Składanie komputera pod serwer MC
#1
Napisano 10 February 2013 - 21:23
Mógłby ktoś zasugerować z na co głównie zwrócić uwagę? Myślę o płycie głównej z zintegrowaną grafiką ponieważ zakładam, że karta graficzna nie będzie miała wpływu na wydajność serwera. 2GB ram wystarczy na taki hosting czy potrzebne minimum 4GB?
Chciałbym również zapytać, czy jest sens pakowanie do tego dysku SSD (na system i serwer nie będzie on potrzebny duży a ceny małych dysków teraz spadły) czy nie ma sensu i zwykły dysk na 7,2tys obrótów da sobie rade? I jak jest z procesorem? Jaki minimalny będzie potrzebny?
Serwer planuje na max 5 osób jednocześnie grających.
Proszę o opinie i własne spostrzeżenia jeśli ktoś już składał maszynę pod hosting.
Pozdrawiam.
Od razu zaznaczam, że łącze nie będzie problemem ponieważ mam symetryka 100mbps.
#2
Napisano 10 February 2013 - 22:47
Budujesz w domu data center?
Forum webmasterskie: http://webspot.pl
#3
Napisano 11 February 2013 - 01:41
Craftserve wykorzystuje ok. 512mb RAM'u na 5 osób, tak więc o ram się nie martw, możesz kupić i 1 GB, jeżeli na komputerze będzie tylko stawiany serwer.
#4
Napisano 11 February 2013 - 02:53
Jako, że znajomy ma postawiony serwer FTB to wypowiem się na ten temat. Na serwerze gra 5 osób, spora część maszyn utrzymuje chunk aktywny, czyli liczy się to praktycznie jako kolejny gracz.
W początkowej fazie gry w zupełności wystarczało 4 giga ramu, ale wraz z postępem technologicznym pojawiały się lagi, które były powodem dokupienia kolejnych 2 gb ramu.
Dlatego moim zdaniem nie powinieneś oszczędzać na ramie tym bardziej, że serwer bazuje właśnie na tym rodzaju pamięci.
#5
Napisano 11 February 2013 - 16:11
#6
Napisano 11 February 2013 - 20:10
#7
Napisano 11 February 2013 - 20:43
Nie lepiej kupić dedyka zwykłego? Zamiast stawiać kompa pod serwer
#8
Napisano 11 February 2013 - 21:03
Ja wolę mieć maszynę na stałe innym pasuje dedyk, ale jak chcecie.
#9
Napisano 11 February 2013 - 21:05
#10
Napisano 11 February 2013 - 21:09
Sorry myślałem o większym serwerze. Najlepiej wsadź tego Core 2 Quada
#11
Napisano 11 February 2013 - 22:15
No na kompa pod serv Mc to wystarczy 8 gb
Dajesz 4 GB na serv
20 slotów
i juz
#12
Napisano 12 February 2013 - 19:12
#13
Napisano 12 February 2013 - 19:55
To bez różnicy wgra linuxa i to samo. 6gb ram starczy i 4 na serva, albo nawet niestandardowe 5
#14
Napisano 12 February 2013 - 21:27
Intel Xeon, integra, 16GB RAM i SSD w RAID1 to minimum jeśli chodzi o serwer. O, i wątpię, że masz odpowiednie łącze na serwer w domu
#15
Napisano 12 February 2013 - 22:08
swietny poradnik
#16
Napisano 16 February 2013 - 13:38
Intel Xeon, integra, 16GB RAM i SSD w RAID1 to minimum jeśli chodzi o serwer. O, i wątpię, że masz odpowiednie łącze na serwer w domu
Hostowałeś kiedyś serwer na swoim komputerze? W pierwszym poście pisałem, że max naraz będzie grało 5 osób. Nie uważasz ze 16GB ram na taki serwer to trochę za dużo? A o moje łącze się nie martw w zależności od natężenia sieci mam od 50 do 100 mbps, symetryczne.
#17
Napisano 17 February 2013 - 04:00
swietny poradnik
Przyda sie 10/10
Brak słów..
Procek
Dysk Twardy spokojnie 50GB starczy.
Ram:
Spokojnie wystarczyCoś jeszcze chcesz wiedzieć? :x
#18
Napisano 18 February 2013 - 21:10
Chyba pierwsza realna odpowiedź w tym temacie, zamiast ścigania się kto pokaże lepszy procesor. Jeszcze mam pytanie czy hostowałeś kiedyś serwer na podobnej maszynie?
#19
Napisano 18 February 2013 - 22:38
Posiadam IBM 7945K3G, 8G RAM DDR3, CPU: 2.4 GHz, 0.6TB SAS i serwuje 15 slotów by było płynnie przy FTB.
Serwer stoi w domu jako prywatny bo znudziło mi się szukanie serwera pod FTB - każdy ma blokady chunk loaderów, ograniczenia co do modów/itemów,albo stoi na dziurawym bukkicie.
U mnie jedyne ograniczenie to pływający UP od 1-8MB/s dlatego ,że ISP modernizuję infrastrukturę i muszę się przed latem męczyć z pływającym transferem...
Testowałem pół roku na tej maszynie 67 mody - RAM to nie wszystko, CPU musi ogarnąć ticki, czym więcej maszyn działających w załadowanych chunkach tym szybciej CPU musi ogarnąć nazwijmy to jako różne zdarzenia,procesy itd. tych maszyn i jak tego nie zrobi to lagi murowane.
Najzabawniejsze jest,że ludzie pomijają problem ticków, a skupiają się na wielkości mapy - skracają wielkość mapę myśląc, że to spowoduję zmniejszenie lagów,ale trzeba czytać i sprawdzać:
.Jeśli gracza nie ma na danym miejscu i nie ma postawionego chunk loadera to te chunki nie są ładowane do pamięci - jeśli dany gracz był na jakimś chunku to on jest po pewnym czasie usuwany z pamięci. Prosta zasada.
Stojący jeden gracz powoduję załadowanie do pamięci 65,536 bloków - ale - od tej liczby odejmuję się bloki powietrza, to jest takie wsparcie ze strony mojang .
Wokół gracza jest co najmniej 6 chunków załadowanych (4 chunki to już 4 strony świata + odległość), jeśli mamy włączony widok normalny to gracz widzi 128m przed siebie, czyli 8 chunków w każdą stronę, natomiast przy widoku na daleką odległość (Far), gracz widzi aż 16 chunków. Dlatego często ogranicza się rozsądnie view-distance z 10 na 7 i sporo to pomaga przy większej ilości graczy i serwer mnie zużywa RAM'u.
Serwer minecraft vanilla nie jest optymalizowany pod kątem wielowątkowości, a co za tym idzie odpalając jave na maszynie mającej procesor 2GHz z 8 rdzeniami jedynie opieramy się tylko na tych 2GHz,a złudne poprawienie wydajności bo mamy 8 rdzeni związane jest tylko z tym,że część rdzeni wykonuję inną prace nazwijmy ją systemową i odciąża wątek procesu javy.
Składając maszynę pod FTB bym sugerował się bardziej zegarem niż pamięcią i iloscią rdzeni,a przy odpowiednich parametrach "rozruchowych" javy można dość dobrze poprawić pracę serwera.
Stosuję różne metody startu serwera, np. to może się przyda(korzystam z rtktoolkit):
-server -d64 -XmsILOSC_RAMU_DLA_MC -XmxILOSC_RAMU_DLA_MC -DJINTEGRA_NATIVE_MODE -DJINTEGRA_COINIT_VALUE\=0 -Dsun.io.useCanonPrefixCache\=false -Dsun.io.useCanonCaches\=false -XX\:ThreadPriorityPolicy\=42 -XX\:CompileThreshold\=1500 -XX\:+TieredCompilation -XX\:ParallelGCThreads\=4 -XX\:TargetSurvivorRatio\=90 -XX\:MaxTenuringThreshold\=15 -XX\:+UseAdaptiveGCBoundary -XX\:PermSize\=64M -XX\:MaxPermSize\=256M -XX\:+UseGCOverheadLimit -XX\:+UseBiasedLocking -Xnoclassgc -Xverify\:none -XX\:UseSSE\=3 -XX\:+UseThreadPriorities -Djava.net.preferIPv4Stack\=true -XX\:+UseLargePages -XX\:+UseFastAccessorMethods -Xrs -Djline.terminal\=jline.UnsupportedTerminal -jar ftbserver.jar nogui
Mam nadzieje, że się przyda
A właśnie - mój serwer postanowiłem wypuścić w świat, czasami sieć zwolni,ale na chwile - tak jak pisałem wyżej. Serwer jest dla wieku 20+ i premium, dla osób chcący pograć spokojnie na paczce mindcrack,a nie skakać po sojuszach,pvp, czy wyżywać się griefując bo pani nakrzyczała z powodu jedynki ze sprawdzianu.
Wiem z doświadczenia,że grając na dość ciężkiej paczce FTB mindcrack jest zawsze strach, że dany serwer może zostać wyłączony i cała kilku tygodniowa czy miesięczna praca pójdzie gdzieś tam, dlatego u mnie jak wystąpią jakiekolwiek chwilowe problemy to dana mapa zostaję, nie kasuję jej - jeśli okaże się, że będę zmuszony zmienić mapę z powodu jej bugów spowodowanymi przez niedopracowane mody to jej kopie mogę zawsze udostępnić.
Adres: h**p://mindcraksrv.sytes.net
Pozdrawiam