Skocz do zawartości


Zdjęcie

I see what you did there, Notch! Czyli generator terenu ALPHA 1.1 a BETA 1.8


  • Zamknięty Temat jest zamknięty
13 odpowiedzi w tym temacie

#1 wojtek858

wojtek858

    Woohooo! Orzeszek pod kanapą!

  • Użytkownik
  • 2743 postów

Napisano 27 September 2011 - 00:38

Update 1.8:
Wchodząc po raz kolejny na swoją ambonę (bynajmniej kościelną!) i widząc, że aż po horyzont, z każdej ze stron nie widać ani jednego zwierzaka, postanowiłem sprawdzić, na jakim biomie właściwie się znajduję. Wpisałem seeda - wygenerowanej w ALPHIE - mapy i poleciałem na koordynaty swojej osady.
Po drodze minąłem bogate w zwierzynę łąki:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować



Aż tu nagle... Hmmm, skąd ja znam to ukształtowanie terenu? Ta góra, hmmm. Te wszystkie góry i wzgórza wokoło, skąd... A, no tak! Gram na mapie z niemal identyczną rzeźbą terenu od 11 miesięcy :)

Okazuje się, że miejscami niewiele się zmieniło w tworach generatora terenu, o ile biom na to pozwala. Przykładowo tuż obok powstał ocean, pustynia i w/w łąki, które nie mają żadnego odzwierciedlenia w mojej starej mapie - co chyba oczywiste.

Zachowała mi się także wersja mapy przed skolonizowaniem, więc z niej screeny pokazuję. Nie daję w tagi IMG, żeby było łatwiej porównać przełączając karty.

Przechodzimy do sedna, czyli DOWODY, DO WODY!
A woda jest i to dużo:

Legenda:
mapa z 1.1.2_01a
mapa z 1.8.1b

1

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


2

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


3

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


4

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


5

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


6

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


7

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


8

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


9

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


10

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


11

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


12

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


13

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


14

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować




Obejrzyjcie wszystkie! Nie po to je na moim łączu wysyłałem :D
Poza tym obrazki nie są posortowane, czyli np. numer 4 daje lepszy podgląd niż 2 :)


Czym różni się więc generator 1.8b, a 1.1.2_01a?
Teren jest znacznie bardziej strzelisty - zmienił się mnożnik parametru Y mapy (dla danego biomu). Powoduje on powstawanie zarówno wyższych, jak i głębszych rzeźb. Stąd część krajobrazu jest położona pod wodą - wcześniej okolica była wysoka, więc nie było innej możliwości niż położenie jej części poniżej y:64. Do tego całkiem zmieniło się generowanie jaskiń, źródeł itp.

SEED mapy:
7327930362275029752

koordynaty:
x: -330
z: 60

BONUS

BONUS 2

7dnEj.png


craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Szelbo

Szelbo

    Użytkownik,only...

  • Użytkownik
  • 55 postów

Napisano 27 September 2011 - 05:27

Zapewne powstało to dzięki dodaniu biomu oceanicznego i rzek.Nie dziwie się.Na twoich screenach Wojtek,można podkreślić że poznikało też trochu surowców (kamień też surowiec) z gór i utworzyły się latające wysepki (Huraaaaa dla realizmu :D).

PS.fajna góra na screenie Nr.4

#3 wojtek858

wojtek858

    Woohooo! Orzeszek pod kanapą!

  • Użytkownik
  • 2743 postów

Napisano 27 September 2011 - 07:06

@up:
Nie, wydaje mi się raczej, że to biom górski. Często spotykałem podobne na nowych mapach, gdzie góry tak samo były otoczone wodą. Jak już wcześniej wspomniałem, biom oceanu wygenerował się obok i nie ma tam żadnych szczytów. Co prawda w starej wersji mapy też ich nie było, a jedynie wzgórza. Sprawdzę to jeszcze - może dno morskie ma kształt pagórków ze starej wersji mapy?

PS góra z numeru 4. to moja (teoretycznie) główna baza, ale z niej niemal nie korzystam i rozwijam osadę w dolinie tuż przed nią.

7dnEj.png


#4 ScorBiot

ScorBiot

    IRC-ownik

  • Użytkownik+
  • 2705 postów
  • Scorbiot

Napisano 27 September 2011 - 07:24

1.9: Potop.
Albo gorzej.

#5 MinerPL

MinerPL

    nyan nyan nyan :D

  • Użytkownik
  • 128 postów

Napisano 27 September 2011 - 08:08

hehe fajny swiat ale to jest wogole dziwny ten generator na serwie z kolega idziemy a tam taki wielkie drzewo
jak chyba na jcraftcie bylo giant tree

#6 ReVoL

ReVoL

    Bezprzewodowy kabel

  • Użytkownik
  • 1676 postów
  • Kusy

Napisano 27 September 2011 - 19:55

Według mnie generator map w 1.8 jest lepszy i ciekawszy. Bonusy rządzą nie ma co :D

#7 Excel38

Excel38

    Gracz ;)

  • Użytkownik
  • 667 postów

Napisano 27 September 2011 - 21:32

Na KAŻDYM screenie jest podniesiony poziom wody w 1.8, poza tym ogólny zarys terenu jest taki sam.

#8 dikamilo

dikamilo

    ♦ ᴍᴉᴎᴇᴐᴙᴀӻᴛ ♦

  • Użytkownik
  • 391 postów

Napisano 28 September 2011 - 08:54

@up w cale mnie to nie dziwi, a dlaczego ? Bo notch nie implementował na nowo algorytmu szumu perlina tylko go dostosował w kolejnych wersjach (do implementacji biomów itp.). Jak widać na screenach, ukształtowanie terenu jest praktycznie takie samo dla danego seeda, pozostaje kwestia interpretacji tego przez generator i odpowiedniej dekoracji.

#9 wigar44

wigar44

    Znawca

  • Użytkownik
  • 234 postów

Napisano 28 September 2011 - 14:39

Ciekawy przypadek :D może to ma związek z tym że za afly też pojawiały się takie otwarte morza (nie aż takie ale można było sobie troche popływać, i nie, nie grałem w alfie ale widziałem u kolegi co mu się wygenerowało na starym świecie).
Dołączona grafika
Ka?de 9 diamentów to jeden klocek pod budow? ko?cio?a!

#10 Dalione

Dalione

    Aldwin

  • Użytkownik
  • 149 postów

Napisano 28 September 2011 - 15:21

To wszystko przez efekt cieplarniany!

#11 TarzanNoweKonto

TarzanNoweKonto

    Znawca

  • Zbanowany
  • 343 postów

Napisano 28 September 2011 - 19:17

Globalne ocieplenie w minecraft

#12 wojtek858

wojtek858

    Woohooo! Orzeszek pod kanapą!

  • Użytkownik
  • 2743 postów

Napisano 30 September 2011 - 09:14

Hmmm, rzeczywiście, w końcu cały śnieg stopniał :D

7dnEj.png


#13 Krosos8

Krosos8

    Nowy

  • Użytkownik
  • 32 postów

Napisano 30 September 2011 - 12:58

Według mnie to oznacza, że...

Um...

No ludzie z alfy rzucą się na 1.8.1 i będą wpisywać seed mapy Yogscastu lub jakiś inny (nawet ten co jest podany w temacie)

PS. Nieomyłkowo powiedziałem o Yogscascie. Podano ich seed mapy, jednak mapa została wygenerowana właśnie na ALFIE.
I nie można było zwiedzić Yogcave.

#14 Aziz

Aziz

    Legenda

  • Administrator
  • 4182 postów
  • Aziz

Napisano 01 October 2011 - 16:50

Ciekawy bajer ;) ja na przykład, nie potrafię znaleźć mojej okolicy stworzonej w Becie 1.4
A wracając do twojego świata... Jak dużo osób powiedziało, potop! Lodowce stopniały i zalało wszystko :D
Dołączona grafika
Ja tu tylko sprzątam
Na co mi pad gdy mam WSAD
"era kucyków na CraftPortal minęła" - Danio, 11 grudnia 2011; 22:52 "David z Getta" ~ Vermello
"Aziz to Aziz" - Mawi "Wielka księga epickich cycatów" ~ Soneillon
"Adikso rano kobiety w dniu ich siekiery." - Ransey