Witam, ostatnio zakupiłem serwer na hostingu enderchest.pl, pakiet professional, bo 2 dniach gry zaczęło strasznie lagować. Jedyny plugin który posiadam to EssentialsX. Zainstalowany silnik - Spigot 1.14.4. W konsoli: Can't keep up! Is the server overloaded? Running 12104ms or 242 ticks behind
Lagi
#1
Napisano 13 October 2019 - 13:12
#2
Napisano 13 October 2019 - 14:59
Zmniejsz render distance w server.properties.
Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/
#3
Napisano 15 October 2019 - 14:02
Moje sugestie odnośnie konfiguracji serwera, pomagają w dużej mierze:
1) Ustaw view-distance na 6, w skrajnych przypadkach jeszcze delikatnie można obniżyć.
2) Lepiej od razu wstępnie wygeneruj duży kawał świata aby inni gracze go nie generowali. Wystarczy kilku graczy i każdy niech pójdzie w inną stronę generując teren przed sobą. Sporo jest przy tym lagów.
3) Zrób kilka zmian w pliku bukkit.yml jeśli masz taki plik:
chunk-gc.period-in-ticks Domyślnie jest 600, polecam dać troszkę mniejszą wartość np. 400. Pozwala to szybciej usunąć z pamięci serwera zbędne i puste fragmenty mapy. Mniej tego to więcej TPS'ów. ticks-per.monster-spawns Ta wartość określa jak szybko (na tick) serwer próbuje zrespić potwory. Podanie większej wartości np. 4 zamiast 1 nie wpływa jakoś negatywnie na odradzanie się ich, ale zawsze coś. Trochę eksperymentalna funkcja.
4) Podobnie jak w punkcie trzecim ale dla pliku spigot.yml:
save-user-cache-on-stop-only Wyłączenie tej funkcji pozwoli serwerowi stale zapisywać pewne dane graczy. Włączenie natomiast zapisuje tylko jeśli zatrzymujesz lub restartujesz serwer. Pamiętaj tylko o kopiach zapasowych. merge-radius Proponuje dla itemów 4 a dla doświadczenia 6. To taki bajer który łączy pobliskie leżące przedmioty i exp w jeden stos. Przy dużej liczbie wygląda to dziwnie, jakby znikały ale w rzeczywistości nie. item-despawn-rate Po jakim czasie leżące itemki mają znikać. Im mniej tym lepiej. Źle ustawione mob grindery, dużo automatycznych mechanizmów farm trzciny i tym podobnych tylko obniża TPS'y. arrow-despawn-rate Jak wyżej ale dla strzał.
5) Źle dobrane papametry startowe dla serwera, jest o tym mnóstwo poradników. I bym się nie zdziwił gdyby tu tkwił problem.
6) W pliku bukkit.yml warto obniżyć limit odradzania się potworów i zwierząt. Przykładowo wartość potworów wynosi 70, dajesz 40. Trochę ich mniej, lagów też.
7) Ogranicz bądź zabroń innym graczom tworzenie mob grinderów czy olbrzymich hodowli zwierzaków. Zbyt dużo mobów w jednym skupisku nie jest dobrym pomysłem.
Użytkownik Paffcio edytował ten post 15 October 2019 - 14:04
.
.