Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jakie zmiany wam się najbardziej podobały?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 MinecraftRudenet

MinecraftRudenet

    Znawca

  • Użytkownik
  • 357 postów
  • Rudenet

Napisano 26 December 2018 - 18:26

Często gracze (zwłaszcza "starszej daty") psioczą, że zmiany w wersjach ≥Beta 1.8 są niefajne i zaszkodziły Minecraftowi (w sumie to się niekiedy z nimi zgadzam).

I teraz temat posta–jakie zmiany w wersjach od Bety 1.8 wam się najbardziej podobały? Piszcie po jednej.

 

Ja zacznę: Dodanie wielu kolorów desek oraz materiałów drewnopochodnych.



craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 26 December 2018 - 20:31

Zmiany w walce w 1.9 oraz zmiany w komendach w 1.13.


  • luc78 i Cubixor lubią to

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#3 Evoken

Evoken

    Twórca Askary

  • Użytkownik+
  • 430 postów

Napisano 26 December 2018 - 22:30

Usunięcie herobrine bo niszczył mi światy, niefajny ziomek


  • Velta, MrKisiel i Katniss lubią to

"Moja pasja to... moje życie to, to tworzywo co wnika w tętnice, tym oddycham i stawiam krzyżyki wróżbitom co wczesne wróżyli mi znicze"


#4 MrKisiel

MrKisiel

    Największy zbrodniarz wojenny

  • Użytkownik+
  • 3422 postów

Napisano 27 December 2018 - 12:34

Chciałbym chociaż raz usłyszeć jeden logiczny argument przeciwko zmianom po becie.

A pozatym to commandblocki.


#5 Evoken

Evoken

    Twórca Askary

  • Użytkownik+
  • 430 postów

Napisano 27 December 2018 - 16:18

Chciałbym chociaż raz usłyszeć jeden logiczny argument przeciwko zmianom po becie.

 

To prosze bardzo :) Wiem, że nie lubisz conquesta ale dla wielu ludzi korzystających z niego to duży minus, a mianowicie usunięcie meta-dat. Może niektórzy nie wiedzą co to jest, także wytłumaczę. Ctm meta-daty to tak jakby dodatkowe bloki ukryte w kodzie gry, prawie każdy blok, roślinka czy nawet "blok" pajęczyny ma 15 "kopii", ale zazwyczaj dostępna jest tylko jedna czy dwie. Dzięki worldeditowi można się bez problemu dostać do tych ukrytych bloków, a conquest i parę innych resource packów wykorzystywało to by tym ukrytym blokom dodać unikatowe tekstury. Dzięki temu trickowi np. taki conquest albo cocricot mógł posiadać ponad 1000 dodatkowych "nadprogramowych" bloków.

 

Meta daty zostały usunięte w wersji 1.8, a usunięcie ich nie niosło żadnych korzyści, kiedyś toczyła się o tym dyskusja i nawet pisali do mojangu, ale z tego co wiem nie było odpowiedzi, pewnie dlatego że dla tak małej części społeczności która z tego korzysta nie opłaca się nadwyrężać ;)


Użytkownik Evoken edytował ten post 27 December 2018 - 16:19

"Moja pasja to... moje życie to, to tworzywo co wnika w tętnice, tym oddycham i stawiam krzyżyki wróżbitom co wczesne wróżyli mi znicze"


#6 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 27 December 2018 - 16:33

To prosze bardzo :) Wiem, że nie lubisz conquesta ale dla wielu ludzi korzystających z niego to duży minus, a mianowicie usunięcie meta-dat. Może niektórzy nie wiedzą co to jest, także wytłumaczę. Ctm meta-daty to tak jakby dodatkowe bloki ukryte w kodzie gry, prawie każdy blok, roślinka czy nawet "blok" pajęczyny ma 15 "kopii", ale zazwyczaj dostępna jest tylko jedna czy dwie. Dzięki worldeditowi można się bez problemu dostać do tych ukrytych bloków, a conquest i parę innych resource packów wykorzystywało to by tym ukrytym blokom dodać unikatowe tekstury. Dzięki temu trickowi np. taki conquest albo cocricot mógł posiadać ponad 1000 dodatkowych "nadprogramowych" bloków.

 

Meta daty zostały usunięte w wersji 1.8, a usunięcie ich nie niosło żadnych korzyści, kiedyś toczyła się o tym dyskusja i nawet pisali do mojangu, ale z tego co wiem nie było odpowiedzi, pewnie dlatego że dla tak małej części społeczności która z tego korzysta nie opłaca się nadwyrężać ;)

Jakby dali możliwość definiowania własnych blockstate'ów (tego czym zastąpili metadane) to byłoby super, ale nie, bo po co...

 

W sumie to chyba analogicznie stało się z przedmiotami w 1.13, po usunięciu data-value'ów.


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#7 MrKisiel

MrKisiel

    Największy zbrodniarz wojenny

  • Użytkownik+
  • 3422 postów

Napisano 28 December 2018 - 02:05

A to nie tak, że alternatywne tekstury itemów i bloków i tak można nadal spokojnie zrobić?


#8 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 28 December 2018 - 08:27

A to nie tak, że alternatywne tekstury itemów i bloków i tak można nadal spokojnie zrobić?

Itemów, tak. Zwłaszcza na 1.14. Bloków już niekoniecznie, chyba, że chcesz grzyby zamieniać i inne głupoty tego typu robić.


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#9 Grewest

Grewest

    Znawca

  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 29 December 2018 - 01:05

Chciałbym chociaż raz usłyszeć jeden logiczny argument przeciwko zmianom po becie.

A pozatym to commandblocki.

Uproszczenie gry. 

-Konie szybsze i tańsze od kolei.
-creeper bojący się kotów, szkielet bojący się wilków 
-mikstury i zaklęcia które ułatwiły przetrwanie jeszcze bardziej(Gdyby jakoś grę utrudniono to bym nie miał zastrzeżeń)
-enderskrzynka(dzięki niej ryzyko utracenia przedmiotów nie występuje) 
-shulkerowa skrzynka

Podobały mi się zmiany w redstoonie i sztandary.



#10 Aziz

Aziz

    Legenda

  • Administrator
  • 4182 postów
  • Aziz

Napisano 29 December 2018 - 01:51


Uproszczenie gry.

-Konie szybsze i tańsze od kolei.
-creeper bojący się kotów, szkielet bojący się wilków
-mikstury i zaklęcia które ułatwiły przetrwanie jeszcze bardziej(Gdyby jakoś grę utrudniono to bym nie miał zastrzeżeń)
-enderskrzynka(dzięki niej ryzyko utracenia przedmiotów nie występuje)
-shulkerowa skrzynka

To są wszystko opcjonalne elementy z których nie musisz korzystać : )
  • Evoken lubi to
Dołączona grafika
Ja tu tylko sprzątam
Na co mi pad gdy mam WSAD
"era kucyków na CraftPortal minęła" - Danio, 11 grudnia 2011; 22:52 "David z Getta" ~ Vermello
"Aziz to Aziz" - Mawi "Wielka księga epickich cycatów" ~ Soneillon
"Adikso rano kobiety w dniu ich siekiery." - Ransey

#11 MrKisiel

MrKisiel

    Największy zbrodniarz wojenny

  • Użytkownik+
  • 3422 postów

Napisano 29 December 2018 - 01:55

Uproszczenie gry.

-Konie szybsze i tańsze od kolei.
-creeper bojący się kotów, szkielet bojący się wilków
-mikstury i zaklęcia które ułatwiły przetrwanie jeszcze bardziej(Gdyby jakoś grę utrudniono to bym nie miał zastrzeżeń)
-enderskrzynka(dzięki niej ryzyko utracenia przedmiotów nie występuje)
-shulkerowa skrzynka



Konie to dobra alternatywa dla ludzi którym nie chce się kopać tygodniami, a ci co chcą nie muszą z nich korzystać.

Koty bardziej wk*******ą niż pomagają, przez co nikomu nawet nie chce się ich oswajać. O szkieletach bojących się psów pierwsze słyszę.

Enchanty to wspaniały system umożliwiający customizacje itemów. Zarówno one jak i efekty dodały grze kolejną warstwę głębi i nie wyobrażam sobie mapy bez efektów oraz enchantów.

Enderskrzynke pierw musisz zrobić, co jest trochę kosztowne. A itemy które miałeś przy sobie i tak tracisz, a te w skrzynkach zostają. Nie ważne czy z drewna czy z obsydianu. Ten ,,argument" to inwalida.

To samo co wyżej, tylko shulker box jeszcze trudniej zdobyć. Totalnie endgameowy item który nawet nie jest jakoś lepszy od zwykłej skrzynki.


Podsumowując - narzekasz na coś z czego nikt ci nie karze kozystać i co nawet nie wiesz jak działa.


#12 Grewest

Grewest

    Znawca

  • Użytkownik
  • 233 postów

Napisano 29 December 2018 - 02:37

To są wszystko opcjonalne elementy z których nie musisz korzystać : )

Narzekam tylko na kierunek zmian.
Dodatkowo jeśli nie będę korzystał z tych udogodnień na serwerze, inni gracze będą mieć nade mną przewagę. <_<
 

 

Konie to dobra alternatywa dla ludzi którym nie chce się kopać tygodniami, a ci co chcą nie muszą z nich korzystać.


Konie nie są żadną alternatywą. One są po prostu lepsze od kolei. Osoba która buduje kolejkę, nic nie zyskuje w porównaniu do osoby która ma konia.   Gdyby konie były by zauważalnie wolniejsze od kolei oraz wymagały by jakiegoś karmienia to nie miał bym nic przeciwko nim.
 

 

Koty bardziej wk*******ą niż pomagają, przez co nikomu nawet nie chce się ich oswajać. O szkieletach bojących się psów pierwsze słyszę.

 

Jeśli pies jest w pobliżu szkielet ucieka.
 

 

Enchanty to wspaniały system umożliwiający customizacje itemów. Zarówno one jak i efekty dodały grze kolejną warstwę głębi i nie wyobrażam sobie mapy bez efektów oraz enchantów.

 

Gdyby utrudniono jakoś grę nie miał bym nic przeciwko enchantom. Problem polega na tym że w becie walczyłeś przeciwko mobom w diamentowym eq, a później przeciwko tym samym mobom w enchantowanym eq.
Poziom trudności więc spadł.  Gdyby wzrósł nie miał bym  nic przeciwko, z resztą sam to zaznaczyłem.
 

 

Enderskrzynke pierw musisz zrobić, co jest trochę kosztowne. A itemy które miałeś przy sobie i tak tracisz, a te w skrzynkach zostają. Nie ważne czy z drewna czy z obsydianu. Ten ,,argument" to inwalida.
 

 

Enderchest pozwala na schowanie itemów w sytuacji zagrożenia. Jak mam mało życia to sobie schowam przedmioty  i je sobie potem wyciągnę z innej skrzynki endu. 
 

 

To samo co wyżej, tylko shulker box jeszcze trudniej zdobyć. Totalnie endgameowy item który nawet nie jest jakoś lepszy od zwykłej skrzynki.

 

Jest lepszy od zwykłej skrzynki ponieważ działa jak plecak. Chowasz sobie w nim przedmioty i wkładasz plecaki do endowej skrzynki. I możesz bezpiecznie przechować itemy. Nie zabierze ci nich żaden gracz ani śmierć.  


 
 
 



#13 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 29 December 2018 - 09:44

Gdyby utrudniono jakoś grę nie miał bym nic przeciwko enchantom. Problem polega na tym że w becie walczyłeś przeciwko mobom w diamentowym eq, a później przeciwko tym samym mobom w enchantowanym eq.

Poziom trudności więc spadł.  Gdyby wzrósł nie miał bym  nic przeciwko, z resztą sam to zaznaczyłem.
Zagraj sobie na hard na 1.9+ i spróbuj ubić takiego np. endermana.

 

 

Enderchest pozwala na schowanie itemów w sytuacji zagrożenia. Jak mam mało życia to sobie schowam przedmioty  i je sobie potem wyciągnę z innej skrzynki endu. 
A co jeśli nie zdążysz? Albo jeśli nie zauważysz zagrożenia?


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#14 CichyCreeper

CichyCreeper

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 301 postów
  • (Zmieniany)

Napisano 03 January 2019 - 11:46

Gram od 1.7, i tak:

 

plusy:

+ system walki w 1.9

+ aktualizacja wodna

+ nowy kres

+ nowe funkcjonalne bloki w 1.14

 

minusy:

- spadająca trudność gry

- jak dla mnie kusze są niepotrzebne (mamy łuki)

 

co bym chciał:

-> nowy wymiar

-> większa ingerencja w istniejące biomy (np nowe drzewa) bądź tworzenie nowych na które będzie się często trafiać (nie coś w stylu gór lodowych na morzu bo to praktycznie nic nie zmienia)


Użytkownik CichyCreeper edytował ten post 03 January 2019 - 11:52

choinka-sterowana-z-minecrafta-1.8-2014.


#15 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 03 January 2019 - 17:34

- jak dla mnie kusze są niepotrzebne (mamy łuki)

Kijowe jest to, że kusze są obiektywnie słabsze od łuków (dmg mniejszy - nie ma enchantu zwiększającego dmg a te które są, są arguably bezużyteczne)

 

Ten od penetracji się nie przyda często bo moby rzadko ustawiają się w takie rządki ładne aby można było trafić więcej niż 2 jednym bełtem.

Ten od 3x strzału jeszcze gorszy bo nie idzie tym trafić w nic z odległości >10m, więc efektywnie ma moc pojedynczego bełtu.


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/