Wszystko zaczęło się siedem lat temu, wtedy to Czapol8, główny admin i człowiek odpowiedzialny za całą stronę techniczną serwera. Postanowił rozpocząć Projekt "Thais", który w swoim założeniu miał przenieść do minecraft`a stolicę tibii, tytułowe Thais. Wielu osobom spodobał się ten pomysł, przekonali oni założyciela projektu do kontynuacji swojej pracy, przeniesienia większego terenu do minecraft`a oraz udostępnienia serwera dla innych. Tak właśnie powstał Project Tibia 3D.
Gra polega na sterowaniu postacią podróżującą po świecie o nazwieTibia. Rozgrywka polega na trenowaniu i szlifowaniu umiejętności swojego bohatera poprzez polowanie na różne stwory za pomocą broni i zaklęć. Innym celem jest zbieranie przeróżnych rzeczy z potworów/zadań i sprzedawania ich dla NPC lub innych graczy. Interakcja między graczami jest realizowana poprzez rozmowy, handel, wspólne wyprawy bojowe oraz wiele innych.
W grze, mamy dostęp do czterech klas postaci:
Rycerz - Rycerze są najtwardszymi wojownikami. Są silni, odporni i wiedzą jak posługiwać się dowolną bronią z przerażająca skutecznością. W walce zawsze znajdują się na linii frontu, wiążąc najpotężniejszych przeciwników zaciętą walką wręcz. Podróżując z innymi to zazwyczaj rycerze są tymi którzy idą na przedzie by chronić swoich kompanów. Z powodu swojej niesamowitej odporności i wyszkolenia w użyciu tarczy są oni niemal niepokonani, i nawet gdy bitwa jest przegrana, to rycerze są tymi którzy giną ostatni.
Mimo wszystkich tych zalet w walce, rycerze mają jedną słabość: są bardzo słabi gdy przychodzi do użycia magii. Mimo iż wiedzą jak rzucić jedno czy dwa zaklęcia, ich magia jest bardzo podstawowa. Z tego powodu polegają oni na innych w leczeniu swoich ran bitewnych, często przy pomocy run kupowanych od druidów. To jednak nigdy nie było dla nich problemem, gdyż zdolność rycerzy do gromadzenia wielkich ilości złota jest legendarna. Ze swoją siłą mogą unieść wielkie ilości przedmiotów a następnie sprzedać je w dowolnym mieście, więc rycerz nigdy nie opuszcza pola bitwy z pustymi rękoma. Rycerz za każdy poziom otrzymuje 15HP, 5MP i 25 punktów udźwigu.
Druid- Druidzi to użytkownicy czystej magii. Są słabo zbudowani, a ich zdolności władania bronią są ograniczone. Druidzi posiadają do swojej dyspozycji kilka zaklęć ofensywnych, a doświadczony druid jest równie skuteczny w walce jak wszystkie inne profesje w Tibii. Pomimo że druidzi mogą być budzącymi strach przeciwnikami, ich magia koncentruje się na innych aspektach. Będąc przyjaciółmi natury i wszystkiego co żywe, druidzi skupiają się na kreatywnej i dobroczynnej stronie magii. Druidzi są najlepszymi uzdrowicielami w Tibii. Gracze wszystkich profesji doceniają obecność w drużynie druida, który może ocalić im życie, więc bycie druidem jest sporą zaletą gdy przychodzi do zawierania znajomości. Druid za każdy poziom otrzymuje 5HP, 30MP i 10 punktów udźwigu.
Paladyn - Paladyni są profesją obdarzoną zdolnościami bojowymi na dystans. Jedynie rycerze są od nich lepsi w używaniu broni do walki w zwarciu. Wiedzą też dobrze jak używać tarcz, więc doświadczeni paladyni mogą blokować większość przeciwników pomimo tego, że nie są tak odporni jak rycerze. Prawdziwą siłą paladynów jest jednak ich zdolność do walki na dystans. Paladyni są najlepszymi łucznikami. Od rzucania zwykłymi kamieniami po strzelanie z kuszy, paladyn może nauczyć się używać każdej broni dystansowej z zabójczą celnością. Paladyn któremu uda się utrzymać dystans między swoimi wrogami w czasie bitwy da radę każdemu przeciwnikowi. Paladyni jako jedyni opanowali czary świętości. Paladyn za każdy poziom otrzymuje 10HP, 15MP i 20 punktów udźwigu.
Mag - Podobnie do druidów, magowie skupiają się na użyciu magii. Podobnie też do swoich pokojowych braci, magowie wymagają czasu i cierpliwości zanim urosną w siłę, gdyż ich umiejętności związane z broniami są bardzo ograniczone, i podobnie jak druidzi są oni raczej słabej budowy. Kryje się w nich jednak ogromny potencjał. W rzeczywistości, z powodu ofensywnej natury ich magii, magowie są prawdopodobnie najbardziej zabójczą z wszystkich profesji. W przeciwieństwie do druidów, którzy koncentrują się na dobrej stronie magii, magowie skupiają się na stronie ciemnej, niszczącej, a ich zaklęcia mogę być iście dewastujące na wyższych poziomach. Podobnie jak druidzi, mogą nauczyć się jak rzucić apokaliptyczny czar. Doświadczony mag może zmieść najpotężniejszych przeciwników mrugnięciem oka, i z tego powodu jest pożądanym członkiem każdej drużyny. Mag za każdy poziom otrzymuje 5HP, 30MP i 10 punktów udźwigu.
Jak wejść na serwer?
Aby wejść na serwer, będziesz potrzebował najzwyklejszego luncher`a(Klik), wersji gry 1.11.2(Ustawia się to w luncher`ze klikając w edit profile, a następnie wyszukując w menu use version release 1.11.2) IP pt3d.serveminecraft.net
Pierwsze logowanie na serwer.
Podczas pierwszego logowania, Serwer powinien wymusić pobranie paczki tekstur. Jest ona niezbędna do gry! A w przypadku błędu, można pobrać jąTu.Następnie, tworzymy konto komendą /register nazwa_konta hasło. Potem wpisujemy /login nazwa_konta hasło i logujemy się do swojego konta. Swoją pierwszą postać tworzymy za pomocą komendy /add nazwa_postaci i zaczynamy rozgrywkę.
Jaki jest powód dla którego serwer siedzi 2 wersje do tyłu?
Zapewne mody, wnioskując po screenie z wyglądu ekwipunku.
Co jest dla mnie kompletnie bez sensu, bo praktycznie to samo można osiągnąć pluginami, respackiem i datapackami.
A jeśli nie mody, to nie ma to dla mnie absolutnie żadnego sensu.
Mapa Adventure mojego autorstwa- "Mroczna klątwa" v2.1(Na wersję MC 1.13.2) Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!