Skocz do zawartości


Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

Modyfikacja tekstur - Minecraft 1.14


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
5 odpowiedzi w tym temacie

#1 Nasedo

Nasedo

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 177 postów

Napisano 02 June 2019 - 09:21

Na wstępie zaznaczam, że mój texture pack jest modyfikacją istniejących packów i zawiera składniki z ChromaHills, Monsterley, Flows i być może z jakiegoś jeszcze. Twarze (Wandering Trader oraz Villager) są stworzone przeze mnie.

Shader pack: Sildurs Vibrant Shaders v1.18 Lite

 

Texture Pack jest stworzony na mój własny użytek, nie zamieszczam go do pobrania, więc nie łamię praw autorów do niego, a zamieszczam informację o tym, z jakich packów pochodzą omawiane elementy.

Zamieszczam to tylko w celach poglądowych, gdyby kogoś zainteresowało zmiana oryginalnego wyglądu.

 

1.

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

Zmiana na żeńską twarz.

 

2.

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

Villager również z żeńską twarzą.

 

3.

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

W tym przypadku nie ma żadnej mojej modyfikacji - według mnie dobra tekstura Pillagera.

 

4.

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

Porządna i dopracowana tekstura Ravagera.

 

5.

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

Jako iż domyślne obrazy opatrzyły mi się, czas na zmiany.

 

6.

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

Jako iż kolejka jest zbyt płaska, a ta z ChromaHills nie bardzo mi przypadła do gustu, a z kolei z PureBDCraft jest zbyt rysunkowa, zdecydowałem się na "3D" z Monsterley. Po prawej stronie obrazka zmienione tekstury Sweet Berries.


Użytkownik Nasedo edytował ten post 02 June 2019 - 09:44


craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Lewonier!

Lewonier!

    Ekspert

  • Użytkownik+
  • 802 postów
  • Lewyyy#5568
  • MRLewonier

Napisano 02 June 2019 - 11:08

Ale ty się chwalisz, że podmieniłeś główkę mobom i wgrałeś obrazy z neta?


Pościczki 

Liczba postów: 100 200 300 400 500 600 700 800 900 1000...

Rejestracja: ojoj daaaawno kiedyś

kolorki: ========......................

 

 

 

 


#3 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 02 June 2019 - 12:44

Ale to jest po prostu fuj, bleh. Nawet nie ma co krytykować, cały koncept jest meh.

Jak chcesz robić tekstury w HD to modele też podmień bo HD na sześcianach wygląda jeszcze gorzej niż default.


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#4 Nasedo

Nasedo

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 177 postów

Napisano 02 June 2019 - 14:58

Ale ty się chwalisz, że podmieniłeś główkę mobom i wgrałeś obrazy z neta?

 

Wyraźnie napisałem co zrobiłem. Ani więcej, ani mniej.

 

Ale to jest po prostu fuj, bleh. Nawet nie ma co krytykować, cały koncept jest meh.

Jak chcesz robić tekstury w HD to modele też podmień bo HD na sześcianach wygląda jeszcze gorzej niż default.

 

Aż żałuję, że do tej pory nie trafił się nikt, kto tak bardzo był przywiązany do oryginalnych tekstur. Ja z kolei nie rozumiem, jak można zachwycać się pikselami większymi niż głowa samego gracza i twierdzić, że jest to piękne, ale widać, to sprawa gustu.

Tekstur sam nie robię - bo najzwyczajniej w świecie nie ma to sensu, skoro zrobili to inni. Jak pamiętam moje początki, to z oryginalnymi teksturami chyba wytrzymałem tydzień, a może i tego nie. Brzydota i nieczytelność bije po oczach i ja się dziwię, jak ludzie (poza tymi, którzy nie mogą sobie pozwolić na lepszy komputer) chce pozostać przy oryginalnym wyglądzie.



#5 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 02 June 2019 - 17:47

Aż żałuję, że do tej pory nie trafił się nikt, kto tak bardzo był przywiązany do oryginalnych tekstur. Ja z kolei nie rozumiem, jak można zachwycać się pikselami większymi niż głowa samego gracza i twierdzić, że jest to piękne, ale widać, to sprawa gustu.

Tekstur sam nie robię - bo najzwyczajniej w świecie nie ma to sensu, skoro zrobili to inni. Jak pamiętam moje początki, to z oryginalnymi teksturami chyba wytrzymałem tydzień, a może i tego nie. Brzydota i nieczytelność bije po oczach i ja się dziwię, jak ludzie (poza tymi, którzy nie mogą sobie pozwolić na lepszy komputer) chce pozostać przy oryginalnym wyglądzie.

Mi nie chodzi o to, że jestem przywiązany do starych tekstur, tylko o to, że tekstury w wysokiej rozdzielczości na modelu w niskiej są ble. Tak samo jak tekstury w niskiej na modelu dobrej jakości też są fuj.

Tak samo jak mieszanie styli, różne "pixel density" per tekstura, niestosowanie się do palet kolorów, zbyt duża ilość kolorów w owych paletach, wymieniać dalej?

 

A akurat do tego, że default jest brzydki to się całkowicie zgodzę, ale nie jest brzydki dlatego, że jest low-res, tylko dlatego, że ludzie, którzy go robili są ślepymi osłami bez realnego talentu i doświadczenia. (Ten nowy Jappy jest lepszy, ale nadal co najwyżej przeciętny)


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#6 Nasedo

Nasedo

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 177 postów

Napisano 03 June 2019 - 06:29

 

Mi nie chodzi o to, że jestem przywiązany do starych tekstur, tylko o to, że tekstury w wysokiej rozdzielczości na modelu w niskiej są ble. Tak samo jak tekstury w niskiej na modelu dobrej jakości też są fuj.

 

Nie wiem czy przypadkiem nie próbujesz dążyć do idealizmu. Nie ma narzędzi dla "ludu", które sprawią iż modele w MC będą wyglądać jak w Wiedźminie, a z kolei z Wiedźminem nikt nie wpadł na pomysł, aby "upiększyć" go teksturami z MC.

 

 

Tak samo jak mieszanie styli, różne "pixel density" per tekstura, niestosowanie się do palet kolorów, zbyt duża ilość kolorów w owych paletach, wymieniać dalej?

 

Nie przyjmuję tego jako krytyki z dwóch powodów - po pierwsze, nie jestem twórcą żadnego "packa", po drugie nie udostępniam nikomu "pirackiego" packa, udając że jest moim. Zapewne jesteś dłużej w świecie MC niż ja (czego się absolutnie nie wstydzę), jako iż temat MC do końca 2016 roku nie istniał dla mnie.

Jako dorosła osoba, miałem dość oryginalnego wyglądu / tekstur w Wolfensteinie, Doomie, Quake, Duke Nukem i co tam jeszcze było - powrót do tamtych lat, jest dla mnie nie do przyjęcia.

Czy zgodzę się, że w przetworzonym przeze mnie packu jest swoisty bałagan / mieszanka? Oczywiście, mam tego świadomość. Dlaczego tak jest? Już spieszę z odpowiedzią. Na dzień dzisiejszy nie jestem w stale odnaleźć odpowiadającego mi wizualnie oraz ukończonego w 100% packa, zawierającego tekstury zgodne z wersją 1.14, Jaki mam wybór? Zostać przy oryginalnym wyglądzie? Nie wchodzi to w grę. Stworzyć samodzielnie własną paczkę tekstur? Jeżeli nawet miałbym takowe umiejętności, to stworzenie od podstaw nie jest tak trudne, ale przede wszystkim czasochłonne. Sama "modyfikacja" przerabianego przeze mnie packa trwała około dwóch dni, gdzie ograniczałem się tylko do przeglądania, wyboru, ewentualnej edycji czy też modyfikacji *.json

Jak do tej pory, a przejrzałem naprawdę sporo packów nie znalazłem żadnego, którego mógłbym zaakceptować w 100% - nawet biorąc pod uwagę starsze wersje MC, 1.13, 1.12, 1.11.

Sytuacją nie do przyjęcia byłoby używanie packa, w którym część tekstur jest z owego packa, a części po prostu brakuje i mają one oryginalną teksturę.

 

 

A akurat do tego, że default jest brzydki to się całkowicie zgodzę, ale nie jest brzydki dlatego, że jest low-res, tylko dlatego, że ludzie, którzy go robili są ślepymi osłami bez realnego talentu i doświadczenia. (Ten nowy Jappy jest lepszy, ale nadal co najwyżej przeciętny)

 

Nie wiem jak wiele można by było wycisnąć z low-resowych tekstur, przyznam że nie widziałem ich wiele - ale nie sądzę, że byłbym w stanie zachwycić się tym. Z MC nie rezygnuję bo nie mam ochoty, a skoro mogę dokonać MODyfikacji takiej, jaka mi odpowiada, dlaczego mam z tego rezygnować? Nie tworzę własnych map / serwerów i nie próbuję zmuszać innych do uznania lub skorzystania z wyglądu, jaki proponuję - każdy gra tak, jak ma ochotę.

Jednak, bez względu na to, na ile dane packi są dobre czy też nie - dla wersji JAVA są / były udostępniane za darmo.

Jeżeli jesteś w stanie wskazać mi doskonały pack, ukończony w 100% przy rozdzielczości x128 z zaciekawieniem przyjrzę się jemu - jednak, przyznam iż nie wierzę, że coś takiego jest i do tego jest tak mało popularne, iż nie mógłbym sam tego znaleźć.

 

W wyglądzie MC nie odpowiadało mi wiele rzeczy - m.in. wygląd villagerów, ich jednopłciowość a do tego zbyt niska estetyka. Jednak jakby tego było mało, również głupota villagerów była rażąca i czekałem wersji 1.14 aby miało to więcej sensu, gdzie villagery nie tłoczą się jak kiedyś w jednym domu, inne zostawiając puste, a zajmują ich więcej - oby były tylko łóżka, co nie zmienia faktu, że stale są zbyt głupie. No ale oddalam się tutaj od samego wyglądu.

 

Są określone zasoby, są określone możliwości samego software i z tym muszę sobie radzić. Czy gdybym mógł bym zdecydował się na jeden styl? Oczywiście. Czy gdybym mógł zdecydowałbym się na jednego twórcę? Oczywiście. Jednak, nie wierząc w to, że doczekam takiej idealnej sytuacji - radzę sobie jak mogę. Jeżeli świat gry jest przeze mnie akceptowalny - przy nim pozostaję.