Skocz do zawartości


Zdjęcie

1.15 Co nowego?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
38 odpowiedzi w tym temacie

#21 luc78

luc78

    Znawca

  • Użytkownik
  • 290 postów
  • luc78

Napisano 29 September 2019 - 15:12

Masz 2 błędy.

Neterze w opisie dla "Nether Update" i "Nowości w Neterze".

 

Zatem aktualizacja jakże Piekła ma sprawić, że będzie dało się żyć w Piekle bez potrzeby korzystania z zasobów Ziemi, ale ma być piekielnie trudniej.

Zadajmy więc sobie pytanie, co jest potrzebne do życia w Piekle?

Źródło drewna? Będą dwa rodzaje lasów.

Źródło kamienia? Zdaje się, że stalaktyty w dolinie dusz będą jego źródłem.

Źródło jedzenia? Piekielny dzik, zupa grzybowa zapewnione.

Źródło wody do alchemii? 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

.

Źródło żelaza? Handel ze świniami najwidoczniej.

Punkt odrodzenia? Jak nie łóżko, to co? Płaczący obsydian?

Czy pominąłem coś, co jeszcze jest potrzebne?

 

A bym zapomniał, jest to aktualizacja Netheru, prawda?

A jaka rzecz jest aktualna na Bedrocku, a nie na Javie? Wither!

Szefunio ma własne animacje narodzenia i śmierci oraz atak szarży, które są tylko na Bedrocku. Idealna okazja, by je dodali do Javy.


Użytkownik luc78 edytował ten post 29 September 2019 - 15:41

  • CichyCreeper lubi to

craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#22 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 29 September 2019 - 15:38

Punkt odrodzenia? Jak nie łóżko, to co? Płaczący obsydian?

Nie umierać! To klucz do rozwiązania "problemu" spawnpointu.

 

Pigliny fajne, te rogate takie spoko wyglądają.


  • CichyCreeper lubi to

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#23 luc78

luc78

    Znawca

  • Użytkownik
  • 290 postów
  • luc78

Napisano 29 September 2019 - 17:03

Nie umierać! To klucz do rozwiązania "problemu" spawnpointu.

Tylko, że Mojang zapowiedział punkt odrodzenia w Netherze. A to do tej pory robi łóżko, tylko że te wybucha w Netherze i Endzie. Raczej coś innego, nowego wprowadzą do tego.



#24 TGMplay

TGMplay

    Znawca

  • Użytkownik
  • 349 postów
  • TIDZIMI

Napisano 29 September 2019 - 17:46

Nether Update to 1.15. Mojang ogłasza przecież nowości, które pojawią się w najbliższej aktualizacji. Nie widzę też powodu, żeby mieli pominąć wersję 1.15 w nazewnictwie.

Nether Update to 1.16. Aktualizacja 1.15 skupi się na pszczołach, bugach i zmianie silnika graficznego. Zostanie wydana przed świętami na jave i bedrock. 


tumblr_mpf43sWsJY1qbsjqno1_500.gif


#25 Kaktuscraft

Kaktuscraft

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 861 postów
  • MineCraftKaktus

Napisano 29 September 2019 - 18:24

Nether Update to 1.16. Aktualizacja 1.15 skupi się na pszczołach, bugach i zmianie silnika graficznego. Zostanie wydana przed świętami na jave i bedrock.


Ok, rozumiem. Kiedy ogłosili, że zrobią w ten sposób? Bo coś nie kojarzę.
Lubię kaktusy.

#26 RetroApo

RetroApo

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 495 postów

Napisano 29 September 2019 - 19:08

Tutaj:


  • Kaktuscraft lubi to

Podróż do Odległych Lądów zakończona! ;)

 12 550 820 / 12 550 820

https://www.youtube.com/user/RetroApo


#27 TGMplay

TGMplay

    Znawca

  • Użytkownik
  • 349 postów
  • TIDZIMI

Napisano 30 September 2019 - 10:24

I tutaj można było tego się domyślać:
 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 

Więc popraw na 1.16, bo wprowadzasz ludzi w błąd.


Użytkownik TGMplay edytował ten post 30 September 2019 - 10:25

tumblr_mpf43sWsJY1qbsjqno1_500.gif


#28 CichyCreeper

CichyCreeper

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 301 postów
  • (Zmieniany)

Napisano 30 September 2019 - 11:21

Nether z tymi biomami wygląda teraz niczym z modów ;p


  • Katniss lubi to

choinka-sterowana-z-minecrafta-1.8-2014.


#29 luc78

luc78

    Znawca

  • Użytkownik
  • 290 postów
  • luc78

Napisano 30 September 2019 - 20:09

Co chciałbym ujrzeć:

 

1.16 - The Nether Update - Aktualizacja Piekła

  • dodanie animacji przywołania i śmierci withera, jego atak szarży i kocioł lawy z Edycji Bedrock
  • wzbogacić magiczną latarnię o nowe funkcje

1.17 - The Light Update - Lekka aktualizacja oświetlenia

  • silnik oświetlenia będzie wymagał mniej zasobów - optymalizacja gry
  • dynamiczne światło - źródła światła w rękach graczy będą oświetlały im teren w ruchu
  • wielobarwne światło - bloki i przedmioty (z wyłączeniem redstone) będą oświetlały właściwą sobie barwą
  • małe co nieco - świetlik, może bocian 

 

Wyszedł snaphsot 19w40a: 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

Naprawiono kilkanaście błędów z renderowaniem, nie wszystkie zostały naprawione.

 Od teraz papugi mogą siedzieć na ramieniu gracza, kiedy ten porusza się na innym bycie: łódka, wagon, koń, osioł, muł, lama, świnia. Siedzące papugi w czasie lotu elytrami są od dawna.


Użytkownik luc78 edytował ten post 02 October 2019 - 21:47


#30 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 03 October 2019 - 04:51

1.17 - The Light Update - Lekka aktualizacja oświetlenia

  • silnik oświetlenia będzie wymagał mniej zasobów - optymalizacja gry
  • dynamiczne światło - źródła światła w rękach graczy będą oświetlały im teren w ruchu
  • wielobarwne światło - bloki i przedmioty (z wyłączeniem redstone) będą oświetlały właściwą sobie barwą
  • małe co nieco - świetlik, może bocian 

Silnik oświetlenia to oni zmieniali w 1.13(?) więc raczej wątpię, żeby cokolwiek w najbliższym czasie do niego dali.

Chociaż kolorowe oświetlenie to bym przyjął.


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#31 Paffcio

Paffcio

    null

  • Użytkownik+
  • 459 postów

Napisano 03 October 2019 - 10:45

Jakby się dogadali z twórcami Dynamic Light to mielibyśmy świetne oświetlenie :) Jakoś z projektowaniem konia sobie poradzili.

@luc78 - ja bym jeszcze dodał jakiegoś bossa do Netheru. Najlepiej przypominającego Ghasta albo diabła :P. Ten Nether Update ciekawie się prezentuje. Marzenia na obecną chwilę  :).


.Paffcio94-Siema.png

.


#32 luc78

luc78

    Znawca

  • Użytkownik
  • 290 postów
  • luc78

Napisano 03 October 2019 - 15:24

@Paffcio

Uważam, że Wither jest antagonistą Piekła, ale jak wolisz.

 

@Katniss

Przestudiowałem historię i wychodzi na to, że silnik oświetlenia był wymieniany już 3 razy.

Pierwszy raz w

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 - nowy typ: gładkie oświetlenie

Drugi raz w

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 - oświetlenie przechodzi przez obiekty nie większe niż blok

Trzeci raz w

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 - aktualizacja oświetlenia nie zawiesza gry

 

Wypada by w 1.17 wymienili na jeszcze lepszy. Teraz powinni być bardziej doświadczeni w oświetleniu dzięki współpracy z Nividią nad

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

.

Standardowy silnik oświetlenia pracowałby jeszcze lepiej, wzbogacony o kolory i dodaliby typ RTX do Javy.


Użytkownik luc78 edytował ten post 03 October 2019 - 15:26


#33 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 03 October 2019 - 15:40

@Paffcio

Uważam, że Wither jest antagonistą Piekła, ale jak wolisz.

 

@Katniss

Przestudiowałem historię i wychodzi na to, że silnik oświetlenia był wymieniany już 3 razy.

Pierwszy raz w

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 - nowy typ: gładkie oświetlenie

Drugi raz w

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 - oświetlenie przechodzi przez obiekty nie większe niż blok

Trzeci raz w

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 - aktualizacja oświetlenia nie zawiesza gry

 

Wypada by w 1.17 wymienili na jeszcze lepszy. Teraz powinni być bardziej doświadczeni w oświetleniu dzięki współpracy z Nividią nad

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

.

Standardowy silnik oświetlenia pracowałby jeszcze lepiej, wzbogacony o kolory i dodaliby typ RTX do Javy.

Nie wiem po co Ci raytracing w grze gdzie nawet nie ma refleksów ani normalmap. To tak jakbyś chciał pokroić chleb piłą łańcuchową.

 

w 1.13(?) Była zmiana - światło bierze pod uwagę na którą stronę bloku pada. Chyba 1.13 to było, może 1.14.


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#34 luc78

luc78

    Znawca

  • Użytkownik
  • 290 postów
  • luc78

Napisano 04 October 2019 - 20:13

w 1.13(?) Była zmiana - światło bierze pod uwagę na którą stronę bloku pada. Chyba 1.13 to było, może 1.14.

Już ci powiedziałem, to o czym mówisz zrobili w 12w39a, który jest snapshotem 1.4.



#35 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 05 October 2019 - 07:59



Już ci powiedziałem, to o czym mówisz zrobili w 12w39a, który jest snapshotem 1.4.

Ta, i dlatego odwrócone schody przestały być zbugowane dopiero w 1.13/1.14. -_-


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#36 luc78

luc78

    Znawca

  • Użytkownik
  • 290 postów
  • luc78

Napisano 11 October 2019 - 19:41

@Katniss A teraz konkretnie o schodach mówisz? To zmienia postać rzeczy.

 

Wyszedł snapshot 19w41a: 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

- dodano blok miodu

    - tworzy się go 2x2 z 4 butelek miodu

    - jednoczy się z innymi blokami miodu i blokami szlamu

    - łączy się z innymi blokami przy jego ścianach, poza glazurowaną terakotą

    - gracze i moby nie mogą biegać po nim, a skoki z niego są wyłącznie na jeden blok

    - gracze, moby i przedmioty spadające przy ścianie bloku miodu powoli zjeżdżają po nim, nie dostając obrażeń

    - gracze i moby spadające na blok miodu dostają mniejsze obrażenia, nie dobijają się

- dodano blok plastrów miodu

    - tworzy się go 3x3 z plastrów miodu

    - blok dekoracyjny

- żelazny golem

   - im mniej ma zdrowia, tym bardziej jego tekstura jest zniszczona

   - ma 4 zniszczone tekstury

   - można go naprawić sztabkami żelaza, maksymalnie 4 razy

- dodano w ułatwienia dostępu możliwość ustawienia między przytrzymaniem a przełączaniem dla skradania i biegu

- dodano komendę spectate

- dodano akcję copy_to_clipboard do clickEvent

- komenda effect clear domyślnie ustawia się na @s, jeśli nie podano argumentów

- naprawiono błędy

 

Wyszedł snapshot 19w42a: 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

- blok miodu i blok szlamu nie lepią się do siebie

- teraz dozowniki wyrzucają prawidłowo puste butelki, kiedy nie są przodem do wody

- teraz mokre gąbki postawione w Netherze odtwarzają dźwięk wysuszenia się

- mnóstwo łatek

 

Mojang właśnie opublikował film o procesie powstawania "Minecraft: Dungeons":

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 

Wyszedł snapshot 19w44a: 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

- 4 puste butelki + blok miodu = 4 butelki miodu

(przypominam, że 4 butelki miodu = blok miodu)

- butelki miodu teraz gromadzą się do 16 sztuk

- cząsteczki poruszające się pionowo teraz prawidłowo kolidują z blokami

- usprawniono wydajność zapisywania chunków

- tekstury niszczącego się golem pojawiają się prawidłowo względem ilości zdrowia (chodzi o niestandardowe zdrowie)

- naprawiono błędy

Wygląda na to, że Mojang w tym snapshocie naprawił już wszystkie błędy z Blaze3D. @TIDZIMI możesz już śmiało grać na snapshotach 1.15.


Użytkownik luc78 edytował ten post 31 October 2019 - 14:02


#37 Grewest

Grewest

    Znawca

  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 10 December 2019 - 19:07

No i wyszło 1.15...


  • luc78 lubi to

#38 luc78

luc78

    Znawca

  • Użytkownik
  • 290 postów
  • luc78

Napisano 23 January 2020 - 18:17

@TGMplay Powinieneś nagrać film o:

Zmiany systemu walki - podejście 5

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować



#39 Aziz

Aziz

    Legenda

  • Administrator
  • 4182 postów
  • Aziz

Napisano 07 February 2020 - 19:08

Temat o 1.16? Pierwszy snap już wisi


  • luc78, Evoken i Katniss lubią to
Dołączona grafika
Ja tu tylko sprzątam
Na co mi pad gdy mam WSAD
"era kucyków na CraftPortal minęła" - Danio, 11 grudnia 2011; 22:52 "David z Getta" ~ Vermello
"Aziz to Aziz" - Mawi "Wielka księga epickich cycatów" ~ Soneillon
"Adikso rano kobiety w dniu ich siekiery." - Ransey