W tym poradniku opiszę jak stworzyć teleskop, taki jak ten:
Obudowa w kształcie teleskopu tak naprawdę nam nie potrzebna, zrobiłem ją jako element kosmetyczny.
1. Najpierw musimy wyznaczyć stanowisko naszego teleskopu.
- wyznacz miejsce, gdzie należy stać by korzystać z teleskopu.
- w miejscach, do których wygodnie sięgnąć, ustaw dwa przyciski
2. Czas dodać naszej budowli możliwość przybliżania.
- postaw 3 commandblocki i podłącz je do dowolnego szybkiego migacza redstonowego
- w każdym z nich wpisz po kolei komendy: /effect @a[score_zoom=1,score_zoom_min=1] 2 1 2 i /effect @a[score_zoom=2,score_zoom_min=2] 2 1 4 a na koniec /effect @a[score_zoom=3,score_zoom_min=3] 2 1 8
- wpisz na chacie komendę /scoreboard objectives add zoom dummy zoom
3. Czas podłączyć nasze kontrolki do mechanizmu przybliżającego!
- przycisk, który ma przybliżać, podłącz do commandblocka z komendą /scoreboard players add @p zoom 1
- przycisk, który ma oddalać, podłącz do commandblocka z komendą /scoreboard players remove @p zoom 1
Ja sam dodaję z tyłu stanowiska płytkę naciskową z przyłączonym commandblockiem z komendą /scoreboard players set @a zoom 0, żebym szybko mógł wyjść z teleskopu.
Plusy mechanizmu:
+jest kompaktowa
+części mechanizmu nie muszą być blisko siebie
+idealnie imituje teleskopy na potrzeby mapek adventure
Minusy mechanizmu:
- ma tylko 3 stopnie zooma zauważalnego możliwe do uzyskania komendą
- nie sprawdzi się na multiplayer (gdybym opisał wersję z włączonym selekcjonerem gracza, który chce skorzystać z teleskopu, poradnik byłby dla większości zbyt skomplikowany
Mam nadzieję, że pomogłem komuś kto szukał takiego pomysłu C: