Skocz do zawartości


Zdjęcie

[Redstone] Komenda /particle


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
14 odpowiedzi w tym temacie

#1 Skoxus

Skoxus

    Nowy

  • Użytkownik
  • 17 postów
  • willems

Napisano 10 November 2014 - 23:49

Opis Komendy

 

Komenda particle dodaje efekt cząsteczek. Dany efekt dodaje do gry bardzo dobrze wyglądający efekt wizualny który wcześniej mogliśmy obserwować głównie za pomocą pluginów na serwerach. 

 

Użycie Komendy:

 

Normalne użycie:

/particle [wybrany efekt] [x y z - Kordynaty punktu realizacij particlesu] [xd yd zd - jest to szerkość lub kont nachylenia wsyłanych cząsteczek] [szybkość efektu cząsteczek] [ilość cząsteczek]

 

Nakaładanie efektu na graczy :

/execute [Gracz] ~ ~ ~ particle ~1 ~1 ~1 ~1 ~1 ~1 0.1 10

 

 

Przykłady

Lista Efektów Particle z Opisami

Lista

 

Przykładowe Efekty w particle

Efekty

 


Użytkownik Skoxus edytował ten post 11 November 2014 - 23:40

  • Kacprus lubi to

craftportal

Craftserve to największy i najlepszy polski hosting serwerów Minecraft, jest solidny i tani więc go polecam

#2 Gość_Michaukso_*

Gość_Michaukso_*
  • Gość

Napisano 11 November 2014 - 09:04

Jeśli robisz poradnik to daj wszystkie efekty, a nie 3 efeekty i "itd...".



#3 Kacprus

Kacprus

    hypixel vet

  • Senior Moderator
  • 1644 postów
  • Kacprus#1551
  • Kacprus

Napisano 11 November 2014 - 09:46

@up Popieram.

 

Poradnik fajny, jak dodasz wszystkie efekty na zdjęciach to dam like.



#4 Skoxus

Skoxus

    Nowy

  • Użytkownik
  • 17 postów
  • willems

Napisano 11 November 2014 - 14:25

Jeżeli chodzi o effecty z particle moge dodać więcej ale bardziej radze przetestować sobie samamu dane efekty w:

Lista

W podanej liście w poradniku podałem wszystkie particlesy dostępne w grze ale jeżeli chodzi o demonstracje graficzną to dodam więcej.



#5 Skoxus

Skoxus

    Nowy

  • Użytkownik
  • 17 postów
  • willems

Napisano 11 November 2014 - 14:36

@Edit Dodałem więcej obrazów przedstawiających efekty particle.



#6 Pawełek

Pawełek

    Ekspert

  • Weteran
  • 1474 postów
  • Evolveye#7100
  • Evolveye

Napisano 11 November 2014 - 14:39

Opis wszystkich particlesow jest dość ryzykowny ze względu na możliwość dojścia nowych w kolejnych wersjach, a nie sądzę abyś aktualizował post co pół roku (teraz to już dłużej).

Ogólnie trochę nie ogarnięty poradnik - rozmiar czcionki źle dobrany do poszczególnych rzeczy / spoilery tez tak głupio wyglądają / powtarzające się słowo efekt na początku.

2/10

 

*To nie jest zły dział? Chyba powinno być w poradniki dotyczące gry.


Użytkownik Pawela08 edytował ten post 11 November 2014 - 14:40


#7 Skoxus

Skoxus

    Nowy

  • Użytkownik
  • 17 postów
  • willems

Napisano 11 November 2014 - 21:08

To jest mój pierwszy post na tym serwisie jeżeli się pomyliłem to wynika to z mojej nie wiedzy o forum. A co do aktualizacji tematu, będę go aktualizował co dodanie czegoś nowego do danej komedy w miencarft.



#8 TheVoidek

TheVoidek

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 329 postów
  • Piechacz

Napisano 11 November 2014 - 21:30

Szczerze wygląda mi to na kopiuj + wklej

Uzasadnienie:

 

będę go aktualizował co dodanie czegoś nowego do danej komedy w miencarft.

No to gratuluje szybkości, bo komenda particles była zmnieniona już przed wydaniem 1.8

Użycie wg. tematu /particle [wybrany efekt] x y z xd yd zd [szybkość efektu cząsteczek] [ilość cząsteczek]

Użycie w grze: /particle <nazwa> <x> <y> <z> <xd> <yd> <zd> <szybkość> [numer] [tryb]

 

 

Gdybyś się trochę wysilił zauważyłbyś, że efekt na mobach nie działa i myślę, że dobrze by było wytłumaczyć wytłumaczyć co to jest xd, yd i zd.

Zgodzę się jeszcze z @2Up.

 

Lepiej będzie jeśli powstrzymam się od oceny.

A co mi tam 0/10


uJnjwIB.png


#9 Skoxus

Skoxus

    Nowy

  • Użytkownik
  • 17 postów
  • willems

Napisano 11 November 2014 - 22:39

Po pierwsze twoje uzasadnienie jest jak by to ująć nieuzasadniające twojej tezy gdyż co ma wspólnego moja wiadomość o tym że będę aktualizował temat z kopiuj, wklej. Przepraszam cię bardzo ale no niestety nie odkryje wszystkiego i nie będę pisać z głowy wiadomości do tego poradnika. Opieram się o źródła w roli np. (zagranicznych portali lub youtoberów) i o własne doświadczenie.

Po drugie cytuje:

,,No to gratuluje szybkości, bo komenda particles była zmnieniona już przed wydaniem 1.8"

 

O co chodzi w formule zmieniona? bo nie rozumiem, czy chodzi ci że dodana czy opublikowana?

Bo ja nic nie pisałem o zmienianiu danej komendy w sensie formuły.

Oraz jeżeli ci chodzi o publikacje danej komendy została opublikowana od snapshota 14w20b

Ale jeszcze może ci chodzić oto że komenda może nie być modyfikowana, jeżeli tak to powiem ci tak sam nie wiem w 1.9 ma zostać dodany nowy wygląd commandblocka a z tym nowe pisanie w nim komend zobaczymy co czas pokaże.

 

Po trzecie cytuje

 

Gdybyś się trochę wysilił zauważyłbyś, że efekt na mobach nie działa i myślę, że dobrze by było wytłumaczyć wytłumaczyć co to jest xd, yd i zd.

Zgodzę się jeszcze z @2Up.

 

 

Efekt na mobach był błędny gdyż oprałem go o złe źródło i nie sprawdziłem do końca jego działania to jest faktycznie mój błąd.

Myślałem że nie musze tego przedstawiać gdyż myślałem że uważali na matematycze że cyfra ,,D" w wzorach zawsze obejmuje szerokość lub kont nachylenia czyli np. xd = 2 szerkość wnioskowana na x wynosi 2.

Zmodyfikuje poradnik i jeżeli to takie potrzebne.



#10 TheVoidek

TheVoidek

    Znawca

  • Użytkownik+
  • 329 postów
  • Piechacz

Napisano 12 November 2014 - 07:03

Efekt na mobach był błędny

Jest to spowodowane złym użyciem komendy. Podałeś to użycie w temacie, a już przed wydaniem 1.8, użycie tej komendy zostało zmienione. 

Jak wspomniałem teraz używa się: /particle <nazwa> <x> <y> <z> <xd> <yd> <zd> <szybkość> [numer] [tryb]

 

Efekt na mobach można teraz uzyskać tylko używając komendy /execute

O to mi chodziło.

 

 

Efekt na mobach był błędny gdyż oprałem go o złe źródło i nie sprawdziłem do końca jego działania to jest faktycznie mój błąd.

Kopiuj + wklej z poradników jak sądzę.

W moim poradniku opieram się też o własne doświadczenie i tutoriale, ale komendy piszę własne i 2 razy sprawdzam czy działają. Da się? Da się.

 

Nie chcę sobie z nikogo robić wroga. Poradnik może być i kopiuj+wklej (ale nie od innego użytkowika), byleby spełniał swoje zadanie i tłumaczył działanie komendy dla danego odbiorcy i nie podawał błędnych informacji. Jeśli to jest spełnione - uważam, że taki poradnik jest Ok.


uJnjwIB.png


#11 Skoxus

Skoxus

    Nowy

  • Użytkownik
  • 17 postów
  • willems

Napisano 13 November 2014 - 18:51

No ok spór wynikł z nieporozumienia ja też nie chce mieć wrogów. A poradnik trochę edytowałem.



#12 Cranckey

Cranckey

    Kranik

  • Weteran
  • 866 postów
  • CranckeyPL

Napisano 22 January 2015 - 22:41

Wiadomość wygenerowana automatycznie
Temat przeniesiony z forum
MinecraftPoradniki
do
MinecraftPoradnikiPoradniki dotyczące gry


Dołączona grafika

#13 Pawełek

Pawełek

    Ekspert

  • Weteran
  • 1474 postów
  • Evolveye#7100
  • Evolveye

Napisano 22 January 2015 - 22:56

Pacząc tak w to stwierdzam, że pora przygotować kolejny poradnik odnośnie /particle ;X


  • Kacprus lubi to

#14 polskistronger

polskistronger

    Nowy

  • Użytkownik
  • 1 postów

Napisano 13 April 2020 - 13:54

A jaką komendą zrobić by za mną (w minecraft) było czarne tło z cząsteczek cały czas ?

#15 Katniss

Katniss

    Twórca "Mrocznej klątwy"

  • Senior Moderator
  • 2947 postów
  • Katniss#2260
  • Katniss

Napisano 13 April 2020 - 14:33

A jaką komendą zrobić by za mną (w minecraft) było czarne tło z cząsteczek cały czas ?

/execute at @a positioned ^ ^ ^-1 run particle minecraft:dust 0 0 0 3 ~ ~0.9 ~ 0.4 1 0.4 1 2 force @a

Wklejasz w fioletowego cmdblocka.

 

PS: Odradzam odkopywanie starych wątków, prawie zawsze lepiej jest napisać nowy z pytaniem.


Mapa Adventure mojego autorstwa - "Mroczna klątwa" v2.1 (Na wersję MC 1.13.2)
Questy, NPC, niestandardowe przedmioty, bossy, amulety, modele 3D, mana i wiele więcej! BEZ MODÓW!
 

Siege Settlements - coś lepszego niż typowy RTS - https://www.reddit.c...egeSettlements/