WorldGuard:
WorldGuard jest pluginem, dzięki któremu masz pełną kontrolę nad światem w minecraft. Pozwala on m.in. na:
●przydzielanie graczom działek.
●zablokowanie graczom możliwości budowania na danym obszarze.
●ustawienie na jakim obszarze ma być wyłączone pvp, tnt, rozprzestrzenianie się ognia itd.
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
1. Konfiguracja:
Pominę linijki które są mało ważne.
wand: 334 #ustawia przedmiot którym będziemy sprawdzali nazwę regionu (domyślnie skóra)
max-claim-volume: 30000 #maksymalna wielkość claimowanego regionu.
max-region-count-per-player:
default: 7 #Maksymalna liczba działek dla jednego gracza.
item-durability: true #Zużywanie się itemów (domyślnie się zużywają)
disable-water-damage-blocks: [flower] #Wyłącza niszczenie przedmiotów po zalaniu wodą (w tym przypadku kwiatków)
no-physics-gravel: false #Przy true żwir nie spada.
no-physics-sand: false #Przy true piasek nie spada.
block-tnt: false #Przy true blokuje tnt.
block-tnt-block-damage: false #Przy true blokuje obrażenia od tnt.
block-lighter: false #Przy true blokuje zapalniczkę.
disable-lava-fire-spread: true #Przy true blokuje podpalanie bloków od lawy.
disable-all-fire-spread: false #Przy true blokuje rozprzestrzenianie się ognia.
block-creeper-explosions: false #Przy true blokuje wybuch creepera.
block-creeper-block-damage: false #Przy true blokuje obrażenia od creepera.
block-enderdragon-block-damage: false #Przy true smok nie niszczy bloków.
block-fireball-explosions: false #Przy true ogniste kule nie wybuchają.
block-fireball-block-damage: false #Przy true ghast nie niszczy bloków.
disable-enderman-griefing: false #Przy true endermany nie przenoszą bloków.
block-painting-destroy: false #Przy true nie można niszczyć obrazów.
block-item-frame-destroy: false #Przy true nie można niszczyć ramek.
block-other-explosions: false #Blokuje inne eksplozje.
block-zombie-door-destruction: false #Przy true zombie nie wyłamują drzwi.
block-creature-spawn: #Blokuje spawnowanie mobów.
player-damage:
disable-fall-damage: false #Blokuje obrażenia od upadku.
disable-lava-damage: false #Blokuje obrażenia od lawy.
disable-fire-damage: false #Blokuje obrażenia od ognia.
disable-lightning-damage: false #Blokuje obrażenia od pioruna.
disable-drowning-damage: false #Blokuje obrażenia od topienia się.
disable-suffocation-damage: false #Blokuje obrażenia od utknięcia w ścianie.
disable-contact-damage: false #Blokuje obrażenia kontaktowe.
teleport-on-suffocation: false #Blokuje teleportowanie się w ścianę.
disable-explosion-damage: false #Blokuje obrażenia od wybuchu.
disable-mob-damage: false #Blokuje obrażenia od mobów.
disable-death-messages: false #Blokuje wiadomość na czacie o śmierci.
chest-protection:
enable: false #Przy true chroni skrzynie.
weather:
disable-lightning-strike-fire: false #Blokuje ogień od pioruna.
disable-thunderstorm: false #Blokuje burze.
disable-weather: false #Blokuje pogode.
always-raining: false #Przy true zawsze pada.
always-thundering: false #Przy true zawsze jest burza.
dynamics:
disable-mushroom-spread: false #Blokuje rozprzestrzenianie się grzybów.
disable-ice-melting: false #Blokuje topnienie lodu.
disable-snow-melting: false #Blokuje topnienie śniegu.
disable-snow-formation: false #Blokuje powstawanie śniegu.
disable-ice-formation: false #Blokuje powstawanie lodu.
disable-grass-growth: false #Blokuje rozprzestrzenianie się trawy.
disable-mycelium-spread: false #Blokuje rozprzestrzenianie się grzybni.
2. Definiowanie regionu:
Jeśli już zaznaczyłeś obszar za pomocą WorldEdit’a możesz przejść do zdefiniowania regionu. Zrobisz to za pomocą komendy:
/region define <nazwa> [własciciel1] [wlasciciel2] [wlasciciel3] (itd.)
Od teraz, jeśli gracz nie jest przydzielony do terenu, nie będzie mógł na nim budować ani otwierać skrzyń.
Jeśli chcesz utworzyć region do którego dostęp będzie miała cała grupA (np. wszyscy gracze z rangą VIP) wpisz:
/region define <nazwa> g:VIP
Możesz też grupę przydzielić do istniejącego już regionu:
/region addowner <nazwa> g:<NazwaGrupy>
2a. Claimowanie regionu
/region claim <nazwa>
Komenda ta pozwala na zajęcie obszaru, który nie jest zajęty przez nikogo innego. Jest przydatna, jeśli chcesz dać graczom możliwość samodzielnego przydzielania działek.
2b. Dziedziczenie regionu:
Dziedziczenie regionu to przejęcie od regionu ‚rodzica’: właścicieli, członków oraz flag. Jeśli stworzyłeś region i chcesz aby dziedziczył cechy innego wpisz:
/region setparent <nazwa> <NazwaZKtóregoDziedziczy>
Jeśli chcesz wyczyścić dziedziczenie wpisz:
/region setparent <nazwa>
3.Flagi:
Flagi to specjalne opcje przypisywanie dla regionów. Pozwalają np. wyłączyć pvp, wyświetlić powitanie, czy wyłączyć perły endermana. Aby dodać flagę do regionu wpisz:
/region flag <nazwa> <flaga> <none|allow|deny> – dodaje flagę do danego terytorium allow – włączenie; deny – wyłączenie(zablokowanie); none – zresetowanie flagi.
Lista flag:
passthrough – włączona nie sprawdza czy gracz ma uprawnienie do budowania.
build – włączona pozwala wszystkim graczom budować na danym obszarze.
pvp – włącza lub wyłącza pvp.
mob-damage – włącza lub wyłącza obrażenia zadawane przez moby.
entity-item-frame-destroy – włącza lub wyłącza niszczenie ramek przez graczy.
entity-painting-destroy – włącza lub wyłącza niszczenie obrazów przez graczy.
mob-spawning – włącza lub wyłącza spawnowanie się mobów.
creeper-explosion – włącza lub wyłącza wybuchy creeperów.
enderman-grief – włącza lub wyłącza przenoszenie bloków przez endermany.
enderpearl – włącza lub wyłącza używanie pereł do teleportacji.
enderdragon-block-damage – włącza lub wyłącza niszczenie bloków przez smoka.
ghast-fireball – włącza lub wyłącza ogniste kule.
sleep – włącza lub wyłącza używanie łóżka.
tnt – włącza lub wyłącza tnt.
lighter – włącza lub wyłącza krzesiwo.
fire-spread – włącza lub wyłącza rozprzestrzenianie się ognia.
lava-fire – włącza lub wyłącza podpalanie za pomocą lawy.
lightning – włącza lub wyłącza pioruny.
chest-access – włącza lub wyłącza dostęp do skrzyni.
pistons – włącza lub wyłącza działanie pistonów.
water-flow – włącza lub wyłącza rozlewanie się wody.
lava-flow – włącza lub wyłącza rozlewanie się lawy.
use – włącza lub wyłącza dostęp do drzwi,dźwigni,przycisków itd.
vehicle-place – włącza lub wyłącza stawianie pojazdów.
vehicle-destroy – włącza lub wyłącza niszczenie pojazdów.
snow-fall – włącza lub wyłącza opady śniegu.
snow-melt – włącza lub wyłącza topnienie się śniegu.
ice-form – włącza lub wyłącza tworzenie się lodu.
ice-melt – włącza lub wyłącza topnienie się lodu.
leaf-decay – włącza lub wyłącza znikanie liści.
grass-growth – włącza lub wyłącza rozprzestrzenianie się trawy.
invincible – włacza lub wyłącza nieśmiertelność dla wszystkich graczy.
entry – włącza lub wyłącza możliwość wejścia na region.
exit – włącza lub wyłącza możliwość wyjścia z regionu.
greeting – wiadomośc powitalna przy wchodzeniu na region.
farwell – wiadomośc pożegnalna przy wychodzeniu z regionu.
notify-enter – wiadomośc powitalna przy wchodzeniu na region dla graczy z permisją worldguard.notify
notify-exit – wiadomośc pożegnalna przy wychodzeniu z regionu dla graczy z permisją worldguard.notify
deny-spawn – wyłączenie spawnowania określonych mobów.
heal-delay – ustaw co jaki czas gracz ma być leczony (w sekundach).
heal-amount – ustaw o ile hp gracz ma zostać uleczony.
heal-min-health – ustaw minimalną liczbę hp, aby gracz został uleczony.
heal-max-health – ustaw maksymalną liczbę hp, aby gracz został uleczony.
feed-delay – ustaw co jaki czas gracz ma być nakarmiony (w sekundach).
feed-amount – ustaw o ile głodu gracz ma zostać nakarmiony.
feed-min-health – ustaw minimalną liczbę głodu, aby gracz został nakarmiony.
feed-max-health – ustaw maksymalną liczbę głodu, aby gracz został nakarmiony.
blocked-cmds – ustawia jakie komendy mają być blokowane.
allowed-cmds – ustawia jakie komendy mają być dozwolone. Żadne inne komendy nie będą działały.
send-chat – włącza lub wyłącza możliwość pisania na czacie.
receive-chat – włącza lub wyłącza możliwość przeglądania czatu.
potion-splash – włącza lub wyłącza działanie miksturek.
Jeśli chcesz aby dana flaga działała na całym świecie wpisz komendę:
/region flag __global__ <flaga> <none|allow|deny>
Przykłady:
/region flag <nazwa> pvp deny – wyłącza pvp.
/region flag <nazwa> greeting Witaj – po wejściu na region wyświetla się napis ‘Witaj’
/region flag <nazwa> denyspawn Skeleton,Zombie,Creeper – wyłącza spawnowanie się Szkieletów, Zombie, i Creeperów.
4. Priorytety regionu:
Ustawienie priorytetu dla regionu pozwala wybrać, który region ma być brany pod uwagę jako pierwszy. Priorytetów użyjesz na przykład jeśli stworzyłeś region ‚miasto’ a w nim region ‚arena’ i chcesz wyłączyć pvp w ‚mieście’ a włączyć na ‚arenie’.
/region setpriority <nazwa> <wartość>
Przykład:
/region setpriority miasto 0
/region setpriority arena 1
W tym przypadku na arenie w przeciwieństwie do miasta będziemy mieli włączone pvp.
5. Inne przydatne komendy:
/region remove <nazwa> – usuwa region.
/region info <nazwa> – pokazuje informacje o regionie.
/region addowner <nazwa> <właściciel1> <właściciel2> <właściciel3> (itd.) – dodaje właściciela do regionu.
/region addmember <nazwa> <członek1> <członek2> <członek3> (itd.) – dodaje członka do regionu.
/region removeowner <nazwa> <właściciel> – usuwa właściciela z regionu.
/region removemember <nazwa> <członek> – usuwa członka z regionu.
/region list – pokazuje listę wszystkich regionów.