Skocz do zawartości


Zdjęcie
* * * * * 5 głosy

[1.13.2][Adv] - "Mroczna klątwa" v2.1

adventure mapa rpg questy custom npc map adv Katniss 1.13.2

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
143 odpowiedzi w tym temacie

Ankieta: Mroczna klątwa (42 użytkowników oddało głos)

Czy mapa ci się podoba?

  1. Tak (25 głosów [73.53%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 73.53%

  2. Może być (8 głosów [23.53%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 23.53%

  3. Nie: napisz post z tym co Ci się nie podoba. (1 głosów [2.94%] - Zobacz)

    Procent z głosów: 2.94%

Głosuj Goście nie mogą oddawać głosów

#41 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 11 April 2018 - 16:15

@ref

 

Zapraszam do głosowania w ankiecie. ;)


Użytkownik Katniss edytował ten post 11 April 2018 - 16:15

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#42 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 15 April 2018 - 16:54

@ref

 

Dopisałem mniej więcej plany na kolejną aktualizację (2.1), po tej która wyjdzie teraz (2.0).

(No wiem, trochę mocno naprzód planuje, ale... to chyba dobrze)

 

Jeśli ktoś ma pomysł na questy poboczne, które jego zdaniem mają sens i są ciekawe to proszę o kontakt pw. Może się dogadamy... ;) ;)


Użytkownik Katniss edytował ten post 15 April 2018 - 16:54

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#43 Virtuosso

Virtuosso

    Znawca

  • Użytkownik
  • 212 postów
  • Virtuoz#0457
  • KDV_Virtuosso

Napisano 15 April 2018 - 20:48

A więc tak....Jak dla mnie pomysł stworzenia mapy adventure, świetnie, spoko nie widzę zbytnio aby poprzednicy się rozpisali, ale ja to zrobię jak najbardziej abyś mógł rozczytać to co napisałem i wyciągnąć z tego jakieś wnioski(wszystkie komentarze itp są mojego zdania, nie musisz się z nimi zgadzać i nie, nie hejtuję)

 

A więc tak:

 

                                                                                                                             Fabuła:

Moim zdaniem jest zbyt monotonna...nic się nie dzieje nie oszukujmy się, wiem że to jest pierwszy akt, ale dobrze wrażenie robi się pierwszy raz.Kiedy na początku szedłem do wioski było fajnie, spoko może czymś zaciekawi.Pierwszą złą rzeczą jaką zauważyłem jest to border, bardzo mnie to zdenerwowało.Lubię bardzo eksplorować, tobie pewnie też chodziło o to aby gracze chodzili po mapie i eksplorowali(domki z itemami, wszystkie obszukałem :D).Ale nie wiedziałem gdzie jest border, bo w niektórych miejscach był moment taki, że mogłem iść, i iśc i tak dalej. nie chciałem psuć sobie rozgrywki więc trzymałem się szlaku, bardzo to ogranicza ale psuje też rozgrywkę.Na twoim miejscu początkowego bossa, dałbym do jakiejś areny w której można stoczyć walkę, nie oszukujmy się pomieszczenie takie małe jak tamto nie było zbyt przestronnym, aby pokazać swoje umiejętności, ale to drobiazg jest.

Primo #2 Zamienienie drzewek, w customowe oraz stworzenie borderu mapy(np góry, czy cuś)ja rozumiem, nie każdy potrafi budować(nie o to mi chodzi, widać że się starałeś, a wioska też fajnie wyszła), ale chodzi mi fakt mapy samej ogółu, widać że jest z generatora standardowego, nie bolałoby to tak bardzo gdyby jednak była tego granica, a w niektórych miejscach(np. za domem Maltorna jest dziura o głębokości 2, osoba która nie zna się na komendach może zakończyć swoją rozgrywkę tutaj i odinstalować mapę, a przecież nie o to chodzi.Można dodać jakąś komendę, która będzie za to odpowiedzialna w przypadku buga.

 Wioska:

-Monety są bezwartościowe!!!Trzeba coś z tym zrobić, po co kupywać miecz za 2 golda, skoro za chwilę z misji dostaniemy taki sam i ciort by go trafił ze straconym hajsem, bez sensu troszeczkę.Na twoim miejscu dodałbym tak:

*Ze standardowej misji dostajemy np broń obr.8

*A w sklepie, możemy kupywać bronie typu do ataku 9

*Z mobów lecą ulepszacze dzięki którym u kowala będzie można tworzyć np atak 10, oraz naostrzyć i bd mieć ataku 11

*Tekstury np. krótki łuk - długi łuk są takie same, dodanie tekstury bardzo umiliło by życie i fajniejszy klimat by był, to samo się tyczy drewnianych broni itp

-Byk językowy z rozmową z dozorcą, tak samo z Jonanem kiedy zabijamy nekromante jest tam bodajże "zbierzcie" go do więzienia, ale chyba chodziło o "zabierzcie" moim zdaniem tak :/ nie pasuje tam, w niektórych momentach słowa są dziwnie dobrane, popatrzyłbym jeszcze raz na to wszystko na spokojnie i pozamieniał to.

-Dodanie przynajmniej kilku misji, tak duża wioska i tylko 2 misje poboczne to trochę słabo, wykorzystać np kościół, czy farmę, czy dla przykładu jakiegoś skarbu do szukania w okół, a tam gdzie namiot to byliby cyrkowcy , którzy zgubili coś i musisz znaleźć.Albo znajdziesz obok jaskini trochę dalej szczątki poszukiwacza skarbów z mapą zakopanym skarbem(mapa i klucz)

-Dodanie miejsc poza szlakami, aby gracze mogli eksplorować

-W drodze po południowym wyjściu, 2 szkielety łuczniki to jest za dużo...Są za silne(znerf je, np: zabicie 1 na 2 strzały max poziom trudny), musiałem się odradzać 6 razy aby zabić ich oraz sam fakt, że jest kilku zombiaków w dodatku, dałbym 1 szkieleta łucznika i w zupełności powinien wystarczyć.

-Zbalansowanie mobów, w niektórych miejscach na początku jest ponad 15, a dalej jest czasami tylko 3/4(np cmentarz).

 

   Do wioski:

Dodałbym, że w okół są moby cnie?Więc może fakt, że ludzie pochowali się w domach nawet i POZA wioską, to dodać np zaginionych ludzi, np kowala, którego się uratuje później przybędzie do miasta i daje nowe możliwości do kupienia.

Łóżka, są bezsensu moim zdaniem ja bym je "zaklepał" i aby spać w łóźku trzeba iśc do taverny i wykupić takowe. albo za to że pomogło się miastu możliwość wykupienia domu ( tak jak skyrim)

 

              Npc'ty:

-Możliwość zakupu strzał

-refów

-jakiś może alchemik z miksturami, które były, może nie sam alchemik ale uczeń alchemika

Cmentarz:

-Moim zdaniem trochę to cmentarza nie przypomina, dodałbym więcej nagrobków, a kierunkowskazy nie są zbyt trafne, wykorzystał bym bardziej teren i dodał jakieś obozowiska itp.

Więzienie:

-"Ochroniarz Jonana" moim zdaniem nazwa jest taka 2/10, sam fakt, że jesteśmy w więzieniu, tak trochę dziwnie to brzmi, może bardziej "prawa ręką" czy  cuś.

-Mini boss - poziom trudny, jest niedozabicia, biłem go 10 min i dalej nie zabiłem, musiałem użyć kodów aby zniszczyć drzwi bo denerowało mnie, znerf go proszę.(zmienienie nazwy np na Uczeń Jonana, bo w sumie główkę ma podobną jakoś mi się tak wydaję i fajniej brzmi).A zombie, którzy są W okół Tego bossa zmienienie nazw ich na właśnie Straż, albo Wartownicy fajniej brzmi i dodanie im nowych główek.

-To co dropi z mobów, po tym jak wyjdziemy z południowego wyjścia jest później bezwartościowe, co mi po tym, że wyszedłem.Nie wracałem, bo myślałem że wrócę.Tak samo itemy powinny zostać były zwrócone, no bo przecież w akcie 2 jaki jest sens, aby gracz, który męczył się parę godzin, a taki gracz który przeszedł byle jak zaczynają kolejny akt tak samo?Chyba nie po to spędzał tyle godzin  i się trudził aby wszystko odkryć tylko po to, aby zaczynać jak inny gracz.

-Tak jak mówiłem loot z mobów później bezużyteczny, może po drodze dodać jakąś zniszczoną karawanę i kupca, któremu jeżeli się pomoże możemy handlować i daje nam np nowego seta do kupienia.

-Cela nr. 1 i tam strażnik?Moim zdaniem strażnik pod kluczem to tak trochę :/ xd

-Sieć kanałów, powinna prowadzić od każdej celi, a nie tylko od 1 oraz powinno być wyjście(nie musisz tego robić, ale wtedy wygląda to znacznie lepiej i fajniej jest, oczywiście zablokujesz kratami, ale aby było).

 

                Duperele:

Moim zdaniem zawsze zawsze jak gram np. w wiedzmina, skyrima itp to są książki, które jak się czyta mogą mówić wiele np. Książka, która opisuje stary ród królewski, lokacja gdzie był itp.Które będą wzorowane prawdą tzn, że jeżeli przeczytamy książkę o zaginionym łupie z podróży w statku o lokacji X to jednak tam BĘDZIE. Całkiem fajna opcja.

 

Moby, które wyglądają jakby nogi im się ucieło zamienienie na normalnych(błagam cię xdd)

 

To dedanie obok 1 bossa jest monotonne, ja rozumiem wyzwanie itp. ale to jest bardziej kwestia wytrwałości w respieniu się od nowa.

 

  W każdym razie pomysł mi się podoba i jeżeli będziesz potrzebował pomocy et. budowanie to chętnie pomogę(o ile poprawisz to co napisałem :D)

Powodzenia


Użytkownik Virtuosso edytował ten post 15 April 2018 - 20:52

  • Katniss lubi to

#44 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 15 April 2018 - 21:30

@Virtuosso

Bosh... Ile Ty to pisałeś? Godzinę? o.0

 
Więc po kolei.
Fabuła będzie dopieszczona i przerobiona w nadchodzącej aktualizacji, co z resztą jest napisane.  ;)
A co to samego bordera, dałem go aby ograniczyć wychodzenie "poza mapę", póki nie zbudowałem nic ciekawego tam. Będzie stopniowo usuwany wraz z postępem nad mapką.
Początkowy "Boss" to "Boss" tylko z nazwy, dałem go tak dla "bajeru". Żeby było coś ciekawszego niż same zasady itp. Nie każdy to lubi i nie każdy musi.
Drzewek nie chce mi się robić customowych. Tzn. kiedyś pewnie będą, ale priorytetu wysokiego nie mają.
A dziurę za domem Maltorna zatkam, dzięki za info.  ;) Komenda na samobójstwo... Zastanowię się...
Monety i tak są 10x bardziej wartościowe niż były  :D Ale mogę się zgodzić co do tego, że ekwipunek nam dają dość dobry i przydałby się rebalans jakiś.
Ulepszacze... Ciekawy pomysł. Trochę jak w Metinie.
Tekstury łuku wymagałyby użycie Optifine do podmiany tekstury bazując na nazwie. Chcę zachować mapę w pełni vanillową.
Wszystkie bronie zresztą dostaną overhaul graficzny, nie widziałeś screenów?  :P
Byki językowe mogą się zdarzać, w MC nie mamy podświetlania błędów niestety. Dialogi i tak będą zmienione aby dopasować je do przerobionej fabuły.  :/
Misje poboczne to akurat nie jest moja najmocniejsza strona, staram się coś ciekawego wymyślić, jak masz pomysły to napisz.
Szkielety łucznicy są zbyt mocni? (lol) No nie wiem... Może to ja jestem jakiś wybitnie dobry, że nie zginąłem ani razu testując mapkę.
Moby dostaną lekki rebalans również, i ich parametry będą bardziej zależeć od poziomu trudności. (Życie, dmg)
Łóżka są dla ozdoby, no i przecież ludzie mają wyra w domach, więc czemu nie. Spać i tak nie powinieneś, cziort, dodam zasadę od tego.
Sklepy będą przerabiane jak wymyślę co im dać. Dodam też możliwość skupu niektórych przedmiotów i zadania polegające na polowaniu na zwierzęta (powtarzalne, z niewielką nagrodą).
Cmentarza nie przypomina bo Nekromanta z Janielem się w nim zasiedzieli. Ale nie przesadzajmy aż tak źle chyba nie jest.
A sama Straż Janiela, bo tak się on nazywa  ;) jest jak najbardziej do zabicia.
Itemy które gracz traci po złapaniu przez Zombie będą możliwe do odzyskania w tym magazynie który tam jest.
Pomysł z kupcem ciekawy, z kanałami w celach też, ale muszę do tego zmienić layout redstone'a bo chyba będzie przeszkadzał.
A notki o uniwersum też są w planach, powinno być coś o tym w postach gdzieś.
 
Co rozumiesz przez "Moby, które wyglądają jakby nogi im się ucieło zamienienie na normalnych"?
 
W budowaniu pomocy nie potrzebuje, aż tak źle chyba nie buduje  :D
W wymyślaniu questów pobocznych ciekawych bardziej.

 

@Edit

 

Fun fact, oryginalny post który chciałem napisać był tak długi, że musiałem usunąć cytat...

 

 

@Edit #2

 

Dorzucam screen z przerobionego portu w Th'aaris. Od teraz jest tu statek!  Hurray :D


Użytkownik Katniss edytował ten post 16 April 2018 - 17:22

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#45 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 19 April 2018 - 05:03

@ref

 

Jedna z nowych lokacji w obrębie Thoriany.

 

Specjalnie aby zaspokoić @Virtuosso teren w mieście jest w większości ręcznie robiony, nie z defaultowego generatora. :D

Reszta lokacji będzie przerabiana w wolnym czasie.

 

Screen w nocy, ponieważ w momencie pobytu tam, będzie noc.


Użytkownik Katniss edytował ten post 22 April 2018 - 07:55

  • Virtuosso lubi to

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#46 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 22 April 2018 - 07:58

@ref

 

Aktualizacja v2.0 się przeciągnie o ok. miesiąc. Spowodowane jest to tym, że chcę dodać jeszcze więcej contentu niż oryginalnie zaplanowałem.

 
Oto przybliżony spis nowych lokacji. (ogólnikami, by nie spoilerować zbytnio)
 
- Spory system jaskiń (ok. 1000m długości łącznie)
- Miasto (300x400m)
- Wioska (100x150m)
- "Posterunek" (100x100m)
- Sanktuarium/Świątynia
- Zrujnowana gospoda
- Kilka domów przy drogach
- Jaskinia z nowym bossem

- Jaskinia z minibossem, przy starcie rozgrywki
- Th'aaris zostanie nieco powiększona
- kilka pomniejszych lokacji

- Kilka więcej minibossów


Użytkownik Katniss edytował ten post 27 April 2018 - 16:07

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#47 Evoken

Evoken

    Twórca Askary

  • Użytkownik+
  • 430 postów

Napisano 22 April 2018 - 09:14

Szkoda, że się przeciągnie. Mam tylko nadzieje, że nie narzucasz na siebie za dużo i uda ci się wszystko dokończyć. Bedą jakieś sekretne znajdźki dla ludzi eksploru, z którymi będzie się coś dało zrobić? Np. wymienić na jakieś ulepszenie.


"Moja pasja to... moje życie to, to tworzywo co wnika w tętnice, tym oddycham i stawiam krzyżyki wróżbitom co wczesne wróżyli mi znicze"


#48 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 22 April 2018 - 09:23

Szkoda, że się przeciągnie. Mam tylko nadzieje, że nie narzucasz na siebie za dużo i uda ci się wszystko dokończyć. Bedą jakieś sekretne znajdźki dla ludzi eksploru, z którymi będzie się coś dało zrobić? Np. wymienić na jakieś ulepszenie.

Połowa tego już jest zrobiona, na resztę mam pomysł i/lub plany (blueprints).

Jeszcze fabułę dociągnąć do końca trzeba. A potem tylko zrobić dialogi i stwory, jak wyjdzie MC 1.13.

 

Sekretne "znajdźki" były w v1.0, ale wywaliłem bo psuły balans gry. Jeśli masz pomysł co konkretnie mogłyby robić, aby nie było "OP" to zobaczymy.

 

@Edit

 

Łapcie kolejnego screena. :D

Wiem, że g** widać, ale to celowe działanie, ma być mrocznie.

 

@Edit #2

 

Policzyłem i wychodzi na to, że po aktualizacji mapa będzie zawierać 2 bossów i 5 minibossów.


Użytkownik Katniss edytował ten post 22 April 2018 - 10:37

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#49 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 25 April 2018 - 04:14

@ref

 

Rozgryzłem jak zrobić 385 customowych łuków i 9999+ customowych broni na vanilli, każdy z odrębnym modelem.

Możecie się więc spodziewać tego, że każdy rodzaj łuku będzie miał niestandardowy model i teksturę.

 

@Edit

 

Oraz powrotu kuszy, aczkolwiek z "dość" konwencjonalną mechaniką. (Działa jak łuk)


Użytkownik Katniss edytował ten post 27 April 2018 - 16:06

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#50 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 28 April 2018 - 22:48

@ref
 
Posterunek jest gotowy w 55%, druga wioska w 25%, miasto w 85%, system jaskiń w 100%, zrujnowana gospoda w 60%, reszta lokacji łącznie w ~50%.
 
Łapcie screena z kawałka posterunku, na zachętę.


 
@Edit
 
Posterunek jest już ukończony w 85%.
Łapcie, screen od strony głównego wejścia.

 
@Edit #2
 
Mapa ma od teraz oficjalnego discord'a. Jeśli ktoś ma problem lub pytanie dotyczące mapy. Albo chce sobie popisać, to zapraszam.

Będę tam udostępniał więcej screenów niż tu i wiele więcej.

http://discord.gg/nxnc65v

@Edit #3

Kolejny screen, tym razem nie powiem jaka to lokacja :) Dowiecie się w swoim czasie... :D


Użytkownik Katniss edytował ten post 30 April 2018 - 13:27

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#51 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 02 May 2018 - 07:58

@ref
 
Thoriana jest już ukończona. Pozostało dopieścić lokacje i czekać na 1.13.
Jeśli ktoś ma pomysły na skarby, bronie, przedmioty, questy, cokolwiek to piszcie tu, lub na pw/discordzie.
 
Jedna ze ścieżek... Zdaje się, że ciężko walczyli, widać krew na ich ubraniu.


 
@Edit
 
Nauczyłem się też robić własne tagi NBT dla przedmiotów. (działa na 1.12.2, 18w16a, innych nie testowałem)
Co oznacza, że mogę przypisać przedmiotowi własny tag NBT z np. jego ceną sprzedaży, który później można odczytać i w ten sposób zrobić prosty sklep bez definiowania na sztywno w nim jaką wartość ma każdy przedmiot.
Lub nadawać niestandardowe efekty na podstawie przedmiotów z danym NBT tagiem posiadanych w eq.
Wszystkie typy tagów NBT da się przypisać jako niestandardowe i są one zapisywane wraz z mapą.

 

Niestety nie działa to na entity'e (da się obejść przypisując do itemu w eq entity'a zamiast bezpośrednio do moba).

 

@Edit #2

 

Pracuje nad Armatami. Będą ustawione w niektórych miejscach na mapie i będzie można z nich strzelać. Oczywiście wymagają (niestandardowej) amunicji i mają cooldown (2 sek, może się zmienić), czyli nie będzie spamowania strzałami.

Póki co są już funkcjonalne, na innym świecie (18w16a). Wymagają tylko modelu 3D i wyjścia MC 1.13 (na snapshotach nie będę odpalał mapy z kilku powodów).

Pierwsze screeny będą jak skończę model.

 

Oraz Balistami / kuszami. Działają tak samo jak armaty, lecz można je przenosić (w EQ) i postawić w dowolnym miejscu na mapie.

No i strzelają strzałami (wybuchowymi, bo celować będzie ciężko, więc dam AoE), zamiast kulami armatnimi.

Armaty są 4-kierunkowe, a kusze będą 8/16-kierunkowe.

 

@Edit #3

 

Model armaty (może ulec zmianie, nie jestem z niego tak zadowolony jakbym chciał być) wraz z redstonem który umożliwia ich działanie (wiem, mało go :D).

 

 

@Edit #4

 

Planuje dodanie nowego rodzaju broni - Hakownicy (w uproszczeniu, wczesny "muszkiet). Czyli broni palnej! Wymaga niestandardowej amunicji do strzału.

 

@Edit #5

 

Armata ma teraz particle przy strzale. ;D

 


Użytkownik Katniss edytował ten post 04 May 2018 - 11:34

  • Evoken lubi to

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#52 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 05 May 2018 - 09:10

@ref

 

Balisty jednak niestety nie będzie, bo strzały z custom {Motion:[x,x,x]} tagiem nadanym po przywołaniu wyświetlają się nie tam gdzie powinny i wygląda to bardzo nieprofesjonalnie, a celowanie jest niemożliwe.

(jakiś bug związany z synchronizowaniem między klientem a serwerem chyba, Singleplayer też w ukryciu działa na wewnętrznym serwerze)

Wygląda to tak, że strzelasz z balisty, strzała leci w kierunku w którym patrzysz, aczkolwiek bardzo powoli i szybko opada. A po uderzeniu w klocek teleportuje się do właściwego miejsca.

 

Jeśli ktoś miałby jakiś fix to poproszę.

 

Armaty też się z tym zmagają, ale jest to znacznie mniej widoczne (występuje tylko jak strzelasz w stronę wzniesienia).

 

Hakownice na szczęście nie powinny mieć z tym problemu, dzięki innej mechanice działania.

 

@Edit

 

Ewentualnie spróbuje jeszcze zrobić te balisty w sposób w jaki były oryginalnie (strzelają kierunkowo (x-y), zamiast tam gdzie patrzysz) i zobaczymy, czy to będzie jakoś wyglądało...

 

@Edit #2

 

Wpadłem na pomysł przerobienia bazy potworów na mapie i jednocześnie zrobienia takiego czegoś, że po uderzeniu przeciwnika (nie każdego i nie działałoby to na boss'y) miałby on szansę na utratę elementu zbroi, jeśli posiada takową. Oraz "kilkufazowych przeciwników", po utracie x HP jego zachowanie się zmienia, co urozmaiciłoby rozgrywkę. Chcę też zaznaczyć, że oba aspekty silnie się przeplatają.

Teraz pytanie - chcecie takie coś? Jest to dość drastyczna zmiana i myślę, że trochę interakcji z graczami nie zaszkodzi tu.

Ankietka do głosowania:

https://www.strawpoll.me/15639957

Użytkownik Katniss edytował ten post 05 May 2018 - 18:53

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#53 MrKisiel

MrKisiel

    Największy zbrodniarz wojenny

  • Użytkownik+
  • 3422 postów

Napisano 05 May 2018 - 20:25

Jeśli chce ci się to robić i nie przedłuży to prac o kolejne pół roku to czemu nie, ale nie radze przesadzać i robić tego z każdym przeciwnikiem, bo może wyjść mały syf.



#54 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 05 May 2018 - 21:00

Jeśli chce ci się to robić i nie przedłuży to prac o kolejne pół roku to czemu nie, ale nie radze przesadzać i robić tego z każdym przeciwnikiem, bo może wyjść mały syf.

Randomizer do wykonania dowolnej funkcji w oparciu o szanse ("%") to 20 min roboty ("szansa" dostępna globalnie, z każdej funkcji).

 

Czyszczenie zbroi z mob'a w oparciu o ten, już istniejący, system szansy to kolejne 10-20 min i jeden dodatkowy custom-NBTtag {DegradeSlot:b} na każdym przedmiocie który ma mieć szanse na zniszczenie.

(Konieczność dodatkowego tagu jest spowodowana tym, że @e[nbt={ArmorItems:[{},{},{},{}]}] nie wykrywa na którym slocie zbroi jest znaleziony dany TAG. Wykryje na dowolnym slocie, więc trzeba dać zbroi własny tag oznaczający slot który reprezentuje).

Dzięki drugiemu tagu podpiętemu pod zbroję - {DegradeEffect:b} można by określić efektu jaki ma mieć zniszczenie danego elementu zbroi na mobie który ją jeszcze przed chwilą nosi.

Czyli łącznie zrobiłbym to w jeden wieczór (w taki sposób, aby można łatwo, jednym tagiem podpiąć niszczenie pod dowolną część zbroi na dowolnym mobie).

 

Nie no, z każdym przeciwnikiem to lekka przesada, żeby mu dawać jakieś dodatkowe rzeczy (lag także by był spory jakby robiło funkcje na każdym uderzonym mobie). Ale np. takie psucie się zbrojki opancerzonym wrogom to już wg mnie ciekawy dodatek.

 

@Edit

 

Szkielet tego systemu mam gotowy i jest już w pełni funkcjonalny, teraz wystarczy dodać pożądane efekty w zależności od tego jaki element zbroi został zniszczony (tag na zbroi) i voila.

 

A pod całość można jeszcze podpiąć inne efekty pojawiające się po uderzeniu, np. krew. (de facto zrobiłem event rejestrujący uderzenie mob'a)

 

@Edit #2

 

Przerobiłem to nieco, teraz działa to na zasadzie uszkodzenia zbroi. Można przypisać własne "durability" do każdego elementu, a uszkadzanie jest randomizowane (0-1 pkt).

 

A co do "lagów", bo niektórzy się przyczepią może, że mocno laguje...

Przy ~100 mobach, każdy z degradowalną zbrojką, wpływ tego na fps to powiem, że różnicy w tps (ticks per second) nie ma żadnej, z włączonym i wyłączonym modułem mam 19,99 (czyli właściwie max.) a wpływ komend na opóźnienia to 0.02%.

 

@Edit #3

 

Model 3D Hakownicy, podoba się?

 

@Edit #4

 

I Hakownica już jest funkcjonalna i działa wyśmienicie ;) (wymaga amunicji w EQ aby użyć i kombinuje z przeładowaniem) I spokojnie, ta wieża to nie są cmdblocki które umożliwiają działanie tego. Cały system Hakownicy używa ich ledwie 5.

 

@Edit #5

 

Reload już jest i działa (multiplayer friendly)


Użytkownik Katniss edytował ten post 06 May 2018 - 18:32

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#55 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 09 May 2018 - 14:20

@ref

 

Ukończyłem już Balistę, a co za tym idzie obie wieżyczki są gotowe. Cała jej mechanika mieści się w dwóch cmdblockach i 2 funkcjach.

A dla ciekawskich, mechanika działania w spoilerze.

nie otwierać, jeśli ktoś chce mieć niespodziankę

  Mechanika:

 

  Screeny:


Użytkownik Katniss edytował ten post 09 May 2018 - 14:23

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#56 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 14 May 2018 - 16:14

@ref

 

Wszystkie bronie oraz tarcze, które będą w v2.0, przeszły kolejny (już trzeci) "overhaul" graficzny, tym razem jednak sama tekstura, modele 3D są nadal takie same, jak były.

 

Zbudowałem także nową lokację oraz zacząłem trochę grzebać w layoucie mapy na wersję 3.0, bo większość budowli na v2.0, czyli tą która jest najbliżej wydania jest już gotowa.

Finalnie będzie 5 "Etapów" rozgrywki (każdy etap będzie się charakteryzował nieco innym klimatem), których nie chcę tu opisywać, aby nie spoilerować zbytnio. Powiem tylko tyle, że etapy od 3 wzwyż będą się silnie toczyć dookoła motywów klątwy i spaczenia (czyli dość oklepane).

A nowe lokacje nadchodzące w wersjach 2.1 i 3.0 to m.in.: Pasmo górskie, nowe miasto, nowa wioska, nowy "dungeon" oraz wiele pomniejszych lokacji rozsianych po okolicy.

 

Po wyjściu wersji v2.0, planowany czas gry to będzie ok. 4-5h na sam wątek główny, a w v3.0 to ~7h)


Użytkownik Katniss edytował ten post 14 May 2018 - 18:17

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#57 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 18 May 2018 - 05:03

@ref

 

Fabuła została dociągnięta do końca gry (czyli mam już rozpisaną fabułę aż do finału, jakieś 8h gry - nie wszystko pojawi się od razu), póki co jest jedno zakończenie, ale przewiduje takowych więcej (2-3).


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#58 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 21 May 2018 - 05:16

@ref

 

Ciekawe kto wie na czym się wzorowałem... ;)


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#59 Somka

Somka

    Uczony

  • Użytkownik+
  • 466 postów

Napisano 21 May 2018 - 05:43

Na wiatrówce?

#60 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 21 May 2018 - 05:47

Na wiatrówce?

Niet. ;)

 

@Edit

 

Filmik z przechodzenia mapki. Nagrany przez zuośnicę (part #1)

 



Użytkownik Katniss edytował ten post 21 May 2018 - 21:35

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: adventure, mapa, rpg, questy, custom, npc, map, adv, Katniss, 1.13.2