Skocz do zawartości


Zdjęcie

PolishTanks - Wciel się w dowódcę czołgu i siej zniszczenie!


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
92 odpowiedzi w tym temacie

#1 Rhanjie

Rhanjie

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 834 postów

Napisano 19 July 2013 - 21:43

Polish Tanks to gra 2D pisania w C++ & Allegro5, więc nie jest to marna produkcja wyklikana w programach typu GameMaker i innych. Chcę ją doprowadzić do końca, a z każdym dniem gra staje się coraz bardziej potężna. Z 24.01.14r. produkcja liczy sobie ~1300 linijek kodu wliczając w to własnoręcznie stworzone GUI. PolishTanks piszę od nowa z powodu tego, że źle to sobie rozplanowałem, a moja aktualna wiedza pozwala mi to napisać znacznie czytelniej, ale też i wydajniej.

 

Gra polega na wykonywaniu szeregu misji i badaniu nowych czołgów i ich modułów. Brzmi prosto, ale w praktyce tak nie będzie. Do użytku oddam wam bardzo dużą ilość pojazdów, które choć wymyślone przeze mnie, to będą nawiązywały do znanych nam w II Wojnie Światowej czołgów t-34, Pz. IV, Tiger i innych.
 
W gierce już mam:

  • Jeszcze bardziej realistyczne poruszanie czołgu. Przyśpieszenie pojazdu oblicza się dzięki mocy silnika i jego masie.
  • GUI: buttony, messageboxy, infoboxy, bary i inne.
  • Sklep, w którym można kupić nowe maszyny i moduły do nich.
  • Cząsteczki i Efekty: dym(po wystrzeleniu pocisku, podczas popsucia silnika), ślady(od gąsiennic), niewidzialność itp.

Aktualnie pracuję nad kilkoma rzeczami:

  • Poprawki w strzelaniu i cząsteczkach.
  • Stworzenie mapy gruntu i obiektów.
  • Przewijanie mapy.
  • Dodanie kolizji obiektów na mapie, pocisków i pojazdów.
  • Stworzenie nowych efektów.

W przyszłości dodam:

  • AI - przeciwnicy.
  • System zniszczeń: awarie silników, zniszczone zawieszenia, zacięta wieżyczka, ranny członek załogi.
  • Misje/Kampanie, czyli "Jak Polska Wygrała II Wojnę Światową".

Fabuła: 

     Zbliża się II Wojna światowa. ZSRR planuje napaść na Polskę, jednak czas ten niespodziewanie się wydłuża. Polscy szpiedzy przeczuli, co się szykuje i niezwłocznie poinformowali polski rząd.

     Zaczęto gorączkowe przygotowania. Zdrowych mężczyzn zabierano do wojska, zaopatrzono bunkry... Ale istniał jeden problem. Polska nie posiada zbyt wielu czołgów. A nawet te resztki nie pomogą, gdyż ich egzeplarze są już przestarzałe. Zaś polscy inżynierowie są dopiero na poziomie prototypów lekkich czołgów i małych tankietek.

     Zwołano wszystkich mających o tych maszynach jakąkolwiek wiedzę i w pośpiechu zaczęto badać i tworzyć nowe pojazdy...

 

     Jesteś dowódcą czołgu. W swej załodze masz kilku zaufanych ludzi, każdy ma swoje zadanie. Gdy podczas potyczki na froncie zniszczono twój czołg, a wy cudem ocaleliście, udaliście się z prośbą o nową maszynę. Po długich dyskusjach i kłótniach przydzielono ci pierwszy nowy prototyp.

     Tak zaczyna się twoja historia...

 

Screeny:


Grafika stworzona przez użytkownika Patryk4465.

 

Wersje do pobrania:

---

Stare wersje:

 

Na koniec:
Jeśli ktoś miałby chęć pomocy w tym projekcie, to śmiało niech się do mnie zgłasza. Na razie potrzebuję kogoś kto stworzy logo, ale w późniejszym czasie będę szukał ludzi, którzy narysują mi kilmatyczną i ładną grafikę kafli; kompozytora, który stworzy nam klimatyczną ścieżkę muzyczną i być może pomocnika programisty, który musiałby uzupełniać kod o stosy tego samego kodu z drobnymi zmianami.    :)
 
Demko wrzucę niedługo, jak tylko poprawię kilka niedociągnięć.



craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 patryk4465

patryk4465

    Miszcz Pajnta

  • Użytkownik+
  • 405 postów

Napisano 19 July 2013 - 22:02

Hohohoho, ja mogę być grafikiem, podaj na pw co mam wykonać.

 

Podasz link do pierwszego "Snapshota" ? Ciekawe, może uda ci się zrobić grę podobną do Battle City, a nawet ją przegonić :D

 

A i jeżeli chcesz żeby kafle były wyrównane to

 

if(przycisk_myszy)

{

map[poz_x_myszki / szer_kafla][poz_y_myszki / wys_kafla]

}



#3 Gość_Adikso_*

Gość_Adikso_*
  • Gość

Napisano 19 July 2013 - 22:14

Mój czołg pewnie teraz leży na śmietniku ;_;



#4 Ciach

Ciach

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 231 postów

Napisano 19 July 2013 - 22:46

Jaka technologia? OpenGL/ DirectX czy ciągle SFML? : )



#5 Wojor

Wojor

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 475 postów

Napisano 20 July 2013 - 00:06

PolishTanks! Wypoleruj zbiorniki już dziś!

Powodzenia Rughalionie, wydaje się ciekawe ;)


xW3eEqn.png

 

"Bezczynność z powodu strachu, przed ryzykiem to nic innego, jak śmierć za życia."


 


#6 Dramo

Dramo

    Mistrz

  • Zbanowany
  • 2366 postów

Napisano 20 July 2013 - 03:12

mam pomysł na grę: jeździsz czołgiem i zabijasz knajty z aksem


  • Danio, QwertyBreakPL i Heyter.pl lubią to

#7 Rhanjie

Rhanjie

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 834 postów

Napisano 20 July 2013 - 07:33

Jaka technologia? OpenGL/ DirectX czy ciągle SFML? : )

Allegro5. :F Po tej gierce wykodzę jeszcze coś w sieci i zabiorę się do swojego marnego jeszcze silniczka w oglu. D:

 

Mój czołg pewnie teraz leży na śmietniku ;_;

Nie, on ciągle jest. ;_;

 

A co do pomysłu Drama. Rozważę to. : D



#8 AdamsRX

AdamsRX

    Did I ever tell you what the definition of insanity is?

  • Użytkownik+
  • 473 postów
  • AdamsRX

Napisano 20 July 2013 - 08:24

Jeśli chcesz podejść do gry na luzie, to mogę zostać grafikiem i stworzyć parę czołgów w moim stylu. (chyba już znasz mój styl grafiki). :D



#9 Ciach

Ciach

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 231 postów

Napisano 20 July 2013 - 12:40

...zabiorę się do swojego marnego jeszcze silniczka w oglu. D:

Mogę ci podesłać loadera plików obj ;_;.



#10 Danio

Danio

    szatan piekło 666

  • Użytkownik+
  • 2695 postów

Napisano 21 July 2013 - 03:10

mam pomysł na grę: jeździsz czołgiem i zabijasz knajty z aksem

 

 
ej, knajty z aksem to mój pomysł ;/

Don't hold me back

This is my own hell


#11 Rhanjie

Rhanjie

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 834 postów

Napisano 21 July 2013 - 20:01

Dobra. Zrobiłem już prawie automatyczny system dobierania kafli. Gdy sąsiadują bidulki z nieswoim typem, automatycznie dodawany jest kafel, który je łączy ze sobą.


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


 

Demka jednak dzisiaj nie będzie ze względu na mały błąd. Naprawię go niedługo.

 

@Arc Dzięki, ale nie. Gdybyś mi dał taki kod, to bym się prawie niczego nowego nie nauczył. ;)

 

@troopek O, zgłoszę się do ciebie, jak patrykałkę się nie sprawdzi. :F



#12 Ter0

Ter0

    Grababrushandputalittlemakeup

  • Użytkownik+
  • 526 postów

Napisano 21 July 2013 - 21:44

Coś typu opcji gry na LAN?


galaxyfull_by_mrterogion-d8beuhm.png

 


#13 Rhanjie

Rhanjie

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 834 postów

Napisano 30 July 2013 - 10:18

//Refresh

 

Postęp idzie cały czas do przodu. Aktualnie dodałem możliwość scalowania kafli, aby móc ujrzeć większą lub mniejszą przestrzeń. Przy okazji poprawiam też błędy.

 

 

@Terogion

Niestety nie. Sieć jest ciężka, a ja się w nią jeszcze zbytnio nie bawiłem.



#14 Irdo

Irdo

    B A S S S L U T

  • Użytkownik+
  • 709 postów

Napisano 30 July 2013 - 14:35

Możesz nazwać jeden czołg "Irdorath" ;_: ?



#15 tomangelo

tomangelo

    Ekspert

  • Weteran
  • 1795 postów
  • tomangelo

Napisano 30 July 2013 - 19:48

Niby czemu akurat tak?


Dołączona grafika <- dołącz do projektu Colobot: Gold Edition.

#16 Vinci

Vinci

    Nerd na pół etatu

  • Użytkownik
  • 241 postów

Napisano 01 August 2013 - 21:41

A będzie oldschoolowe multi tzn. 2 gracze na jednej klawiaturze?

Sprzedam Opla Tanio!!!!

-stan: w opakowaniu

-cena: jak mi dasz 10 000 zł to może ci zatankuje

-masło: orzechowe

-opony: masz szanse że pojedziesz

-Jak naciśniesz klakson nie zdiw się jak usłyszysz "jedź ku%%a"

 

 

 

 

Tylko masło po udeptaniu przez fioletowe latające słonie, stopione przez pralkę z napędem na cztery koła i przepłukane w pingpongach jest brązowe co uniemożliwia stworzenie czarnej dziury ~Ryptun


#17 Ter0

Ter0

    Grababrushandputalittlemakeup

  • Użytkownik+
  • 526 postów

Napisano 02 August 2013 - 18:42

Mogę robić teksturki, np. trawa, kamienie, woda :>


galaxyfull_by_mrterogion-d8beuhm.png

 


#18 Dr. Ned

Dr. Ned

    I can fix that!

  • Użytkownik+
  • 764 postów

Napisano 02 August 2013 - 18:46

Na prawdę chciałbym to zobaczyć z lepszymi teksturami zrobionymi przez jakiegoś profesjonalistę, to może byc całkiem fajne!


ned2.jpg


#19 Ryptun

Ryptun

    ✈ █ █

  • Użytkownik+
  • 1590 postów

Napisano 02 August 2013 - 20:00

Zrob czolg Ryptunator. Bedzie mogl podkladac takie sucharowe miny, ze jak ktos wjedzie, to pokazuje sie Strasburger i mowi dowcip ;_;

 

No i zeby strzelal tez ;_; (moze strzelac tostami)



#20 Rhanjie

Rhanjie

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 834 postów

Napisano 02 August 2013 - 20:09

Grafika by patryk4465. Zapomniał ino jednego kafelka, ale tak, to jest dobrze.

 

***

 

@Vinci

Niestety raczej nie. :\

 

@tomangelo

Hm?

 

@Terogion

Jak widzisz, texturki już mam. Ale dzięki za chęci, a może nuż się kiedyś zgłoszę. :3