Skocz do zawartości


Zdjęcie

Stary świat na nowym patchu (1.11 na 1.15) Java

Patch Nowy Stary świat Java

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
9 odpowiedzi w tym temacie

#1 Lecter

Lecter

    Nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Lecter

Napisano 13 April 2020 - 13:32

Hej. Postanowiłem powrócić do Minecrafta po długim czasie. Ostatni raz grałem na patchu 1.11 w java edition.

Czy obecnie mój świat zupgraduje sie do nowego patcha? Tzn te chunki ktore już sa to pozostana, jednak czy dalej swiat bedzie generowany jako ten stary? Można to ewentualnie obejść? Jakims programem?

craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Grzesiek11

Grzesiek11

    Wieczny newfag

  • Użytkownik+
  • 459 postów
  • Grzesiek11#8712
  • Grzesiek11

Napisano 13 April 2020 - 13:42

Hej. Postanowiłem powrócić do Minecrafta po długim czasie. Ostatni raz grałem na patchu 1.11 w java edition.

Czy obecnie mój świat zupgraduje sie do nowego patcha? Tzn te chunki ktore już sa to pozostana, jednak czy dalej swiat bedzie generowany jako ten stary? Można to ewentualnie obejść? Jakims programem?

Jeśli odpalisz stary świat w nowej wersji, Minecraft najpierw zapyta cię o backup (zalecam zrobić, just in case), a następnie w pełni automatycznie go przekonwertuje na nową wersję. Nowe chunki będą generowane przez nowy generator, ale nic co już jest nie zostanie zastąpione. Cały proces powinien przejść bezboleśnie.


Użytkownik Grzesiek11 edytował ten post 13 April 2020 - 13:43


#3 Lecter

Lecter

    Nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Lecter

Napisano 13 April 2020 - 13:58

Czy wobec tego na granicy nowych i starych chunkow będzie "przeskok"? Czy te nowe generatory już działają lepiej niż kiedyś? Pamietam że kiedyś dochodziło do takich sytuacji po rozpoczeciu generowania nowych terenow

#4 Borys2005

Borys2005

    Nowy

  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 13 April 2020 - 14:00

Czy wobec tego na granicy nowych i starych chunkow będzie "przeskok"? Czy te nowe generatory już działają lepiej niż kiedyś? Pamietam że kiedyś dochodziło do takich sytuacji po rozpoczeciu generowania nowych terenow

Te generatory są ze sobą kompatybilne z tego co wiem. 

Nawet nie zauważysz przejsci z jednej wersji na drugą.

Ale jednak lepiej najpierw zrob backup albo lepiej, skopiuj sobie swój świat gdzieś poza .minecraft



#5 Grzesiek11

Grzesiek11

    Wieczny newfag

  • Użytkownik+
  • 459 postów
  • Grzesiek11#8712
  • Grzesiek11

Napisano 13 April 2020 - 14:02

Czy wobec tego na granicy nowych i starych chunkow będzie "przeskok"? Czy te nowe generatory już działają lepiej niż kiedyś? Pamietam że kiedyś dochodziło do takich sytuacji po rozpoczeciu generowania nowych terenow

Prawdopodobnie będzie wielki "klif", jeśli o to chodzi. W Aquatic (1.13) z tego co pamiętam zmienił się generator, więc no... nie ma innej opcji.

 

EDIT: po napisaniu tego nie jestem już 100% pewny, czy generator zmienił się poza światem podwodnym. Możliwe że nie. Poza tym 1.12, 1.14 i 1.15 nie zmieniły generatora na tyle, żeby powstawały "klify"


Użytkownik Grzesiek11 edytował ten post 13 April 2020 - 14:04


#6 Borys2005

Borys2005

    Nowy

  • Użytkownik
  • 16 postów

Napisano 13 April 2020 - 14:05

Będzie wielki klif, jeśli o to chodzi. W Aquatic zmienił się generator, więc no... nie ma innej opcji.

No tak

Była zmiana aquatic

Przepraszam, ale o niej zapomniałem

Jednak naprawa takiego klifu nie jest Zbytnio trudna

Owszem dużo czasu trzeba ale da się naprawić ręcznie tzn: zamemu zbudować ładne zejście.



#7 Grzesiek11

Grzesiek11

    Wieczny newfag

  • Użytkownik+
  • 459 postów
  • Grzesiek11#8712
  • Grzesiek11

Napisano 13 April 2020 - 14:10

No tak

Była zmiana aquatic

Przepraszam, ale o niej zapomniałem

Jednak naprawa takiego klifu nie jest Zbytnio trudna

Owszem dużo czasu trzeba ale da się naprawić ręcznie tzn: zamemu zbudować ładne zejście.

Ja lubię klify, mają swój urok. Ale jak ktoś lubi się bawić w terraformera, to jak najbardziej można.



#8 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 13 April 2020 - 14:44

Generator w 1.13 się faktycznie zmienił, ale Mahjong specjalnie się starali nie robić zmian w generacji heightmapy.

 

Czyli klifów nie będzie, jedynie mogą się biomy na chunko-granicach oceanicznych nagle zmienić.


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#9 Lecter

Lecter

    Nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Lecter

Napisano 13 April 2020 - 14:48

Kiedyś był taki program mcmerge. Nadaje sie on do takich wygladzen granic? Czy mcedit dalej funkcjonuje?
Kiedyś słyszałem o takim programie MCmerge. Czy on by się nadał? Czy może mcedit? Dalej można go używać?
A co robila aktualizacja Aquatic że będą klify? Jest moze zmieniony poziom wód?

#10 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 13 April 2020 - 15:30

Kiedyś był taki program mcmerge. Nadaje sie on do takich wygladzen granic? Czy mcedit dalej funkcjonuje?
Kiedyś słyszałem o takim programie MCmerge. Czy on by się nadał? Czy może mcedit? Dalej można go używać?
A co robila aktualizacja Aquatic że będą klify? Jest moze zmieniony poziom wód?

Ale ja napisałem że nie będzie klifów.


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: Patch, Nowy, Stary, świat, Java