Skocz do zawartości


Zdjęcie

[Projekt][Pomysł]Serwer Evenfar


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
97 odpowiedzi w tym temacie

#1 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 11 styczeń 2014 - 19:44

Już kilka osób pisało do mnie w sprawie pomocy przy tworzeniu serwera. W takim razie serwer będzie codziennie uruchamiany na moim komputerze i tam będziemy budować miasto, rozmawiać o pluginach itp. Serwer będzie uruchamiany na jakąś godzinę, góra dwie w godzinach popołudniowych / wieczornych. (też zależeć będzie, czy będę w domu)

 

IP:

 

evenfar.no-ip.org

 

 

 

Na wstępie napiszę, dlaczego temat nie jest w dziale "Serwery". Otóż nie jest to zapowiedź, a coś pomiędzy propozycją i pytaniem, czy gralibyście na tak skonstruowanym serwerze.

 

 

Zmiany? Dużo zmian!

Serwery Minecraft są do bólu oklepane. Wszędzie robi się to samo i niemal tak samo. Jedynym wyjątkiem są MiniGames. Większość serwerów RPG są zaś bardzo do siebie podobne pod względem schematyki i zakresu działań gracza.

 


  • Miasto

 

Grę zaczynalibyśmy dość standardowo, w mieście Evenfar. To, czym będziemy się zajmować w mieście (o ile w ogóle w nim zostaniemy) zależeć będzie od nas i od innych graczy. Tak, jak na innych serwerach, będziemy mogli znaleźć sobie pracę. Ale tutaj praca będzie wykonywana jedynie dla graczy i tylko gracze będą mogli nam za nią zapłacić. Np gracz X zlecił dostarczenie mu 25 pni drzewa i wyznaczył za to 30 sztuk złota zapłaty. Więc gracz Y idzie do lasy i ścina drzewa.

 

 

Hej! Przecież nikt nie będzie się bawić w rozdawanie prac! Sam pójdzie sobie ściąć te drzewa!

 

Otóż nie. Gracze będą mogli ścinać drzewa, o ile przyjmą sobie jedną z profesji (w tym wypadku coś a la drwal). Aby nie było zbyt łatwo, gracz będzie mógł mieć tylko jedną (lub dwie - to zależy od zbalansowania) profesje, co zapobiegnie takim procederom, jak handlarz towaru ścinający sobie drewno na sprzedaż. Takie same zasady będą dotyczyć kowali, górników, łowców. Po przemyśleniach stwierdziłem, że dużym problemem będzie zablokowania możliwości bicia ręką zwierząt. Gdy uda się rozwiązać ten problem, łowcy będą bardzo opłacalnym zawodem.

 

Jak wiemy, pożywienie nie ogranicza się do mięsa. Dlatego zawód farmera będzie polegał na tym, że będzie on mógł zbierać nasiona, arbuzy i inne i jako jedyny będzie mógł je siać. 

 


  • Handel kluczem do sukcesu

 

Wszystkie te zawody (i te, których nie wymieniłem, gdyż polegałoby to na powtarzaniu w kółko tego samego schematu) pozwolą na zdobycie pieniędzy, które będzie można wydać na towary, których nie możemy zdobyć ze względu na brak umiejętności (profesje). Przykładowo zarządca kopalni sprzedawać będzie kamień handlarzom. Dzięki temu będzie miał pieniądze na zapłatę pracownikom i zakupienie drewna na budowę kolejnej kopalni lub własnego domu. Jeśli natomiast zarządca okazałby się skąpcem, górnicy, którym nie wypłacił pensji, odeszliby od niego i poszli szukać pracy na rynku.

 

 

Zmieniony zostałby także czas, w jakim pozyskiwany byłby surowiec. Przykładowo aby zdobyć jeden pień drzewa, drwal będzie musiał ciąć drzewo kilkukrotnie dłużej, niż normalnie. To oczywiście zostanie uregulowane podczas testów.

 

Wykorzystanie osiołków, wagoników będzie odgrywać kluczową rolę. Jeśli udałoby się znaleźć plugin, który pozwoli ograniczyć noszone w ekwipunku rzeczy (a raczej ich wagę), to byłby to idealny środek transportu. Rozmyślam nad tym, jak wykorzystać motyw karawan, gdyż jeszcze nie wiem, czy będą istnieć inne miasta. Byłoby to bardzo trudne w organizacji, gdyż potrzebowałbym wtedy większej ilości ludzi nadzorujących serwer.

 


  • Wojownicy, do broni!

 

Wielu ludzi marzy o tym, by stać się legendą areny. Załóżmy, że prosty rolnik ma marzenie, aby zostać kiedyś wielkim wojownikiem. Odkładał pieniądze przez wiele dni, aby w końcu stać go było na jego pierwszy miecz. Fakt, że wydobywanie w kopalniach trwałoby o wiele dłużej, niż normalnie, wyeliminowałby masę graczy z diax EQ. Także wielcy wojownicy mogliby wyglądać zupełnie inaczej. Jeden miałby skórzany hełm, żelazne buty, drugi żelazny miecz i skórzane buty i hełm. A czemu tak? Gdyż na to byłoby ich stać!

 

 


  • Rynek - centrum społeczności

 

 Na rynku będzie można wstawiać swoje ogłoszenia o pracę, ogłaszać zawody. Nie brak będzie takich graczy, którzy za odpowiednią sumę pieniędzy zajmą się niewygodnym mieszkańcem miasta.

 

 


  • Straż miejska

 

Straż miejska będzie w mieście odgrywać rolę moderatorów. Ale w tym wypadku nie będą oni posługiwać się komendami. Na serwerze skargi w stylu ''Straciłem itemki!'', ''Miałem laga i wpadłem do lawy!'' będą całkowicie ignorowane. Straż miejska będzie jedynie pilnować porządku, tj łapać przestępców, bronić mieszkańców przed bandytami. Każdy gracz będzie mógł zostać strażnikiem miejskim, ale czeka go długa droga.

 

 

Najważniejszym celem jest jak największe ograniczenie używania komend. Ten serwer nie jest dla każdego. Życie na tym serwerze będzie trudne, wiele dni będziemy chodzić z niczym. To serwer dla dojrzałych ludzi, pragnących prawdziwych wyzwań, a nie masę no-liferów z tekstami ''Dawajcie freekille, czekam!''. Tutaj rzadko będzie dochodziło o walk.

 

 

To nie wszystko, co mam w planach. Jeśli uda się zrobić przynajmniej to, co napisałem wyżej, będzie to duży sukces. W temacie możecie podawać propozycję, co i jak można zrobić, jak rozwiązać kwestie sporne, jakie pluginy by się nadawały do tego, by stworzyć świat, który został tu przedstawiony.


  • Shamge i Karłowaty lubią to

craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 AdvenceQ

AdvenceQ

    Znawca

  • Użytkownik
  • 282 postów
  • AdvenceQ

Napisano 11 styczeń 2014 - 20:13

Według mnie pomysł jest po prostu bardzo dobry. Tak jak napisałeś wiele jest serwerów, gdzie wszystko jest takie same jak na innych. Mam nadzieję, że ten pomysł wejdzie w życie, gdyż z przyjemnością zagrałbym na takim serwerze.

Co do pomysłów, to chciałbym zaproponować dwa. Gdyby na serwerze wprowadzono karawany, to byłyby istotnym środkiem transportu do odległych miast. Dodatkowo można by było wprowadzić różne daungeony, gdzie po pokonaniu w grupie bądź samemu, stawało się do walki z bossem.


Pomogłem daj like ;)


#3 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 11 styczeń 2014 - 20:22

Według mnie pomysł jest po prostu bardzo dobry. Tak jak napisałeś wiele jest serwerów, gdzie wszystko jest takie same jak na innych. Mam nadzieję, że ten pomysł wejdzie w życie, gdyż z przyjemnością zagrałbym na takim serwerze.

Co do pomysłów, to chciałbym zaproponować dwa. Gdyby na serwerze wprowadzono karawany, to byłyby istotnym środkiem transportu do odległych miast. Dodatkowo można by było wprowadzić różne daungeony, gdzie po pokonaniu w grupie bądź samemu, stawało się do walki z bossem.

Motyw z instancjami, walką z bossami byłby naprawdę bardzo trudny do wykonania, jeśli mielibyśmy się trzymać zasady największego ograniczenia komend. Jedynie, jak ja to sobie widzę, to tak, że za pomocą jakiegoś pluginu zespawnowałoby się specjalnego mobka ze zwiększonymi parametrami. Siedziałby on sobie w specjalnie przygotowanej komnacie, jaskini. Po jego zabiciu wypadałyby itemy, które byłyby trudno dostępne w grze. Tylko wtedy taki mobek musiałby być 24/7 w tej komnacie.



#4 Becik

Becik

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 586 postów
  • BecikX

Napisano 11 styczeń 2014 - 20:34

Troopek, kiedyś Ci się udało uda się po raz drugi!



#5 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 11 styczeń 2014 - 20:37

Troopek, kiedyś Ci się udało uda się po raz drugi!

Może się uda. Na pewno zaczniemy prace i testy.

 

Teraz uświadomiłem sobie, że motyw z profesjami pozwoli w dużym stopniu wyeliminować cheaterów, którzy na xrayu szukają diamentów itp.



#6 Gość_Arkhnen_*

Gość_Arkhnen_*
  • Gość

Napisano 11 styczeń 2014 - 21:23

Brzmi świetnie, z pewnością grałbym na takim serwerze! :F Mam tylko jedno pytanko. Chciałbyś to wszystko postawić jedynie na bukkicie czy też wprowadzić kilka zaawansowanych modyfikacji takich jak "Custom npcs"?



#7 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 11 styczeń 2014 - 21:24

Brzmi świetnie, z pewnością grałbym na takim serwerze! :F Mam tylko jedno pytanko. Chciałbyś to wszystko postawić jedynie na bukkicie czy też wprowadzić kilka zaawansowanych modyfikacji takich jak "Custom npcs"?

Na modach się kompletnie nie znam. Nigdy nie grałem na modach. Planowałem zrobić to wszystko na bukkicie. Ale jestem otwarty na wszelkie propozycje.



#8 dodex

dodex

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 84 postów
  • dodeex

Napisano 11 styczeń 2014 - 21:42

Pomysł jest super!

Miałem podobny pomysł, ale ten jest o niebo lepszy.

 

Napisałem Ci na pw, odnośnie tematu :)


Sieć serwerów Minecraft
Serwer Minecraft IP: play.myotherworld.net

HnS, Survival, FreeBuild, Parkour, MiniGry, Strzelnica, SkyBlock, AntFarm, Walls, TNTRun, Prison, Craftown oraz WIELE WIELE INNYCH!


logo.png



#9 Rhanjie

Rhanjie

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 834 postów
  • RhAnjiE #2005
  • RhAnjie

Napisano 11 styczeń 2014 - 22:01

Chcesz zrobić rozbudowany serwer RP. Mam stworzoną paczke pluginów na coś podobnego. Wystarczy, że lekko skonfigurujesz je do swoich potrzeb. Jak coś, to pisz na pw.



#10 Ranger

Ranger

    Neutralny Dobry

  • Użytkownik
  • 633 postów

Napisano 11 styczeń 2014 - 22:56

Serwery Minecraft są do bólu oklepane. [...] Większość serwerów RPG są zaś bardzo do siebie podobne pod względem schematyki i zakresu działań gracza.

 

Wstęp postu rozpoczynającego ten temat brzmi, jakbyś miał zamiar przedstawić w nim jakąś nową, innowacyjną koncepcje, tymczasem wszystko to, co pojawia się w dalszej jego części, jest, jak sam to ująłeś, "do bólu oklepane". Naprawdę nie spostrzegłem absolutnie nic, co miałoby ów serwer wyróżniać spośród masy tych, które powstały lub istnieją po dzień dzisiejszy. Co prawda, sam pomysł jest sprawdzony, ale kopiowanie starych schematów zazwyczaj nie wychodzi na dobre. Szczególnie, że serwer, jeśli jego właściciel nie chce doń dokładać, musi na siebie zarobić. Czym jednak miałbyś przyciągnąć do siebie graczy, skoro nie oferujesz nic, czego nie widziano wcześniej? Radzę się porządnie zastanowić, czy jesteś na chwilę obecną w stanie stworzyć serwer, który będzie posiadać "przepis na sukces".

 

PS Pisze się serwer RP, ponieważ skrótowiec RPG oznacza role-playing game.


Konto zamknięte.


#11 dodex

dodex

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 84 postów
  • dodeex

Napisano 12 styczeń 2014 - 00:25

Śmiem nie podzielić twojego zdania, iż jest tu pewna innowacja, która polega na super zorganizowaniu serwera, a nie tylko wrzuceniu Jobów na serwer i "Bawcie się ludzie! to jest zajefajny serwer"

 

Tutaj głownie polega na zgraniu wsystkich graczy, by każdy miał swoje zadanie, ale jednakżke każdy był tak samo wazny.

 

Jeżeli widziałeś taki serwer, powiedz jaki, bo ja niestety się nie spotkałem. Jedynie spotkałem zwykłe serwery, gdzie bierzesz sobie joba i z tego żyjesz...


Sieć serwerów Minecraft
Serwer Minecraft IP: play.myotherworld.net

HnS, Survival, FreeBuild, Parkour, MiniGry, Strzelnica, SkyBlock, AntFarm, Walls, TNTRun, Prison, Craftown oraz WIELE WIELE INNYCH!


logo.png



#12 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 12 styczeń 2014 - 09:19

Zrobiłem prosty schemat, który przedstawia zależności w najważniejszych miejscach pracy w mieście.

bMnzqlC.png

 

Ze schematu wynika, że:

 

Kopalnia potrzebuje kilofów, których cena rynkowa jest dość wysoka, ale wychodzi na plus dzięki temu, że wydobywa wiele rodzai surowców, których cena rynkowa jest stosunkowo niska.

 

Stalownia potrzebuje węgla i rud żelaza, więc płaci stosunkowo wysoką cenę, ale odbija to sobie tym, że efektem produkcji są drogie sztaby żelaza.

 

Kuźnia ma największy obrót, ale żelazo, które kupuje, sporo kosztuje. Dodatkowo musi skupować kije z tartaku. Płaci prawdopodobnie najwięcej za kupione towary, ale sprzedaż gotowych narzędzi do kopalni i tartaku zwraca się z nadwyżką.

 

Tartak produkuje kije i sprzedaje je do kuźni, a w zamian za to ma gotowe topory do kupienia.



#13 Will

Will

    Zwiadowca

  • Użytkownik+
  • 1621 postów

Napisano 12 styczeń 2014 - 10:55

Mógłbym zagrać, ale na serwerze musiałby być ciągły ruch (przynajmniej z 50 stałych graczy). Potrzebujesz też dużej reklamy na YT.



#14 AdvenceQ

AdvenceQ

    Znawca

  • Użytkownik
  • 282 postów
  • AdvenceQ

Napisano 12 styczeń 2014 - 12:01

@UP

Nie zgadzam się, że serwer potrzebuje dużej reklamy na YT. Widziałem wiele serwerów bez żadnej reklamy, a mimo to grało tam średnio 150 osób.

 

@Topic

Co do schematu, to według mnie jest on zrobiony idealnie. Wreszcie jakiś porządny serwer typu RP :)


Pomogłem daj like ;)


#15 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 12 styczeń 2014 - 12:34

Ten schemat pokazuje takie najbardziej elementarne zależności między zakładami pracy.

Schemat można rozbudowywać na wiele sposobów.

 

Farmerzy kupujący motyki od kowali, kupcy sprzedający używane narzędzia na targu, handel kamieniami szlachetnymi, tartak sprzedający gotowe materiały budowlane do stolarni, z której wyjdą jako gotowe materiały budowlane (schody, płotki, półpłytki).

 

A dodając do tego chciwość, oszustwo, ciemne interesy? Kradzież osłów z kopalni przez konkurencje, dzięki czemu produktywność maleje, a to spowodowało strajki górników, którzy nie otrzymali wynagrodzenia i nie mają za co kupić jedzenia. Na tym serwerze mogłyby się odbywać prawdziwe dramaty. :D



#16 Ranger

Ranger

    Neutralny Dobry

  • Użytkownik
  • 633 postów

Napisano 12 styczeń 2014 - 14:28

@dodex

 

innowacja, która polega na super zorganizowaniu serwera, a nie tylko wrzuceniu Jobów na serwer i "Bawcie się ludzie! to jest zajefajny serwer"

 

Cóż, patrząc na to, co zostało zaprezentowane do tej pory, trudno tu mówić o "super zorganizowaniu", choć rzeczywiście, to zdecydowanie poziom wyższy niż wspomniane serwery używające pluginu Jobs.

 

Jeżeli widziałeś taki serwer, powiedz jaki, bo ja niestety się nie spotkałem.

 

A ja wręcz przeciwnie, miałem okazje spędzić na jednym z takich całkiem pokaźną liczbę godzin. Nazywał się Seggelin. Zajrzyj do Archiwum tego forum, a z łatwością odnajdziesz stare działy i tematy. Moim zdaniem, to po dzień dzisiejszy jeden z najlepszych serwerów RP, jakie powstały w Polsce. Gracze również byli często zgrani, choć z równością bywało różnie. Z drugiej strony właśnie jej brak powodował, że gracze mieli cel, jakim było dostanie się do Gildii i późniejszy awans w jej strukturach.

 

@troopek

 

Jak na razie przedstawiłeś głównie profesje skupione wokół wydobywania i wytwarzania pewnych przedmiotów. Ciekawy jestem, jak ma się sprawa z tymi, którzy będą wznosić budowle.


  • dragonitex i Honhong lubią to

Konto zamknięte.


#17 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 12 styczeń 2014 - 14:31

Jeszcze nie wiem, czy stworzyć profesję "Budowniczy", czy jednak zostawić to dla każdego. Problem w tym, że nie znalazłem pluginu, który pozwoliłby na ograniczenie gracza w tak znaczący sposób, jak np

 

break.stone

craft.ironhoe

 

Pluginów, gdzie mógłbym użyć takich Permissions nie ma.



#18 Gość_Arkhnen_*

Gość_Arkhnen_*
  • Gość

Napisano 12 styczeń 2014 - 21:28

Zrobiłem prosty schemat, który przedstawia zależności w najważniejszych miejscach pracy w mieście.

bMnzqlC.png

Hue hue, jakoś mi się to z settlersami kojarzy :3



#19 Rhanjie

Rhanjie

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 834 postów
  • RhAnjiE #2005
  • RhAnjie

Napisano 13 styczeń 2014 - 09:31

@troopek

Blacklista z World Guard i możesz każdą rzecz zablokować. ;)

 

Jakbyś chciał pomocy w tym, to pisz na pw.



#20 KoORNEL

KoORNEL

    Zapomniany (2016)

  • Użytkownik+
  • 756 postów

Napisano 13 styczeń 2014 - 13:52

Może i projekt by wypalił (pisze z własnego doświadczenia), ale mam kilka zastrzeżeń. Minimalna ilość slotów to 128, inaczej mogą być problemy z pomieszczeniem graczy. Prezentacje i zapowiedzi są wymagane, do tego będą wam potrzebni Graficy (1-3). Programista (amator) javy, chyba ze serwer bedzie korzystał z gotowców. P.S. Jeśli serwer ma powyżej 100 slotów radzę wam nie używać pluginu skript, dla dużych serwerów to hańba...
ZloteSerwery.eu - Nowa złota lista serwerów Minecraft!




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych