Skocz do zawartości


Zdjęcie

Lagi


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 neverqju

neverqju

    Nowy

  • Użytkownik
  • 4 postów
  • neverqju

Napisano 13 October 2019 - 13:12

Witam, ostatnio zakupiłem serwer na hostingu enderchest.pl, pakiet professional, bo 2 dniach gry zaczęło strasznie lagować. Jedyny plugin który posiadam to EssentialsX. Zainstalowany silnik - Spigot 1.14.4. W konsoli: Can't keep up! Is the server overloaded? Running 12104ms or 242 ticks behind 



craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 13 October 2019 - 14:59

Zmniejsz render distance w server.properties.


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#3 Paffcio

Paffcio

    null

  • Użytkownik+
  • 459 postów

Napisano 15 October 2019 - 14:02

Moje sugestie odnośnie konfiguracji serwera, pomagają w dużej mierze:

 

1) Ustaw view-distance na 6, w skrajnych przypadkach jeszcze delikatnie można obniżyć.

2) Lepiej od razu wstępnie wygeneruj duży kawał świata aby inni gracze go nie generowali. Wystarczy kilku graczy i każdy niech pójdzie w inną stronę generując teren przed sobą. Sporo jest przy tym lagów.

3) Zrób kilka zmian w pliku bukkit.yml jeśli masz taki plik:

chunk-gc.period-in-ticks
Domyślnie jest 600, polecam dać troszkę mniejszą wartość np. 400. Pozwala to szybciej usunąć z pamięci serwera zbędne
i puste fragmenty mapy. Mniej tego to więcej TPS'ów.

ticks-per.monster-spawns
Ta wartość określa jak szybko (na tick) serwer próbuje zrespić potwory. Podanie większej wartości np. 4 zamiast 1 nie wpływa
jakoś negatywnie na odradzanie się ich, ale zawsze coś. Trochę eksperymentalna funkcja.

4) Podobnie jak w punkcie trzecim ale dla pliku spigot.yml:

save-user-cache-on-stop-only
Wyłączenie tej funkcji pozwoli serwerowi stale zapisywać pewne dane graczy. Włączenie natomiast zapisuje tylko
jeśli zatrzymujesz lub restartujesz serwer. Pamiętaj tylko o kopiach zapasowych.

merge-radius
Proponuje dla itemów 4 a dla doświadczenia 6.
To taki bajer który łączy pobliskie leżące przedmioty i exp w jeden stos.
Przy dużej liczbie wygląda to dziwnie, jakby znikały ale w rzeczywistości nie.

item-despawn-rate
Po jakim czasie leżące itemki mają znikać. Im mniej tym lepiej. Źle ustawione mob grindery,
dużo automatycznych mechanizmów farm trzciny i tym podobnych tylko obniża TPS'y.

arrow-despawn-rate
Jak wyżej ale dla strzał.

5) Źle dobrane papametry startowe dla serwera, jest o tym mnóstwo poradników. I bym się nie zdziwił gdyby tu tkwił problem. 

6) W pliku bukkit.yml warto obniżyć limit odradzania się potworów i zwierząt. Przykładowo wartość potworów wynosi 70, dajesz 40. Trochę ich mniej, lagów też.

7) Ogranicz bądź zabroń innym graczom tworzenie mob grinderów czy olbrzymich hodowli zwierzaków. Zbyt dużo mobów w jednym skupisku nie jest dobrym pomysłem.


Użytkownik Paffcio edytował ten post 15 October 2019 - 14:04

.Paffcio94-Siema.png

.