Skocz do zawartości


Zdjęcie
* * * * - 4 głosy

[Minigame, PvP] [1.7.5] Wojny Mobów 2 [24 klasy, 8 aren, 5 trybów gry]

PvP

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
56 odpowiedzi w tym temacie

#21 MeronEntertainment

MeronEntertainment

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 127 postów
  • azeth_meron

Napisano 29 October 2017 - 22:01

Podbijam... i jednak 2.1.2 nie wyjdzie, przynajmniej póki co. Problemy z "technologią" :/


Moja mapa PvP-minigame - Wojny Mobów 2

Dwadzieścia cztery zróżnicowane klasy, pięć trybów gry, osiem aren, bogata customizacja. Zapraszam!


craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#22 MeronEntertainment

MeronEntertainment

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 127 postów
  • azeth_meron

Napisano 29 December 2017 - 23:12

Podbijam z okazji przebicia mistycznej bariery 1000 pobrań! :D
Oby tak dalej


Moja mapa PvP-minigame - Wojny Mobów 2

Dwadzieścia cztery zróżnicowane klasy, pięć trybów gry, osiem aren, bogata customizacja. Zapraszam!


#23 MeronEntertainment

MeronEntertainment

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 127 postów
  • azeth_meron

Napisano 04 January 2018 - 23:57

Wydałem aktualizację 2.1.2... mniejszą niż planowałem, ale przynajmniej udało mi się ją przetestować.

Lista zmian znajduje się w poście. Nie pytajcie mnie o następny update, pewnie za jakieś 6 miesięcy czy coś.


Moja mapa PvP-minigame - Wojny Mobów 2

Dwadzieścia cztery zróżnicowane klasy, pięć trybów gry, osiem aren, bogata customizacja. Zapraszam!


#24 MeronEntertainment

MeronEntertainment

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 127 postów
  • azeth_meron

Napisano 13 February 2018 - 23:48

Chyba zaczynam szykować bugfixa 2.1.3
Obecnie pracuję nad angielską lokalizacją mapki, przy okazji tych prac trafiłem na drobne błędy.

Natomiast jeśli macie jakieś ciekawe pomysły na update... Nic nie stoi na przeszkodzie napisać ;)


Moja mapa PvP-minigame - Wojny Mobów 2

Dwadzieścia cztery zróżnicowane klasy, pięć trybów gry, osiem aren, bogata customizacja. Zapraszam!


#25 MrKisiel

MrKisiel

    Największy zbrodniarz wojenny

  • Użytkownik+
  • 3422 postów

Napisano 14 February 2018 - 02:30

Jeśli chodzi o pomysły do update to możesz dodać straya (archer nakładający różne efekty) i evokera (summoner).



#26 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 14 February 2018 - 07:10

Ja bym  sugerował aktualizację do 1.12.2 i ostatecznie do 1.13, gdy wyjdzie. Nie widzę powodu dla którego ta mapka jest na tak przestarzałej wersji.

Poza tym wygląda fajnie, przynajmniej na screenach.

8/10


Użytkownik Katniss edytował ten post 14 February 2018 - 07:10

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#27 MeronEntertainment

MeronEntertainment

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 127 postów
  • azeth_meron

Napisano 14 February 2018 - 09:35

Głównym powodem, dla którego mapa działa na wersji 1.7 jest dość drastyczna zmiana w zmiennych (tablicach wyników)
Do wersji Minecraft 1.7, jeśli gracz nie ma ustalonej wartości jakiejś zmiennej, to ma narzuconą wartość 0. Cała mapa jest oparta na tej logice.
Od wersji 1.8 gracz nie ma narzuconej żadnej wartości (chyba że śmieci z pamięci, nwm) i bloki poleceń, które powinny go wykryć, po prostu tego nie robią.
Oczywiście, mógłbym zrobić skomplikowany system ustalajacy wszystkie 200 zmiennych na 0... Ale mapa nadal będzie chodzic gorzej niz na 1.7
Co do dalszych wersji: dla 1.9 musialbym emulowac stare pvp, co oznacza przerobienie broni każdej z klas by miala takie staty jak na 1.7 oraz ustalenie nieskonczenie malego cooldownu. Działałoby się, ale lepiej byłoby zrobić Wojny Mobów 3 specjalnie na tą wersję.
Ostatnią drobną rzeczą są jeszcze komendy give, przy których używałem ID zamiast minecraft:costam. Minecraft 1.7 to ostatnia wersja ktora wspiera stare ID. Niby nic ale znowu trzeba wszystko przerabiać

Także problemów jest sporo i bez budowania wszystkiego od zera nie da sie jej bezboleśnie przeniesc na wyzsze wersje. Tym bardziej, gdy czasem probowalem odpalic WM na 1.8, działo się to:
- Znikaly wiadomości z tabliczek
- Tabliczki byly wypelniane losowymi znakami
- Całkowicie znikała zawartość wielu bloków poleceń
- Schodki, repeatery, tłoki napędzające zegarki itd. Obracały się o 90 stopni

Także, jak ktoś ma ochotę to przeportować to chętnie pomogę, ale nie uważam, aby było warto. Ostatecznie dziś zmiana wersji to kilka kliknięć...

Użytkownik MeronEntertainment edytował ten post 14 February 2018 - 09:37

Moja mapa PvP-minigame - Wojny Mobów 2

Dwadzieścia cztery zróżnicowane klasy, pięć trybów gry, osiem aren, bogata customizacja. Zapraszam!


#28 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 14 February 2018 - 10:01

Głównym powodem, dla którego mapa działa na wersji 1.7 jest dość drastyczna zmiana w zmiennych (tablicach wyników)
Do wersji Minecraft 1.7, jeśli gracz nie ma ustalonej wartości jakiejś zmiennej, to ma narzuconą wartość 0. Cała mapa jest oparta na tej logice. //Hmm, tego nie wiedziałem, thx za info.
Od wersji 1.8 gracz nie ma narzuconej żadnej wartości (chyba że śmieci z pamięci, nwm) i bloki poleceń, które powinny go wykryć, po prostu tego nie robią. //True, wkurza mnie to nieco przy robieniu mojej mapy, jak zapomnę dodać cmdblocka do ustawiania domyślnej.
Oczywiście, mógłbym zrobić skomplikowany system ustalajacy wszystkie 200 zmiennych na 0... Ale mapa nadal będzie chodzic gorzej niz na 1.7 //Od tego są funkcje, po prostu dajesz do niej te 200+ linijek i się wykonają w jednym cmdblocku. Łatwiej je też edytować bo wszystko jest w 1 pliku tekstowym.
Co do dalszych wersji: dla 1.9 musialbym emulowac stare pvp, co oznacza przerobienie broni każdej z klas by miala takie staty jak na 1.7 oraz ustalenie nieskonczenie malego cooldownu. Działałoby się, ale lepiej byłoby zrobić Wojny Mobów 3 specjalnie na tą wersję. //NIE NIE NIE! Właśnie dlatego zaproponowałem przejście aby było nowe pvp, stare jest po prostu do d**y, możesz się spierać, ale taka prawda, bezmyślne gwałcenie myszy i tyle, nie daje też adrenaliny jak nie trafisz w coś i musisz czekać aż się naładuje. A nawet jeśli to na 1.9+ efekt haste zmniejsza cooldown.
Ostatnią drobną rzeczą są jeszcze komendy give, przy których używałem ID zamiast minecraft:costam. Minecraft 1.7 to ostatnia wersja ktora wspiera stare ID. Niby nic ale znowu trzeba wszystko przerabiać //Prawda, tego nie zmienisz, zawsze przy aktualizacji z wersji sprzed 5 lat będą tego typu rzeczy..

Także problemów jest sporo i bez budowania wszystkiego od zera nie da sie jej bezboleśnie przeniesc na wyzsze wersje. Tym bardziej, gdy czasem probowalem odpalic WM na 1.8, działo się to:
- Znikaly wiadomości z tabliczek
- Tabliczki byly wypelniane losowymi znakami //Eee... Nie... Wczoraj brałem mapkę z 1.6.4, czyli jeszcze starszą (wcześniej też odpalona na 1.7.10), odpaliłem na 1.12.2 i tabliczki normalne były (kolorki, itp miały też)
- Całkowicie znikała zawartość wielu bloków poleceń //Possible.
- Schodki, repeatery, tłoki napędzające zegarki itd. Obracały się o 90 stopni //WAT?? Lol, pierwsze słyszę o czymś takim... Coś źle musiałeś zrobić chyba, tak nie powinno być.

Także, jak ktoś ma ochotę to przeportować to chętnie pomogę, ale nie uważam, aby było warto. Ostatecznie dziś zmiana wersji to kilka kliknięć...


Użytkownik Katniss edytował ten post 14 February 2018 - 10:05

Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#29 MeronEntertainment

MeronEntertainment

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 127 postów
  • azeth_meron

Napisano 14 February 2018 - 10:33

Jeśli chcesz nowe pvp to lepiej zrobić nową mapę, wykorzystującą potencjał wersji 1.9 i wyższych. Tarcze, strzaly z efektami itd. Nie ma sensu przenosic mapy z 20 klasami, ktorych balans byl przygotowany na stary system walki i tak czy tak trzeba by zrobic je wszystkie od zera.
Można zbudować.część 3, kopiując tylko niektóre koncepcje i ewentualnie areny do walki.
W sumie jak masz ochotę to moglibyśmy poogarniać to razem, mam doświadczenie z redstonem i cmd ale nie ogarniam ich na 1.8+.
Co do rzeczy z przenoszeniem, nie mówię że zdarzają się za kazdym razem i dotyczą wszystkich obiektów. Sprawdzę jeszcze raz ale nie mam wielkich nadziei
A tak btw co to funkcje?
Można w MC robić funkcje jak w C?

Użytkownik MeronEntertainment edytował ten post 14 February 2018 - 10:32

Moja mapa PvP-minigame - Wojny Mobów 2

Dwadzieścia cztery zróżnicowane klasy, pięć trybów gry, osiem aren, bogata customizacja. Zapraszam!


#30 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 14 February 2018 - 10:39

A tak btw co to funkcje?
Można w MC robić funkcje jak w C?

Dodali to w 1.12

W pliku z mapą masz folder data, w środku robisz functions i tam możesz wrzucać pliki .mcfunction w których masz listę komend, wykonają się sekwencyjnie po wykonaniu komendy /function <namespace>:<path>

Przykład:

Masz plik /data/functions/katniss/entities/janiel, w środku komendę przywołującą niestandardowego mob'a. (można dać stałe koordynaty (354 34 87) lub relatywne (~-4 ~3 ~1) Wywołasz to komendą /function katniss:entities/janiel

 

Zobacz moją mapkę (najlepiej uczyć się na przykładzie), tam jest tego sporo, każdy mob (i nie tylko) ma własną funkcję, dzięki temu jak zmieniam mob'a to nie muszę każdego cmdblocka przywołującego go zmieniać, starczy jeden pliczek.

 

WARNING!

 

Musisz kodowanie zapisać jako UTF-8 bez BOM, inaczej nie zadziała!!! (np. notepad'em++)


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#31 MeronEntertainment

MeronEntertainment

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 127 postów
  • azeth_meron

Napisano 14 February 2018 - 11:00

Przy użyciu funkcji mógłbym zmienić moje scoreboard players reset @a na ustawianie wszystkich zmiennych na 0... Dzięki, to rozwiewa największy problem.
UTF-8 z normalnego notatnika (moge wybrac kodowania ASCII, Unicode, UTF-8 ) nada się?
I jeszcze, czy funkcje mogą przyjmować argumenty?

Użytkownik MeronEntertainment edytował ten post 14 February 2018 - 11:01

Moja mapa PvP-minigame - Wojny Mobów 2

Dwadzieścia cztery zróżnicowane klasy, pięć trybów gry, osiem aren, bogata customizacja. Zapraszam!


#32 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 14 February 2018 - 11:06

Przy użyciu funkcji mógłbym zmienić moje scoreboard players reset @a na ustawianie wszystkich zmiennych na 0... Dzięki, to rozwiewa największy problem.
UTF-8 z normalnego notatnika (moge wybrac kodowania ASCII, Unicode, UTF-8 ) nada się?
I jeszcze, czy funkcje mogą przyjmować argumenty?

Funkcje to lista komend, są wykonywane z danej pozycji (pozycja gracza/cmdblock'a), przez danego wykonawcę (gracz/cmdblock), więc jedyne "argumenty" które przyjmują to pozycja i wykonawca (domyślne), nie da się im jawnie przekazać żadnego argumentu.

Działają z selektorem @s (self) gdy funkcja jest wywoływana przez gracza. (np. przez /execute)

Nie, normalne UTF-8 nie działa (jak masz taką funkcje to wszystkie przestają działać, również te "bez BOM"), musisz użyć notepad'a++, lub innego edytora umożliwiającego zapis jako "UTF-8 bez BOM".


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#33 MeronEntertainment

MeronEntertainment

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 127 postów
  • azeth_meron

Napisano 15 February 2018 - 12:13

Okay, dzięki za rady. Opublikuję bugfixa, przetłumaczę na ang, opublikuję i zostawię reszte jak jest. I rozpoczne prace nad mapą pvp stworzoną pod nowy system, da to sporo nowych, fajnych możliwości.
Choć w moim tempie pracy spodziewajcie się jej w 2021...

Moja mapa PvP-minigame - Wojny Mobów 2

Dwadzieścia cztery zróżnicowane klasy, pięć trybów gry, osiem aren, bogata customizacja. Zapraszam!


#34 MeronEntertainment

MeronEntertainment

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 127 postów
  • azeth_meron

Napisano 31 March 2018 - 12:13

Do środy umieszczę chyba angielską wersję mapy, postaram się też wykonać update 2.1.3 (choć jedynie z poprawką błędów) więc nadszedł idealny czas na...

Ref.


Moja mapa PvP-minigame - Wojny Mobów 2

Dwadzieścia cztery zróżnicowane klasy, pięć trybów gry, osiem aren, bogata customizacja. Zapraszam!


#35 MeronEntertainment

MeronEntertainment

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 127 postów
  • azeth_meron

Napisano 03 April 2018 - 15:00

Szybki bugfix (wersja 2.1.3) przeistoczył się w sporą aktualizację, póki co pozostająca w produkcji. Do jej ukończenia potrzebna będzie Wasza pomoc.
Ale po kolei:

Już zaimplementowane:
- HP Buff na Tropikach naprawiony.
- Nowe (opcjonalne!) Zaawansowane Ustawienie do wyboru; "Regeneracja za zabicie", nadaje 7 sekund Regeneracji 3 po każdym zabiciu.

Do zaimplementowania:
- 4 nowe klasy!

Dopiero ostatnio uświadomiłem sobie, że bez większych problemów jestem w stanie dodać jeszcze cztery klasy postaci. Z tego powodu Tułacz, obecny w mapce od wersji 2.0 i dobrze przetestowany, niebawem zostanie oficjalnie wprowadzony. Nadal zostają jednak 3 wolne miejsca. I tutaj pytanie do was, co dodać? Jeśli macie propozycje (konkretne) dajcie znać na dole. Nie mogą to być postacie typu Chaos!



Wymyślone przeze mnie, potencjalne klasy:
1) Iluzjoner (Archer)
Liczba HP – 20
Broń – Łuk power 1
Efekty – Przyśpieszenie 1, Odporność 1, Niewidzialność
Pancerz – Skórzany napierśnik, buty Feather Falling 4
Inne – Splash Speed 2 Potion x5, Splash Blindness Potion x8 (+3 potki na 30 sekund)
2) Przywoływacz (Tactical)
Liczba HP – 32
Broń – Płomienna różdżka sharpness 3
Efekty – Niewidzialność
Pancerz – Skórzany set, buty Feather Falling 4
Inne – Splash Speed 2 Potion x2, 3 jaja zombie 2 jaja szkieleta 3 jaja creepera 3 jaja cave spidera (otrzymywane co 30 sekund)
Problem z tą klasą jest taki, że nie mam pojęcia czy byłaby w ogóle grywalna, nie wiem czy nie psułaby gry innym (Wiedźma jest STRASZNIE denerwująca i słaba jednocześnie) poza tym przeciwko niewidzialnym jest useless.
3) Wither Skeleton (Aggressor)
Liczba HP – 32
Broń – Kamienna motyka sharpness 4
Efekty – Brak
Pancerz – Skórzany set, buty Feather Falling 4
Inne – Splash Speed 2 Potion x2, Splash Wither 2 Potion x6 (+5 na 30 sekund)


Użytkownik MeronEntertainment edytował ten post 03 April 2018 - 17:31

Moja mapa PvP-minigame - Wojny Mobów 2

Dwadzieścia cztery zróżnicowane klasy, pięć trybów gry, osiem aren, bogata customizacja. Zapraszam!


#36 MeronEntertainment

MeronEntertainment

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 127 postów
  • azeth_meron

Napisano 14 July 2018 - 09:49

Refresh bo czemu nie


Moja mapa PvP-minigame - Wojny Mobów 2

Dwadzieścia cztery zróżnicowane klasy, pięć trybów gry, osiem aren, bogata customizacja. Zapraszam!


#37 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 14 July 2018 - 09:52

Widzę, ktoś mi ukradł sygnaturę.

 

@Topic

 

Będzie update do 1.13?


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#38 MeronEntertainment

MeronEntertainment

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 127 postów
  • azeth_meron

Napisano 14 July 2018 - 10:06

Nie prawda, nie masz dowodów xD
Aktualizacji do 1.13 nie będzie nigdy. Powody wypiszę na dolę. Mapa pozostanie tylko dla wersji 1.7.

Natomiast jest prawdopodobne, że powstanie nowa, trzecia odsłona mapy dla najnowszych wersji. Jeżeli się zbiorę.

 

Wspomniane powody: Mogę przerobić redstone, komendy, zmienne itd. ale od wersji 1.9 zmienia się system walki. Design rozgrywki jest dedykowany staremu pvp i mógłbym albo go po prostu emulować - co wyszłoby gorzej niż gra na oryginale i kosztowałoby W ch*j DUŻO czasu - albo dostosować do nowego systemu, co oznaczałoby jakiś miesiąc intensywnego re-devu, ciągłych testów itd. a mi niestety ekipa do Minecraft się rozpadła :/

Uważam że znacznie lepiej byłoby stworzyć nową mapę specjalnie dla najnowszych wersji, taką, która wykorzystywałaby rzeczy wprowadzone w dalszych aktualizacjach MC. A to, czy się zbiorę czy nie, to inna sprawa. Pomysłów na pewno mam sporo ;)


  • Katniss lubi to

Moja mapa PvP-minigame - Wojny Mobów 2

Dwadzieścia cztery zróżnicowane klasy, pięć trybów gry, osiem aren, bogata customizacja. Zapraszam!


#39 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 14 July 2018 - 10:45

Nie prawda, nie masz dowodów xD
Aktualizacji do 1.13 nie będzie nigdy. Powody wypiszę na dolę. Mapa pozostanie tylko dla wersji 1.7.

Natomiast jest prawdopodobne, że powstanie nowa, trzecia odsłona mapy dla najnowszych wersji. Jeżeli się zbiorę.

 

Wspomniane powody: Mogę przerobić redstone, komendy, zmienne itd. ale od wersji 1.9 zmienia się system walki. Design rozgrywki jest dedykowany staremu pvp i mógłbym albo go po prostu emulować - co wyszłoby gorzej niż gra na oryginale i kosztowałoby W ch*j DUŻO czasu - albo dostosować do nowego systemu, co oznaczałoby jakiś miesiąc intensywnego re-devu, ciągłych testów itd. a mi niestety ekipa do Minecraft się rozpadła :/

Uważam że znacznie lepiej byłoby stworzyć nową mapę specjalnie dla najnowszych wersji, taką, która wykorzystywałaby rzeczy wprowadzone w dalszych aktualizacjach MC. A to, czy się zbiorę czy nie, to inna sprawa. Pomysłów na pewno mam sporo ;)

Emulować stare PVP można po prostu nadając efekt haste jakiś duży.


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/


#40 MeronEntertainment

MeronEntertainment

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 127 postów
  • azeth_meron

Napisano 14 July 2018 - 10:50

Emulować stare PVP można po prostu nadając efekt haste jakiś duży.

 

Ale miecze, topory i przedmioty zaczarowane na sharpness powinny mieć inne statystyki. Musiałbym wszystko poprzerabiać przy użyciu NBT


Moja mapa PvP-minigame - Wojny Mobów 2

Dwadzieścia cztery zróżnicowane klasy, pięć trybów gry, osiem aren, bogata customizacja. Zapraszam!






Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: PvP