1
Poradnik - Jak zacząć czyli co i jak? 1/3 EU IV
Napisane przez
KaiserrPL
,
19 July 2018
·
2252 Wyświetleń
A więc teraz skoro przeczytaliście już (albo i nie) "Coś o grze", zapraszam was do przeczytania poradnika "Jak zacząć"
Na poradniku grał będę grał Polską, ponieważ jest krajem którym (Wg. mnie) można najlepiej objaśnić decyzje i grę.
Poradnik będzie podzielony na 3 części.
W pierwszej (czyli tej) omówimy gospodarkę, dyplomację, system mariaży królewskich.
W drugiej części poradnika omówimy prowadzenie wojny, również z szerokim wachlarzy systemem "cacus belli" oraz bardzo
skomplikowanymi traktatami pokojowymi (w których można wyzyskać państwo bardziej niż myślicie )
W trzeciej części poradnika omówimy kolonizację i ideę (oraz w bonusie tworzenie własnego państwa)
W czwartej (której raczej nie będzie xD) omówię handel i nawracanie.
Ta część składa się z 4 rozdziałów.
I.I Punkty adm, dip oraz mil.
Gdy wybraliśmy kim chcemy grać (np. Polską) mamy przed sobą ważną tabelkę a mianowicie opis państwa.
W Polsce panuje interregnum czyli bezkrólewie które ma statystyki 0 0 0 co oznacza że domyślna wartość przyrostu punktów
administracyjnych, dyplomatycznych i militarnych nie zostanie zmieniona na +.
Domyślna wartość przyrostu tych to +3.
O co chodzi z tymi punktami?!?
Punkty te służą głównie do badania nowych technologi, rekrutowania dowódców itd.
Pozyskać możemy je głównie po upływie miesiąca w grze (wartość zmienia się automatycznie) bądź z wielu eventów, w eventach możemy je oczywiście stracić, ale najczęściej coś za to dostajemy (np. trade power +10% na 24 mies.)
Domyślnie co miesiąc dostajemy +3 punkty z każdej dziedziny ale wartość to może zostać zwiększona dzięki władcy.
NP. jeśli nasz król ma: umiejętność administracyjną 2, dyplomatyczną 5, a militarną 6 co miesiąc dostaniemy: 3+2=5 adm, 3+5=8 dip i 3+6=9 itd.
Jeżeli najedziemy na znak dyplomacji (gołąb czy co to tam jest pokoju) ukaże nam się limit relacji dyplomatycznych.
Maksymalnie możemy mieć 4 (Czasami więcej wartość ta później może ulec zmianie, w dodatku inne państwa mogą mieć większy lub mniejszy limit!!) kontakty (np. z Litwą, Mołdawią, Mazowszem, Czechami itd.) jeżeli ten limit przekroczymy dostaniemy karę -1 diplomatic power!
I.II Początek
Na początku musimy wybrać rywali, jest to tarcza na czerwonym tle, najedź na nią aby zobaczyć ilu potrzebujesz żeby uniknąć kar w prestiżu. Grając Polską polecam wybrać Krzyżaków, Osmanów i Danię (przy tym ostatnim trzeba uważać i wybrać Czechy, żeby uniknąć sojuszu duńsko-krzyżackiego).
Następnie (jeżeli gramy na normalnym) mamy niepokój w wschodnich prowincjach, domagają się niepodległości.
Można temu zaradzić (klikamy na flagę Polski) wybieramy 2 znaczek (ten z kolumnami) bądź klikamy 2, i po uzbieraniu 100 dip. power. dodajemy kulturę Ruską (Ruthenian) do akceptowanych - Znacząco zmniejszy to niepokój, być może go wyeliminuje.
Gdy już mamy wybranych rywali klikamy w zakładkę "economy", narazie nic nie zmieniajcie puki budżet jest na "+" jest OK.
I.III Dyplomacja
Polską, na dzień dobry mamy wrogów i przyjaciół.
Od razu kiedy gra jest jeszcze spauzowana dawajcie od razu sojusz z Austrią (jako cesarz HRE może dużo zdziałać) ponieważ wejdzie w sojusz z Węgrami i nie będzie chciała sojuszu z nami. W celu zrobienia tego, klikamy na mapie w Austrię, a następnie klikamy w Diplomacy, otworzy nam to zakładkę diplomacji, na koniec klikamy Alliance Actions i Offer Alliance i Confirm.
Drugim sojusznikiem będą Czechy (Bohemia), trzecim Litwa. Mamy do dyspozycji influence actions (dla nowicjusza nawet w to nie klikajcie) i Relations Actions. Tam możemy wzmocnić relację np. z Moskwą co może sprawić, że będą chętni zawrzeć sojusz, albo send insult. Wysyła to zniewagę dyplomatyczną i znacząco pogarsza relacje. Dynastic Actions (co omówimy później) i Covert Actions. Gdy urośnie do poziomu 20.00 możemy sfabrykować roszczenie do terenu wroga, co jest częstym powodem wojny w grze. UWAGA! BEZ CACUS BELLI NIGDY ALE TO NIGDY NIE WYPOWIADAMY WOJNY! o tym w następnej części poradnika I economy actions, możemy tam wysłać prezent wysłać subsydia co polepszy relacje można również oferować pożyczkę i sprzedać prowincje. Ostatnie jest acces actions czyli po prostu prawo do przemarszu potrzebne na wojnę.
I.IV Mariaże
Dzięki mariażom królewskim możemy dostać +5% szansy na dziecica, i szansę na to że ktoś z naszej dynastii wstąpi na tron innego państwa. Jeżeli fartem będziemy mieli "Minecrafta na tronie Terrarii" xD i ktoś z naszej dynastii umrze bez dziecica stanie się Terraria podrzędnym państwem w Unii Personalnej, państwo w takiej unii jest od nas całkowicie zależne a po 50 latach możemy dokonać integracji
Możemy też walczyć o tron, ale tylko wtedy kiedy Terraria ma dziedzica ze słabymi roszczeniami do tronu.
Oczywiście wszystko może iść nie po naszej myśli i stanie się zupełnie odwrotnie.
GRA W MARIAŻE JEST CAŁKOWITYM KASYNEM Z MAŁĄ SZANSĄ I NA TO I NA TO, ALE MARIAŻ MOŻEMY ZERWAĆ!
Mam nadzieję, że poradnik choć trochę ułatwił wam grę.
To dopiero pierwsza część.
P.S nie umiem wstawiać ss
Na poradniku grał będę grał Polską, ponieważ jest krajem którym (Wg. mnie) można najlepiej objaśnić decyzje i grę.
Poradnik będzie podzielony na 3 części.
W pierwszej (czyli tej) omówimy gospodarkę, dyplomację, system mariaży królewskich.
W drugiej części poradnika omówimy prowadzenie wojny, również z szerokim wachlarzy systemem "cacus belli" oraz bardzo
skomplikowanymi traktatami pokojowymi (w których można wyzyskać państwo bardziej niż myślicie )
W trzeciej części poradnika omówimy kolonizację i ideę (oraz w bonusie tworzenie własnego państwa)
W czwartej (której raczej nie będzie xD) omówię handel i nawracanie.
Ta część składa się z 4 rozdziałów.
I.I Punkty adm, dip oraz mil.
Gdy wybraliśmy kim chcemy grać (np. Polską) mamy przed sobą ważną tabelkę a mianowicie opis państwa.
W Polsce panuje interregnum czyli bezkrólewie które ma statystyki 0 0 0 co oznacza że domyślna wartość przyrostu punktów
administracyjnych, dyplomatycznych i militarnych nie zostanie zmieniona na +.
Domyślna wartość przyrostu tych to +3.
O co chodzi z tymi punktami?!?
Punkty te służą głównie do badania nowych technologi, rekrutowania dowódców itd.
Pozyskać możemy je głównie po upływie miesiąca w grze (wartość zmienia się automatycznie) bądź z wielu eventów, w eventach możemy je oczywiście stracić, ale najczęściej coś za to dostajemy (np. trade power +10% na 24 mies.)
Domyślnie co miesiąc dostajemy +3 punkty z każdej dziedziny ale wartość to może zostać zwiększona dzięki władcy.
NP. jeśli nasz król ma: umiejętność administracyjną 2, dyplomatyczną 5, a militarną 6 co miesiąc dostaniemy: 3+2=5 adm, 3+5=8 dip i 3+6=9 itd.
Jeżeli najedziemy na znak dyplomacji (gołąb czy co to tam jest pokoju) ukaże nam się limit relacji dyplomatycznych.
Maksymalnie możemy mieć 4 (Czasami więcej wartość ta później może ulec zmianie, w dodatku inne państwa mogą mieć większy lub mniejszy limit!!) kontakty (np. z Litwą, Mołdawią, Mazowszem, Czechami itd.) jeżeli ten limit przekroczymy dostaniemy karę -1 diplomatic power!
I.II Początek
Na początku musimy wybrać rywali, jest to tarcza na czerwonym tle, najedź na nią aby zobaczyć ilu potrzebujesz żeby uniknąć kar w prestiżu. Grając Polską polecam wybrać Krzyżaków, Osmanów i Danię (przy tym ostatnim trzeba uważać i wybrać Czechy, żeby uniknąć sojuszu duńsko-krzyżackiego).
Następnie (jeżeli gramy na normalnym) mamy niepokój w wschodnich prowincjach, domagają się niepodległości.
Można temu zaradzić (klikamy na flagę Polski) wybieramy 2 znaczek (ten z kolumnami) bądź klikamy 2, i po uzbieraniu 100 dip. power. dodajemy kulturę Ruską (Ruthenian) do akceptowanych - Znacząco zmniejszy to niepokój, być może go wyeliminuje.
Gdy już mamy wybranych rywali klikamy w zakładkę "economy", narazie nic nie zmieniajcie puki budżet jest na "+" jest OK.
I.III Dyplomacja
Polską, na dzień dobry mamy wrogów i przyjaciół.
Od razu kiedy gra jest jeszcze spauzowana dawajcie od razu sojusz z Austrią (jako cesarz HRE może dużo zdziałać) ponieważ wejdzie w sojusz z Węgrami i nie będzie chciała sojuszu z nami. W celu zrobienia tego, klikamy na mapie w Austrię, a następnie klikamy w Diplomacy, otworzy nam to zakładkę diplomacji, na koniec klikamy Alliance Actions i Offer Alliance i Confirm.
Drugim sojusznikiem będą Czechy (Bohemia), trzecim Litwa. Mamy do dyspozycji influence actions (dla nowicjusza nawet w to nie klikajcie) i Relations Actions. Tam możemy wzmocnić relację np. z Moskwą co może sprawić, że będą chętni zawrzeć sojusz, albo send insult. Wysyła to zniewagę dyplomatyczną i znacząco pogarsza relacje. Dynastic Actions (co omówimy później) i Covert Actions. Gdy urośnie do poziomu 20.00 możemy sfabrykować roszczenie do terenu wroga, co jest częstym powodem wojny w grze. UWAGA! BEZ CACUS BELLI NIGDY ALE TO NIGDY NIE WYPOWIADAMY WOJNY! o tym w następnej części poradnika I economy actions, możemy tam wysłać prezent wysłać subsydia co polepszy relacje można również oferować pożyczkę i sprzedać prowincje. Ostatnie jest acces actions czyli po prostu prawo do przemarszu potrzebne na wojnę.
I.IV Mariaże
Dzięki mariażom królewskim możemy dostać +5% szansy na dziecica, i szansę na to że ktoś z naszej dynastii wstąpi na tron innego państwa. Jeżeli fartem będziemy mieli "Minecrafta na tronie Terrarii" xD i ktoś z naszej dynastii umrze bez dziecica stanie się Terraria podrzędnym państwem w Unii Personalnej, państwo w takiej unii jest od nas całkowicie zależne a po 50 latach możemy dokonać integracji
Możemy też walczyć o tron, ale tylko wtedy kiedy Terraria ma dziedzica ze słabymi roszczeniami do tronu.
Oczywiście wszystko może iść nie po naszej myśli i stanie się zupełnie odwrotnie.
GRA W MARIAŻE JEST CAŁKOWITYM KASYNEM Z MAŁĄ SZANSĄ I NA TO I NA TO, ALE MARIAŻ MOŻEMY ZERWAĆ!
Mam nadzieję, że poradnik choć trochę ułatwił wam grę.
To dopiero pierwsza część.
P.S nie umiem wstawiać ss
- PanCake i soból_master lubią to
nie rozumiem