Podstawowe informacje
Nazwa serwera: dphz's AMC
Adres IP: dphz.ddns.net
Wersja: 1.10-1.11
Hamachi: Nie
Premium: Nie
White-list: Nie
Nether: Nie
Regulamin serwera:
Szczegółowe informacje
Serwer tego typu chciałem zrobić już jakiś czas temu. Na początku kombinowałem z silnikiem Minecrafta Alpha, jednak spora ilość błędów (nawet na silnikach innych niż oficjalne) i mała ilość opcji zniechęciły mnie do prac na "alfie", więc postanowiłem postawić taki serwer na wersji 1.11. I wiecie co? Udało się
Mój serwer jest czymś więcej niż survivalem z mapą z czasów Minecraft Alpha. Mapa oczywiście jest, ale zadbałem również o takie elementy, jak:
- odpowiednia paczka zasobów (nie tylko tekstury, ale również dźwięki)
- blokada nowych receptur craftingu
- blokada sprintu
- częściowe przywrócenie starego systemu PvP (plugin 1.8PvP)
- stary system strzelania, wyłączenie systemu doświadczenia, blokada obrotu pni drzew, blokada enchantów i kilka innych rzeczy (plugin OldDays)
Rozgrywka
Klasyczny Survival z czasów Minecrafta Alpha z drobnymi dodatkami w postaci frakcji, paru komend i bloków wejścia.
Komendy
- /msg
- /bug (zgłaszanie błędów)
- /report (zgłaszanie cheaterów)
- /mail (/mail send, /mail clear, /mail read)
/wjs (/wejdz, /wjs list, /wjs add i /wjs remove)
- /f (frakcje, szczegółowe informacje dostępne na serwerze)
- /local <tekst> (lokalne wiadomości, do 15 kratek)
System bloków wejścia
Na początku nie chciałem dodawać żadnych zbędnych systemów do serwera, jednak niestety musiałem to zrobić, aby gracze mogli lepiej ochronić swoją bazę przed cheaterami szukającymi na X-Rayu drabinek lub schodów. Wprowadziłem system bloków wejścia. Po postawieniu takiego bloku, wejściu na niego i wpisaniu /wjs otrzymujemy listę komend:
- /wjs - pomoc dot. wejść
- /wejdz - jeżeli stoisz na bloku wejścia, to teleportuje cię na powierzchnię (jeżeli wejście jest z góry dobrze zaklejone) lub do wyższego miejsca pod ziemią (jeżeli wejście jest źle zaklejone)
- /wjs add <nick> - dodawanie gracza do wejścia (będzie mógł go używać)
- /wjs remove <nick> - usuwanie gracza z wejścia (uzywanie wejścia będzie ograniczone)
- /wjs list - lista graczy dodanych do wejścia
- /wjs remove - usuwa blok wejścia
Blok wejścia można stworzyć w stole warsztatowym kładąc w środku węgiel i otaczając go blokami bruku.
Zakaz posiadania modów
Ze względu na typ serwera niestety zakazane są na nim wszystkie modyfikacje z wyjątkiem OptiFine (nawet minimapa). Jest tak, ponieważ mody mogą popsuć dawny klimat i ułatwiają rozgrywkę (np. waypointy, które umożliwiają łatwe znalezienie naszej bazy), więc przed wejściem na serwer pamiętaj o zmianie wersji gry na taką, która nie posiada modyfikacji lub ma wgraną tylko modyfikację OptiFine.
Screeny
Oto kilka screenów z serwera (spawn, dawne bugi graficzne oraz piękne krajobrazy z Alphy)
Zakończenie
Mam nadzieję, że udało ci się dotrwać do końca tej prezentacji i mniej więcej wiesz coś o moim serwerze Pamiętaj o tym, żeby przed wejściem na serwer kliknąć go na liście serwerów, wybrać opcję "Edit" i zaznaczyć opcję "Server Resource Packs" na "Enabled", w przeciwnym razie nie będziesz mógł/mogła grać na serwerze ze względu na zabezpieczenie przed teksturami X-Ray.
Użytkownik GalaxyGamer edytował ten post 22 January 2017 - 10:54