Siemka! W tym temacie możecie dowiedzieć się podstawowych informacji o stojakach na zbroję oraz koncepcje moje i youtuberów. Nikt o nich nie napisał tematu a one mają swój potencjał. Napisałem o stojakach w temacie DzikiegoBobra, ale za sprawą TheVoidka postanowiłem napisać swój temat, a więc zaczynajmy.
[Y] koncept z youtuba w nawiasie będę pisał kanał z którego jest ten koncept
[M] mój koncept
[MY] koncept z youtuba który odwzorowałem w nawiasie będę pisał kanał z którego jest ten koncept
[K] koncept zaproponowany w komentarzu w nawiasie będę pisał kto go zaproponował
[PW] koncept zaproponowany poprzez prywatną wiadomość w nawiasie będę pisał kto go zaproponował
[S] koncept możliwy do wykonania na trybie gry survival
Receptura craftingu stojaka
Podstawowe komendy przywołujące stojak:
Zacznijmy od tego, że stojaki to nie bloki, ale byty podobnie jak łódka czy wagonik co za tym idzie należy je przywołać komendą summon.
Przywołanie zwykłego stojaka
/summon ArmorStand ~ ~ ~
Przywołanie małego stojaka
/summon ArmorStand ~ ~ ~ {Small:1}
Przywołanie stojaka bez płytki pod jego nogami
/summon ArmorStand ~ ~ ~ {NoBasePlate:1}
Przywołanie stojaka z rękami
/summon ArmorStand ~ ~ ~ {ShowArms:1}
Taki stojak może trzymać każdy item prócz zbroi, dyni i głów mobów oraz graczy w dłoni. Aby mógł coś trzymać musimy kliknąć na niego prawym przyciskiem myszy trzymając item w swojej ręce.
Przywołanie stojaka z wszystkimi opcjami wyżej
/summon ArmorStand ~ ~ ~ {Small:1,NoBasePlate:1,ShowArms:1}
Przywołanie niewidzialnego stojaka
/summon ArmorStand ~ ~ ~ {Invisible:1}
na screenie dałm parę części zbroi aby było wiadomo że jest niewidzialny
Przywołanie stojaka bez grawitacji
/summon ArmorStand ~ ~ ~ {NoGravity:1}
To były te prostsze komendy teraz będą te trudniejsze
/summon ArmorStand ~ ~ ~ {ShowArms:1,Pose:{RightLeg:[50f]}}
komenda przywołująca stojak z rękami
Data Tag pozwalający zmieniać pozycję poszczególnych części ciała naszego stojaka
Część ciała, która zmieni pozycję w tym przypadku prawa noga
Kąt nachylenia
Efekt
To samo można zrobić z każdą inną częścią ciała stojaka wpisując odpowiednio
LeftLeg- lewa noga
RightArm- prawa ręka
LeftArm- lewa ręka
Head- głowa
Body- tłów (to jest dość zbugowane bo pozycję zmienia sam tłów a reszta pozostaje w tej samej pozycji)
komenda przywołująca stojak z rękami i zmienionymi pozycjami lewej ręki i tłowia
/summon ArmorStand ~ ~ ~ {ShowArms:1,Pose:{LeftArm:[50f,15,40f],Body:[15f]}}
Na tym screenie możecie zobaczyć jak wygląda zmiana pozycji tłowia
Przywołanie stojaka z ubraną zbroją
/summon ArmorStand ~ ~ ~ {Equipment:[{id:"item który ma trzymać w ręce"},{id:"buty"},{id:"spodnie"}.{id:"napierśnik"},{id:"hełm"}]}
Przykład
/summon ArmorStand ~ ~1 ~ {ShowArms:1,NoBasePlate:1,Equipment:[{},{id:"diamond_boots"},{id:"diamond_leggings"},{id:"diamond_chestplate"},{id:"skull"}]}
Komenda jest na tyle długa że nie da się jej wpisać na czacie
[M] Prosty Robot chodzący po wyznaczonej ścieżce
Na początku musicie wpisać te 2 komendy
/scoreboard objectives add ani dummy
/scoreboard objectives add sto dummy
Następnie musimy postawić 2 command blocki w taki sposób aby zbudować zegar
Do górnego wpisujemy: /fill ~10 ~ ~ ~1 ~ ~-1 wool 0 replace redstone_block
a do dolnego: /fill ~9 ~1 ~ ~ ~1 ~-1 redstone_block 0 replace wool
Teraz stawiamy blok redstona w prawym górnym rogu tych command blocków. Jeśli ten blok zmieni się w wełnę oznacza to że zegar działa.
Następnie wypełniamy blokami redstona pole w których zmieniają się one w wełnę, a kolejną rzeczą będzie postawienie command blocków tak jak na screenie
Teraz zajmiemy się wpisywaniem komend do tych command blocków(od razu ostrzegam że komendy są trochę długie
Do CB po kolei od lewej przy żółtej wełnie
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=27,score_ani_min=27,score_sto=1] {Pose:{RightLeg:[10f],LeftLeg:[-10f],RightArm:[-10f],LeftArm:[10f]}}
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=24,score_ani_min=24,score_sto=1] {Pose:{RightLeg:[5f],LeftLeg:[-5f],RightArm:[-5f],LeftArm:[5f]}}
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=21,score_ani_min=21,score_sto=1] {Pose:{RightLeg:[0f],LeftLeg:[0f],RightArm:[0f],LeftArm:[0f]}}
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=18,score_ani_min=18,score_sto=1] {Pose:{RightLeg:[-5f],LeftLeg:[5f],RightArm:[5f],LeftArm:[-5f]}}
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=15,score_ani_min=15,score_sto=1] {Pose:{RightLeg:[-10f],LeftLeg:[10f],RightArm:[10f],LeftArm:[-10f]}}
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=12,score_ani_min=12,score_sto=1] {Pose:{RightLeg:[-5f],LeftLeg:[5f],RightArm:[5f],LeftArm:[-5f]}}
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=9,score_ani_min=9,score_sto=1] {Pose:{RightLeg:[0f],LeftLeg:[0f],RightArm:[0f],LeftArm:[0f]}}
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=6,score_ani_min=6,score_sto=1] {Pose:{RightLeg:[5f],LeftLeg:[-5f],RightArm:[-5f],LeftArm:[5f]}}
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=3,score_ani_min=3,score_sto=1] {Pose:{RightLeg:[10f],LeftLeg:[-10f],RightArm:[-10f],LeftArm:[10f]}}
Do CB po kolei od lewej przy zielonej wełnie
/execute @e[type=ArmorStand] ~ ~-4 ~ detect ~ ~ ~ unpowered_comparator 3 tp @e[type=ArmorStand] ~-0.1 ~0.5 ~ 90 ~
/execute @e[type=ArmorStand] ~ ~-4 ~ detect ~ ~ ~ unpowered_comparator 2 tp @e[type=ArmorStand] ~ ~0.5 ~0.1 0 ~
/execute @e[type=ArmorStand] ~ ~-4 ~ detect ~ ~ ~ unpowered_comparator 1 tp @e[type=ArmorStand] ~0.1 ~0.5 ~ -90 ~
/execute @e[type=ArmorStand] ~ ~-4 ~ detect ~ ~ ~ unpowered_comparator 0 tp @e[type=ArmorStand] ~ ~0.5 ~-0.1 -180 ~
Do CB po kolei od lewej przy białej wełnie
/execute @e[type=ArmorStand] ~ ~-2 ~ detect ~ ~ ~ unpowered_repeater 3 scoreboard players set @e[type=ArmorStand,score_sto=0] sto 1
/execute @e[type=ArmorStand] ~ ~-2 ~ detect ~ ~ ~ unpowered_repeater 2 scoreboard players set @e[type=ArmorStand,score_sto=0] sto 1
/execute @e[type=ArmorStand] ~ ~-2 ~ detect ~ ~ ~ unpowered_repeater 1 scoreboard players set @e[type=ArmorStand,score_sto=0] sto 1
/execute @e[type=ArmorStand] ~ ~-2 ~ detect ~ ~ ~ unpowered_repeater 0 scoreboard players set @e[type=ArmorStand,score_sto=0] sto 1
/scoreboard players add @e[type=ArmorStand] ani 1
Do CB po kolei od lewej przy pomarańczowej wełnie
/execute @e[type=ArmorStand] ~ ~-2 ~ detect ~ ~ ~ air 0 scoreboard players set @e[type=ArmorStand,score_sto=1] sto 0
/execute @e[type=ArmorStand] ~ ~-2 ~ detect ~ ~ ~ air 0 tp @e[type=ArmorStand] ~ ~ ~ 0 ~
/execute @e[type=ArmorStand] ~ ~-2 ~ detect ~ ~ ~ unpowered_repeater 3 tp @e[type=ArmorStand] ~-0.1 ~ ~ 90 ~
/execute @e[type=ArmorStand] ~ ~-2 ~ detect ~ ~ ~ unpowered_repeater 2 tp @e[type=ArmorStand] ~ ~ ~0.1 0 ~
/execute @e[type=ArmorStand] ~ ~-2 ~ detect ~ ~ ~ unpowered_repeater 1 tp @e[type=ArmorStand] ~0.1 ~ ~ -90 ~
/execute @e[type=ArmorStand] ~ ~-2 ~ detect ~ ~ ~ unpowered_repeater 0 tp @e[type=ArmorStand] ~ ~ ~-0.1 -180 ~
/scoreboard players set @e[type=ArmorStand,score_ani_min=27] ani 0
Nasz mechanizm jest już gotowy ale żeby stojak mógł iść po ścieżce którą mu wyznaczymy musimy ustawić repeatery w taki sposób:
Od tego w którą stronę będą zwrócone repeatery zależeć będzie w którą stronę nasz stojak będzie iść.
Stojak może również wskakiwać na blok wyżej aby to zrobić należy ustawić repeatery i komapratory w taki sposób:
Rozmieszczenie komparatorów i repeaterów tak aby stojak mógł wyjść i zejść ze schodów
Teraz możemy przywołać nasz stojak (koniecznie z rękami), a on będzie szedł po wyznaczonej przez nas ścieżce.Aby wszystko poprawnie działało musimy po przywołaniu stojaka wpisać komendę /scoreboard players set @e[type=ArmorStand] sto 1
[MY] Kamera Monitorująca/Bezpieczeństwa (SethBling)
Na początku wpisujemy 3 komendy
/scoreboard objectives add obr dummy
/scoreboard objectives add odl dummy
/scoreboard objectives add pot stat.useItem.minecraft.potion
Następnie budujemy zegar z command blocków o wielkości 3x7 i ustawiamy command blocki tak jak na poniższym screeenie
Teraz wpisujemy do command blocków komendy
Po kolei od lewej przy białej wełnie
execute @p[score_pot_min=1] ~ ~ ~ tp @p ~-0.5 ~ ~0.5
execute @p[score_pot_min=1] ~ ~ ~ scoreboard players set @p[score_pot_min=1] pot 0
/execute @e[name=Cam,ry=0,rym=0] ~ ~ ~ scoreboard players set @e[name=Cam] obr 2
/execute @e[name=Cam,ry=90,rym=90] ~ ~ ~ scoreboard players set @e[name=Cam] obr 1
Po kolei od lewej przy pomarańczowej wełnie
/execute @p[m=3] ~ ~ ~ execute @e[name=Cam,r=1,score_obr_min=2,score_obr=2] ~ ~ ~ tp @p ~ ~ ~ ~1 ~
/execute @p[m=3] ~ ~ ~ execute @e[name=Cam,r=1,score_obr_min=1,score_obr=1] ~ ~ ~ tp @p ~ ~ ~ ~-1 ~
execute @p[score_pot_min=1] ~ ~ ~ summon ArmorStand ~ ~ ~ {CustomName:"Gracz",NoGravity:1}
execute @p[score_pot_min=1] ~ ~ ~ tp @p[score_pot_min=1] @e[name=Cam]
execute @p[score_pot_min=1] ~ ~ ~ gamemode 3 @p[score_pot_min=1]
/execute @e[name=Cam,score_obr_min=2,score_obr=2] ~ ~ ~ tp @e[name=Cam] ~ ~ ~ ~1 ~
/execute @e[name=Cam,score_obr_min=1,score_obr=1] ~ ~ ~ tp @e[name=Cam] ~ ~ ~ ~-1 ~
Po kolei od lewej przy niebieskiej wełnie
/execute @p[m=1] ~ ~ ~ execute @e[name=Gracz,r=1] ~ ~ ~ kill @e[name=Gracz]
execute @p[score_odl=102,score_odl_min=99] ~ ~ ~ tp @p @e[name=Gracz]
/execute @p[m=3] ~ ~ ~ execute @e[name=Cam,r=1] ~ ~ ~ scoreboard players add @p[m=3] odl 1
Po kolei od lewej przy zielonej wełnie
/execute @p[m=3] ~ ~ ~ execute @e[name=Gracz,r=1] ~ ~ ~ gamemode 1 @p
/execute @p[m=1] ~ ~ ~ execute @e[name=Gracz,r=1] ~ ~ ~ scoreboard players set @p odl 0
execute @p[score_odl=102,score_odl_min=101] ~ ~ ~ scoreboard players set @p odl 0
Do CB z prawej oznaczonych cyframi
- testfor @e[type=ItemFrame] {Item:{id:minecraft:skull}}
- /kill @e[type=ItemFrame]
- /execute @e[type=ItemFrame] ~ ~ ~/summon ArmorStand ~-0.2 ~-1.5 ~ {CustomName:"Cam",Invisible:1,NoGravity:1,Equipment:[{},{},{},{},{id:skull,Damage:3,Count:1,tag:{SkullOwner:{Id:bfe418fb-1d75-3c26-a3b7-07fa8e2585d1,Properties:{textures:[{Signature: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,Value:eyJ0aW1lc3RhbXAiOjE0Mjk2MjMwNjk4NzIsInByb2ZpbGVJZCI6IjZjZjU0M2E2MGVlOTQzN2NiNjE0YzdiOTRkZTVjNWI3IiwicHJvZmlsZU5hbWUiOiJNcnNNYWtpc3RlaW4iLCJpc1B1YmxpYyI6dHJ1ZSwidGV4dHVyZXMiOnsiU0tJTiI6eyJ1cmwiOiJodHRwOi8vdGV4dHVyZXMubWluZWNyYWZ0Lm5ldC90ZXh0dXJlL2U3ZjI1YjhmNDBjZDM3YjI3NTcxOTdkY2M4ODFkOTg1ZWZlYWY2YWY3NmNjYWU5ZDZlYzNjMzc4NDk0Yjc3YTQifX19}]}}}}],Pose:{Head:[30f]},DisabledSlots:987152}
- /tp @e[name=Cam] ~ ~ ~ ~ 30
Mechanizm jest gotowy teraz pozostaje tylko postawić kamerę w odpowiednim miejscu (piszę w odpowiednim bo kamera potrafi obracać się tylko w jedną stronę świata). Aby przywołać kamerę należy dać do ramki przedmiot otrzymany tą komendą:
/give @p minecraft:skull 1 3 {SkullOwner:{Id:bfe418fb-1d75-3c26-a3b7-07fa8e2585d1,Properties:{textures:[{Signature:AoTL50rtq598cHo8r4WJ2K+0PbIBQ6TSEmjMUpqUe+UG9v59idkN01v9+NCldPbt5qoyftWl02xovIbbWiNI2NkJXMEhjEZAWvh6wJ6d7cNjwc0GcNvReEdT15USZApamlbeS9ZP1zSW3mIo7ZnUmrkNJPJcWMigQJw/bPPLKGxH+Z5p2LCA7REkP+O32ZRblHNlP9JASXTyj9d1J1O8iTfmK8l+b0/s1nd8j249UWP6jyCHX+PxGKycWoi5+SPA5lSXD2RkoKe2Fqi2uuIgiSVpqpXoUpks0T3OZoce58U0fOrbkSKLp7Wx1fxgvfw286Ui8Z6ljVEQEin1oPzC4IC9uxC38UoHkTPZLIk9FVM6xfg+u799hRhd11n83vvLjPEqSLz1BIms29/pZK44ZRQW6LoOssDQGIHkuGMmsVKW7cMfBlpgsGz0sPffqmQoBF8tLoZpWWWIlvIooQL2+MrYIyB2AGyFedrj8OYNdOMBf/121JNUtC0k2LA357lEX8u2SRDsCZF/gY24K2OVOWne7f3qII8K8PHWZRRILZgBKNqZZHWx3fGj/IfjhhZQDurg44NXEtiuauSqUo6Tfze9dcZ9LvVnA/1ibrF8Hb5QQZegwfzcQ7RLoS7SSkQbVz1ysysl8usgvygTslULlhcQXH9ezTIc5P/w/PHZyDI=,Value:eyJ0aW1lc3RhbXAiOjE0Mjk2MjMwNjk4NzIsInByb2ZpbGVJZCI6IjZjZjU0M2E2MGVlOTQzN2NiNjE0YzdiOTRkZTVjNWI3IiwicHJvZmlsZU5hbWUiOiJNcnNNYWtpc3RlaW4iLCJpc1B1YmxpYyI6dHJ1ZSwidGV4dHVyZXMiOnsiU0tJTiI6eyJ1cmwiOiJodHRwOi8vdGV4dHVyZXMubWluZWNyYWZ0Lm5ldC90ZXh0dXJlL2U3ZjI1YjhmNDBjZDM3YjI3NTcxOTdkY2M4ODFkOTg1ZWZlYWY2YWY3NmNjYWU5ZDZlYzNjMzc4NDk0Yjc3YTQifX19}]}}}
Po tej czynności powinno ukazać się takie coś:
Teraz aby widzieć to co kamera należy wypić butelkę z wodą
Filmik Sethblinga na porównanie
[Y] Stolik do szachów (SimplySarc)
Na początku musimy wykopać jeden klocek w ziemi. W nim stawiamy stojak. Następnie wpisujemy komendę /entitydata @e[type=ArmorStand] {Pose:{Head:[0f,0f,0f,]}}, dzięki tej komendzie głowa stojaka będzie prosto (zawsze gdy stawiamy stojak głowa jest lekko przekrzywiona w którąś ze stron). Kolejnym krokiem będzie włożenie na głowę stojaka hełmu z kolczugi. Następnie dwa klocki nad nim stawiamy zwykły tłok skierowany w dół, a pod tłokiem stawaimy blok który posłuży nam jako stolik. Ostatnim krokiem będzie uruchomienie tłoka i zniszczenie go. Efekt końcowy:
[M] Robot kamikadze
Na samym początku musimy wpisać te komendy
/scoreboard objectives add obr dummy
/scoreboard objectives add ani dummy
/scoreboard objectives add tel dummy
/scoreboard objectives add go dummy
Następnie tworzymy zegar z redstone blocków o wielkości 9x4 i stawiamy command blocki tak jak na poniższym screenie
Teraz zajmiemy się wpisywaniem komend
Po kolei od lewej przy białej wełnie
/entitydata @e[type=ArmorStand] {CustomName:"Kamikadze",CustomNameVisible:1,Small:1,ShowArms:1,NoBasePlate:1,Equipment:[{id:"tnt"},{id:"leather_boots"},{id:"leather_leggings"},{id:"leather_chestplate"},{id:"tnt",Count:1}],Pose:{Head:[0f,0f,0f]}}
/scoreboard players add @e[name=Kamikadze] ani 1
/scoreboard players set @e[name=Kamikadze,score_ani_min=27] ani 0
/execute @a[score_tel_min=1] ~ ~ ~ scoreboard players set @a[score_tel_min=1] tel 0
execute @a[score_tel_min=1,score_tel=1] ~ ~ ~ /tellraw @a[score_tel_min=1,score_tel=1] {"text":"","extra":[{"text":"W którą stronę świata mam pójśc","color":"dark_blue","clickEvent":{"action":"run_command","value":""}},{"text":" Połódnie ","color":"aqua","clickEvent":{"action":"run_command","value":"/tp @e[name=Kamikadze] ~ ~ ~ 0 ~"}},{"text":"Zachód ","color":"aqua","clickEvent":{"action":"run_command","value":"/tp @e[name=Kamikadze] ~ ~ ~ 90 ~"}},{"text":"Wschód ","color":"aqua","clickEvent":{"action":"run_command","value":"/tp @e[name=Kamikadze] ~ ~ ~ -90 ~"}},{"text":"Północ ","color":"aqua","clickEvent":{"action":"run_command","value":"/tp @e[name=Kamikadze] ~ ~ ~ 180 ~"}}]}
Po kolei od lewej przy pomarańczowej wełnie
execute @a[score_tel_min=1,score_tel=1] ~ ~ ~ /tellraw @a[score_tel_min=1,score_tel=1] {"text":"","extra":[{"text":"W którą stronę świata ma pójść robot","color":"dark_blue","clickEvent":{"action":"run_command","value":""}},{"text":" Połódnie ","color":"aqua","clickEvent":{"action":"run_command","value":"/tp @e[name=Kamikadze] ~ ~ ~ 0 ~"}},{"text":"Zachód ","color":"aqua","clickEvent":{"action":"run_command","value":"/tp @e[name=Kamikadze] ~ ~ ~ 90 ~"}},{"text":"Wschód ","color":"aqua","clickEvent":{"action":"run_command","value":"/tp @e[name=Kamikadze] ~ ~ ~ -90 ~"}},{"text":"Północ ","color":"aqua","clickEvent":{"action":"run_command","value":"/tp @e[name=Kamikadze] ~ ~ ~ 180 ~"}}]}
/tp @e[name=Kamikadze,score_go_min=1,score_obr_min=1,score_obr=1] ~0.1 ~ ~
/tp @e[name=Kamikadze,score_go_min=1,score_obr_min=2,score_obr=2] ~ ~ ~-0.1
/tp @e[name=Kamikadze,score_go_min=1,score_obr_min=3,score_obr=3] ~-0.1 ~ ~
/tp @e[name=Kamikadze,score_go_min=1,score_obr_min=4,score_obr=4] ~ ~ ~0.1
Po kolei od lewej przy niebieskiej wełnie
/clear @p tnt 0 0
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=27,score_ani_min=27,score_go=1] {Pose:{RightLeg:[10f],LeftLeg:[-10f],RightArm:[-10f],LeftArm:[10f]}}
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=24,score_ani_min=24,score_go=1] {Pose:{RightLeg:[5f],LeftLeg:[-5f],RightArm:[-5f],LeftArm:[5f]}}
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=21,score_ani_min=21,score_go=1] {Pose:{RightLeg:[0f],LeftLeg:[0f],RightArm:[0f],LeftArm:[0f]}}
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=18,score_ani_min=18,score_go=1] {Pose:{RightLeg:[-5f],LeftLeg:[5f],RightArm:[5f],LeftArm:[-5f]}}
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=15,score_ani_min=15,score_go=1] {Pose:{RightLeg:[-10f],LeftLeg:[10f],RightArm:[10f],LeftArm:[-10f]}}
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=12,score_ani_min=12,score_go=1] {Pose:{RightLeg:[-5f],LeftLeg:[5f],RightArm:[5f],LeftArm:[-5f]}}
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=9,score_ani_min=9,score_go=1] {Pose:{RightLeg:[0f],LeftLeg:[0f],RightArm:[0f],LeftArm:[0f]}}
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=6,score_ani_min=6,score_go=1] {Pose:{RightLeg:[5f],LeftLeg:[-5f],RightArm:[-5f],LeftArm:[5f]}}
/entitydata @e[type=ArmorStand,score_ani=3,score_ani_min=3,score_go=1] {Pose:{RightLeg:[10f],LeftLeg:[-10f],RightArm:[-10f],LeftArm:[10f]}}
Po kolei od lewej przy żółtej wełnie
testfor @e[ry=-90,rym=-90,name=Kamikadze]
testfor @e[ry=180,rym=180,name=Kamikadze]
testfor @e[ry=90,rym=90,name=Kamikadze]
testfor @e[ry=0,rym=0,name=Kamikadze]
/execute @e[name=Kamikadze,score_go_min=1] ~ ~ ~ detect ~0.1 ~ ~ air 0 testfor @e[name=Kamikadze,score_go_min=1]
/execute @e[name=Kamikadze,score_go_min=1] ~ ~ ~ detect ~ ~ ~-0.1 air 0 testfor @e[name=Kamikadze,score_go_min=1]
/execute @e[name=Kamikadze,score_go_min=1] ~ ~ ~ detect ~-0.1 ~ ~ air 0 testfor @e[name=Kamikadze,score_go_min=1]
/execute @e[name=Kamikadze,score_go_min=1] ~ ~ ~ detect ~ ~ ~0.1 air 0 testfor @e[name=Kamikadze,score_go_min=1]
Teraz wpisujemy komendy do CB oznaczonych cyframi na screenie poniżej
- scoreboard players set @p tel 1
- /clear @p tnt
- /scoreboard players set @e[name=Kamikadze] obr 1
- /scoreboard players set @e[name=Kamikadze] obr 2
- /scoreboard players set @e[name=Kamikadze] obr 3
- /scoreboard players set @e[name=Kamikadze] obr 4
- /tellraw @a {"text":"","extra":[{"text":"Zacznij iść","color":"aqua","clickEvent":{"action":"run_command","value":"/scoreboard players set @e[name=Kamikadze] go 1"}}]}
- /execute @e[name=Kamikadze,score] ~ ~ ~ /summon Creeper ~ ~ ~ {Fuse:1,powered:1,ignited:1}
Mechanizm jest już gotowy teraz aby przywołać naszego robota kamikadze należy postawić na ziemi zwykły stojak jeśli to zrobimy powinno ukazać się nam coś takiego
Teraz aby uruchomić robota należy kliknąć prawym przyciskiem myszy na jego głowę po czym na czacie powinna ukazać się informacja z komendy tellraw dzięki której możemy określić w którą stronę świata pójdzie robot. Kamikadze wybucha kiedy tylko zetknie się z jakąkolwiek ścianą lub przeszkodą bez względu czy jest to blok solidny czy też nie.
[K] Trupy ze stojaków (TheVoidek)
Na początek wpisujemy komendę scoreboard objectives add kill deathCount
Następnie budujemy mechanizm tak jak na poniższym screenie
Teraz musimy wpisać komendy do CB
- testfor @a[score_kill_min=1]
- /setblock ~ ~-1 ~ air
- /setblock ~ ~1 ~ redstone_block 0 destroy
- execute @a[score_kill_min=1] ~ ~ ~ execute @e[type=ArmorStand,name=Trup,r=1] ~ ~ ~ tp @e[type=Item,r=20] @e[name=Trup]
- /tp @e[type=ArmorStand,name=Trup] @a[score_kill_min=1,score_kill=1]
- scoreboard players set @a kill 0
- /summon ArmorStand ~-1 ~ ~3 {CustomName:Trup,CustomNameVisible:1,ShowArms:1,NoBasePlate:1,NoGravity:1,Pose:{RightArm:[0f,0f,0f],LeftArm:[0f,0f,0f]},Equipment:[{},{},{},{},{id:"skull"}]}
[PW] Stojak strzelający kulami ghasta które spowalniają (Pawełek)
Na samym początku stawiamy 4 commandblock w taki sposób
Teraz do CB wpisujemy komendy
1. setblock ~ ~1 ~ redstone_block 0 replace wool
2. setblock ~-1 ~ ~ wool 0 replace redstone_block
3. execute @p ~ ~ ~ execute @e[type=Fireball,r=3] ~ ~ ~ kill @e[type=Fireball]
4. execute @p ~ ~ ~ execute @e[type=Fireball,r=3] ~ ~ ~ effect @p slowness 10 0 true
Teraz aby przywołać nasz stojak wpisujemy komendę
/summon ArmorStand ~ ~1 ~ {Equipment:[{},{id:diamond_boots},{id:diamond_leggings},{id:diamond_chestplate},{id:skull,tag:3 {SkullOwner:MHF_Ghast}}],ShowArms:1,NoBasePlate:1,Pose:{Body:[0f,0f,0f],LeftArm:[-90f,0f,0f],RightArm:[-85f,0f,0f],LeftLeg:[15f,0f,0f],RightLeg:[15f,0f,0f],Head:[0f,0f,0f]},Riding:{id:"Ghast",Silent:1,ActiveEffects:[{Id:14,Amplifier:0,Duration:2220,ShowParticles:0b},{Id:2,Amplifier:15,Duration:2220,ShowParticles:0b}]}
[Y][S] Działający stojak ukryty w bloku (NiceMarkMC)
Na samym początku robimy dziurę o wiekości jednego bloku i stawiamy tam skrzynkę. Następnie przytrzymując shift stawiamy stojak na skrzynce. Potem obudowywujemy to w taki sposób
Kolejnym krokiem będzie wylanie wody za stojakiem. Teraz możemy wziąć wodę z powrotem i zniszczyć klocki które zatrzymywały wodę. Ostatnim krokiem będzie postawieniem 2 bloków obok stojaka i przepchanie ich tłokami w stronę stojaka tak aby go zakryć.
[PW] Bloki latające wokół gracza i dające mu specjalne umiejętności (Pawełek)
Pawela napisał mi ten kocept na pw w bardzo okrojonej wersji a ja go "wzbogaciłem"
Mechanizm składa się z kilku części a każdą z nich pokażę osobno
Na samym początku musimy wpisać 2 komendy
/scoreboard objectives add isc stat.walkOneCm
/scoreboard objectives add sno stat.useItem.minecraft.snowball
Następnie budujemy zegar z bloków redstona o wielkości 6x2
pierwsza część - podążanie bloku z graczem
- /execute @p ~ ~ ~ scoreboard players set @p isc 0
- /testfor @p[score_isc_min=1]
- /execute @p[rym=50,ry=140] ~ ~ ~ execute @e[type=ArmorStand,r=11] ~ ~ ~ tp @e[type=ArmorStand] ~-1.2 ~ ~
- /execute @p[rym=140,ry=-140] ~ ~ ~ execute @e[type=ArmorStand,r=11] ~ ~ ~ tp @e[type=ArmorStand] ~ ~ ~-1.2
- /execute @p[rym=-140,ry=-50] ~ ~ ~ execute @e[type=ArmorStand,r=11] ~ ~ ~ tp @e[type=ArmorStand] ~1.2 ~ ~
- /execute @p[rym=-50,ry=50] ~ ~ ~ execute @e[type=ArmorStand,r=11] ~ ~ ~ tp @e[type=ArmorStand] ~ ~ ~1.2
druga część - teleportowanie bloku jeśli jest za daleko od gracza
- tp @e[type=ArmorStand] ~ ~2.5 ~
- tp @e[type=ArmorStand] @p
- /execute @p ~ ~ ~ execute @e[type=ArmorStand,r=5] ~ ~ ~ testfor @e[type=ArmorStand]
trzecia część - umiejętności które dają nam bloki (zrobiłem 5 bloków)
pierwszy blok - blok diamentu daje regenerację 2
musimy postawić 1 CB obok zegra z komendą
/execute @p ~ ~ ~ execute @e[name=diamo] ~ ~ ~ effect @p regeneration 1 1 true
aby go przywołać musimy wpisać komendę
/summon ArmorStand ~ ~1 ~ {DisableSlots:1,Small:1,CustomName:diamo,NoGravity:1,Invisible:1,Equipment:[{},{},{},{},{id:diamond_block}]}
drugi blok - hopper zbierze wszystkie itemy w polu 10 kratek od gracza po tym jak rzucimy śnieżką
- /scoreboard players set @p[score_sno_min=1] sno 0
- give @p snowball 1 0 {display:{Name:"Zbierz przedmioty"}}
- /execute @p ~ ~ ~ execute @e[name=hopp] ~ ~ ~ tp @e[type=Item,r=10] @p
- /execute @p[score_sno_min=1] ~ ~ ~ execute @e[name=hopp,r=10] ~ ~ ~ testfor @p[score_sno_min=1]
Aby go przywołać musimy wpisać komendę
/summon ArmorStand ~ ~1 ~ {DisableSlots:1,Small:1,CustomName:hopp,NoGravity:1,Invisible:1,Equipment:[{},{},{},{},{id:hopper}]}
give @p snowball 1 0 {display:{Name:"Zbierz przedmioty"}} ta komenda da śnieżkę aktywującą umiejętność
trzeci blok - bedrock chroni przed strzałami szkieleta i miksturami wiedźmy
- /execute @p ~ ~ ~ execute @e[name=bedr] ~ ~ ~ kill @e[type=ThrownPotion,r=10]
- /execute @p ~ ~ ~ execute @e[name=bedr] ~ ~ ~ kill @e[type=Arrow,r=10]
- /fill ~ ~1 ~ ~ ~2 ~ redstone_block 0 destroy
- /fill ~-1 ~ ~ ~-1 ~2 ~ air
- /setblock ~ ~1 ~2 redstone_block
- /execute @p ~ ~ ~ execute @e[type=Skeleton,r=20] ~ ~ ~ testfor @p
- /execute @p ~ ~ ~ execute @e[type=Witch,r=10] ~ ~ ~ testfor @p
Aby go przywołać musimy wpisać komendę
/summon ArmorStand ~ ~1 ~ {DisableSlots:1,Small:1,CustomName:bedr,NoGravity:1,Invisible:1,Equipment:[{},{},{},{},{id:bedrock}]}
Czwarty blok - blok szlamu daje zwiększony skok 2
musimy postawić 1 CB obok zegra z komendą
/execute @p ~ ~ ~ execute @e[name=slim] ~ ~ ~ effect @p jump_boost 1 1 true
Aby go przywołać musimy wpisać komendę
/summon ArmorStand ~ ~1 ~ {DisableSlots:1,Small:1,CustomName:slim,NoGravity:1,Invisible:1,Equipment:[{},{},{},{},{id:slime}]}
Piąty blok - skrzynka daje coś w formie dodatkowego ekwipunku
Na początku musimy postawić podwójną skrzynkę gdzieś obok mechanizmu
- /execute @p ~ ~ ~ execute @e[name=skrzy] ~ ~ ~ /testfor @p[r=10] {SelectedItem:{id:"minecraft:chest",tag:{display:{Name:"Ekwipunek"}}}}
- /execute @p ~ ~ ~ effect @p slowness 1111 100 true
- /execute @p ~ ~ ~ /clone [koordynaty skrzynki] ~ ~1 ~
- /effect @p jump_boost 111111 250
- /execute @p ~ ~ ~ clone ~ ~1 ~ ~1 ~1 ~ [koordynaty lewej części skrzynki] force move
- /execute @p ~ ~ ~ /effect @p clear
Aby przywołać blok należy wpisać komendę
/summon ArmorStand ~ ~1 ~ {DisableSlots:1,Small:1,CustomName:skrzy,NoGravity:1,Invisible:1,Equipment:[{},{},{},{},{id:chest}]}
Aby "Uruchomić" dodatkowy ekwipunek musimy dać skrzynkę otrzymaną tą komendą /give @p chest 1 0 {display:{Name:"Ekwipunek"}} do dowolnego slotu i wybrać ten slot. Aby "dezaktywować" dodatkowy ekwipunek musimy wybrać inny slot
[M][S] Kompaktowa zbrojownia
Zaczynamy od postawienia lepkiego tłoka zwróconego w górę i postawienia na nim bloków szlamu i podłączenia go w taki sposób:
Następnie 3 kratki nad blokami szlamu budujemy taką "ramkę" i stawiamy po bokach żelazne klapy na dolnej połowie bloku tak aby na środku było puste miejsce które możemy czymś wypełnić
Kolejnym krokiem będzie podłączenie repeaterów w taki sposób
Następnie 2 kratki wyżej budujemy dokładnie to samo co poprzednich dwóch krokach tylko klapy stawiamy na górnej połowie bloku. Potem podłączamy całość w taki sposób
Przedostatnim krokiem będzie zbudwanie generatora krótkiego pulsu
Ostatnim krokiem będzie obudowanie mechanizmu i uzupełnienie stojakami stawiając je na pierwszej warstwie od góry i uruchomienia mechanizmu.
Zbrojownia może pomieścić maksymalnie 24 stojaki.
[M] Excalibur
Abry zrobić taki excalibur należy wpisać do CB komendę
/summon ArmorStand ~ ~1 ~ {ShowArms:1,NoGravity:1,Invisible:1,Equipment:[{id:diamond_sword,Count:1}],Pose:{RightArm:[90f,50f,10f]}}
Efekt
[M] Wieszak na narzędzia
Na początku stawiamy 2 bloki jeden nad drugim. Posłużą one nam jako kawałek ściany.
Następnie w zależności od tego w którą stronę świata będzie zwrócony wieszak musimy stojąc przy ścianie wpisać komendę odpowiednio
Północ - /setblock ~ ~1 ~ minecraft:tripwire_hook 6
Wschód - /setblock ~ ~1 ~ minecraft:tripwire_hook 7
Połódnie - /setblock ~ ~1 ~ minecraft:tripwire_hook 4
Zachód - /setblock ~ ~1 ~ minecraft:tripwire_hook 5
Mamy już nasz wieszak teraz aby poprawnie działał musimy 2 kratki pod wieszakiem postawić CB z komendą
/summon ArmorStand ~-0.25 ~0.4 ~0.07 {ShowArms:1,NoGravity:1,Invisible:1,Pose:{RightArm:[10f,90f,-85f]}}
Teraz możemy powiesić na nim jakieś narzędzia
[S] Ognisko
Jakiś czas temu poradnik jak zrobić takowe ognisko był na głównej no ale napiszę jak to zrobić jeszcze raz "bo tak".
Na początku w ziemi robimy dziurę o wielkości 2x3x2 i stawiamy w niej łóżko, brukowy murek i wylewamy 2 wiaderka wody w taki sposób
Następnie nad "dolnym" źródłem wody i nad lewym murkiem stawiamy kolejny murek, a nad górną częścią łóżka i "górnym" źródłem wody stawiamy 2 bloki w moim przypadku szkło (na potrzeby poradnika)
Kolejnym krokiem będzie rozwalenie 1 bloku i wylanie w tym miejscu wody oraz postawienia 3 bloków nad łóżkiem
A następnie układamy stojaki tak jak na poniższym gifie (gif pochodzi z poradnika na głównej)
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Potem niszczymy słup oraz stawiamy brukowy murek obok stojaków tak aby zatamować wodę oraz stawiamy blok w miejscu źródła wody
Następnie niszczymy wszystkie murki które są równo z podłożem oraz jeden obok łózka w jego miejsce wlewając lawę
Po tej czynności stojaki powinny się zapalić
Przedostatnim krokiem będzie postawina 4 bloków kóre posłużą jako podłoże (np. ziemia) nad nimi stawiamy 4 slimeblocki a następnie 2 tłoki w taki sposób
Ostatnik krokiem będzie uruchomienie tłoków (najpierw górny potem dolny), zniszczenie tłoków i slimeblocków.
Efekt
[Y] Piła (The Torch)
Na początku musimy zbudować prostą "ścieżkę" po której będzie poruszała się piła w taki sposób (szkło to podłoga)
Następnie stawiamy 13 command blocków w taki sposób i wpisujemy do nich komendy
- /summon ArmorStand ~ ~1 ~ {Equipment:[{},{},{},{},{id:web}],Small:1b,Invisible:1,Pose:{Head:[0f,0f,0f]}}
- /summon ArmorStand ~ ~1 ~ {Equipment:[{},{},{},{},{id:web}],Small:1b,Invisible:1,Pose:{Head:[0f,0f,150f]}}
- /summon ArmorStand ~ ~1 ~ {Equipment:[{},{},{},{},{id:web}],Small:1b,Invisible:1,Pose:{Head:[0f,0f,240f]}}
- /summon ArmorStand ~ ~1 ~ {Equipment:[{},{},{},{},{id:web}],Small:1b,Invisible:1,Pose:{Head:[0f,0f,270f]}}
- /summon ArmorStand ~ ~1 ~ {Equipment:[{},{},{},{},{id:web}],Small:1b,Invisible:1,Pose:{Head:[0f,0f,300f]}}
- /summon ArmorStand ~ ~1 ~ {Equipment:[{},{},{},{},{id:web}],Small:1b,Invisible:1,Pose:{Head:[0f,0f,210f]}}
- /summon ArmorStand ~ ~1 ~ {Equipment:[{},{},{},{},{id:web}],Small:1b,Invisible:1,Pose:{Head:[0f,0f,120f]}}
- /summon ArmorStand ~ ~1 ~ {Equipment:[{},{},{},{},{id:web}],Small:1b,Invisible:1,Pose:{Head:[0f,0f,30f]}}
- /summon ArmorStand ~ ~1 ~ {Equipment:[{},{},{},{},{id:web}],Small:1b,Invisible:1,Pose:{Head:[0f,0f,60f]}}
- /summon ArmorStand ~ ~1 ~ {Equipment:[{},{},{},{},{id:web}],Small:1b,Invisible:1,Pose:{Head:[0f,0f,90f]}}
- /summon ArmorStand ~ ~1 ~ {Equipment:[{},{},{},{},{id:web}],Small:1b,Invisible:1,Pose:{Head:[0f,0f,180f]}}
- /summon ArmorStand ~ ~1 ~ {Equipment:[{},{},{},{},{id:web}],Small:1b,Invisible:1,Pose:{Head:[0f,0f,330f]}}
- /summon ArmorStand ~ ~1 ~ {Equipment:[{},{},{},{},{id:web}],Small:1b,Invisible:1,Pose:{Head:[0f,0f,360f]}}
Kolejnym krokiem będzie uruchomienie wszystkich command blocków a następnie teleportowanie wszystkich stojaków na początek zbudowanej przedtem "ścieżki". Potem stawiamy command blocki w taki sposób
Tych command blocków może być więcej. Teraz do każdego command blocka wpisujemy komendę która teleportuje piłę o jeden blok dalej na ścieżce. Gdy piła dojdzie do ostatniego bloku ścieżki wpisujemy te same komendy co przedtem ale w taki sposób aby piła przeszła na początek ścieżki
(Starałem się to jak najlepiej wytłumaczyć). Przykład: jeśli stojaki są na koordynatach 100 5 100 i są na 3 blokowej ścieżce to trzeba wpisać komendy teleportujące na bloki: 100 5 100, 101 5 100, 102 5 100. Wszystkie command blocki zapętlamy. Na końcu stawiamy command blocka z komendą /execute @p ~ ~ ~ execute @e[type=ArmorStand,r=2] ~ ~ ~ effect @p instant_damage 1 0 i podłączamy go do zegara
Efekt
[MY] Małe bloki i itemy na podłodze (SimplySarc)
SimplySarc zrobił tylko małe bloki a ja dorobiłem itemy na podłodze (głównie przez to że źle zrozumiałem użytkownika piachogryzarka )
Aby wykonać takie bloki należy do command blocka wpisać komendę:
/summon ArmorStand ~ ~0.05 ~ {Rotation:[0f],ShowArms:true,DisabledSlots:,NoGravity:true,Invisible:true,Small:true,Pose:{RightArm:[-35f,700f,8f]}}
Teraz musimy, trzymając blok w ręce, kliknąć prawym przyciskiem myszy na niewidzialny stojak który przywołaliśmy
Aby przywołać leżące itemy należy wpisać do command bloka komendę:
/summon ArmorStand ~ ~-0.28 ~ {NoGravity:1b,ShowArms:1b,Equipment:[{id:"redstone",Count:1b},{},{},{},{}],Pose:{RightArm:[1f,0f,0f]},Invisible:1}
redstone który tam jest możesz podmienić ale nie działa to dobrze w przypadku "płaskiego" śniegu, narzędzi, i bloków.
Ta komenda działa na narzędzia ale nie na zapalniczkę
/summon ArmorStand ~ ~-0.75 ~ {NoGravity:1b,ShowArms:1b,Equipment:[{id:"diamond_sword",Count:1b},{},{},{},{}],Pose:{RightArm:[0f,0f,270f]},Invisible:1}
command blok do którego wpisujemy te komendy jest na poziomie podłogi więc po zniszczeniu go będziemy musieli zastąpić puste pole komendą setblock.
Efekt:
[MY] Latająca miotła (SimplySarc)
SimplySarc swoją miotłę zrobił bardzo prostą bo po wejściu na nią leci się kawałek w górę. Stwierdziłem że to za mało i zrobiłem w pełni latającą miotłę.
Na samym początku musimy wpisać komendę /scoreboard objectives add start dummy
Następnie budujemy zegar z redstone bloków o wielkości 7x2 a następnie stawiamy command blocki w taki sposób
Teraz zajmiemy się wpisywaniem komend do command blocków
po kolei od lewej przy niebieskiej wełnie
tp @e[name=stick] @e[name=horse]
/testfor @a {SelectedItem:{id:"minecraft:wool",Damage:5s}}
/execute @p[score_start_min=1,rym=-115,ry=-61,rx=30,rxm=-10] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[0.3,0.0,0.0]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=-39,ry=39,rx=30,rxm=-10] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[0.0,0.0,0.3]}
po kolei od lewej przy fioletowej wełnie
tp @e[name=hay] @e[name=stick]
/execute @p[score_start_min=1,rym=160,ry=-145,rx=-11,rxm=-90] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[0.0,0.3,-0.3]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=60,ry=129,rx=-11,rxm=-90] ~ ~ ~ execute @e[name=horse=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse=2] {Motion:[-0.3,0.3,0.0]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=-39,ry=39,rx=-11,rxm=-90] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[0.0,0.3,0.3]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=-115,ry=-61,rx=-11,rxm=-90] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[0.3,0.3,0.0]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=-60,ry=-40,rx=30,rxm=-10] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[0.3,0.0,0.3]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=40,ry=59,rx=30,rxm=-10] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[-0.3,0.0,0.3]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=60,ry=129,rx=30,rxm=-10] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[-0.3,0.0,0.0]}
po kolei od lewej przy pomarańczowej wełnie
/execute @p[score_start_min=1,rym=160,ry=-145,rx=90,rxm=31] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[0.0,-0.3,-0.3]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=130,ry=159,rx=-11,rxm=-90] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[-0.3,0.3,-0.3]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=40,ry=59,rx=-11,rxm=-90] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[0.3,0.3,-0.3]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=40,ry=59,rx=-11,rxm=-90] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[-0.3,0.3,0.3]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=-144,ry=-116,rx=30,rxm=-10] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[0.3,0.0,-0.3]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=130,ry=159,rx=30,rxm=-10] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[-0.3,0.0,-0.3]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=160,ry=-145,rx=30,rxm=-10] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[0.0,0.0,-0.3]}
po kolei od lewej przy białej wełnie
/execute @p[score_start_min=1,rym=160,ry=-145,rx=90,rxm=31] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[0.0,-0.3,-0.3]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=130,ry=159,rx=-11,rxm=-90] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[-0.3,0.3,-0.3]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=40,ry=59,rx=-11,rxm=-90] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[0.3,0.3,-0.3]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=40,ry=59,rx=-11,rxm=-90] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[-0.3,0.3,0.3]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=-144,ry=-116,rx=30,rxm=-10] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[0.3,0.0,-0.3]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=130,ry=159,rx=30,rxm=-10] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[-0.3,0.0,-0.3]}
/execute @p[score_start_min=1,rym=160,ry=-145,rx=30,rxm=-10] ~ ~ ~ execute @e[name=horse,r=2] ~ ~ ~ entitydata @e[name=horse,r=2] {Motion:[0.0,0.0,-0.3]}
do command blocków oznaczonych cyframi
/scoreboard players set @a start 1
/scoreboard players set @a start 0
Nasz mechanizm jest już gotowy teraz aby przywołać miotłę należy wpisać komendy
/summon EntityHorse ~ ~1 ~ {CustomName:"horse",CustomNameVisible:1,Type:0,SaddleItem:{id:saddle},Variant:0,Tame:1,Attributes:[{Name:generic.movementSpeed,Base:0.001}],Invulnerable:1,Silent:1,ActiveEffects:[{Id:14,Amplifier:1,Duration:888800,ShowParticles:0b}]}
summon ArmorStand ~ ~1 ~ {CustomName:stick,ShowArms:1,Equipment:[{id:"stick"}],Pose:{RightArm:[0f,0f,-30f]},Invisible:1,DisabledSlots:1,NoGravity:1}
summon ArmorStand ~ ~1 ~ {CustomName:hay,ShowArms:1,Equipment:[{id:"wheat"}],Pose:{RightArm:[-0f,200f,5f]},Invisible:1,DisabledSlots:1,NoGravity:1}
Efekt
Teraz możemy wsiąść na latającą miotłę ale aby móc latać musimy trzymać w ręce jasnozieloną wełnę. Miotłą sterujemy ruszając myszką.
[Y] Meble (IJAMinecraft)
Meble stworzone przez IJAMinecraft są częścią jego serii koncepcji only one command co oznacza że wszystko co musimy zrobić to wziąć command blocka wpisać do niego komendę którą znajdziecie niżej i uruchomić go. Komendy są 2 ponieważ są dwie "części" tych mebli: furniture i more furniture
Furniture (to jest link z opisu jego filmu wpisanie tej komendy tutaj jest zbędne i przeszkadzało by mi w dalszej edycji tematu (komenda ma ok 28000 znaków))
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
More Furniture
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Jak uruchomicie command block z tą komendą pojawi się cały mechanizm a my musimy kliknąć tylko przycisk na zielonej wełnie. No ale przejdżmy do wyglądu mebli. Screeny z nimi dałem w inny sposób niż zwykle bo przekroczyłem maksymalną ilość grafik więc muszę dać link prosto do obrazka.
Sofa
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Możemy nawet na tej sofie siedzieć z prawej lewej lub po środku
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Lampka
Leżący item
Krzesło
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Na nim też możemy siedzieć
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Stolik
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Na nim możemy położyć jakiś item
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Duży stół
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Leżące książki
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Telewizor
By zobaczyć linki musisz się zalogować lub zarejestrować
Każdy mebel możemy zniszczyć trzymając w ręce nametag nazwany destroy, który otrzymamy wraz z "spawnami" mebli ,i przejść "przez" meble.
[M] Zamkowa zbroja
Do lewego command bloka wpisujemy /summon ArmorStand ~ ~0.5 ~ {ShowArms:1,Pose:{RightArm:[-20f,-10f,-34f],LeftArm:[-20f,10f,30f]},Rotation:[90f,0f],Equipment:[{},{id:iron_boots},{id:iron_leggings},{id:iron_chestplate},{id:iron_helmet}],NoGravity:1}
a do prawego /summon ArmorStand ~-0.2 ~ ~-1.1 {Invisible:1,CustomName:"miecz",ShowArms:1,Pose:{RightArm:[-30f,-90f,120f]},Rotation:[90f,0f],Equipment:[{id:iron_sword}],NoGravity:1}
żeby zniszczyć stojak trzymający miecz musimy wpisać komendę /kill @e[name=miecz,r=2]
Należy pamiętać że trzeba być w odległości max 2 bloków od niego.
Command bloki można teraz zniszczyć i zamienić na inny blok.
Efekt
Changelog
3.10.2014 - Napisano temat
5.10.2014 - dodano Kamera monitorująca/bezpieczeństwa
8.10.2014 - dodano stolik do szachów, changelog, drobne poprawki do tematu i zmieniono nazwę
10.10.2014 - dodano Robot kamikadze
14.10.2014 - dodano trupy ze stojaków
22.10.2014 - dodano stojak strzelający kulami ghasta które spowalniają
23.10.2014 - dodano działający stojak ukryty w bloku
26.10.2014 - dodano bloki latające wokół gracza i dające mu specjalne umiejętności
29.10.2014 - dodano kompaktową zbrojownię
3.11.2014 - dodano 2 nowe bloki do podtematu bloki latające wokół gracza i dające mu specjalne umiejętności
6.11.2014 - dodano Excalibur
6.11.2014 - postanowiłem pisać komentarz bo dodaniu nowej koncepcji
7.11.2014 - dodano Wieszak na narzędzia
9.11.2014 - usprawniono działanie skrzynki w podtemacie bloki latające wokół gracza i dające mu specjalne umiejętności
12.11.2014 - dodano Ognisko
17.11.2014 - dodano Piłę
2.12.2014 - dodano małe bloki
29.12.2014 - dodano latającą miotłę
12.2.2015 - dodano meble
28.3.2015 - dodano zamkową zbroję
5.4.2015 - dodano leżące itemy do podtematu małe bloki i zmieniono jego nazwę na małe bloki i itemy na podłodze
21.4.2015 - uaktualniono komendę na głowę w podtemacie kamera monitorująca/bezpieczeństwa i dodano recepturę craftingu stojaka
Użytkownik Pawełek edytował ten post 04 June 2015 - 14:55