Wchodząc po raz kolejny na swoją ambonę (bynajmniej kościelną!) i widząc, że aż po horyzont, z każdej ze stron nie widać ani jednego zwierzaka, postanowiłem sprawdzić, na jakim biomie właściwie się znajduję. Wpisałem seeda - wygenerowanej w ALPHIE - mapy i poleciałem na koordynaty swojej osady.
Po drodze minąłem bogate w zwierzynę łąki:
Aż tu nagle... Hmmm, skąd ja znam to ukształtowanie terenu? Ta góra, hmmm. Te wszystkie góry i wzgórza wokoło, skąd... A, no tak! Gram na mapie z niemal identyczną rzeźbą terenu od 11 miesięcy
Okazuje się, że miejscami niewiele się zmieniło w tworach generatora terenu, o ile biom na to pozwala. Przykładowo tuż obok powstał ocean, pustynia i w/w łąki, które nie mają żadnego odzwierciedlenia w mojej starej mapie - co chyba oczywiste.
Zachowała mi się także wersja mapy przed skolonizowaniem, więc z niej screeny pokazuję. Nie daję w tagi IMG, żeby było łatwiej porównać przełączając karty.
Przechodzimy do sedna, czyli DOWODY, DO WODY!
A woda jest i to dużo:
Legenda:
mapa z 1.1.2_01a
mapa z 1.8.1b
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Obejrzyjcie wszystkie! Nie po to je na moim łączu wysyłałem
Poza tym obrazki nie są posortowane, czyli np. numer 4 daje lepszy podgląd niż 2
Czym różni się więc generator 1.8b, a 1.1.2_01a?
Teren jest znacznie bardziej strzelisty - zmienił się mnożnik parametru Y mapy (dla danego biomu). Powoduje on powstawanie zarówno wyższych, jak i głębszych rzeźb. Stąd część krajobrazu jest położona pod wodą - wcześniej okolica była wysoka, więc nie było innej możliwości niż położenie jej części poniżej y:64. Do tego całkiem zmieniło się generowanie jaskiń, źródeł itp.
SEED mapy:
7327930362275029752
koordynaty:
x: -330
z: 60