WorldEdit:
WorldEdit to łatwy w użyciu edytor świata, występujący zarówno w grze multiplayer jak i singleplayer. Pozwala on m.in. na:
● szybkie tworzenie, podmienianie i usuwanie tysięcy bloków,
● generowanie struktur takich jak kule, walce, prostopadłościany i lasy,
● kopiowanie obszarów i wklejanie ich w innym miejscu,
● zapisywanie budowli do plików .schematic
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
1. Zaznaczanie:
WorldEdit pozwala zaznaczać teren m.in. za pomocą prostopadłościanu, który definiujesz zaznaczając dwa punkty na jego dwóch rogach. Przedstawia to poniższy schemat:
Istnieje kilka sposobów wyboru tych dwóch punktów. Możesz je mieszać i łączyć.
Zaznaczanie za pomocą różdżki:
//wand – dostajesz różdżkę (domyślnie jest to drewniany topór).
Jest to najbardziej intuicyjny sposób. Kliknięcie LPM z różdżką w ręce wyznacza pierwszy punkt, a kliknięcie PPM wyznacza drugi punkt.
Zaznaczanie za pomocą Twojej pozycji:
//pos1
//pos2
Komendy te pozwalają na zaznaczenie klocka, na którym aktualnie stoisz.
Zaznaczanie za pomocą celownika:
//hpos1
//hpos2
Komendy te pozwalają na zaznaczenie klocka, na który aktualnie patrzysz. Metoda ta jest przydatna do zaznaczania wielkich obszarów.
Zaznaczanie chunku:
//chunk
Komend ta pozwala zaznaczyć cały chunk na którym aktualnie stoisz. Chunk ma wymiary 16 na 16 bloków i 256 bloków wysokości.
1a. Modyfikacja zaznaczenia:
Rozszerzanie zaznaczenia: Aby rozszerzyć zaznaczenie wpisz:
//expand <ilość> [kierunek]
Dostępne kierunki: N(north), S(south), W(west), E(east), U(up), D(down).
Jeśli podasz dwie ilości region zostanie poszerzony w dwóch kierunkach jednocześnie:
//expand <ilość> <odrócona ilość> [kierunek]
Jeśli chcesz wyznaczyć kierunek na który patrzysz (tylko N,S,W,E) wpisz komendę bez podawania żadnego kierunku: //expand <ilość>
Aby rozszerzyć zaznaczenie od nieba do bedrocka wpisz: //expand vert
Przesuwanie zaznaczenia:
Aby przesunąć zaznaczenie wpisz: //shift <ilość> [kierunek]
(Komenda ta przesuwa zaznaczenie, a nie bloki wewnątrz niego)
1b.Informacje o zaznaczeniu:
//size – Pokazuje liczbę zaznaczonych bloków. (Bloki powietrza też się liczą)
//count <id> – Pokazuje liczbę bloków o danym id w zaznaczeniu.
//distr – Pokazuje wykaz wszystkich bloków w zaznaczeniu.
1c.Tryby zaznaczania:
Zaznaczenie w kształcie prostopadłościanu:
//sel cuboid – Kliknij LPM aby wybrać punkt 1. Kliknij PPM w drugim rogu, aby wybrać punkt 2. Zaznaczenie będzie porostopadłościanem obejmującym te dwa punkty.
Rozszerzanie zaznaczenia w kształcie prostopadłościanu:
//sel extend – Kliknij LPM aby wybrać punkt 1. Wszystkie kolejne punkty wybierane są PPM. Każdy kolejny punkt będzie rozszerzał zaznaczony obszar w kształcie prostopadłościanu.
Zaznaczenie w kształcie wielokąta:
//sel poly – Kliknij LPM aby wybrać punkt 1. Wszystkie kolejne punkty wybierane są PPM. Każdy kolejny punkt będzie kolejnym wierzchołkiem wielokąta. Ostatnim punktem wyznacza się wysokość.
Zaznaczenie w kształcie elipsoidy:
//sel ellipsoid – Kliknij LPM aby wybrać punkt 1. Kliknij PPM aby wybrać punkt 2. Punkt 1 jest środkiem elipsoidy, a punkt 2 jej krawędzią.
Zaznaczenie w kształcie kuli:
//sel sphere – Kliknij LPM aby wybrać punkt 1. Kliknij PPM aby wybrać punkt 2. Punkt 1 jest środkiem kuli, a punkt 2 jej krawędzią.
Zaznaczenie w kształcie cylindra:
//sel sphere – Kliknij LPM aby wybrać punkt 1. Wszystkie kolejne punkty wybierane są PPM. Pierwszy punkt jest środkiem cylindra, a wszystkie pozostałe wyznaczają jego krawędzie.
(Aby widzieć taką siatkę przy zaznaczaniu, musisz zainstalować WorldEdit CUI)
2. Modyfikacja terenu:
Wypełnienie blokami:
//set <id> Wypełnia całe zaznaczenie blokiem o danym id.
Wypełnienie procentowe:
//set 25%stone,50%ironore,25%coalore – jest to przykład. Pamiętaj o przecinkach.
Zamiana bloków:
//replace <id> – zamienia wszystkie bloki oprócz powietrza na dany blok.
//replace <id1> <id2> – zamienia bloki o id1 na bloki o id2.
//replace <id1>,<id2> <id3> – zamienia bloki o id1 i id2 na bloki o id3.
Tworzenie ścian:
//walls <id> – tworzy ścianę z bloków o danym id.
Pokrywanie:
//overlay <id> – pokrywa zaznaczony obszar jedną warstwą bloków o danym id.
Powielanie:
//stack <ilość> [kierunek] – wielokrotnie kopiuje zaznaczone klocki w danym kierunku.
Przesuwanie:
//move <ilość> [kierunek] – przesuwa zaznaczone klocki w wybranym kierunku.
Wygładzanie:
//smooth - wygładza zaznaczony teren.
Naturalizacja:
//naturalize – ustawia kamień, ziemię i trawę w ten sposób, aby wyglądało to naturalnie.
3. Inne przydatne komendy:
//help – wyświetla komendy WorldEdit’a
//undo <ilość> – cofa określoną ilość akcji.(Jeśli chcesz cofnąć o 1 to nie podawaj ilości)
//redo <ilość> – przywraca określoną ilość akcji.(Jeśli chcesz przywrócić 1 nie podawaj ilości)
//rotate <stopień> – obraca zaznaczone klocki o określoną liczbę stopni.
//copy - kopiuje zaznaczone klocki
//cut - wycina zaznaczone klocki
//paste - wkleja skopiowane/wycięte klocki
//schematic save <nazwa> – zapisuje zaznaczoną budowlę do pliku .schematic.
//schematic load <nazwa> – wczytuje plik .schematic.
/up <ilość> – tworzy klocek szkła o określoną liczbę kratek nad nami i teleportuje nas tam.
/forestgen – tworzy las.
/butcher – zabja wszystkie agresywne moby w okolicy.