Skocz do zawartości




* * * - -

2015 02 25 21.38.02

cpu bit redstone

2015 02 25 21.38.02

Nudziło mi się więc wróciłem do budowania z redstone, no i ulepiłem taki procesorek 8bit, funkcji nie ma jakoś dużo ale jest szybki i nie buguje się. Osiąga 1,66Hz (dla bezpieczeństwa chodzi na 0,5Hz XD), Alu ma 6 funkcji i jest w nim 7 rejestrów, to tak w skrócie o nim. Planuje zrobić na jego bazie komputer, większość już gotowa wystarczy połączyć w całość, posiada on 64 Bajty RAMu i jak na razie tyle samo przestrzeni na dysku ale mam zamiar rozszerzyć to do 216-512 Bajtów (najwyżej jak zapiszę cały dysk to mu dołożę trochę). do zrobienia zostało dołożyć do procesora funkcję losowania liczby (zupełnie o tym zapomniałem) a tak to elementy takie jak klawiatura czy touch pad, ekran z jego mechanizmami takimi jak GPU już gotowy na wyświetlaczy zmieści się 16 (8x2) znaków i jest on podzielony na tyle części (jakiś taki mój nowy pomysł) matryca ma rozdzielczość 32x12 (panoramiczny :D) jak się uda to w weekend odpalę jakiś program. Na razie działa automatyczne przepisywanie zawartości z dysku do RAMu co zajmuje 2 minuty (128s) na 64 Bajty (trochę długo ale to tak aby mieć pewność, że nie wystąpi błąd), po tym zaczyna działać program ale na razie nie ma na czym to wyświetlić (jak mówiłem niepodłączone).



    Rozumiem, że bezpieczeństwo masz na myśli nie zawieszanie się układu szczególnie jeśli wykorzystujesz w projekcie pistony?

    Taki minikraft jest spoko. Może by tak napisać na tym "komputerze" jakąś "prostą" gierkę? Coś w stylu snake?

     

    P.S. Wykorzystujesz w tym układzie commandblocki?

    Edit. Jednak widzę commandblocki.

    Sprostuję: cammandblocki mają zawartość typu "/say clock1 stop" jestem ich przeciwnikiem w innym zastosowaniu bo niszczą zabawę z tworzenia mechanizmów i kombinowania. Planuję napisać na nim prostą grę ale nie wiem jak to będzie, bo 64 Bajty pamięci operacyjnej to nie jest dużo, a jak dołożę kolejne 64 to nie wiem czy będzie łatwo go zoptymalizować, no i dalej nawet 128B to wciąż mało. Ale będę próbował go rozbudowywać.

      • KACARE lubi to
    Zdjęcie
    tomangelo
    25 Feb 2015 23:34

    Jako ciekawostkę podam fakt, że Atari 2600 (VCS) miały właśnie 128 bajtów pamięci. Powstawały na tym takie tytuły jak PacMan czy River Raid. Z drugiej strony tamta konsola miała szybszy procesor.

    Tak czy inaczej zrobienie gry na tak małej ilości pamięci będzie nie lada wyzwaniem, ale właśnie takie wyzwania napędzają postęp.

    A kiedy zrobisz 64-bitowy komputer ? I czy ten twój komputer odpali najnowsze "Kał of Djuty" ?

    Odpowiadając na pytanie, prawdopodobnie nigdy nie zbuduję procesora 64 bit. Co do obecnego, zmieniły mi się zamysły i nie uruchomię w weekend żadnego programu, postanowiłem zmienić w nim kilka rzeczy:

    -Nie podoba mi się ten węzeł po środku (bordowy), jest to system zegarów. Zrobię go bardziej uporządkowanym i zmienię zegar RAMu na bardziej rozbudowany a zegar pamięci będzie miał więcej funkcji.

    -Wpadłem na pomysł nowego elementu który będzie czymś w rodzaju BIOSu z automatycznym filtrem danych. Dane w pamięci podczas przepisywania do RAMu będą zmieniane na rozkazy dla procesora np. zawartość z dysku "SET1" zostanie zamieniona na powiedzmy "01101010" co będzie oznaczać zapisz w rejestrze 1. Będzie to się odbywać przez zbiór wielu małych komórek a w każdej będzie shift register, ROM oraz 3-8 bajtów pamięci, działać to będzie tak, że albo przepisze to dane na język procesora albo wydali dane niezmienione jeśli nie znajdzie się odpowiednik. Niestety teraz możliwe będzie zapisanie np. 300 bajtów z dysku na 64 bajtach RAMu. Będzie to skutkować możliwością pomyłkowego przekroczenia miejsca w ramie co będzie skutkować dużą ilością akcji typu "aut of memory".

    Dlaczego nie zbudujesz takiego w realu ;_____; ?

    Czy tylko ja nie zrozumiałem ani słowa z tej dyskusji?

    No nie wiem. Musiałeś się namęczyć, ale najlepiej wyglądającą budowlą jest ten zamek :3