Skocz do zawartości


Zdjęcie

[Wideo][1.11.2] Lekcje modowania!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
16 odpowiedzi w tym temacie

#1 Dr. Ned

Dr. Ned

    I can fix that!

  • Użytkownik+
  • 764 postów

Napisano 19 August 2013 - 14:58

Witam serdecznie.

 

Swego  czasu prowadziłem na YouTube serie wideoporadników dotyczących modowania Minecraft'a w edycjach na różne wersje i wraz z wersją 1.7.10 zakończyłem je. Niedawno jednak zapowiedziałem, że szykuję się z przywróceniem tego na najnowszą wersję (1.11.2) i to też w końcu się stało.

W porównaniu z poprzednimi seriami staram się wszystko robić znacznie lepiej i tłumaczyć to dokładniej. Chcę oglądającym dać możliwość lepszego zrozumienia i większych możliwości w modowaniu. Warto też jednak wspomnieć, że opcją idealną jest dla totalnych nowicjuszy skupienie się prócz mojej serii na dowolnych poradnikach odnośnie samej teorii programowania w Javie, ponieważ tego dokładnie nie wyjaśniam w swoich filmach, jedynie czasem pokrótce coś napomknę.

W każdym razie zapraszam do komentowania i oglądania i zostawiam link.

 

Lekcja modowania #1 - Wstęp i przygotowanie środowiska

 

Lekcja modowania #2 - Bloki i przedmioty

 

Pozdrawiam!


Użytkownik Ktos94852 edytował ten post 26 February 2017 - 19:05

ned2.jpg


craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Minecrafcik666

Minecrafcik666

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 98 postów
  • Rasputlix

Napisano 19 August 2013 - 15:15

Dzięki. Moge w końcu zacząć pisać mody XD


o01.gif
 

#3 kuś

kuś

    Oozengard

  • Użytkownik+
  • 332 postów

Napisano 19 August 2013 - 15:20

Się tak właśnie dziwiłem, czemu tych poradników nie ma na CraftPortal, a są na Minecraft Forum :D



#4 Dr. Ned

Dr. Ned

    I can fix that!

  • Użytkownik+
  • 764 postów

Napisano 19 August 2013 - 15:40

@up Waaat? Minecraftforum?

@edit aaaa, tooo co pierwszy odcinek tam wsadziłem... no cóż, w sumie zapomniałem o tym, a wywalę to bo po co :P


ned2.jpg


#5 kuś

kuś

    Oozengard

  • Użytkownik+
  • 332 postów

Napisano 20 August 2013 - 07:12

@up Waaat? Minecraftforum?

@edit aaaa, tooo co pierwszy odcinek tam wsadziłem... no cóż, w sumie zapomniałem o tym, a wywalę to bo po co :P

Jak wpisałem w przeglądarce "Jak tworzyć mody w Forgu", to mi się wyświetlił tamten temat :D



#6 Dr. Ned

Dr. Ned

    I can fix that!

  • Użytkownik+
  • 764 postów

Napisano 20 August 2013 - 19:04

Heh, te moby część 2 to niestety poczekają, bo kurcze nie mogę wyrenderować, problemy z programem :| ale być będzie, mam nadzieję, że jutro, być może nawet dzisiaj później

@edit

Dzisiaj, 18:30, powinno już być :)


ned2.jpg


#7 Dr. Ned

Dr. Ned

    I can fix that!

  • Użytkownik+
  • 764 postów

Napisano 21 August 2013 - 18:22

Moby zostały opublikowane, więc możecie już stworzyć z moim poradnikiem waszego własnego stworka! Oprócz tego, uploaduję właśnie odcinek 16 - tworzenie jedzenia. Będzie gdzieś koło 20:40-20:50. Miłego modowania! :)


ned2.jpg


#8 Dr. Ned

Dr. Ned

    I can fix that!

  • Użytkownik+
  • 764 postów

Napisano 23 August 2013 - 13:51

Odcinek z achievementami dodany! :) 


ned2.jpg


#9 rafradek

rafradek

    Znawca

  • Użytkownik
  • 246 postów

Napisano 23 August 2013 - 16:09

Heh złe nawyki tworzysz po pierwsze to co związane z klientem powinno uruchamiać się tylko na kliencie, chyba że mod nie ma działać na serwerze. A więc, jeżeli nie ma działać na serwerze to niepotrzebne jest sprawdzenie czy mod jest na kliencie. Ponieważ adnotacja Init już jest przestarzała, lepiej użyć EventHaldler. Nie powinno się używać metody registerGlobalEntityID i registerModEntity razem, wystarczy jedna metoda, ja polecam użyć drugiej wtedy nie ma limitu ID mobów, jest możliwość wysłania dodatkowych danych do świata lokalnego (przydatne szczególnie dla nie-żyjących bytów), a jajka spawnujące można samemu zrobić. Pierwsza metoda natomiast jest przydatna gdy chcemy zrobić moba na szybko.



#10 Dr. Ned

Dr. Ned

    I can fix that!

  • Użytkownik+
  • 764 postów

Napisano 06 September 2013 - 15:03

@up

Tak, wiedziałem że ktoś przybędzie i mi wypomni niektóre z tych rzeczy.

A więc tak:

- Rzeczy z klienta są w głównym pliku, ponieważ multiplayer planuję dodać w przyszłości, teraz jest to zbyteczne, zwłaszcza biorąc pod uwagę prymitywne GUI zrobione w którymś odcinku i parę innych szczegółów. Nawet przygotowałem na to ClientProxy, ale wykonam poradnik w jakiejś - odległej bądź nie - przyszłości.

- EventHandler. Tak, wiem, że się zmieniło, chociażby dlatego jest przekreślone. Jednakże, init jest przez niego zastępowane więc nic się nie zmienia - nie ważne czy wpisujesz EventHandler, czy Init, i tak wychodzi na jedno. Gdybym ni z tego ni z owego zmienił na EventHandler tak po prostu, to niektórzy mieliby w kodzie Init, potem patrzą na nowy odcinek a tu EventHandler i nie wiedzą co się dzieje. W swoim modzie korzystam już od początku z tej adnotacji, ale póki co zbyteczne było zmienianie na takową.

- Co przeszkadza w obu metodach? Jajka jest wygodniej zrobić w taki sposób, a działa to tak czy siak podobnie. Powody które podajesz są śmieszne, i według mnie cały twój post jest napisany od tak, żeby się pochwalić wiedzą i jednocześnie doczepić do moich poradników. Nie ma to zupełnie sensu, we wszystkim co robię jest jakaś metoda, i nie zamierzam nic zmieniać ze względu na czepianie się jakiegoś typa.

 

Przy okazji, dodany został jakiś czas temu odcinek o dodawaniu pliku mcmod.info zawierającego informacje o modzie, jest w tym odcinku także ukazany sposób na eksportowanie go :)


ned2.jpg


#11 rafradek

rafradek

    Znawca

  • Użytkownik
  • 246 postów

Napisano 06 September 2013 - 16:52

@up

Tak, wiedziałem że ktoś przybędzie i mi wypomni niektóre z tych rzeczy.

A więc tak:

- Rzeczy z klienta są w głównym pliku, ponieważ multiplayer planuję dodać w przyszłości, teraz jest to zbyteczne, zwłaszcza biorąc pod uwagę prymitywne GUI zrobione w którymś odcinku i parę innych szczegółów. Nawet przygotowałem na to ClientProxy, ale wykonam poradnik w jakiejś - odległej bądź nie - przyszłości.

- EventHandler. Tak, wiem, że się zmieniło, chociażby dlatego jest przekreślone. Jednakże, init jest przez niego zastępowane więc nic się nie zmienia - nie ważne czy wpisujesz EventHandler, czy Init, i tak wychodzi na jedno. Gdybym ni z tego ni z owego zmienił na EventHandler tak po prostu, to niektórzy mieliby w kodzie Init, potem patrzą na nowy odcinek a tu EventHandler i nie wiedzą co się dzieje. W swoim modzie korzystam już od początku z tej adnotacji, ale póki co zbyteczne było zmienianie na takową.

- Co przeszkadza w obu metodach? Jajka jest wygodniej zrobić w taki sposób, a działa to tak czy siak podobnie. Powody które podajesz są śmieszne, i według mnie cały twój post jest napisany od tak, żeby się pochwalić wiedzą i jednocześnie doczepić do moich poradników. Nie ma to zupełnie sensu, we wszystkim co robię jest jakaś metoda, i nie zamierzam nic zmieniać ze względu na czepianie się jakiegoś typa.

 

Przy okazji, dodany został jakiś czas temu odcinek o dodawaniu pliku mcmod.info zawierającego informacje o modzie, jest w tym odcinku także ukazany sposób na eksportowanie go :)

No niestety czepiam się, przynajmniej powiem co można poprawić i coś wniosłem do tematu



#12 Dr. Ned

Dr. Ned

    I can fix that!

  • Użytkownik+
  • 764 postów

Napisano 06 September 2013 - 17:10

@up niekoniecznie, nic nie wniosłeś bo wszystko kontroluję.

Ale zakończmy to, nie chce mi się prowadzić dyskusji, jak chcesz się poczepiać dalej to pisz na pm, nie zaśmiecaj mi tematu.


ned2.jpg


#13 Dr. Ned

Dr. Ned

    I can fix that!

  • Użytkownik+
  • 764 postów

Napisano 08 September 2013 - 17:21

Nowy filmik już gotowy! Tym razem używanie modelu z Techne jako blok, mam nadzieję, że się przyda :)


ned2.jpg


#14 reklamatortv1

reklamatortv1

    Nowy

  • Użytkownik
  • 22 postów

Napisano 31 January 2014 - 12:40

Interesujący Poradnik!



#15 SppProgramers

SppProgramers

    Nowy

  • Użytkownik
  • 14 postów
  • SppProgramers

Napisano 21 May 2016 - 18:35

Jak się robi jedzenie?



#16 RupSon

RupSon

    Znawca

  • Użytkownik
  • 269 postów
  • Rupson

Napisano 22 May 2016 - 08:36

Brzmi ciekawie. Na pewno sprawdzę w wolnym czasie :)



#17 Dr. Ned

Dr. Ned

    I can fix that!

  • Użytkownik+
  • 764 postów

Napisano 26 February 2017 - 18:08

Seria jest odświeżona i prowadzona na nowej wersji 1.11.2. Polecam przeczytać tutejszy opis dla dodatkowych informacji i, oczywiście, oglądanie filmów. Postaram się w miarę możliwości robić owe filmy regularnie.


ned2.jpg