Skocz do zawartości






Zdjęcie

Poradnik - Jak zacząć czyli co i jak? 1/3 EU IV

Napisane przez KaiserrPL , 19 July 2018 · 2252 Wyświetleń

A więc teraz skoro przeczytaliście już (albo i nie) "Coś o grze", zapraszam was do przeczytania poradnika "Jak zacząć"
Na poradniku grał będę grał Polską, ponieważ jest krajem którym (Wg. mnie) można najlepiej objaśnić decyzje i grę.
Poradnik będzie podzielony na 3 części.
W pierwszej (czyli tej) omówimy gospodarkę, dyplomację, system mariaży królewskich.
W drugiej części poradnika omówimy prowadzenie wojny, również z szerokim wachlarzy systemem "cacus belli" oraz bardzo
skomplikowanymi traktatami pokojowymi (w których można wyzyskać państwo bardziej niż myślicie :) )
W trzeciej części poradnika omówimy kolonizację i ideę (oraz w bonusie tworzenie własnego państwa)
W czwartej (której raczej nie będzie xD) omówię handel i nawracanie.


Ta część składa się z 4 rozdziałów.


I.I Punkty adm, dip oraz mil.
Gdy wybraliśmy kim chcemy grać (np. Polską) mamy przed sobą ważną tabelkę a mianowicie opis państwa.
W Polsce panuje interregnum czyli bezkrólewie które ma statystyki 0 0 0 co oznacza że domyślna wartość przyrostu punktów
administracyjnych, dyplomatycznych i militarnych nie zostanie zmieniona na +.
Domyślna wartość przyrostu tych to +3.
O co chodzi z tymi punktami?!?
Punkty te służą głównie do badania nowych technologi, rekrutowania dowódców itd.
Pozyskać możemy je głównie po upływie miesiąca w grze (wartość zmienia się automatycznie) bądź z wielu eventów, w eventach możemy je oczywiście stracić, ale najczęściej coś za to dostajemy (np. trade power +10% na 24 mies.)
Domyślnie co miesiąc dostajemy +3 punkty z każdej dziedziny ale wartość to może zostać zwiększona dzięki władcy.
NP. jeśli nasz król ma: umiejętność administracyjną 2, dyplomatyczną 5, a militarną 6 co miesiąc dostaniemy: 3+2=5 adm, 3+5=8 dip i 3+6=9 itd.
Jeżeli najedziemy na znak dyplomacji (gołąb czy co to tam jest pokoju) ukaże nam się limit relacji dyplomatycznych.
Maksymalnie możemy mieć 4 (Czasami więcej wartość ta później może ulec zmianie, w dodatku inne państwa mogą mieć większy lub mniejszy limit!!) kontakty (np. z Litwą, Mołdawią, Mazowszem, Czechami itd.) jeżeli ten limit przekroczymy dostaniemy karę -1 diplomatic power!
I.II Początek


Na początku musimy wybrać rywali, jest to tarcza na czerwonym tle, najedź na nią aby zobaczyć ilu potrzebujesz żeby uniknąć kar w prestiżu. Grając Polską polecam wybrać Krzyżaków, Osmanów i Danię (przy tym ostatnim trzeba uważać i wybrać Czechy, żeby uniknąć sojuszu duńsko-krzyżackiego).
Następnie (jeżeli gramy na normalnym) mamy niepokój w wschodnich prowincjach, domagają się niepodległości.
Można temu zaradzić (klikamy na flagę Polski) wybieramy 2 znaczek (ten z kolumnami) bądź klikamy 2, i po uzbieraniu 100 dip. power. dodajemy kulturę Ruską (Ruthenian) do akceptowanych - Znacząco zmniejszy to niepokój, być może go wyeliminuje.
Gdy już mamy wybranych rywali klikamy w zakładkę "economy", narazie nic nie zmieniajcie puki budżet jest na "+" jest OK.
I.III Dyplomacja


Polską, na dzień dobry mamy wrogów i przyjaciół.
Od razu kiedy gra jest jeszcze spauzowana dawajcie od razu sojusz z Austrią (jako cesarz HRE może dużo zdziałać) ponieważ wejdzie w sojusz z Węgrami i nie będzie chciała sojuszu z nami. W celu zrobienia tego, klikamy na mapie w Austrię, a następnie klikamy w Diplomacy, otworzy nam to zakładkę diplomacji, na koniec klikamy Alliance Actions i Offer Alliance i Confirm.
Drugim sojusznikiem będą Czechy (Bohemia), trzecim Litwa. Mamy do dyspozycji influence actions (dla nowicjusza nawet w to nie klikajcie) i Relations Actions. Tam możemy wzmocnić relację np. z Moskwą co może sprawić, że będą chętni zawrzeć sojusz, albo send insult. Wysyła to zniewagę dyplomatyczną i znacząco pogarsza relacje. Dynastic Actions (co omówimy później) i Covert Actions. Gdy urośnie do poziomu 20.00 możemy sfabrykować roszczenie do terenu wroga, co jest częstym powodem wojny w grze. UWAGA! BEZ CACUS BELLI NIGDY ALE TO NIGDY NIE WYPOWIADAMY WOJNY! o tym w następnej części poradnika :D I economy actions, możemy tam wysłać prezent wysłać subsydia co polepszy relacje można również oferować pożyczkę i sprzedać prowincje. Ostatnie jest acces actions czyli po prostu prawo do przemarszu potrzebne na wojnę.
I.IV Mariaże


Dzięki mariażom królewskim możemy dostać +5% szansy na dziecica, i szansę na to że ktoś z naszej dynastii wstąpi na tron innego państwa. Jeżeli fartem będziemy mieli "Minecrafta na tronie Terrarii" xD i ktoś z naszej dynastii umrze bez dziecica stanie się Terraria podrzędnym państwem w Unii Personalnej, państwo w takiej unii jest od nas całkowicie zależne a po 50 latach możemy dokonać integracji :D
Możemy też walczyć o tron, ale tylko wtedy kiedy Terraria ma dziedzica ze słabymi roszczeniami do tronu.
Oczywiście wszystko może iść nie po naszej myśli i stanie się zupełnie odwrotnie.
GRA W MARIAŻE JEST CAŁKOWITYM KASYNEM Z MAŁĄ SZANSĄ I NA TO I NA TO, ALE MARIAŻ MOŻEMY ZERWAĆ!


Mam nadzieję, że poradnik choć trochę ułatwił wam grę.
To dopiero pierwsza część.


P.S nie umiem wstawiać ss :P

  • PanCake i soból_master lubią to



nie rozumiem

Zdjęcie
soból_master
05 Aug 2018 06:47

Przyda się.

Kwiecień 2024

N P W Ś C P S
 123456
78910111213
14151617181920
21222324 25 2627
282930    

Ostatnie wpisy

Ostatnie komentarze