Skocz do zawartości


Zdjęcie

Java a programowanie w minecraft


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 DajWunglaBoLagi

DajWunglaBoLagi

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 180 postów

Napisano 08 July 2018 - 22:51

Witam :)
Pytanie raczej w stronę programistów ile czasu zajęło wam nauczenie się programowania w minecraft? Jak dużą wiedzę z Javy posiadaliście gdy pierwszy raz siedliście do pisania pluginu? I czy samo pisanie pluginów/skryptów jest horrendalnie trudne? :) 

Zapraszam do dyskusji. :)



craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 09 July 2018 - 05:43

1. Skryptów nie piszesz w Javie, tylko w jakimś ich "języku".
2. Nie programuje się w Minecraft, tylko w środowisku developerskim Javy (np. Eclipse).
 
Pierwszy raz siadłem do pluginów w takiej samej sytuacji jak do modów do Terrki, bez prawie żadnych umiejętności w danym języku. Ale jakoś się coś udało sklecić.
 
A pisanie pluginów nie jest aż takie strasznie trudne, zawsze dokumentacja służy pomocą, polecam przeczytać kilka razy.

Skrypty, pod tym względem, są takie same, jak pluginy, tylko inna składnia i "API".
 


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#3 AgeRoNiN

AgeRoNiN

    Znawca

  • Użytkownik
  • 297 postów
  • AgeRoNiN

Napisano 09 July 2018 - 16:02

Pierwszy raz siadłem do pluginów w takiej samej sytuacji jak do modów do Terrki, bez prawie żadnych umiejętności w danym języku. Ale jakoś się coś udało sklecić.
 
A pisanie pluginów nie jest aż takie strasznie trudne, zawsze dokumentacja służy pomocą, polecam przeczytać kilka razy.

Skrypty, pod tym względem, są takie same, jak pluginy, tylko inna składnia i "API".
 

Mineserwer na mininigrach korzysta ze skryptu ale mniejsza. Skript jest prostą i przyjemną alternatywą dla programowania ale odpada ze zmiennymi. Dlatego mineserwer kazdego dnia o tej samej godzinie kasuje zmienne na minigrach



#4 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 09 July 2018 - 17:08

Mineserwer na mininigrach korzysta ze skryptu ale mniejsza. Skript jest prostą i przyjemną alternatywą dla programowania ale odpada ze zmiennymi. Dlatego mineserwer kazdego dnia o tej samej godzinie kasuje zmienne na minigrach

No i funkcji się nie da robić, wszystko trzeba kopiować w kodzie. Też wkurza. :/


  • Zeus1970 i AgeRoNiN lubią to

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#5 DajWunglaBoLagi

DajWunglaBoLagi

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 180 postów

Napisano 09 July 2018 - 21:24

Dziękuję za odpowiedzi. :)

Waszym zdaniem usiąść do Javy i najpierw jej zaczerpnąć czy przeskoczyć do pisania pluginów i tam ją zagłębiać? :) Chciałbym też pisać pluginy bo moim zdaniem dadzą one właśnie solidne podstawy w Javie. :) Macie może jakieś ciekawe polskie kanały odnośnie pisania pluginów ew. skryptów? :) Mogą być również w formie pisemnej. :) Wszelkie uwagi chętnie przyjmę jak na zielnego przystało :D



#6 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 09 July 2018 - 21:29

Dziękuję za odpowiedzi. :)

Waszym zdaniem usiąść do Javy i najpierw jej zaczerpnąć czy przeskoczyć do pisania pluginów i tam ją zagłębiać? :) Chciałbym też pisać pluginy bo moim zdaniem dadzą one właśnie solidne podstawy w Javie. :) Macie może jakieś ciekawe polskie kanały odnośnie pisania pluginów ew. skryptów? :) Mogą być również w formie pisemnej. :) Wszelkie uwagi chętnie przyjmę jak na zielnego przystało :D

Lepiej jest najpierw jej zaczerpnąć. Jeśli nie znasz nawet podstaw danego języka, będzie Ci trudno w nim cokolwiek napisać, nawet jeśli głównie będziesz używał API.


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#7 DajWunglaBoLagi

DajWunglaBoLagi

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 180 postów

Napisano 09 July 2018 - 21:42

Ogólnie z programowaniem miałem styczność w technikum profil informatyczny więc pętle zmienne rozumiem. Programowalem trochę w c++ więc jakieś podstawy znam. Tylko że Java to nie c++ język całkowicie obiektowy

#8 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 10 July 2018 - 08:02

Ogólnie z programowaniem miałem styczność w technikum profil informatyczny więc pętle zmienne rozumiem. Programowalem trochę w c++ więc jakieś podstawy znam. Tylko że Java to nie c++ język całkowicie obiektowy

Największa różnica między nimi (jaką mogę w chwili obecnej znaleźć) to to, że w C++ nie masz wbudowanego Garbage Collector'a, w Javie masz.

No i to, że C++ jest kompilowany do kodu maszynowego (wykonywanego bezpośrednio przez procesor), a Java do kodu bajtowego (wykonywanego przez JVM).

Oba języki są obiektowe.


  • Phgo lubi to

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#9 DajWunglaBoLagi

DajWunglaBoLagi

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 180 postów

Napisano 12 July 2018 - 21:21

Masz jakieś ciekawe poradniki co do pisania pluginów? :)