Myrtana to zielony, piękny kraj. Graniczy z nią skuty lodem Nordmar oraz spalona słońcem pustynia Varantu. Dla tych, którym nie odpowiada żaden z tych regionów, jest jeszcze Khorinis. Równie zielona wyspa, co Myrtana.
Czasy są ciężkie. Król Rhobar II odpiera ataki orków, którzy stali się niezwykle zuchwali. Hurtowo rekrutuje żołnierzy do walki z wrogiem, zbiera najlepszych kowali, wrzuca więźniów do Kolonii Karnej, osadzonej na Khorinis. Czy to dobry moment na beztroskę i ruszanie w podróż? Wszystko zależy od Ciebie, podróżniku. Gdzie się osiedlisz, kim zostaniesz i jak będziesz pracował na swoje utrzymanie?
Nordmar strata pomagać się Myrtanie, jednak orkowe źródło zdaje się być w lodowej krainie. Varant biernie się przygląda, by uderzyć w jedną ze stron.
Na wyspach południowych próżno szukać czegoś konkretnego. Nikt nie wie, co się tam dzieje, ale wystarczy jeden podróżnik.
Mapa:
1. Jak grać?
To proste. Wystarczy tylko wejść do tematu. Tak. Znów nie potrzebna jest karta postaci, tylko w czasie rozgrywki odkrywamy losy bohaterów. Oczywiście nie przesadzajmy. Postać, która przez 200 postów i 20 spotykanych postaci ukazuje połowę swojej historii nie jest mile widziana.
2. Lokacje
Są rozpisane na początku. Można elastycznie podróżować po uniwersum Gothica.
3. Mechanika
Są to dodatkowe rzeczy, ubarwiające rozgrywkę.
a) Zadania
Dostajemy je od GM lub innych graczy. Służą do zdobywania Poziomów Doświadczenia, które oddzielają nowych graczy od wyjadaczy. Nagrodą są Punkty Doświadczenia i nagroda rzeczowa, ustalona przez zleceniodawców.
Rodzaje:
Przynieś - 1 pkt.
Zabij - 2 pkt.
Zdobądź informacje - 3 pkt.
Specjalne (bossy, eventy itp.) - 4+ pkt.
b) Poziomy doświadczenia
Nic innego jak ranga.
Początkujący - 0-10 pkt.
Nowicjusz - 10-20 pkt.
Czeladnik - 20-40 pkt.
Doświadczony - 40-70 pkt.
Mistrz - 70-110 pkt.
Warto pisać sobie gdzieś Punkty i Rangę.
c) Eventy
Losowe bądź związane z zadaniami wydarzenia. Dodają najwięcej Punktów Doświadczenia. Podczas nich można zdobyć dodatkowe Punkty za Bossy.
O możliwość stworzenia Eventu zgłaszamy się do GM.
3. Zasady:
- nie OPujemy;
- nie tworzymy superdupermegabogarozwalającegowszystkomyślą, a zwykłe, początkujące postacie;
- nie obrażamy się nawzajem;
- nie tworzymy nowych dodatków do uniwersum, jeśli go nie znasz, najlepiej zajrzyj na Gothic Wiki;
I to tyle. Wiem, że nie jest to zbyt bardzo opisane, ale historię tworzymy my. Fabuła jest tylko tłem i nie ma być rozbudowana. Miłej zabawy.
Notka:
Poszukiwany drugi GM.
Użytkownik Adikso edytował ten post 04 February 2015 - 16:59