Witam, w tym temacie przedstawiać będę przydatne rzeczy do Skripta. Będą one podzielone na części. Oczywiście jeżeli czegoś nie ma, napisz, z chęcią dodam
Objasnienie:
1.EVENTY - kiedy ma sie wykonac dana komenda/efekt koncowy/zamierzone dzialanie/itp
2. ZMIENNE
w skryptach zapisujemy je na samym początku tak:
variables: - zmienne
{nazwa.zmiennej.jakkolwiek.dluga} = <liczba|true/false>
{nazwa.zmiennej.dla.danego.gracza.%player%} = <liczba|true/false>
Objasnienie:
1 zmienna jest dla kazdego razem, np liczy ilosc wejsc w sumie na serwer, np
{suma.wejsc} = 0
2 zmienna jest dla kazdego osobno, np liczy ilosc wejsc dla kazdego gracza osobno, np
{suma.wejsc.%player%} = 0
Dziala to dlatego, ze mamy jakby zmienną w zmiennej
Ta zmienna powoduje ze skrypt wie ze nie jestesmy zarejestrowani
{rejestracja.%player%} = false
3. EFEKTY - co ma się stać np po wpisaniu komendy lub spelnieniu danego eventu
- send "Cos tam wysyla" [to the console] - tylko danemu graczowi/konsoli, np po wejsciu na serwer
- broadcast "Cos tam wysyla" - kazdemu na serwerze
- kick player due to "Nie przeklinaj!" - wyrzuca gracza z powodu np. przeklenstwa
- give player <ilosc> <nazwa> - daje graczowi item
- spawn <nazwa mobka> - spawnuje nam mobka, lecz musimy okreslic miesce, o tym potem
- teleport player to - teleportuje gracza do okreslonego miejsca
- execute command "/spawn" - wykonuje komende gracza, np /spawn
- execute server command "/say hahahaha" - wykonuje komende konsoli
- wait [czas] - czeka iles czasu, np 5 sekund, 3 minuty, 1 godzine, ...
- cancel event - blowuje wydarzenie, np podczas proby wrzucenia itema jako spectator blokuje wyrzucenie
- stop - negacja cancel event - pozwala wydarzeniu przebiec zgodnie z założeniem
4. IF - jeżeli - funkcja znana z arkuszów kalkulacyjnych
- if has permissions "naszskrypt.costam": - sprawdza czy ma permisje
- if {rejestracja.%player%} is set to false: - sprawdza czy zmienna jest ustawiona na false
Do If po warunku i po efekcie dodajemy ELSE: - znaczy to INACZEJ: i znowu efekt, np
on mine:
. if {logowanie.%player%} is false:
. . send "Zaloguj sie!"
. . cancel event
. else:
. . stop
To na razie na tyle ludziska!
Temat będę aktualizował w wolnym czasie!
Poradnik w 100% napisany przeze mnie - nie kopiować bez mojej wiedzy i zgody
Cala dokumentacha pluginu
P.S. proszę jakiegos moderatora o przypięcie w dziale
Użytkownik herhor67 edytował ten post 26 March 2014 - 21:29