Witam!
Jak już pewnie wiecie (albo nie wiecie ) minecraft 1.7 już wyszedł, więc postanowiłem trochę przerobić temat
W w.w. została dodana komenda /setblock, która pozwala na stawianie bloków w powietrzu
Jeżeli nie chce ci się tego robić, a lubisz wgrywać światy ( ), link na końcu tematu.
A więc zaczynamy:
- Klikamy "Singleplayer"
- Klikamy "Create New World"
- Możemy świat nazwać, ale o tym pewnie już wiecie
- Ustawiamy tryb gry "Creative" (no chyba że chcecie na survivalu latać w nieskończonej przestrzeni )
- Klikamy "More World Options"
- Wyłączamy opcje "Generate Structures"
- Włączamy opcje "Allow Cheats"
- Wybieramy "World Type" = "Superflat"
- Klikamy "Customise"
- Wchodzimy w "Presets"
- Wpisujemy "0x0"
- Klikamy "Use Preset", a potem "Done"
- Klikamy "Create New World"
- Czekamy chwilkę
- Gdy się pojawimy na świecie szybko zaczynamy latać
Ta cześć jest dla tych, którzy tworzą mapki typu escape, survival czy coś jeżeli robimy jakieś mapki dla siebie stajemy gdzieś na y: 50 i wpisujemy komendę /setblock ~ ~ ~ (jakieś id np. 1 czyli kamień) np. /setblock ~ ~ ~ 1 i na tym bloku wpisujemy komendę "/spawnpoint @a" i tak samo robimy kiedy jakiś nowy gracz wbije na ten świat. (jeżeli mamy bukkita to piszemy po prostu "/setspawn" i na tym bloku będzie już spawn, ale jak ten sam świat przełożymy na normalny serwer, singla to będziemy się respić dookoła tego bloku, a bardzo rzadko idealnie na tym bloku.
Jeżeli chcemy robić mapki typu escape, survival to robimy tak:
- Klikamy F3 i lecimy do góry aż będziemy powyżej y: 0 (najlepiej 20)
- Wpisujemy komendę /setblock ~ ~ ~ (jakieś id np. 1 czyli kamień) np. /setblock ~ ~ ~ 1 (można to też zrobić z lamp (nie glowstone!) i pod nie dać bloki redstona, ponieważ na lampy można postawić tripwire i on na nim leży a nie wisi) warto sobie ten blok zaznaczyć jakąś kolumną w dól czy coś.
- Stajemy na tym bloku i wpisujemy komendę "/setworldspawn"
- Od bloku budujemy 17 bloków w każdą stronę, nie licząc bloku, na którym stoimy
- Zabudowujemy resztę, powinien powstać kwadrat 35x35 bloki
- Na końcach platformy budujemy ściany (najlepiej zbudowane tak: 1 warstwa nad platformą = kamień, 2 warstwy (2 i 3) nad platformą dajemy glowstone.
- Na warstwie stona dajemy "Tripwire Hook"
- (Teraz będzie dużo roboty) Dajemy na każdy blok (tej platformy) Nić, w takiej formie |▇ gdzie | - nić, ▇ - blok
- Gdy już to zrobimy musimy pociągnąć kabel od każdego Tripwira redstone (od zewnętrznej strony platformy) na dół, pod 1 blok, który postawiliśmy komendą /setblock. Trzeba też uważać, aby nie połączyć redstona z blokami redstona, jeżeli zrobiliśmy podłoże z lamp.
- Robimy tam zegar, który będzie aktywowany podczas włączenia sygnału z platformy.
- Od zegara wyprowadzamy redstone na kilka kratek.
- Do redstona podłączamy 2 command blocki.
- Od platformy (dość daleko) tworzymy blok (/setblock). Musi to być wystarczająco daleko, aby gracz nie widział tej platformy, chyba, że gracz nie będzie miał wglądu na resztę (ściany wszędzie), wtedy nie trzeba robić to aż tak daleko, wystarczy z 20 kratek?
- W 1 commandlobkcu piszemy "tp @a[r=20] tutaj piszemy koordynatu bloku, który wcześniej stworzyliśmy (np. tp @a[r=20] 10 50 20)"
- W 2 commanblocku piszemy "spawnpoint @a[r=20] koordynaty które podaliśmy wcześniej (np. spawnpoint @a[r=20] 10 50 20)"
Skończone! (chyba, jak coś zabraknie to piszcie (pisze to o 22:30))
Link do stworzonego świata: Wkrótce ;D
Jeżeli zauważyłeś jakiś błąd, napisz o tym w komentarzu