Skocz do zawartości


Zdjęcie
* * * * * 1 głosy

[1.7.10][Mod] TerraFirmaCraft- całkiem nowa, bardziej realistyczna rozgrywka!

terrafirmacraft poradnik tfc minecraft mod modyfikacja survival realizm pomoc

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
63 odpowiedzi w tym temacie

#1 Runfis

Runfis

    Uczony

  • Weteran
  • 461 postów
  • Runfiss

Napisano 28 November 2014 - 20:29

logo-main.png

 

Witam! Dzisiaj chciałbym Wam przedstawić mod, który całkowicie zmienia rozgrywkę- czyni ją o wiele bardziej realistyczną.

Ogniska, ciesielstwo, ciosanie kamieni, zaawansowane farmy, tworzenie stopów metali, formowanie gliny, wykuwanie narzędzi, przerabianie skór

i wiele innych zajęć- to wszystko zawiera ten mod. Dodatkowo całą masę nowych bloków i itemów- wiele rodzajów drzew, kamieni, metali, nowe zwierzęta i tak dalej.

Uwaga- na forum był już temat o tej modyfikacji, ale bardzo dawno, i jest już przestarzały- mod bardzo się rozrósł.

 

Tak mniej więcej wygląda rozgrywka:


 


 

 

Link i instalacja, i sprawy techniczne:

 

Instalacja:

1. Na "czystym" Minecraftcie 1.7.10 zainstaluj Forge'a.

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

2. Pobierz moda stąd:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

3. Pobrany plik wrzuć do folderu mods tam, gdzie masz zainstalowanego MC.

4. Włącz grę i sprawdź, czy wszystko działa.

 

Problemy:

Od wersji 1.7.10 mogą występować problemy z generowaniem świata (przezroczyste bloki).

Aby to naprawić należy zainstalować (wrzucić do folderu mods) FastCraft

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

 

 

Poradnik 1. Podstawy
 
Drewno
Po pierwsze powinniśmy zaopatrzyć się w drewno. Musimy jednak najpierw zdobyć siekierę, bo przecież nie da się ściąć drzewa ręką. Powinniśmy zatem przejść się po okolicy i pozbierać patyki leżące na ziemi, lub niszczyć gałęzie (liście drzew), z których również możemy otrzymać patyki. Przy okazji zbieramy także kamienie. Kiedy zbierzemy przynajmniej 2, naciskamy prawy przycisk myszy trzymając je w ręku. Otworzy nam się okno "ciosania/łupania" kamienia. Kiedy naciskamy na poszczególne kamienne fragmenty, znikają one. Musimy je usuwać tak, by pozostałe elementy utworzyły kształt siekiery.
Tak powinniśmy to zrobić (pierwsza receptura): 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


Po tym łączymy w craftingu otrzymaną główkę od siekiery z patykiem, i uzyskujemy gotowe narzędzie, którym możemy ścinać drzewa.
Następnie powinniśmy w podobny sposób wykonać nóż i łopatę (dwie ostatnie receptury).
 
Kamienie
Dacite.png
Na trawie oprócz patyków i zwykłych kamieni możemy też znaleźć fragmenty metali (czy jak to się tam nazywa).
Powinniśmy je również zebrać. Dobrze jest też oznaczyć sobie miejsce, w którym je znaleźliśmy (np. przez waypointa w Rei's minimap), ponieważ jest bardzo duża szansa że pod spodem, w ziemi znajduje się ruda tego surowca (przyda nam się to, kiedy będziemy już mieć kilof).
 
Jedzenie, picie i pierwsza baza
Pasek jedzenia uzupełniamy rzecz jasna jedząc cokolwiek, co da się zjeść. Najłatwiej jest znaleźć jakąś roślinę (np. pomidora), lub zapolować na zwierzęta, używając noża lub dzidy (można ją zrobić z kamieni- Javelin Head). Mięso należy najpierw upiec, o czym napiszę za chwilę. Aby uzupełnić pragnienie należy wejść do wody i przytrzymać prawy przycisk myszy na niej (musi to być jakiś mniejszy zbiornik, to jest ze "słodką wodą"). W późniejszym czasie będzie można nosić wodę przy sobie w dzbanach
Przejdźmy teraz do pierwszego obozu. Najlepiej założyć go przy jakimś słodkowodnym zbiorniku, wkopując się nieco w jakieś wzgórze (uwaga- dirt też podlega grawitacji). Do zabudowy możemy na początek używać sterty drewna (należy położyć drewno na ziemi trzymając shift). Jako prowizoryczny dach posłużą nam bloki siana (aby je uzyskać, należy niszczyć nożem trawę, a następnie z uzyskanego siana utworzyć bloki w craftingu).
Teraz nadszedł czas na rozpalenie ogniska. Przyrząd do rozpalania tworzymy z dwóch patyków (układając je na krzyż w craftingu). Następnie rzucamy na ziemię 5-7 patyków, i używamy rozpałki (przytrzymujemy).
W nowo powstałym ognisku mamy takie okno:
Firepit_GUI.png
W miejsce 1. wrzucamy drewno, jeśli chcemy utrzymać ogień. W miejsce 4. wrzucamy to, co chcemy podgrzać (np. mięso). Możemy tu też dać patyki, z których uzyskamy pochodnie.
Wskaźnik w miejscu 3. ukazuje temperaturę ogniska.
 
Poradnik 2. Glina
Glina jest jednym z ważnejszych materiałów w modzie, gdyż pozwala nam na tworzenie naczyń, form i pierwszych metalowych narzędzi.
Na początek musimy pozbierać nieco gliny. W przeciwieństwie do zwykłego Minecrafta, można ją znaleźć również na lądzie. Występuje w dość dużych skupiskach. Wygląda tak:
Clay_Grass_(Diorite).png
 
Kiedy zdobędziemy już trochę tego surowca, naciskamy prawym przyciskiem myszy trzymając go w ręce (co najmniej 2 sztuki).
Otworzy nam się okno bardzo podobne do tego z ciosania kamienia. Działa mniej więcej tak samo, z tym, że receptury są inne.
Receptury:

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


 
Na początek proponuję zrobić jeden "Clay Jug", dwa "Clay Vessel" i jeden "Clay Large Vessel"
Grid_Clay_Jug.pngClay Jug- posłuży nam do przechowywania wody pitnej.
Grid_Clay_Vessel.png Clay Vessel- będziemy w nim przechowywać przedmioty, a także wytapiać metale (można go położyć w dowolnym miejscu).
Grid_Clay_Large_Vessel.png Clay Large Vessel- większa wersja Clay Vessel'a, można w nim także przechowywać płyny (chyba).
Wypalamy
Aby było można używać utworzonych naczyń, trzeba je wypalić. Oto jak to zrobić:
1. Wykop dół głęboki na dwie kratki
2. Ułóż naczynia w dole (shift+ prawy przycisk myszy).
3. Ułóż w dole 8 fragmentów siana (wypadającego z trawy).
4. Ułóż 8 pni drewna (otrzymywanego po ścięciu drzewa).
5. Podpal wszystko fire-starterem i poczekaj, aż się wypali.
Kiedy ogień zniknie, powstaną itemy gotowe do użytku. Możemy je podnieść klikając na nie shift+ prawy przycisk myszy.
Jeśli ktoś nie rozumie opisu, niech obejrzy sobie zdjęcia: 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


 
Wszystkie grafiki pochodzą z wiki moda: 

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować


 
Poradnik 3. Przygotowanie do wytwarzania narzędzi
Aby tworzyć narzędzia, musimy zaopatrzyć się w składniki potrzebne do uzyskania stopów metali. Minerały do tego potrzebne można znaleźć na ziemi (o czym wspominałem już wcześniej). Z każdego minerału otrzymujemy dany składnik:
Grid_Bismuthinite.png Bismuthine - Potrzebny do uzyskania bizmutowego brązu.
Grid_Cassiterite.png Cassiterite - uzyskujemy z niego cynę (Tin).
Grid_Sphalerite.png Sphalerite - źródło cynku (Zinc).
Grid_Malachite.pngMalachite Grid_Native_Copper.pngCopper Grid_Tetrahedrite.pngTetrahedrite - źródła miedzi.
Pozostałe minerały na razie nam się nie przydadzą.
Każde narzędzie wymaga 100 unitów stopu (jeden minerał to 10 unitów), więc powinniśmy uzbierać dostateczną ich liczbę. Poniżej przedstawię nieco łatwiejszy sposób, niż szukanie składników na ziemi.
Szukanie miedzi w wodzie
Zgodnie z recepturą na Clay Bowl (

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

) tworzymy miskę i ją wypalamy. Przy okazji możemy utworzyć i wypalić formy na narzędzia (

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

)- na początek proponuję przygotować formę na piłę (Saw) i kilof.
Wypaloną miskę wkładamy do craftingu i otrzymujemy Gold Pan. Przy pomocy tego narzędzia możemy przecedzać piasek i żwir w poszukiwaniu miedzi i innych minerałów (np. złota, jak sama nazwa wskazuje).
Wyszukujemy duży zbiornik wodny (nie jezioro, tylko morze/ocean) i zbieramy trochę piasku/żwiru. Na wybrzeżu wykopujemy 3-4 bloki, by uzyskać mały strumyk. Przy pomocy miski naciskamy prawym przyciskiem myszy na piasek/żwir a następnie na blok, na którym płynie woda. Czynność powtarzamy wielokrotnie.
Najlepiej jest stanąć na boku strumyka, a na drugim postawić piasek/żwir. Wtedy możemy trzymać prawy przycisk myszy cały czas, i tylko przesuwać kursor między blokiem a wodą. Po jakimś czasie otrzymamy na czacie komunikat, że w danym miejscu nie można już szukać minerałów. Odchodzimy wtedy nieco dalej.

 

Wszystkie grafiki pochodzą z oficjalnej wiki Terrafirmacraft.
 

Dalszy ciąg poradnika (autorstwa użytkownika ciekma): tutaj 



craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 bartek350

bartek350

    Nowy

  • Użytkownik+
  • 80 postów
  • bartek350

Napisano 28 November 2014 - 20:40

Dobry i przydatny poradnik, a mod ciekawy. Czekam na następne.


lenny

 

 

 

( ͡° ͜ʖ ͡°)


#3 Krafto.

Krafto.

    Znawca

  • Zbanowany
  • 268 postów
  • WBDeggerMMP

Napisano 28 November 2014 - 23:30

Co za kurde genialna modyfikacja! Dzięki że to opisałeś. Szukałem czegoś podobnego od miesięcy. Propsik!


i0uiMw7.png


#4 Szerbi

Szerbi

    Your favourite white boy

  • Użytkownik+
  • 2962 postów
  • meszerbi#1234
  • meszerbi

Napisano 29 November 2014 - 01:45

Z jakimiś modami się gryzie?


e

 

 


#5 Azon

Azon

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 237 postów
  • Azon_PL

Napisano 29 November 2014 - 03:03

Z jakimiś modami się gryzie?

Właściwie nie powinno być problemów z kompatybilnością, chyba, że będzie to jakiś inny overhaul. Z tym, że część modyfikacji albo zepsuje balans TFC, albo będzie praktycznie niegrwalna (z powodu zmiany sposobu zdobywania waniliowych surowców). Wiem, że trwają prace nad dodaniu kompatywbilności niektórych modyfikacji tak aby dobrze współgrały z TFC (np. Botania czy TiC). Wszelkie mody typu utility możesz bez przeszkód instalować. Optifine prawdopodobnie nie działa.



#6 Szerbi

Szerbi

    Your favourite white boy

  • Użytkownik+
  • 2962 postów
  • meszerbi#1234
  • meszerbi

Napisano 29 November 2014 - 10:54

Mod nawet po opisie jest świetny! :D


e

 

 


#7 Akan0

Akan0

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 92 postów

Napisano 29 November 2014 - 11:31

Jeśli szukacie paczki z tym modem polecam

By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować

.



#8 Runfis

Runfis

    Uczony

  • Weteran
  • 461 postów
  • Runfiss

Napisano 29 November 2014 - 18:56

Cieszę się, że poradnik się komuś przydał :)

Co do kompatybilności z Optifine, to da się włączyć, ale są problemy z renderowaniem terenu (przynajmniej u mnie). Po za tym wiem tyle, że działa minimapa, NEI i Inventory Tweaks.

Niedługo napiszę dalsze poradniki, na początek na temat tworzenia naczyń i form z gliny, a potem jak zrobić pierwszy kilof.



#9 Runfis

Runfis

    Uczony

  • Weteran
  • 461 postów
  • Runfiss

Napisano 03 December 2014 - 17:04

Odświeżam, dodałem poradnik dotyczący gliny.



#10 Runfis

Runfis

    Uczony

  • Weteran
  • 461 postów
  • Runfiss

Napisano 10 December 2014 - 20:36

Odświeżam, i mam jedno pytanie. Czy ktokolwiek czyta te poradniki? Bo nie wiem czy dalej pisać...


  • VeristerrPL lubi to

#11 Nudyl

Nudyl

    Bywalec

  • Użytkownik+
  • 142 postów
  • mrteddytorpedo

Napisano 10 December 2014 - 20:43

Odświeżam, i mam jedno pytanie. Czy ktokolwiek czyta te poradniki? Bo nie wiem czy dalej pisać...

Nie musisz dużo ludzi zna ten mod i bardzo fajne jest samemu odkrywać tą modyfikację.


76561198062403702.png


#12 Rhanjie

Rhanjie

    Wyjadacz

  • Weteran
  • 834 postów

Napisano 14 December 2014 - 09:20

Wiadomość wygenerowana automatycznie
Temat przeniesiony z forum
DodatkiModyfikacjePrezentacje
do
DodatkiModyfikacje



#13 Runfis

Runfis

    Uczony

  • Weteran
  • 461 postów
  • Runfiss

Napisano 27 November 2015 - 17:39

Duży refresh, dodałem trzecią część poradnika - tym razem na temat przygotowania do wytwarzania narzędzi.



#14 DarkAlienRV

DarkAlienRV

    Bywalec

  • Użytkownik
  • 136 postów
  • Kayt

Napisano 30 November 2015 - 15:13

Czy będzie możliwość przerzucenia modyfikacji na 1.7.2? Bo chyba nie za działa za bardzo ;?



#15 Runfis

Runfis

    Uczony

  • Weteran
  • 461 postów
  • Runfiss

Napisano 02 December 2015 - 19:24

Prawdopodobnie nie, a na pewno nie na najnowszej wersji moda (najniższa wspierana wersja Forge'a jest na 1.7.10). Jeśli Ci na tym zależy, możesz poszukać jakiejś starszej wersji, ale nie wiem, czy jest jakaś dostępna na 1.7.2.



#16 Antyk Wariat

Antyk Wariat

    Nowy

  • Użytkownik
  • 5 postów

Napisano 08 January 2016 - 23:19

Jeden z najlepszych pluginów na jakich przyszło mi grać. Gdyby była możliwość sensownego połączenia tejże modyfikacji i Millènaire moda to byłaby to moim zdaniem najlepsza możliwa droga na urozmaicenie rozgrywki. :)



#17 Qplu111

Qplu111

    Może sajgonkę?

  • Użytkownik+
  • 235 postów

Napisano 09 January 2016 - 09:38

@3up
1.7.10 i 1.7.2 się właściwie niczym nie różnią
@topic
Bardzo fajna modyfikacja tylko nie mogę wyjść z epoki kamienia
<p>Lepszy dobry русский chomik dżungarski niż jakieś Suabe raki

#18 Runfis

Runfis

    Uczony

  • Weteran
  • 461 postów
  • Runfiss

Napisano 09 January 2016 - 11:27

Jeden z najlepszych pluginów na jakich przyszło mi grać. Gdyby była możliwość sensownego połączenia tejże modyfikacji i Millènaire moda to byłaby to moim zdaniem najlepsza możliwa droga na urozmaicenie rozgrywki. :)

 

Obecnie tworzony jest TerraFirmaCraft 2 - twórcy zbierają propozycje, co powinno się w niej znaleźć. Jeśli chcesz, możesz zaproponować na ich stronie dodanie NPC'ów. :)

Ps. to nie plugin, tylko mod. :P

 

 

Bardzo fajna modyfikacja tylko nie mogę wyjść z epoki kamienia

 

Następnym poradnikiem z serii powinno być już tworzenie metalowych (czy jakichś tam) narzędzi. Nie pisałem więcej bo uznałem, że nikt tego nie czyta, ale skoro ktoś znowu się odezwał w temacie, to prawdopodobnie na dniach się za to wezmę. :)



#19 Qplu111

Qplu111

    Może sajgonkę?

  • Użytkownik+
  • 235 postów

Napisano 09 January 2016 - 11:38

@up
Tworzyć umiem tylko znaleźć nie mogę
<p>Lepszy dobry русский chomik dżungarski niż jakieś Suabe raki

#20 Runfis

Runfis

    Uczony

  • Weteran
  • 461 postów
  • Runfiss

Napisano 09 January 2016 - 12:55

@up
Tworzyć umiem tylko znaleźć nie mogę

 

W takim razie polecam szukać miedzi w wodzie przy użyciu Gold Pan'u (najnowszy poradnik). Wystarczy 10 kawałków, żeby utworzyć narzędzie.







Również z jednym lub większą ilością słów kluczowych: terrafirmacraft, poradnik, tfc, minecraft, mod, modyfikacja, survival, realizm, pomoc