Już kilka osób pisało do mnie w sprawie pomocy przy tworzeniu serwera. W takim razie serwer będzie codziennie uruchamiany na moim komputerze i tam będziemy budować miasto, rozmawiać o pluginach itp. Serwer będzie uruchamiany na jakąś godzinę, góra dwie w godzinach popołudniowych / wieczornych. (też zależeć będzie, czy będę w domu)
IP:
evenfar.no-ip.org
Na wstępie napiszę, dlaczego temat nie jest w dziale "Serwery". Otóż nie jest to zapowiedź, a coś pomiędzy propozycją i pytaniem, czy gralibyście na tak skonstruowanym serwerze.
Zmiany? Dużo zmian!
Serwery Minecraft są do bólu oklepane. Wszędzie robi się to samo i niemal tak samo. Jedynym wyjątkiem są MiniGames. Większość serwerów RPG są zaś bardzo do siebie podobne pod względem schematyki i zakresu działań gracza.
- Miasto
Grę zaczynalibyśmy dość standardowo, w mieście Evenfar. To, czym będziemy się zajmować w mieście (o ile w ogóle w nim zostaniemy) zależeć będzie od nas i od innych graczy. Tak, jak na innych serwerach, będziemy mogli znaleźć sobie pracę. Ale tutaj praca będzie wykonywana jedynie dla graczy i tylko gracze będą mogli nam za nią zapłacić. Np gracz X zlecił dostarczenie mu 25 pni drzewa i wyznaczył za to 30 sztuk złota zapłaty. Więc gracz Y idzie do lasy i ścina drzewa.
Hej! Przecież nikt nie będzie się bawić w rozdawanie prac! Sam pójdzie sobie ściąć te drzewa!
Otóż nie. Gracze będą mogli ścinać drzewa, o ile przyjmą sobie jedną z profesji (w tym wypadku coś a la drwal). Aby nie było zbyt łatwo, gracz będzie mógł mieć tylko jedną (lub dwie - to zależy od zbalansowania) profesje, co zapobiegnie takim procederom, jak handlarz towaru ścinający sobie drewno na sprzedaż. Takie same zasady będą dotyczyć kowali, górników, łowców. Po przemyśleniach stwierdziłem, że dużym problemem będzie zablokowania możliwości bicia ręką zwierząt. Gdy uda się rozwiązać ten problem, łowcy będą bardzo opłacalnym zawodem.
Jak wiemy, pożywienie nie ogranicza się do mięsa. Dlatego zawód farmera będzie polegał na tym, że będzie on mógł zbierać nasiona, arbuzy i inne i jako jedyny będzie mógł je siać.
- Handel kluczem do sukcesu
Wszystkie te zawody (i te, których nie wymieniłem, gdyż polegałoby to na powtarzaniu w kółko tego samego schematu) pozwolą na zdobycie pieniędzy, które będzie można wydać na towary, których nie możemy zdobyć ze względu na brak umiejętności (profesje). Przykładowo zarządca kopalni sprzedawać będzie kamień handlarzom. Dzięki temu będzie miał pieniądze na zapłatę pracownikom i zakupienie drewna na budowę kolejnej kopalni lub własnego domu. Jeśli natomiast zarządca okazałby się skąpcem, górnicy, którym nie wypłacił pensji, odeszliby od niego i poszli szukać pracy na rynku.
Zmieniony zostałby także czas, w jakim pozyskiwany byłby surowiec. Przykładowo aby zdobyć jeden pień drzewa, drwal będzie musiał ciąć drzewo kilkukrotnie dłużej, niż normalnie. To oczywiście zostanie uregulowane podczas testów.
Wykorzystanie osiołków, wagoników będzie odgrywać kluczową rolę. Jeśli udałoby się znaleźć plugin, który pozwoli ograniczyć noszone w ekwipunku rzeczy (a raczej ich wagę), to byłby to idealny środek transportu. Rozmyślam nad tym, jak wykorzystać motyw karawan, gdyż jeszcze nie wiem, czy będą istnieć inne miasta. Byłoby to bardzo trudne w organizacji, gdyż potrzebowałbym wtedy większej ilości ludzi nadzorujących serwer.
- Wojownicy, do broni!
Wielu ludzi marzy o tym, by stać się legendą areny. Załóżmy, że prosty rolnik ma marzenie, aby zostać kiedyś wielkim wojownikiem. Odkładał pieniądze przez wiele dni, aby w końcu stać go było na jego pierwszy miecz. Fakt, że wydobywanie w kopalniach trwałoby o wiele dłużej, niż normalnie, wyeliminowałby masę graczy z diax EQ. Także wielcy wojownicy mogliby wyglądać zupełnie inaczej. Jeden miałby skórzany hełm, żelazne buty, drugi żelazny miecz i skórzane buty i hełm. A czemu tak? Gdyż na to byłoby ich stać!
- Rynek - centrum społeczności
Na rynku będzie można wstawiać swoje ogłoszenia o pracę, ogłaszać zawody. Nie brak będzie takich graczy, którzy za odpowiednią sumę pieniędzy zajmą się niewygodnym mieszkańcem miasta.
- Straż miejska
Straż miejska będzie w mieście odgrywać rolę moderatorów. Ale w tym wypadku nie będą oni posługiwać się komendami. Na serwerze skargi w stylu ''Straciłem itemki!'', ''Miałem laga i wpadłem do lawy!'' będą całkowicie ignorowane. Straż miejska będzie jedynie pilnować porządku, tj łapać przestępców, bronić mieszkańców przed bandytami. Każdy gracz będzie mógł zostać strażnikiem miejskim, ale czeka go długa droga.
Najważniejszym celem jest jak największe ograniczenie używania komend. Ten serwer nie jest dla każdego. Życie na tym serwerze będzie trudne, wiele dni będziemy chodzić z niczym. To serwer dla dojrzałych ludzi, pragnących prawdziwych wyzwań, a nie masę no-liferów z tekstami ''Dawajcie freekille, czekam!''. Tutaj rzadko będzie dochodziło o walk.
To nie wszystko, co mam w planach. Jeśli uda się zrobić przynajmniej to, co napisałem wyżej, będzie to duży sukces. W temacie możecie podawać propozycję, co i jak można zrobić, jak rozwiązać kwestie sporne, jakie pluginy by się nadawały do tego, by stworzyć świat, który został tu przedstawiony.