xAuth
[Oryginalny autor: dawidz1]
xAuth czy AuthMe:
Wiele nowych, początkujących, administratorów serwerów Minecraft staje kiedyś przed problemem którym jest system logowania. Dla początkujących serwerów (do 30 slotów) dobrym wyborem zdaje się AuthMe, gdyż jego prostota przewyższa xAuth. Lecz jeśli chcemy prowadzić duży serwer publiczny i to w dodatku non-premium musimy sięgnąć po xAuth. Ponieważ ów plugin posiada bardziej zaawansowane funkcje dzięki którym bez problemu możemy jego bazę danych podłączyć do forum. xAuth daje także możliwość rejestracji przez formularz na stronie internetowej co jest bardzo przydatne dla serwerów non-premium jak i premium w jednym. Kolejny argument przemawiający za xAuth to duża częstotliwość aktualizacji oraz mniejsza ilość bugów takich jak np. popularne kopiowanie itemów. xAuth w pełni współpracuje z Essentialsem, a AthMe niestety nie.
Zdania na temat tych dwóch pluginów, który jest lepszy, są podzielone. A więc wybór należy do ciebie. Pamiętaj że fachowy używają xAuth
xAuth to narzędzie przeznaczone do ochrony graczy i serwera, który działa w trybie offline-mode (no-premium). Prawie niczym nie różni się od znanego AuthMe. Podstawową tego pluginu to zabezpieczenie pozwalające graczowi, zarejestrować konto w oparciu o nick oraz hasło. Gdy zarejestrowany gracz łączy się z serwerem to zostanie on poproszony o uwierzytelnienie jego konta aby uzyskać pełną kontrolę nad swoim koncie aż do czasu wygaśnięcia sesji.
Funkcje:
●Przed rejestracją/logowaniem gracz nie może:
●Pisać na chacie, wykonywać komend, integrować z obiektami (drzwi, skrzynie, dźwignie) oraz zbierać i wyrzucać itemów z jego ekwipunku.
●Niszczyć oraz kłaść bloków,
●Otrzymywać oraz zadawać obrażenia graczom i być “gonionym” przez wrogie moby.
●Ochrona lokacji i ekwipunku,
●Zaawansowane ustawienia funkcji i wiadomości,
●Wsparcie dla pluginów uprawnień (obecnie PermissionsEX, Bukkit, GroupManager),
●Kickowanie lub tymczasowe blokowania adresu IP gracza, który kilka razy podawał nieprawidłowe hasło,
●Bezpieczne kodowanie haseł,
●Wsparcie dla baz danych (mySQL, H2)
●Autentyfikacja przez URL (AuthURL) pozwala na podłączenie bazy haseł do forum lub strony internetowej.
1. Instalacja
Klikamy w przycisk download. Na otwartej stronie wybieramy najnowszą wersją i pobieramy ją. Folder XAuth jaki plik xAuth.jar standardowo wysyłamy na serwer do folderu plugins. Teraz musimy zrestartować serwer.
Plugin możemy zainstalować przez manager plugnów w panelu naszego serwera. Wystarczy że wpiszemy XAuth, klikniemy na ten rekord z listy wyszukiwanych i zainstalujemy plugin.
2. Konfiguracja
3. Komendy
Podstawowe komendy dla graczy:
/register <hasło> [email] - rejestracja /login <hasło> - logowanie /changepassword <stare hasło> <nowe hasło> - zmiana hasła /logout - wylogowanie
Komendy dla administratorów:
4.Uprawnienia
xauth.allow.player.chat - Zezowolenie graczom/grupie na chat gdy nie są zalogowani. xauth.allow.player.interact - Zezowolenie graczom/grupie na interact with levels, switches, etc. gdy nie są zalogowani. xauth.allow.player.move - Zezowolenie graczom/grupie na move gdy nie są zalogowani. xauth.allow.player.pickup - Zezowolenie graczom/grupie na pick up items gdy nie są zalogowani. xauth.allow.block.place - Zezowolenie graczom/grupie na place blocks gdy nie są zalogowani. xauth.allow.block.break - Zezowolenie graczom/grupie na break blocks gdy nie są zalogowani. xauth.allow.entity.damage - Zezowolenie graczom/grupie na give and receive damage gdy nie są zalogowani. xauth.allow.entity.target - Zezowolenie graczom/grupie na be targeted (followed) by mobs gdy nie są zalogowani. Notka: W uprawnieniach możemy zmienić allow na disallow co stworzy negację uprawnienia.