich graczy jak ja jest mało, a nawet za mało na utrzymanie serwera. Ktoś musi się uprzeć i zrobić prawdziwy RP z rolami itp a jak nie to moze znaleźć jakis serwer zagraniczny i tam sciagnac starych znajomych do gry. Mi strasznie brakuje dobrego RP.



#37 Ranger

Ranger

    Neutralny Dobry

  • Użytkownik
  • 633 postów

Napisano 16 styczeń 2014 - 14:44

Polacy jakos za bardzo nie kochają RP i wszytskie podobne serwery szybko padają, wchodzi gostek, widzi ze nie ma komend spawn itp i sobie idzie.

 

Upadek serwerów RP jest raczej rzadko spowodowany przez graczy. W znacznej części przypadków jest to wina autorów. Wystarczy przyjrzeć się bliżej ogłoszeniom dotyczącym owych "prawdziwych RP", aby spostrzec, że często cechuje je brak innowacyjności, starannego wykonania i prawidłowego zarządzania. Plugin Heroes i zamek zbudowany z bruku przez znajomego w ciągu 2 godzin nie jest w żadnym wypadku przepisem na sukces, a co więcej, nie kwalifikuje nawet wątpliwej jakości dzieła do miana właściwego role-play. Jest także drugi, bardziej przyziemny powód przez który wiele serwerów upada - pieniądze. Trzeba zapłacić za hosting, a w przypadku ambitniejszych projektów również za wynajęcie programistów lub grafików. Wiele RP nie zarabia na siebie, ich pomysłodawcy muszą je utrzymywać nic na tym nie zyskując, aż wreszcie fundusze się kończą, a wraz z nimi żywot serwera.

 

Bardzo zadko sie zdarza ze jest wiecej niż 10 stałych graczy.

 

W przypadku Seggelinu było inaczej. Bez specjalnego wysiłku jestem w stanie sporządzić listę 20 osób, które były stale obecne w życiu serwera, choć przypuszczam, że mogło ich być nawet dwa razy więcej. Widziałem też inne serwery, na których sytuacja wyglądała podobnie.

 

Ja tym bardziej, ale ubolewam, ze takich graczy jak ja jest mało, a nawet za mało na utrzymanie serwera.

 

Takich graczy wcale nie jest za mało. Właściwie przygotowany serwer RP byłby w stanie przyciągnąć nawet 50 stałych graczy, a przynajmniej tak wynika z moich obserwacji.

 

Ktoś musi się uprzeć i zrobić prawdziwy RP z rolami itp

 

Gdyby tylko sam upór wystarczył, by stworzyć serwer RP, to dziś by już stał. Niestety to znacznie bardziej skomplikowane, niż mogłoby się wydawać. Jeśli jednak dysponujesz odpowiednimi funduszami i nie mówimy tu o kwotach w wysokości tysięcy złotych, ale znacznie mniejszych, to wyślij mi wiadomość. Znam trochę wartościowych i kompetentnych osób, więc stworzenie takiego serwera nie jest niemożliwe, a właściwie, w przypadku dużej ilości środków, jest tylko kwestią czasu. Dodam tylko jeszcze, że nie byłby to kolejny z długiej listy projektów "MMORPG", które ze względu na swą naturę są bardzo spłycone, ale pełnoprawny role-play.


Konto zamknięte.


#38 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 16 styczeń 2014 - 17:26

No, news na stronie głównej gotowy. Chyba uwzględniłem wszystko.

 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować



#39 dragonitex

dragonitex

    Legenda

  • Użytkownik+
  • 2980 postów

Napisano 16 styczeń 2014 - 17:40

A może coś w rodzaju cieśli? Ścina drzewa i później je przerabia na surowce podstawowe



#40 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 16 styczeń 2014 - 17:49

A może coś w rodzaju cieśli? Ścina drzewa i później je przerabia na surowce podstawowe

Drwal miał te zadania, ale faktycznie cieśla brzmi lepiej i bardziej odpowiada tej pracy.






Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych