Zajawka: JourneyMap jest często wykorzystywaną modyfikacją, ale niewiele osób zdaje sobie sprawę jak duże możliwości konfiguracji ona oferuje. W tym wpisie przedstawimy wam jej ogrom możliwości konfiguracji.
Pierwszą rzeczą jaką omówimy jest konfiguracja minimapy. Modyfikacja oferuje nam możliwość skonfigurowania do dwóch minimap, które możemy przełączać domyślnie używając znaku "\". Aby je skonfigurować naciskamy J -> Options. Powinien nam się wtedy pojawić ekran konfiguracji. Interesuje nas "Minimap Preset 1" i "Minimap Preset 2". Oba ekrany wyglądają tak samo, tyle że konfigurujemy nimi inne minimapy. Teraz po kolei omówimy wszystkie opcje.
- Enable Minimap - czy minimapa ma być pokazywana.
- Show Animals - czy na minimapie mają pokazywać się zwierzęta.
- Show Biome - czy pod minimapą ma być wyświetlana nazwa aktualnego biomu.
- Show Caves - czy na minimapie mają być widocznie jaskinie.
- Show Compass - czy na minimapie mają być pokazywane kierunki świata.
- Show FPS - czy nad minimapą ma być wyświetlana aktualna liczba klatek na sekundę.
- Show Grid - czy na minimapie ma być wyświetlana siatka chunków.
- Show Location - czy pod minimapą mają być wyświetlane aktualne koordynaty.
- Show Mob Headings - czy na minimapie ma być pokazywane w którą stronę patrzą moby.
- Show Mobs - czy na minimapie mają być wyświetlane moby.
- Show Pets - czy na minimapie mają być wyświetlane zwierzęta.
- Show Player Headings - czy na minimapie ma być wyświetlane w którą stronę są zwróceni gracze.
- Show Players - czy na minimapie mają być wyświetlani gracze.
- Show Reticle - czy na minimapie mają być wyświetlane linie prowadzące od pozycji gracza do krawędzi minimapy.
- Show Self - czy na minimapie ma być wyświetlany znak pokazujący aktualną pozycję gracza.
- Show Villagers - czy na minimapie mają być wyświetlani wieśniacy.
- Show Waypoint Labels - czy na minimapie punkty mają mieć etykiety z ich nazwą.
- Show Waypoints - czy na minimapie mają być wyświetlane punkty.
- Verbose Location - czy lokalizacja gracza pod minimapą ma być podpisana: x: 123, y: 123, z: 123, czy nie: 123, 123, 123.
- Location - reguluje sposób wyświetlania lokalizacji (kolejność koordynatów).
- Map Heading - reguluje w którą stronę ma być zwrócona minimapa; "My Heading" - minimapa zwrócona jest w kierunku w którym zwrócony jest gracz, wspierane tylko przez okrągłą minimapę.
- Mob Display - reguluje sposób wyświetlania mobów; "Dots" - pokazuje kropkę, "Icons" - pokazuje głowę moba.
- Player Display - reguluje sposób wyświetlania graczy; "Dots" - pokazuje kropkę, "Icons" - pokazuje głowę gracza.
- Position - reguluje miejsce w którym jest minimapa.
- Reticle Heading - reguluje kierunek wyświetlania czterech linii prowadzących na krawędzie mapy; "Compass" - skierowane w stronę kierunków świata, "My Heading" - dostosowane do aktualnego ułożenia minimapy.
- Shape - reguluje kształt minimapy; "Circle" - okrągły, "Square" - kwadratowa, "Rectangle" - prostokątna.
- Compass Font Scale - reguluje jak duże mają być kierunki świata na krawędzi minimapy.
- Font Scale - reguluje wielkość czcionki dla tekstu i etykiet.
- Frame Opacity - reguluje jak nieprzezroczysta ma być obwódka minimapy.
- Map Opacity - reguluje jak nieprzezroczysta ma być minimapa.
- Size - reguluje wielkość minimapy.
Kiedy już skonfigurujemy minimapę warto także skonfigurować mapę. Aby oszczędzić miejsca tutaj opiszemy tylko ustawienia odmienne od tych dla minimapy. Ustawienia mapy znajdują się tuż za ustawieniami minimapy ("Fullscreen Map").
- UI Theme - reguluje wygląd mapy pełnoekranowej; "Victorian" - tradycyjna, "Purist" - nowoczesna.
Niżej możemy znaleźć ustawienia mapy internetowej ("Web Map"), ponownie pominiemy już omówione ustawienia.
- Enable Web Map - czy mapa internetowa ma być dostępna.
- Google Maps API Domain - reguluje domenę map Google, przydatne w krajach w których .com jest zablokowane (czyli nie w Polsce).
- Web Server Port - reguluje port pod którym ma być dostępna mapa.
Pod ustawieniami mapy internetowej możemy znaleźć ustawienia punktów, które aby ułatwić zeskalujemy w jedną listę ("Waypoints" i "Waypoint Beacons").
- Enable Waypoint Manager - czy menadżer punktów ma być włączony.
- Create Deathpoints - czy po śmierci mają być automatycznie tworzone tam punkty.
- Maximum Distance - reguluje maksymalny dystans od punktu przy którym jest on wyświetlany.
- Enable Waypoint Beacons - czy w miejscu punktów mają być wyświetlane wiązki.
- Auto-Hide Label - czy etykieta punktów ma być automatycznie ukrywana kiedy na nie nie patrzymy.
- Bold Label - czy etykiety punktów mają być pogrubione.
- Rotating Beam - czy wiązka punktów ma się obracać wokół własnej osi.
- Show Distance - czy na etykiecie punktu ma być wyświetlana odległość od niego.
- Show Icon - czy ikona punktu ma być wyświetlana w grze.
- Show Name - czy nazwa punktu ma być wyświetlana na jego etykiecie.
- Small Icon - czy używać mniejszej ikony punktu.
- Stationary Beam - czy wiązki punktów mają mieć kolorową otoczkę wokół siebie.
- Minimum Distance - reguluje minimalny dystans przy którym wiązki punktów są wyświetlane.
Następnie możemy znaleźć ustawienia kartografii ("Cartography").
- Always Map Caves - czy jaskinie mają być zawsze mapowane.
- Always Map Surface - czy powierzchnia ma być zawsze mapowana.
- High Display Quality - czy mapa ma być wyświetlana w lepszej jakości, może negatywnie wpłynąć na wydajność; nie ma wpływu na zapisywanie map.
- Ignore Glass Ceilings - czy przebywanie pod szklanym dachem nie ma być traktowane jako przebywanie w jaskinii.
- Map Topography - czy na mapie mają być widoczne zmiany wysokości.
- Show Bathymetry - czy dno morskie ma być pokazywane.
- Show Crops - czy nasiona mają być wyświetlane na mapie.
- Show Plant Shadows - czy cienie roślin mają być widoczne na mapie.
- Show Plants - czy rośliny mają być widoczne na mapie.
- Show Surface Above Caves - czy kiedy w jesteśmy w jaskiniach i mamy wyłączony widok jaskiniowy na minimapie ma być wyświetlana powierzchnia.
- Use Antialiasing - czy antyaliasing ma być używany, może negatywnie wpłynąć na wydajność.
- Use Cave Lighting - czy rzeczywiste oświetlenie jaskiń ma być pokazywane; przy wyłączonym jaskinie będą w pełni oświetlone.
- Use Transparency - czy przezroczyste bloki mają pokazywać co jest pod nimi.
- Reveal Shape - reguluje arenę pokazywaną wokół gracza; "Circle" pokazuje mniej chunków niż "Square", ale za to zapewnia większą wydajność.
- Render Delay - czas w sekundach zanim na mapie zostaną pokazane chunki; większa wartość zapewnia większą wydajność, ale też większe opóźnienie.
- Cave Max Distance - maksymalna ilość chunków wokół gracza, które są renderowane w jaskiniach.
- Surface Max Distance - maksymalna ilość chunków wokół gracza, które są renderowane na powierzchni.
Niżej znajdują się ustawienia zaawansowane, które jednak nie są zbyt przydatne przy normalnym wykorzystaniu modyfikacji. Mam nadzieję, iż niniejszy poradnik okaże się dla kogoś pomocny. W przypadku jakichkolwiek pytań zachęcam do zadawania ich w komentarzu.