Witaj wędrowcze
1. Pragnę cię wędrowcze poinformować że to nie jest pierwsza lepsza karczma w slumsach. Jeżeli kiedykolwiek cię podkusi by ją spalić, najpewniej skończysz tak samo nędznie jak planowałeś to uczynić z karczmą.
2. Także używanie mocy równej bogom nie jest tu wskazane ponieważ może się to nie spodobać tym prawdziwym. Kwestią czasu będzie ujrzenie twojej nędznej osoby jako kupka pyłu w trzewikach.
3. Bójki są zawsze na miejscu. Ale tylko spróbuj użyć czegoś bardziej niebezpiecznego niż krzesło a gorzko tego pożałujesz.
4. Jeżeli którykolwiek z punktów powyżej, bądź też nieprzewidziane w punktach powyższych sytuacje są rozstrzygiwane przez karczmarza/bogów. I Durin mi świadkiem, na pewno nie skończy się na lekkim kopniaku.
5. Nie musisz się zapisywać. Wystarczy po prostu że wejdziesz na chwilkę. Nie musisz się zapowiadać, ale wypadałoby się przedstawić. Karczma przyjmuje każdego z drzwiami otwartymi na oścież. To czy wyjdziesz nimi o własnych siłach czy na kopach - twoja sprawa.
Wszystko wydaje się łatwe i proste? Czasem jednak niektórych kusi. No, skoro już wiesz jak się zachowywać to wypadałoby wiedzieć gdzie się porusza.
Lokacje
Główna sala karczmy
Cóż tu wiele mówić. To prawdopodobnie pierwsza rzecz jaka rzuci ci się w oczy po wejściu do karczmy. Potężne drewniane ławy i towarzyszące im stoły zachęcają do klapnięcia na nich, a karczmarz za ladą na drugim końcu sali dba by nikomu sucho nie było. Tutaj spotykają się wszyscy zainteresowani trunkami i rozmowami.
Pokoje
Znużony długą podróżą? A może planujesz zabrać tam towarzyszkę (albo towarzysza) swojego życia? Mnie to nie interesuje, ale za kilka monet dostaniesz klucz. Tylko pilnuj swojego nosa i kieruj się zawsze do pokoju o którym mówi karczmarz. Każdy pokój ma jedno łóżko, skrzynię na wyposażenie i balię jeżeli lubujesz się w myciu własnych koszulek albo po prostu chcesz się umyć. Oczywiście za dodatkową opłatą udostępnię ci pokój "królewski". Podwójne łoże z materacem puchowym zamiast siennika, poduchy wypełnione pierzem i także skrzynia. Balia też jest tylko tym razem w okrytym kąciku.
Stajnie
Tutaj odpocznie także twój koń i zajmie się nimi stajenny. Zwykła drewniana szopa podzielona na boksy. A czy wspomniałem, że stajennym zostaje ostatni przyłapany złodziej albo włamywacz? Jeżeli cię łapy zaswędzą to szykuj się na przerzucanie gnoju dopóty, dopóki kogoś innego nie podkusi. Ale jeśli nie wierzysz że stajenny potrafi zająć się twoim rumakiem sam możesz się nim zająć.
Dziedziniec
Teren przed tawerną. Zwykła dróżka porośnięta troszeczkę. Idealne miejsce na trochę bardziej krwawe pojedynki. Ale zwłoki zabierasz ze sobą. Niedaleko tawerny znajduje się zwykła drewniana ławeczka na której możesz usiąść coby zaczerpnąć powietrza.
Wychodek
No co ja mogę powiedzieć? Zwykły kibel. Jak kogoś łapie to korzysta. Regularnie rosnący tam mech pełni funkcję materiału do podtarcia się. Co bardziej wybredni na dary natury mogą zakupić lniane ręczniki. Ale za odparzenia na tyłku to nie odpowiadam.
Zadania