Od teraz, mój launcher jest kompatybilny z KAŻDĄ grą i każdym serwerem gry które mają baze danych
Witajcie, chciałbym przedstawić Wam mój launcher do minecraft.
Na początek, PO CO?
-Launcher jest przydatny na serwerach z modami, gdzie chcemy aby każdy gracz był zaopatrzony w paczkę modów serwerowych, oraz aby miał wygodny i łatwy dostęp do swojego "profilu" w grze
Głównie jest stworzony do wygody!
Dlaczego wygody?
Wszystko się robi automatycznie (sprawdzanie plików, aktualizacja)
Launcher sprawdza pliki przy każdym zalogowaniu do niego, jeśli coś jest "inne" od wzorca, lub jest więcej/mniej plików w folderze niż powinno, launcher kasuje je, i pobiera na nowo...
Posiada funkcję pobierania i instalowania aktualizacji gry (i modów serwera)
Launcher posiada panel gracza ze statystykami (czytane z bazy mysql), wygląd postaci, oraz ekwipunek gracza.
Launcher wprowadza także nowe waluty do gry - Noxy i Lumeny (Lumeny = dotacja)
Logowanie do launchera odbywa się poprzez baze mysql połączoną z pluginem logowania serwera, dzięki czemu login (koniecznie z mc) oraz hasło (z launchera), są takie same jak i w launcherze, tak i na serwerze.
W panelu gracza, pokazany jest status serwerów (serwera oraz mysql)
Nowy system rejestracji pozwala na utworzenie konta na forum z poziomu launchera
Wczytuje i wyświetla postać z gry
System newsów
Launcher oficjalnie zaprogramowany przeze mnie dla serwera Turida.
Ma on pełne wsparcie dla każdej wersji MC
Screen:
Logo Turidy jest własnością projektu Turida.pl, którego jestem właścicielem.
Czeka mnie jeszcze BARDZO dużo pracy, aby wszystko pięknie i ładnie chodziło...
12-07-2015 : 897 linijek kodu!
Changelog 2015
UPDATE v1.7 11-07-2015 15:00
Launcher: Dodałem statusy przebytego dystansu ( 1 klocek = 1 metr ) metry liczone są do liczby 3 cyfrowej np. 666m a po przebyciu jednego kilometra, są formatowane na kilometry np. 1,6km
Dodałem integrację z pluginem gildii (aktualnie pscguilds)
Dodałem wyświetlanie gildii do jakiej należy nasza postać (jeśli brak gildii to wyświetli się <brak>)
Dodałem wyświetlanie rangi w gildii (jeśli nie należymy do gildii to status ten się nie wyświetli)
Dodałem powiadomienie o zaproszeniu do gildii (jeśli nie należymy do gildii a ktoś nas zaprosi to pokaże się napis "zaproszenia do gildii: <nazwa>")
Dodałem wyświetlanie statusu konta (aktualnie bazowany jest na tytule z forum - zablokowałem zmienianie go przez userów dzięki czemu jest to zamknięty napis którego nie idzie zmienić a jednocześnie sygnalizuje o naszym statusie konta)
Dodałem poprawne wyświetlanie ilości Noxów
Poprawiłem wyświetlanie zabić/zgonów i zabić mobów
Dodałem wyświetlanie ilości graczy na serwerze oraz maks. ilość slotów. (ilość graczy muszę poprawić bo nie działa )
Zmieniłem metodę uruchamiania gry na zwyczajną (aktualnie serwer nie jest na forge więc nie ma takiej potrzeby)
Skasowałem system aktualizacji plików gry (zrobię go od nowa w trochę inny sposób niż wcześniej - jest zbyt poplątany)
Co do samych statystyk to okazuje się, że plugin który obsługuje statystyki kopania wykrywa i rejestruje kopanie tylko przy użyciu rąk. Będzie z tym mały problem. Muszę poszukać kogoś kto się zajmuje pisaniem w javie (albo inny plugin na staty)
W niedalekiej przyszłości statystyki i ich system w moim launcherze ulegnie zmianie. Dużej zmianie. Ponieważ chcę zostawić 1.7.2 w tyle i przenieść się na 1.9 lub przynajmniej najnowszą 1.8
To jednak zostawiam na v2 launchera. Będzie to duży update funkcyjny i graficzny.
@ UPDATE 08-07-2015 Launcher: Zmieniłem tło w panelu postaci oraz statystyk
Dodałem wyświetlanie postów oraz rangi z forum
Zmieniłem napisy statusów fileserver, loginserver oraz gameserver na skróty - F, L i G
Skasowałem "okno" w którym wyświetla się postać z gry.
@ UPDATE 07-07-2015 Launcher: Dodałem integrację z forami z silnikiem IPB
Zmieniłem system rejestracji - teraz można zarejestrować w launcherze konto na forum
Dodałem nowe statystyki
Dodałem różne typy kont (Podstawowe / Veteran / VIP / Premium / T-Staff / Moderator / Administrator)
Wstępna integracja z pluginem permisji
Serwer: Zmieniłem plugin permisji na inny.
@ UPDATE 07-06-2015 Launcher: Poprawiłem wsparcie iconomy oraz stats
Dodałem wyświetlanie statystyk ( mcmmo, stats jeszcze nie jest w pełni gotowe)
Dodałem w pełni sprawny system rejestracji nowego konta (na serwer bez konta nie da rady wejsc)
Zmieniłem kolory wyświetlania statystyk, nie mienią się w oczach
Zmieniłem ogólny kod launchera (wszystko co mi nie pasowało)
Dodałem system aktualizacji launchera, który będzie go utrzymywał ZAWSZE w najnowszej wersji
Serwer: Wróciłem do 1.7.2 najpewniej znów przeniosę go do 1.7.10 ale jeszcze nie teraz.
Na chwile obecną wróciłem też z silnikiem gry - standard bez modów (do poprawienia)
Czat głosowy w grze także skasowany.
@ UPDATE 28-01-15 23:30 v0.1.4.8 Launcher: Dodałem wsparcie dla pluginów iConomy, Stats, Multiinv.
Jutro po pracy dodam wyświetlanie danych z ich baz
Stworzyłem paczkę serwerową (aktualizacje)
Dodałem wyświetlanie EXPA danej umiejętności z mcmmo
Zmieniłem komendę startową gry, naprawiłem tym błąd z java virtual machine.
Dodałem statusy loginserver gameserver fileserver w panelu gracza (baza danych, serwer gry i serwer plików (www))
Zmieniłem wygląd menu. Teraz jest estetyczniej
Zmieniłem MAPA na SKLEP - dynmapa zajmuje na serwerze ponad 7GB (czyli jej nie będzie)
Wprowadziłem małe poprawki w kodzie. Szybciej się ładuje.
Serwer: Przeniosłem serwer na wersję 1.7.10 minecrafta
Zmieniłem silnik serwera - od teraz obsługuje mody i pluginy
Serwer jest zmodowany i na chwilę obecną ma 28 modyfikacji
Dodałem możliwość odtwarzania muzyki w danych regionach mapy. Np - przy wejściu do miasta usłyszymy miastowe dźwięki oraz muzykę z gry Lineage 2
Dodałem możliwość chatu głosowego w grze, jednak chyba go skasuje - może powodować lagi.
Launcher w pełni obsługuje statystyki mcmmo
Obecnie wyświetla nam w panelu tylko poziom danego skilla.
Następny update będzie zawierał także doświadczenie.
ID gracza w statystykach to ID konta
Na screenie aktualizator jest wyłączony (nie ma jeszcze paczki modów na hostingu więc wywala błąd przy automatycznej próbie pobrania) - jak paczka się pojawi to aktualizator będzie aktywny.
Jeśli gracz nie grał na serwerze - uruchamia launcher/grę pierwszy raz to statystyki są niewidoczne. Widnieje za to napis "Brak statystyk"
Na tą chwilę mogę umieścić w launcherze kazdy plugin który posiada MYSQL
Opcje launchera obecnie prezentują się w taki sposób
Dodałem możliwość zmiany muzyki w tle na 5 dostępnych utworów.
Dodałem możliwość wyłączenia muzyki w tle.
Dodałem możliwość zmiany przypisanego RAM'u klientowi gry (jeśli nie ustawisz to domyślna wartość wynosi 1 GB).
Dodałem komunikaty przy wystąpieniu błędu (np. błędne logowanie pokaże komunikat "Wystąpił błąd podczas logowania. Sprawdź wpisane dane i spróbuj ponownie")
Wejście w opcje zamyka wszystkie okna panelu, możliwy powrót to poprzedniego panelu przyciskiem "Wróć". Nie powoduje to wylogowania.
Ah, zapomniałem dodać ale launcher używa jedynie loginu Waszego konta minecraft. Oznacza to że posiada pełne wsparcie dla graczy bez premium.
Mały update ale nie miałem czasu / sił dzisiaj pisać.
Update v0.1.4 25-01-15 20:45
Dodałem ikonkę launchera (miniaturka)
Poprawiłem stronę rejestracji która teraz prezentuje się tak:
(Napis Turida MMORPG będzie w 3d i będzie się obracał ^^ )
Z tym że tej strony raczej nie będziemy używać kiedy serwer wystartuje. Połączę Launcher z AutchMe i dalej z IPBoard (logowanie tymi samymi danymi do Launchera, serwera oraz forum)
Rejestracje konta będzie się przeprowadzało na forum IPB
Dodałem zabezpieczenie haseł w bazie danych -> md5
Niby nic w tym update nie doszło ale jednak praca nad taką stroną i zabezpieczeniami to parę godzin roboty.
Środek panelu na chwilę obecną prezentuje się tak:
Mały update 25-01-15 15:00 v0.1.3
Zmieniłem opcje zmieniania pozycji launchera (teraz nie ma tego brzydkiego przcisku)
Dodałem system aktualizacji plików (zostało zrobić jeszcze sprawdzanie plików gry czy są aktualne i czy gracz nie używa cheatów) (Pobiera paczkę z internetu, wypakowuje ją i kasuje (paczkę))
Dodałem możliwość zatwierdzenia logowania przyciskiem ENTER (nie trzeba klikać "Zaloguj ->")
Zmieniłem gwiazdki przy wpisywaniu hasła na • (ładne, co nie?)
Dodałem status bazy danych na dole panelu logowania (pokazuje czy jest możliwość zalogowania / czy baza danych jest online)
Dodałem przycisk "WYLOGUJ" który zamyka panel i wraca nas do panelu logowania.
v0.1 24-01-15 24:00
Dodałem panel po zalogowaniu
Zrobiłem stronę z panelem rejestracji do systemu
Logowanie odbywa się na zasadzie połączenia się launchera z plikiem na stronie www, który łączy się z MYSQL i sprawdza czy login i hasło są poprawne, umożliwiając lub też nie logowanie do systemu.
Całość jest całkowicie bezpieczna i nie do obejścia. Jeśli ktoś zapomni hasło możliwe odzyskanie konta (na serwerze) tylko poprzez kontakt z adminem.
Co więcej, nie musicie się logować loginem/hasłem Waszego konta minecraft. Jest to to samo co AutchMe na serwerze. Tworzycie konto na serwerze, więc nie mam dostępu do Waszego hasła minecraft.
Piszę to bo zaraz znajdzie się jakiś inteligent który powie że okradam ludzi z kont - Tworzycie nowe konto z całkiem innym hasłem. Wszystko bezpieczne i nie do zdarcia.
Dodałem w panelu podgląd postaci gracza.
Dodałem przycisk uruchamiający minecraft z forge (mody na serwerze)
Aktualnie (przynajmniej ja) wywala błąd "java virtual machine" jednak szybko sobie z tym poradzę.
Dodałem przycisk aktualizacji, paski statusu (aktualnie nie są funkcjonalne)
Dodałem możliwość przenoszenia okienka launchera jak i jego zamknięcie
Dodałem muzykę w tle launchera (całkiem miła i klimatyczna)
Dodałem napis z nickiem postaci
Użytkownik needpvp edytował ten post 03 January 2016 - 13:07
adamandrzej02, FireGhostPL+, MasterHubrix i 7 innych osób lubią to
Oficjalnie najstarszy aktywny użytkownik CraftPortal. Rejestracja: 25 lip 2010 (9 lat z craftportal)
๖ۣۜNot a Shemale ❤ has 233 games on Steam with the value of $4,226.94 USD (16,360.37 PLN) and a total playtime of 943.7 hours @09.11.2019
Launcher wygląda bardzo ciekawie, jest funkcjonalny i jak na minecraft'owy launcher, jest ładnie wykonany, chętnie pobiorę i zobaczę, jak to wygląda w praktyce ;]
Nie piszę tego w javie i nie korzystam z os launchera :PPisze go od podstaw w VB
Po co robić przekierowanie do strony/pobieranie ze strony, wystarczy poprawnie skonfigurowany plik txt z takowymi newsami (przesyłanymi potem do launchera).
Oficjalnie najstarszy aktywny użytkownik CraftPortal. Rejestracja: 25 lip 2010 (9 lat z craftportal)
๖ۣۜNot a Shemale ❤ has 233 games on Steam with the value of $4,226.94 USD (16,360.37 PLN) and a total playtime of 943.7 hours @09.11.2019
Zapraszamy na forum o opowiadaniach RP. Są to gry forumowe PBF, w których wcielamy się w fickyjne postacie w fikcyjnych światach. Forum jest przystosowane specialnie pod opowiadania, więc nie musisz się przez nic przekopywać ani szukać. Zajrzyj już teraz i odkryj frajdę z rozmaitych PBF'ów o rozmaityvh gatunkach, światach i zasadach (Lub ewentualnie ich braku.)
Postępów nie ma, bo mam bardzo ograniczony dostęp do internetu, a większość rzeczy w launcherze opiera się na internecie i połączeniu z bazą danych forum jak i serwera ;P
Nie mam więc jak sprawdzać czy wszystko dokładnie działa jak powinno na bieżąco. Wolę wiedzieć i widzieć dokładnie na czym stoję.
Nie mam chęci w robienie obejść na localhosta bo musiałbym potem to odwracać.
Karta postaci, pobiera informacje dotyczące postaci z bazy mysql serwera (mamy na to specjalny plugin przygotowany przez znajomego) i wyświetla je w miejscach pokazanych na obrazku, będą widoczne właśnie te staty. z serwera
To samo Waluta Noxy Lumosy i Złoto, to prywatna waluta Turidy Każda waluta należy do dominujących frakcji, złoto uniwersalne.
W karcie postaci widnieje też "avatar" postaci, czyli widzimy tam naszą postać. (tą z gry.moze kiedyś zrobię żeby było pokazywane czy i jaką ma zbroję)
Będzie też można kupować rzeczy w launcherze poprzez sklepik sms lub walutowy (noxy+lumosy)
Więc jest tu dość duża integracja launchera w serwer i na odwrót.
To tak w skrócie.
Nadal zbieram pomysły, bo stoję w miejscu z pracą.
Wszystko jest jednak wykonalne
@edit.
Jak to nie ma postępów? Pierwszy raz udostępniłem tu screena z panelu (prawie gotowego, czeka tylko na połączenie z bazą).
Wszelkie zmiany będę zamieszczał na blogu jak tylko powróci stały internet.