Skocz do zawartości


Zdjęcie

Twoim zdaniem przydałoby się usunąć minecrafta non-premium?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
52 odpowiedzi w tym temacie

#1 Maciek7395_PL

Maciek7395_PL

    Nowy

  • Użytkownik
  • 69 postów

Napisano 28 March 2016 - 16:05

Zastanawiam się, czy Mojang nie powinien coś zrobić z minecraftem non-premium. W Polsce 90% osób nie ma zakupionego premium. Można to rozpoznać po tym, że większość graczy nie ma skina. Jest to bardzo denerwujące, ponieważ gdy idę walczyć na PvP to ciągle zabija mnie jakiś steve, oraz na niektórych serwerach z działkami ściany domów graczy są ozdobione głowami bez skina. Denerwujące jest też to, że niektóre osoby mają idiotyczne nicki. Np. na jednym z serwerów gracz miał nick "MamHuzuni". Niestety bardzo dużo graczy używa launchera "by zyczu" bo na nim można mieć skina za darmo. Nie wiem czemu, ale sama nazwa tego launchera źle mi się kojarzy. Na dodatek gdyby autor tego launchera zaktualizował go do wersji 1.8, to może Polskie serwery zaczęłyby przechodzić na tą wersję i nie stałyby w miejscu na 1.7.2. Bardzo denerwuje mnie też, gdy na serwer wbija gracz z nickiem jakiegoś YouTubera i się pod niego podszywa. Moim zdaniem Mojang powinien coś z tym zrobić, tylko jest jeden problem. Gdyby teraz usunięto non-premium to Polskie serwery by upadły. Jak myślicie? Co można z tym zrobić?



craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 PanCake

PanCake

    Mistrz

  • Zbanowany
  • 1980 postów
  • PanCake#1071

Napisano 28 March 2016 - 16:30

Hmm, zacznijmy od początku:
Jaka jest różnica miedzy zostaniem zabitym przez steava czy przez typa za skinem?
Jeśli ci przeszkadzają aż tak bardzo gracze non premium to graj na serwerach premium, gdzie cukrów po prostu nie ma, według mnie jednak coś z tym mojang powinien zrobić, może jakaś zniżka na zakup premium przez osobę która przez jakiś okres czasu grał na pirackim kliencie gry?
  • Skiron, Libter i Megumin lubią to

2AyfJ3g.png


#3 Aziz

Aziz

    Legenda

  • Administrator
  • 4182 postów
  • Aziz

Napisano 28 March 2016 - 16:50

Problem nie leży w tym, że dzieciaki grają na wersji pirackiej (nawiasem mówiąc "premium" i "non-premium" to bzdura, albo masz konto i grę kupiłeś, albo nie, tak samo nie ma przykładowo steama premium które się pojawia po zakupie pierwszej gry, czy windowsa premium) tylko że właściciele serwerów udostępniają je dla piratów. Skończyłoby się to (zmalałyby przy okazji wpływy z SVIP etc (które defacto zgodnie z eula są niedozwolone)) a dzieci dalej by grały, tylko byłoby ich nieco mniej. Poziom gry wcale by się nie podwyższył. Podejście typu zamkniętego kólka "gracze grają na 1.7 -> serwer zostaje na 1.7 -> gracze zostają na 1.7" nie ma sensu, bo jak widać po wielu serwerach które przeszły już nawet na 1.9, popyt jest.
Poza tym

 

W Polsce 90% osób nie ma zakupionej gry

Bzdury niesamowite. skąd bierzesz informacje? Bo jak dla mnie to może się utrzymać w okolicach najwyżej połowy, lub mniej, biorąc pod uwage że obecnie jest boom na wersje konsolowe. Niby się nie wlicza, ale jednak w jakiś sposób twórcy gry otrzymali wynagrodzenie.

 

zniżka na zakup premium przez osobę która przez jakiś okres czasu grał na pirackim kliencie gry?

Alpha i beta, odpowiednio 50% i 75% pełnej ceny, to była zniżka. Później się pojawiła promocja 2 kont w cenie jednego, z okazji ślubu Notcha chyba. Było dość czasu żeby zaoszczędzić, no a ci którzy nie wiedzieli o grze wtedy, cóż, trudno. Żaden deweloper nie da ci zniżki tylko dlatego że przez jakiś czas piraciłeś grę. Zagrałes, podoba się? Zakup, wesprzyj twórcę, nie bądź samolubnym chamem.


Dołączona grafika
Ja tu tylko sprzątam
Na co mi pad gdy mam WSAD
"era kucyków na CraftPortal minęła" - Danio, 11 grudnia 2011; 22:52 "David z Getta" ~ Vermello
"Aziz to Aziz" - Mawi "Wielka księga epickich cycatów" ~ Soneillon
"Adikso rano kobiety w dniu ich siekiery." - Ransey

#4 KtośNos

KtośNos

    Nowy

  • Użytkownik
  • 49 postów

Napisano 28 March 2016 - 16:55

Ja szczerze kiedyś miałem premium, jednak sprzedałem. Szczerze mówiąc ja nic nie mam do tego, że ktoś gra sobie na pirackiej wersji, sam gram i nie wydaje mi się, że jestem jakiś gorszy. Co do "dzieci"... No mówiąc szczerze, to nie tylko te "dzieciaki" wszystkich wyzywają, teraz prawie każdy się wyzywa i już się tego nie naprawi, im więcej osób gra w jakąś tam grę, tym więcej jest w niej "chamów
", a minecraft ciągle zyskuje na popularności i nic się z tym nie zrobi. Przecież zawsze jak ma się dosyć wyzywających się graczy, można iść na np. ancap.pl.



#5 _FrixiZ

_FrixiZ

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 128 postów
  • FrixiZ

Napisano 28 March 2016 - 17:06

Ja mam Premium i nic nie mam do graczy non premium jeśli chce se odpocząć od spamu podszywek reklam itp. w chodzę na serwery premium a tym bardziej konta non premium się przydają do testowania itp. sam mam 2 mc i premium i non premium gdzie testuje skripty/pluginy itp.


  • Libter lubi to

[entry='sasas']Gildia[/entry]         Achievements
Posty l 5,10,20,50,100,200,500
                                                                  Pomogłem ?
                                                          Zostaw licka i dotacje


#6 GreyHavens

GreyHavens

    jCraft forever

  • Użytkownik+
  • 1893 postów

Napisano 28 March 2016 - 17:31

Mojang powinien takim serwerom wytoczyc proces, bo to wina serwerow, a nie ludzi.

 

Serwery pirackie czerpia z wlasnej dzialalnosci korzysci materialne. Wystarczy sobie zobaczyc ile jest serwerow z VIPami, platnym odbanowaniem etc. Przez to, ze na jeden serwer "premium" przypada 89 pirackich (dane z dzialu serwery na CraftPortal), ludzie nie widza potrzeby by zakupic ta gre. Nie wspomne nawet o tym, ze z tych 89 pirackich serwerow opublikowanych na CraftPortal moze kilka jest na poziomie. Reszta to klony. Doslownie.

 

Taka jest niestety sytuacja w Polsce. Na zachodzie, na przyklad, nie ma czegos takiego, bo wydanie £18 lub €20 to nie problem (koszt topu w sklepie). Moge sie jednak zalozyc, ze przecietne wydatki dowolnego Polskiego dzieciaka grajacego na serwerze NP bylyby w stanie zafundowac mu legalna wersje Minecrafta. 


  • Dziobax lubi to

 


#7 elementiro

elementiro

    dog in disguise

  • Użytkownik+
  • 119 postów

Napisano 28 March 2016 - 17:52

"Usunąć Minecrafta non-premium"
Śmiechłem. :v
Spróbuj zwalczyć piractwo JAKIEGOKOLWIEK programu/gry. Firmy konstruują skomplikowane zabezpieczenia, a piraci i tak nic sobie z nich nie mają. Ciekawym jestem w jaki sposób Mojang (czy Microsoft) miałby tego dokonać. Zgadzam się natomiast, że Mojang nawet niespecjalnie się stara to zjawisko zwalczać. Ale skoro oni tego nie robią, to kim my jesteśmy by tego wymagać? Widać mają swoje powody, by nie walczyć usilniej z piractwem.

Czy by się przydało? Może, choć nie jestem tego do końca pewien.
Czy by się dało? Nie.


  • Libter, ST i Cleo Air lubią to

#8 Cleo Air

Cleo Air

    XII - The Hanged Man

  • Użytkownik+
  • 116 postów

Napisano 28 March 2016 - 19:09

Mojang powinien takim serwerom wytoczyc proces, bo to wina serwerow, a nie ludzi.

Przede wszystkim, na początek Mojang powinien zablokować możliwość tworzenia pirackich serwerów. W chwili obecnej jest to wręcz prostacko proste.
 

Spróbuj zwalczyć piractwo JAKIEGOKOLWIEK programu/gry. Firmy konstruują skomplikowane zabezpieczenia, a piraci i tak nic sobie z nich nie mają.

Dokładnie to. Może Mojang po prostu nie widzi sensu kombinowania z zabezpieczeniami, skoro piraci i tak to ominą. Najpopularniejsze płatne gry MMO mają masę prywatnych, nielegalnych, darmowych serwerów mimo wielu zabezpieczeń, więc gra taka jak Minecraft miałaby ich nie mieć?


12671736_1238553616159640_60323069247132


#9 Dziobax

Dziobax

    Dziobak

  • Użytkownik+
  • 503 postów
  • FlyingSpoon#0363
  • dziobax

Napisano 28 March 2016 - 19:30

Ludzie nie chcą kupować premium, ponieważ nie przynosi to prawie żadnych korzyści. Większość serwerów jest non-premium, jest dużo pirackich launcherow lepszych od oryginalnego, a wiele z nich pozwala mieć skina. Po co wydawać na coś prawie 100 złotych, jeśli można mieć to za darmo? Aby ludzie chcieli kupować mc musiało by to przynosić więcej korzyści.

#10 Kaktuscraft

Kaktuscraft

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 861 postów
  • MineCraftKaktus

Napisano 28 March 2016 - 19:47

Non-premium może zostać, jednak oni nie powinni mieć wszystkich możliwości premiowców. Non-premiowcy powinni mieć zablokowany multiplayer i instalowanie modów i paczek zasobów. No i też skinów, ale to już jest. Mojang powinien też dodać w MC weryfikację oryginalności konta. To znaczy czy nie ma pirata. Ale takie coś to tylko na multi.


Użytkownik kaktus12345 edytował ten post 28 March 2016 - 19:48

  • Dziobax, Prince of Guinea Pigs i Finałowy Szop lubią to
Lubię kaktusy.

#11 Aziz

Aziz

    Legenda

  • Administrator
  • 4182 postów
  • Aziz

Napisano 28 March 2016 - 19:54

Osoby bez zakupionego konta OFICJALNIE mają dostęp tylko do wersji demo, czyli tak jednego świata z jakimś limitowanym okresem czasu. No i z pewnością brak multi. Ale tutaj wraca temat pirackich launcherów, których nijak nie zablokujesz. Weryfikacja oryginalności też jest, jak najbardziej, tylko serwery dopuszczają każdego, więc to też leży.


Dołączona grafika
Ja tu tylko sprzątam
Na co mi pad gdy mam WSAD
"era kucyków na CraftPortal minęła" - Danio, 11 grudnia 2011; 22:52 "David z Getta" ~ Vermello
"Aziz to Aziz" - Mawi "Wielka księga epickich cycatów" ~ Soneillon
"Adikso rano kobiety w dniu ich siekiery." - Ransey

#12 Kaktuscraft

Kaktuscraft

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 861 postów
  • MineCraftKaktus

Napisano 28 March 2016 - 19:58

Niech Microsoft wgra do Windowsa zabezpieczenie, które będzie od razu kasować na komputerze pirackie wersje czegokolwiek w tym Minecrafta.


Lubię kaktusy.

#13 Libter

Libter

    Legenda

  • Zbanowany
  • 3502 postów

Napisano 28 March 2016 - 20:09

Problem nie leży w tym, że dzieciaki grają na wersji pirackiej ([...]) tylko że właściciele serwerów udostępniają je dla piratów

Problemem jest duża ilość graczy z pirackimi launcherami. Serwery offline-mode są tylko skutkiem:

  • gdyby wszystkie serwery offline-mode magicznie zniknęły, szybko pojawiłyby się nowe - takie serwery będą istnieć dopóki są chętni gracze
  • gdyby wszyscy piraci zakupili grę serwery szybko stałyby się online-mode, dostosowując się do nowych preferencji graczy

 
 

Mojang powinien takim serwerom wytoczyc proces, bo to wina serwerow, a nie ludzi.

Na serwerach online-mode gra niestety znacznie mniej graczy, jest to wina ludzi niekupujących gry.
Próba zniszczenia serwerów przyjmujących piratów jest bezcelowa - dopóki jest zapotrzebowanie takie serwery będą powstawać.
 

Serwery pirackie czerpia z wlasnej dzialalnosci korzysci materialne.

Nie tylko serwery pirackie czerpią korzyści, wiele serwerów online-mode również zarabia na swojej działalności (chociażby duże serwery jak Mineplex i Hypixel).
 

Moge sie jednak zalozyc, ze przecietne wydatki dowolnego Polskiego dzieciaka grajacego na serwerze NP bylyby w stanie zafundowac mu legalna wersje Minecrafta.

Bardzo niewielu graczy wydaje ponad 80 zł w serwerowych sklepach.

 

 
 

Przede wszystkim, na początek Mojang powinien zablokować możliwość tworzenia pirackich serwerów. W chwili obecnej jest to wręcz prostacko proste.

Serwery offline-mode są potrzebne do testów w przypadku braku internetu i jako pod-serwery w sieci BungeeCord.
 
 
 

Mojang powinien też dodać w MC weryfikację oryginalności konta. To znaczy czy nie ma pirata. Ale takie coś to tylko na multi.

Piracki klient to z definicji przełamanie zabezpieczeń Mojangu.
 

Niech Microsoft wgra do Windowsa zabezpieczenie, które będzie od razu kasować na komputerze pirackie wersje czegokolwiek w tym Minecrafta.

Pojawią się sposoby na ominięcie tych zabezpieczeń lub piraci zaczną grać na Linuxie.


  • elementiro i Kacprus lubią to

#14 Walitorax

Walitorax

    Nowy

  • Użytkownik
  • 59 postów
  • Walitorax

Napisano 28 March 2016 - 20:11

Przed założeniem serwera wiele razy debatowaliśmy czy włączać online-mode. Praktycznie za każdym projektem w końcu był "dla piratów". Dlaczego? - Więcej graczy (chociaż i więcej problemów). Nie mając nic szczególnego do zaoferowania poza samym typem rozgrywki, bez porządnej reklamy pozbawilibyśmy się dużej ilości potencjalnych graczy (którzy nie mają oryginalnej kopii z wielu względów, od "mame nie kupi" po "nie stać mnie bo cena europejska a zarobki polskie").

Takie jest moje zdanie na ten temat, chociaż wiadomo - każdy ma inne.



#15 Libter

Libter

    Legenda

  • Zbanowany
  • 3502 postów

Napisano 28 March 2016 - 20:21

@topic
Zamiast toczyć bezskuteczną walkę z piratami można spróbować przekonać ich do kupna gry.
 
Dobrym sposobem mogłoby być dodanie opcji online-mode=auto o działaniu podobnym do pluginu AutoIn. W efekcie serwer posiadałby wszystkie zalety online-mode, ale akceptował również pirackie klienty.
Dodatkowo do Bukkit API mogłaby zostać dodana metoda Player.isCracked() pozwalająca twórcom pluginów na sprawdzenie czy gracz jest piratem, czy zakupił grę.
 
W efekcie na niemal każdym serwerze legalni posiadacze gry (w przeciwieństwie do piratów) posiadaliby:

  • skiny
  • automatyczne logowanie (bez /register i /login)
  • możliwość zmiany nicku na stronie Mojangu bez utraty osiągnięć na serwerze
  • i ewentualnie dodatkowe profity przewidziane przez administrację serwera

  • Kacprus lubi to

#16 SkubanyY24

SkubanyY24

    SkubanyY

  • Użytkownik+
  • 137 postów

Napisano 28 March 2016 - 20:25

Moim zdaniem nie można nazwać takich piratów "dzieciakami".

Uwierz mi, mimo, że Mojang próbowałby usunąć "Non-Premium", zwykli ludzie i tak zmodyfikują sobie silniki tak, aby piraty mogły grać.

 

W Polsce 90% społeczeństwa ma Non-Premke dlatego, że nie każdego polaka stać wydać 102.66 złotego na grę, a jeśli jakiś polak wydaje taką sumę na grę to nie na kwadracianą. Nasze zarobki są trochę inne niż amerykańskie, a to oni powinni moim zdaniem przystosowywać się do różnych narodowości, pomyśl sobie co taki rusek ma zrobić kiedy zarabia w takiej mało wartej walucie jaką jest rubel.

 

Co do nazwy "dzieciaki non-premium" to NIE ZGADZAM się z nią dlatego, że moim zdaniem osoby które umieją sobie spiracić gierkę to właśnie są osoby mądre i pod pewnym kątem inteligentne.

 

A przeważnie te polskie premki to bogate, rozpieszczone, nie ogarnięte dzieciaki, które myślą, że wszystko mogą i one sieją zamęt, a spada to wszystko na non-premki. Jeśli jakiś ogarnięty już polak ma premke to jest to DOROBIONY gość, który ma już jakąś tam prace.

 

Pozdrawiam.

 

@Edit: A co do skinów na serwerach to wystarczy zainstalować SkinsChanger  i już non-premki skina mają.

 

PS: To tylko moje zdanie, nie bierz jego do serca, to tylko opinia napisana na szybko, możliwe, że jutro będę już myśleć inaczej...


Użytkownik Seventez edytował ten post 28 March 2016 - 20:31

  • MrKisiel lubi to

#17 Libter

Libter

    Legenda

  • Zbanowany
  • 3502 postów

Napisano 28 March 2016 - 20:33

Co do nazwy "dzieciaki non-premium" to NIE ZGADZAM się z nią dlatego, że moim zdaniem osoby które umieją sobie spiracić gierkę to właśnie są osoby mądre i pod pewnym kątem inteligentne.

 

A przeważnie te polskie premki to bogate, rozpieszczone, nie ogarnięte dzieciaki, które myślą, że wszystko mogą i one sieją zamęt, a spada to wszystko na non-premki. Jeśli jakiś ogarnięty już polak ma premke to jest to DOROBIONY gość, który ma już jakąś tam prace.

Zdecydowanie się z tym nie zgodzę - wystarczy porównać poziom przeciętnego serwera pirackiego z serwerem online-mode (np. openCraft), aby zobaczyć wyraźną różnicę.

Serwery pirackie wypadają oczywiście znacznie, znacznie gorzej pod względem "ogarnięcia" graczy.


  • Kacprus i Estralier lubią to

#18 GreyHavens

GreyHavens

    jCraft forever

  • Użytkownik+
  • 1893 postów

Napisano 28 March 2016 - 20:53


A przeważnie te polskie premki to bogate, rozpieszczone, nie ogarnięte dzieciaki, które myślą, że wszystko mogą i one sieją zamęt, a spada to wszystko na non-premki. Jeśli jakiś ogarnięty już polak ma premke to jest to DOROBIONY gość, który ma już jakąś tam prace.

 

To jest stwierdzenie wyssane z palca i nie poparte zadnymi dowodami. Mozliwe jednak, ze serwery na ktorych grales byly tak mierne, iz przyciagaly takich ludzi. Bo na jCrafcie czy OpenCrafcie zdecydowana wiekszosc graczy byla i jest w porzadku. Prawda, byly przypadki, w ktorych jakies randomowe osoby sialy zamet (np. krzeslobojowe) ale to byly odosobnione sytuacje, a nie norma.

 

@programmerpeter

Nie zgadzam sie z tym, ze serwery sa pirackie, poniewaz ludzie piraca. Wiem, ze jest to troche filozofia kura-jajko ale wg mnie liczba serwerow NP wplywa bezposrednio na liczbe osob piracacych te gre. Gdyby bylo malo serwerow NP ludzie byliby zmuszeni by sobie MC kupic. Albo przestaliby grac. Nie kazdy musi grac w Minecraft, jest pelno bezplatnych gier. Wybierajac gre w MC nie placac za nia ani grosza, wybieraja leniwe rozwiazanie.


  • Libter i Estralier lubią to

 


#19 Runfis

Runfis

    Uczony

  • Weteran
  • 461 postów
  • Runfiss

Napisano 28 March 2016 - 21:56

Spróbuj zwalczyć piractwo JAKIEGOKOLWIEK programu/gry. Firmy konstruują skomplikowane zabezpieczenia, a piraci i tak nic sobie z nich nie mają. Ciekawym jestem w jaki sposób Mojang (czy Microsoft) miałby tego dokonać. Zgadzam się natomiast, że Mojang nawet niespecjalnie się stara to zjawisko zwalczać. Ale skoro oni tego nie robią, to kim my jesteśmy by tego wymagać? Widać mają swoje powody, by nie walczyć usilniej z piractwem.

Czy by się przydało? Może, choć nie jestem tego do końca pewien.
Czy by się dało? Nie.

 

Tak naprawdę nie trzeba tworzyć wielkich zabezpieczeń, żeby skłonić graczy do zakupu gry. Wystarczy pokaźna ilość profitów dla osób posiadających legalną grę. Niestety, w Minecrafcie nie ma ich zbyt wiele.

 

 

To jest stwierdzenie wyssane z palca i nie poparte zadnymi dowodami. Mozliwe jednak, ze serwery na ktorych grales byly tak mierne, iz przyciagaly takich ludzi. Bo na jCrafcie czy OpenCrafcie zdecydowana wiekszosc graczy byla i jest w porzadku. Prawda, byly przypadki, w ktorych jakies randomowe osoby sialy zamet (np. krzeslobojowe) ale to byly odosobnione sytuacje, a nie norma.

 

Ogólnie rzecz biorąc wyższy poziom graczy premium wynika właśnie z tego, że je posiadają. Zapłacili za grę i zdają sobie sprawę, że w razie bana lub mocno nadszarpniętej reputacji już sobie nie pograją na danym serwerze. Tymczasem osoby bez premium nie mają takiego problemu, zawsze mogą zacząć grę na nowym nicku.


  • Libter lubi to

#20 elementiro

elementiro

    dog in disguise

  • Użytkownik+
  • 119 postów

Napisano 28 March 2016 - 22:46

Tak naprawdę nie trzeba tworzyć wielkich zabezpieczeń, żeby skłonić graczy do zakupu gry. Wystarczy pokaźna ilość profitów dla osób posiadających legalną grę. Niestety, w Minecrafcie nie ma ich zbyt wiele.
...

Ale jakich korzyści? W przypadku gier te korzyści z posiadania oryginału niemal zawsze są podobne. Z drugiej strony skupiacie się głównie na publicznych serwerach, a mnie się wydaje, że znaczne znaczenie może mieć też tryb jednego gracza i prywatne serwery. To od nich się zaczyna, wielu pewnie na nich kończy. A poza tym, jak już pisałem, skoro Mojang nie kombinuje zbytnio, to albo wyliczył, że mu się nie opłaca, albo po prostu, jak wielu twórców daje "ciche przyzwolenie" na tego typu łamanie prawa.