Witam
Pytanie raczej w stronę programistów ile czasu zajęło wam nauczenie się programowania w minecraft? Jak dużą wiedzę z Javy posiadaliście gdy pierwszy raz siedliście do pisania pluginu? I czy samo pisanie pluginów/skryptów jest horrendalnie trudne?
Zapraszam do dyskusji.
Java a programowanie w minecraft
#1
Napisano 08 July 2018 - 22:51
#2
Napisano 09 July 2018 - 05:43
1. Skryptów nie piszesz w Javie, tylko w jakimś ich "języku".
2. Nie programuje się w Minecraft, tylko w środowisku developerskim Javy (np. Eclipse).
Pierwszy raz siadłem do pluginów w takiej samej sytuacji jak do modów do Terrki, bez prawie żadnych umiejętności w danym języku. Ale jakoś się coś udało sklecić.
A pisanie pluginów nie jest aż takie strasznie trudne, zawsze dokumentacja służy pomocą, polecam przeczytać kilka razy.
Skrypty, pod tym względem, są takie same, jak pluginy, tylko inna składnia i "API".
Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/
#3
Napisano 09 July 2018 - 16:02
Pierwszy raz siadłem do pluginów w takiej samej sytuacji jak do modów do Terrki, bez prawie żadnych umiejętności w danym języku. Ale jakoś się coś udało sklecić.
A pisanie pluginów nie jest aż takie strasznie trudne, zawsze dokumentacja służy pomocą, polecam przeczytać kilka razy.Skrypty, pod tym względem, są takie same, jak pluginy, tylko inna składnia i "API".
Mineserwer na mininigrach korzysta ze skryptu ale mniejsza. Skript jest prostą i przyjemną alternatywą dla programowania ale odpada ze zmiennymi. Dlatego mineserwer kazdego dnia o tej samej godzinie kasuje zmienne na minigrach
#4
Napisano 09 July 2018 - 17:08
Mineserwer na mininigrach korzysta ze skryptu ale mniejsza. Skript jest prostą i przyjemną alternatywą dla programowania ale odpada ze zmiennymi. Dlatego mineserwer kazdego dnia o tej samej godzinie kasuje zmienne na minigrach
No i funkcji się nie da robić, wszystko trzeba kopiować w kodzie. Też wkurza.
- Zeus1970 i AgeRoNiN lubią to
Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/
#5
Napisano 09 July 2018 - 21:24
Dziękuję za odpowiedzi.
Waszym zdaniem usiąść do Javy i najpierw jej zaczerpnąć czy przeskoczyć do pisania pluginów i tam ją zagłębiać? Chciałbym też pisać pluginy bo moim zdaniem dadzą one właśnie solidne podstawy w Javie. Macie może jakieś ciekawe polskie kanały odnośnie pisania pluginów ew. skryptów? Mogą być również w formie pisemnej. Wszelkie uwagi chętnie przyjmę jak na zielnego przystało
#6
Napisano 09 July 2018 - 21:29
Dziękuję za odpowiedzi.
Waszym zdaniem usiąść do Javy i najpierw jej zaczerpnąć czy przeskoczyć do pisania pluginów i tam ją zagłębiać? Chciałbym też pisać pluginy bo moim zdaniem dadzą one właśnie solidne podstawy w Javie. Macie może jakieś ciekawe polskie kanały odnośnie pisania pluginów ew. skryptów? Mogą być również w formie pisemnej. Wszelkie uwagi chętnie przyjmę jak na zielnego przystało
Lepiej jest najpierw jej zaczerpnąć. Jeśli nie znasz nawet podstaw danego języka, będzie Ci trudno w nim cokolwiek napisać, nawet jeśli głównie będziesz używał API.
Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/
#7
Napisano 09 July 2018 - 21:42
#8
Napisano 10 July 2018 - 08:02
Ogólnie z programowaniem miałem styczność w technikum profil informatyczny więc pętle zmienne rozumiem. Programowalem trochę w c++ więc jakieś podstawy znam. Tylko że Java to nie c++ język całkowicie obiektowy
Największa różnica między nimi (jaką mogę w chwili obecnej znaleźć) to to, że w C++ nie masz wbudowanego Garbage Collector'a, w Javie masz.
No i to, że C++ jest kompilowany do kodu maszynowego (wykonywanego bezpośrednio przez procesor), a Java do kodu bajtowego (wykonywanego przez JVM).
Oba języki są obiektowe.
- Phgo lubi to
Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/
#9
Napisano 12 July 2018 - 21:21
Masz jakieś ciekawe poradniki co do pisania pluginów?