Witam!
Ze względu na nadchodzącą zmianę tekstur w wersji 1.13 i związane z nią kontrowersje, chciałbym stworzyć poradnik dotyczący (między innymi) zachowania starych tekstur w nowej wersji gry. (Sam nie mam nic przeciwko większości ujawnionych dotychczas zmian, ale na pewno znajdą się jacyś ,,weterani minecrafta" którym ten poradnik się przyda)
UWAGA!
Pozyskane w ten sposób pliki są tylko i wyłącznie do użytku prywatnego. Publikowanie ich lub wykorzystywanie ich komercyjnie jest NIELEGALNE.
1. Zainstaluj 7-zip. (Jeśli 7zip jest już zainstalowany na twoim komputerze, pomiń ten krok) (Teoretycznie można użyć również jakiegokolwiek programu do otwierania plików skompresowanych)
Wejdź na
i pobierz wersję oprogramowania 7-zip odpowiednią dla twojego systemu.Następnie otwórz instalator, który przeprowadzi cię przez resztę procesu instalacji.
2. Znajdź folder versions w .minecraft.
W Windows 10 folder Roaming jest ukryty, więc trzeba dostać się tam za pomocą skrótu. Klikamy na pulpicie prawym przyciskiem myszy i tworzymy nowy skrót:
W okienku które wtedy wyskoczy wpisujemy ,,C:\Users\[tu twoja nazwa użytkownika w Windowsie]\AppData\Roaming\.minecraft"
I kliknij ,,dalej", a następnie ,,zakończ".
Następnie otwórz skrót i kliknij dwukrotnie folder o nazwie ,,versions".
3. Otwórz folder wersji z której chcesz mieć tekstury.
W przypadku zachowywania starych tekstur w 1.13 będzie to prawdopodobnie 1.12 (Uwaga! W celu utworzenia folderu wersji należy ją choć raz uruchomić).
Po prostu kliknij dwukrotnie w folder o nazwie takiej samej jak nazwa wersji.
Wewnątrz powinien on wyglądać mniej więcej tak:
Interesuje nas tu tylko plik javy (ten z ikoną filiżanki).
4. Otwórz archiwum .jar.
Kliknij na wspomniany folder prawym przyciskiem myszy i wybierz 7-zip > otwórz archiwum:
Powinno pojawic się takie okno:
5. Skopiuj folder assets.
Kliknij na folder assets (jednokrotnie!) i na ikonkę strzałki z podpisem kopiuj.
W okienku które się pojawi wpisz ,,C:\Users\[tu twoja nazwa użytkownika w Windowsie]\AppData\Roaming\.minecraft\resourcepacks"
Następnie potwierdź i czekaj aż program skończy kopiować pliki.
Kiedy okno powiadamiające cię o kopiowaniu plików się zamknie, okno programu 7-zip można zamknąć.
6. Stwórz resourcepacka.
Stwórz w folderze resourcepacks w .minecraft (znajdź ten folder tak samo jak folder versions) folder o dowolnej nazwie. Tak będzie nazywał się resourcepack. Po tej operacji folder resourcepacks powinien wyglądać tak (folder ,,Ziemniak" to nazwa resourcepacka):
Do tego folderu należy przenieść skopiowany wcześniej do resourcepacks folder assets.
Następnie otwórz nowo stworzony folder i stwórz w nim nowy dokument tekstowy (nazwa nie ma znaczenia).
Otwórz ten dokument i wklej tam ten kod:
{ "pack": { "pack_format": 3, "description": "[Tutaj opis resourcepacka]" } }
Następnie kliknij Plik->zapisz jako, wybierz ,,wszystkie pliki" i wpisz jako nazwę pliku ,,pack.mcmeta".
Kliknij ,,zapisz" i zamknij edytor tekstu. Dla porządku możesz usunąć pierwotny plik .txt (nie pack.mcmeta!), nie będzie już potrzebny.
Jeśli folder resourcepacka wygląda tak jak tutaj, jest on gotowy do użytku (ikonka pliku pack.mcmeta może być inna):
7. Gotowe.
Mam nadzieję, że poradnik był pomocny. Przypominam, że pozyskane w ten sposób pliki są tylko do użytku własnego i ich rozpowszechnianie jest nielegalne.
Użytkownik Rohen Tahir edytował ten post 21 July 2017 - 20:39